2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lente

Berichten: 307
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:38

Wat leuk ook, de andere bijna-jarigen. Nog in het winterhaar, of geschoren (bah, luizen...zijn ze nu wel weg?), gekke bekken en een paar al zó braaf op wandeling, wow!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:50

Wel echt leuk om die hele reeks foto's zo te zien en alle verschillende typjes en leeftijden :D

Balen om ze dan zo vol wormen en luis terug te krijgen -O- Zo geschoren ziet er gelijk zo anders uit :D

Hier onverwacht snel gelukkig een ander maatje gevonden voor mijn veulen. Fokker gaat veulen na het weekend beginnen af te spenen (is nu 6,5 maand oud) dus die komt dan binnenkort ook.

De nieuwe is net wat ouder en komt morgen al haha! Snel gegaan opeens. Super grappige Fjord kruising.
Ssst, eigenlijk wat te oud voor dit topic (1,5) :')

Afbeelding

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:04

Dit is een fjord kruising haha? :D grappig :D ik ben benieuwd naar hoe hij er helemaal uitziet!

Symke
Berichten: 824
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:26

Afbeelding
Deze smurf is van eind augustus dus nog lang niet één jaar...

Wat leuk om de verschillende veulens te zien!
En een verschil zeg, vooral in puppy gehalte zeg maar :):)

Balou_k

Berichten: 14088
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 17:45

The_Cat schreef:
Haha die hoofdjes op die paraplu replay :')

@sannahtris wat een mooi duo!!

@Balou_k: wat een leuke kleur heeft chichi! Wat voor iets is ze?


Chichi is een vol stamboek PRE merrie.
Ik ben alsmaar van plan geweest om ze te testen op kleur, maar elke keer komt daar financieel dan wat tussen. En dan denk ik komt volgende maand wel weer.

Balou_k

Berichten: 14088
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 17:46

Bah luis, dat is niet fijn. Jammer dat je hem zo hebt terug gekregen van de opfok!

Anoniem

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:42

Soms gaat het snel.. Heb mijn veulen verkocht aan de eigenaar van de opfok.

DDDara
Berichten: 1011
Geregistreerd: 30-11-11

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:05

Afbeelding
Mijn knappe revi wordt 21 maart al weer 1 jaar. Hij is al 1.60. En nog steeds een geweldig karakter. Ik heb altijd gezegd dat ik hem nooit zou verkopen maar toch staat hij te koop..... Ik kon moeilijk kiezen wie ik weg moest doen en denk dat hij door zijn maat en karakter veel meer kans heeft om ergens een leuk plekje te krijgen.

Vandaag komen er mensen kijken...... zo dubbel....

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:55

Onze Anna is van 10 juni.
Ik heb haar 8 maart gemeten op 1.35m.

Ze staat nu 3 maandjes ergens anders, maar komt toch terug naar huis. Hopelijk gaat dat goed met moeders.


Afbeelding

Afbeelding

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 13:05

DDDara schreef:
[ [url=m/uy7P1L.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn knappe revi wordt 21 maart al weer 1 jaar. Hij is al 1.60. En nog steeds een geweldig karakter. Ik heb altijd gezegd dat ik hem nooit zou verkopen maar toch staat hij te koop..... Ik kon moeilijk kiezen wie ik weg moest doen en denk dat hij door zijn maat en karakter veel meer kans heeft om ergens een leuk plekje te krijgen.

Vandaag komen er mensen kijken...... zo dubbel....


Ook al zo groot die van mij ook die wordt in mei 1 maar ook zo joekel.
Soms denk ik echt hoe groot moet jij wel niet worden. Ik ben namelijk niet zo groot.
Succes met de kijkers

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:01

The_Cat schreef:
Dit is een fjord kruising haha? :D grappig :D ik ben benieuwd naar hoe hij er helemaal uitziet!


Hij is vandaag gekomen :D Foto met wat meer pony erop. Hij heeft echt flink overgewicht, dus hij mag gelijk beginnen met afvallen :+ . Nu aftellen tot de ander ook komt :D

Afbeelding

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 00:48

Jeetje wat worden jullie ukken snel groot :wow:
Die van mij lijkt nog zo puppy te blijven, terwijl ze bijna 10 mnd is…

Heerlijk om steeds te lezen hoe ze t doen.
Zal ff kleine update geven van Mia.
Ze staat sinds begin januari op een kleine Pp met een ander merrieveulen (maand ouder) en 3 volwassen paarden. Hier mag ze lekker opgroeien om met de tijd weer terug bij mams te komen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xLiez

Berichten: 1898
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:55

De onze lijkt ook echt nog een puppy haha, die is nu 8,5 maand.

Hier kreeg hij zijn chip haha. Dit was 2/3 weken terug.
Afbeelding

Helaas heeft hij heel erg mok gehad, dit zijn we aan het behandelen maar meneer vind zijn hoeven, vooral achter, echt een no go momenteel. Opzij draaien, omhoog proberen te komen en het is al een heel gevecht om een hoefje te pakken.. iemand tips hoe we hem het vertrouwen weer kunnen geven met zijn hoefjes?

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 17:20

Clickertraining en geduld :)
Mijn kleine man sloeg mij maandag een lichte hersenschudding uit schrik voor het halster.

Week later is het issue nog niet opgelost maar ik kan hem al halsteren binnen de 2 minuten :’)

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 17:35

Geduld is inderdaad het sleutelwoord. Waar is hij nog comfortabel met aanrakingen? Raak hem daar aan en ga dan steeds iets verder. Al het ongewenste gedrag negeren en pas je hand weghalen als hij stilstaat (en idealiter ontspant, maar soms kan dat niet gelijk). En wees vooral niet te voorzichtig, liever iets te lomp, want als je het dan over een tijd per ongeluk te lomp doet kunnen ze het maar beter gewend zijn :))

Zo vond mijn tweejarige hengst het afdoen van de deken heel spannend, dan wilde hij echt wegrennen, of hij sloeg achter uit naar de deken. Die heb ik toen ook gewoon heel lomp die deken alle kanten opbewogen terwijl hij om lag, zodat hij het gewoon werd dat dat ding alle kanten op kon bewegen. Hij vond die beweging op zijn kont gewoon helemaal niks. Tegenwoordig gaat het een heel stuk beter, hij trekt soms nog wel eens zijn billen onder zich, maar hij slaat niet meer uit en hij probeert ook niet meer weg te rennen, haha.

DDDara
Berichten: 1011
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:14

Mijn knapperd is meteen verkocht aan de eerste mensen die kwamen kijken. Hij heeft het echt getroffen, ben echt blij waar hij terecht komt!
Gelukkig blijft hij nog eventjes staan en gaat hij pas 1 mei weg dus hoef ik nog even geen afscheid te nemen.....

Met reus ben ik begonnen met wandelen. Dat gaat ook heel goed. Ik woon in het bos dus veel verkeer of gekke dingen heeft hij nog niet echt gezien. Tijdens mijn wandelingetjes in het bos ben ik tot nu toe nog niemand tegen gekomen maar er zijn veel honden en mountainbikers. Ik vind het altijd een griezelig idee wat er gebeurt als hij zou schrikken rond om het bos ligt een 80km/u weg dus ben als de dood dat hij de weg op zou rennen mocht hij zicht los rukken......
Hoe doen jullie dat? Ik loop nu aan alleen een gewoon halster met een leadrope. Wat zou ik kunnen doen om het veiliger te maken?
Touwhalster misschien maar ik ben altijd zo bang dat die knoop waarmee je het halster vast maakt er uit zakt bij veel druk?
Bitje lijkt me nog wat vroeg.....
En een hengsten ketting lijkt me misschien weer wat overdreven.

Is er iemand die iets extra mee neemt of gebruikt voor het geval dat er iets gebeurt?

Rose_Sonny
Berichten: 447
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:00

Gewoon een touwhalster, als je deze op de juiste manier bevestigd, gaat de knoop hooguit strakker en nooit losser.
Afbeelding

Symke
Berichten: 824
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 08:18

Oh jullie wandelen al volop met ze!
Hier nog niet aangedurfd .....
Het kleine kreng zit in etter fase _-:(
Hapt in alles en nog wat. De oude ruin moet het ontgelden maar afgelopen weekend ook mijn man die boom stond te snoeien, ze loopt langs en hap nog net even in zijn kuit
Ze kan haar energie wel kwijt, racemonster over de track en heuvel.

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 08:32

Afbeelding
Doet ie super. Alleen staat hij nog wel eens heel plotseling stil, daar hebben we (pony en ik) dan wel even spierpijn van.

Balou_k

Berichten: 14088
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 11:53

Hier ook wel eens aan de wandel, sporadisch.

Ik werk overigens met een touwhalstertje. :)
Ik heb tot nu toe een erg beleefde dame, maar ik ben wel altijd erg consequent.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 12:45

Ik heb mijn jonkie een paar dagen terug verkocht aan de opfok eigenaar, krijg ik gisteren bericht dat hij in de kliniek staat en met spoed geopereerd moest worden.

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:17

Zonnebloem92 schreef:
Ik heb mijn jonkie een paar dagen terug verkocht aan de opfok eigenaar, krijg ik gisteren bericht dat hij in de kliniek staat en met spoed geopereerd moest worden.



Jeetje wat erg je weet zeker niet wat er gebeurt is..
Hopen dat goed komt -O-

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:42

Zonnebloem92 schreef:
Ik heb mijn jonkie een paar dagen terug verkocht aan de opfok eigenaar, krijg ik gisteren bericht dat hij in de kliniek staat en met spoed geopereerd moest worden.


Oh nee :(

Tundra

Berichten: 1853
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 13:46

Zonnebloem92 schreef:
Ik heb mijn jonkie een paar dagen terug verkocht aan de opfok eigenaar, krijg ik gisteren bericht dat hij in de kliniek staat en met spoed geopereerd moest worden.

Jeetje weet je wat er is gebeurd?

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:16

Tja dat lijkt me dan ook bizar! Is dat nog gekoppeld aan de droes die ze eerder hadden, of wat anders?