[Foto] 2020 veulens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:57

ThornForest schreef:
Ik vind Patser echt al een hoog paard gehalte hebben. :)

Even een vraag: Nanne is alweer uit zijn halster gegroeid dus ik moet weer een nieuwe hebben. Maar ik heb geen idee welke maat. Welke maat gebruiken jullie bij je enter paard nadat hij uit het veulenhalster is gegroeid?


De mijne had op zijn 6 maanden al een pony halster aan. Nu nog steeds datzelfde halster =) Bijna op het grootste. Binnen x aantal maanden ga ik naar cob moeten overgaan denk ik.

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:58

Noura’s hoofd is nog te kort voor een cob. Maar ze heeft van die brede quarterkaken waar nog maar net een pony omheen past. Dat wordr nog een uitdaging :))

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:02

Bucas halsters vallen klein ;)
Rosie heeft een shires halster in maat pony, op zijn kleinst :) ze wordt een E pony en heeft een heel klein koppie

Afbeelding

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:08

Ik heb gisteren nog eens geoefend op vast staan aan het touw. En vandaag genoten van de rust en het lekkere weer op de weide bij zonsondergang.. Heerlijk genieten.

Binnen 2 weken verhuist Idalgo naar 1 km van huis, naar een privé stal. Kan ik te voet met mijn hond dagelijks naar hem gaan. Ik kijk er naar uit. Hij krijgt dagelijks weidegang, snachts binnen en staat met een paddock aan zijn stal naast andere paarden. Als het klikt mag hij samen met een Spaans paardje buiten op de weide.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nevermind17 op 18-04-21 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:08

Oh die laatste is mooi!

Cioccolato

Berichten: 6624
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 22:54

Ik heb ook al n poos pony halster. Hierna gewoon over op full

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 07:34

die van mij heeft maar heel even een pony halster gepast. nu al een hele tijd maat cob (eskadron)

Parker is al een echt paard :D ziet er goed uit!

Phylano lekker op de wei!

Wat lekker dat je zo kan wandelen. Wij oefenen enge dingen nog maar even binnen de hekken :')
Mooi paddock paradise!

Knappe Nanne!

Peaky blinder en Pearl Jam zien er op de foto prima uit ondanks dat het naarlingen zijn :D

Wat grappig die vlekken Suzanne!

Gave foto's Tiwi!

Wat fijne dat idalgo zo dicht bij huis komt!

tiwi1969

Berichten: 7653
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:37

Noa heeft een klein hoofdje, past nog in een merkloos ponyhalster.
Verder was ze vandaag erg stoer bij de smid, netjes voeten geven en geen moment de nijging tot slaan. Het oefenen heeft geholpen, trots blij baasje dus.

Mooie foto’s van showbink Nanne gezien en veel alweer glimmende vachtjes.


Nieuwsgierige Jack (die zijn mannelijkheid is verloren) en Noa kijken hoe een dwarse pony naar de smid gaat. Heb er maar bij gezegd dat het zo niet moet.

Afbeelding

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:59

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk n.a.v. jullie reacties toch dat ik beide maten maar ga bestellen en kijken welke het beste past.

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 15:01

Hier de jongens voor 't eerst weer lekker de wei inAfbeelding

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:50

Brigitte_D schreef:
Hier de jongens voor 't eerst weer lekker de wei in[ [url=m/XlM3ke.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh heerlijk zeg Brigitte! Hier stonden ze vandaag ook een paar uurtjes in de wei. Helemaal blij in de bol, rond rennen en bokken en doen :')

Afbeelding

Nog wat foto's gemaakt daarna toen ze weer in de paddock stond met goed gevulde slowfeeders.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kevinsky

Berichten: 1982
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:43

Afbeelding

Mijn toppertje is helemaal land proof. Ze heeft een manicure, pedicure en ontwormkuur gehad. Alles deed ze super lief. De hoefsmid had het zelfs niet door dat ze blind was :=

Ps. Ze knarst nog steeds met haar tanden als ze wat geïrriteerd is op de mede paarden. Ze is gewoon speciaal :')

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 19:56

Fijn dat Idalgo zo dicht bij huis komt staan!

Noa is braaf geweest bij de smid!

Brigitte heerlijk dat ze weer op het land staan!

Lotte bij jullie ook al even op de wei, heerlijk!

Philaina ook weer landproof! Altijd fijn als ze er klaar voor zijn!



Parker staat de laatste weken ook lekker op de wei. Maandag komt de smid en dan is hij ook klaar om het land op te gaan voor de zomer!

Vandaag heeft hij kennis gemaakt met Pipi, ons mini veulentje van een maand oud <3


Afbeelding




Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:04

Pohh Magootie het is er wel eentje hoor! Wauw! Wat een uitstraling en wat knap! <3 Genieten!

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:14

Nog een paar dagen en dan gaan ze voor de zomer lekker de weide op. Ondertussen vermaken ze zich overdag nog goed in de bak.
Pino zijn manen worden ondertussen steeds lichter. <3

Afbeelding


Afbeelding


@Jazzejam
Afbeelding

Afbeelding

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:18

Morgen word idalgo gecastreerd. Spannend! Hij ging vandaag zijn weide maatje bespringen _O- ik heb ook ontdekt dat hij een lichte aalstreep heeft. Echt leuk om te zien. Weet iemand vanwaar dit komt? Wildkleur? Dun gen?

Afbeelding

jazzejam

Berichten: 399
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:39

Nevermind wat is het toch een knappie. Goed moment om te castreren. Kan hij mooi helen voor dat er te veel vliegen zijn.

Haha Pino en Phalco zijn echt boefjes. ~~}> Ben benieuwd hoe het straks op het zomerland zal zijn. Zijn beide echt al buffels zeg.

Hier geniet zijn moeder in iedergeval al wel van het gras.


Afbeelding

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:55

jazzejam schreef:
Nevermind wat is het toch een knappie. Goed moment om te castreren. Kan hij mooi helen voor dat er te veel vliegen zijn.

Haha Pino en Phalco zijn echt boefjes. ~~}> Ben benieuwd hoe het straks op het zomerland zal zijn. Zijn beide echt al buffels zeg.

Hier geniet zijn moeder in iedergeval al wel van het gras.


[ [url=m/YP4v77.jpg]Afbeelding[/url] ]



Mooie paardjes ook Jazzejam!

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:40

Nevermind17 schreef:
Morgen word idalgo gecastreerd. Spannend! Hij ging vandaag zijn weide maatje bespringen _O- ik heb ook ontdekt dat hij een lichte aalstreep heeft. Echt leuk om te zien. Weet iemand vanwaar dit komt? Wildkleur? Dun gen?

[ [url=m/QFCTtk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spannend nevermind! Hoop dat het goed verloopt vandaag! Grappig zeg met die aalstreep. Zou inderdaad misschien wildkleur denken ofzo maar heb geen idee. Wel leuk zeg!

Hier genieten ze veel van de wei en luie dagen in de zon! Ze is ook groter dan mijn 2 jarige :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:46

Heerlijke plaatjes, vind er bij allemaal weinig naarling aan!

Pfff poker heeft een heel heftige koliek achter de rug.. 5 dagen in wolvega gestaan maar hij is er weer! Hij is flink afgevallen, maar gelukkig lijkt het er ook weer vlot aan te komen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kevinsky

Berichten: 1982
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:59

Brigitte_D schreef:
Heerlijke plaatjes, vind er bij allemaal weinig naarling aan!

Pfff poker heeft een heel heftige koliek achter de rug.. 5 dagen in wolvega gestaan maar hij is er weer! Hij is flink afgevallen, maar gelukkig lijkt het er ook weer vlot aan te komen

[ [url=m/4DQhCh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yRSUwV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MuO1tL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah nee! Dat is echt super schrikken!! Hopelijk knapt ie weer helemaal op en blijft het hierbij :knuffel:

Philaina heeft vorige jaar ook in Wolvega gestaan met haar schedelbreuk en kapotte oog. Dan woont Pokertje vast niet zo heel ver van ons vandaan!

Ps. Philaina woont nu letterlijk naast de kliniek :+ Altijd handig voor noodgevallen _O-

jazzejam

Berichten: 399
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 14:20

Ach wat naar birgit. Enig idee hoe de koliek is ontstaan? Hier een oudere ruin die al vaker koliek geeft gehad. Niet leuk om mee te maken. Gelukkig nu al weer jaren stabiel.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 14:26

Mooi die lichten manen bij Pino Julia! Hij ziet er goed uit!

Idalgo verliest vandaag zijn mannelijkheid. Leuk die aalstreep!

Heerlijk lui op de wei Lotte_Wessel! Wat een leven <3

Jeetje wat schrikken van Poker!! Hopelijk knapt hij snel helemaal op!


Parker staat ook lekker op de wei met Pim. Kunnen ze alvast aan het gras wennen voor als ze het land op gaan.

Daihyo

Berichten: 88070
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 14:28

Leuke foto’s allemaal. Wat groeien ze hard :D

Beterschap voor Poker. Heftig!

Hier zijn ze lekker op de wei aan het wennen met stroken. En met Noura ga ik regelmatig wandelen en dan even aan de hand snacken :D
Ze doet het super <3
Afbeelding

Afbeelding

Hoefjes gaan ook goed. Als de bekapper voor mijn haflinger komt, dan gaat Noura gelijk mee. Vindt ze niet altijd leuk, maar ze doet het over het algemeen braaf.
Afbeelding

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 15:36

Brigitte_D schreef:
Heerlijke plaatjes, vind er bij allemaal weinig naarling aan!

Pfff poker heeft een heel heftige koliek achter de rug.. 5 dagen in wolvega gestaan maar hij is er weer! Hij is flink afgevallen, maar gelukkig lijkt het er ook weer vlot aan te komen

[ [url=m/4DQhCh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yRSUwV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MuO1tL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Och wat naar zeg Brigitte! Dat is toch wel heel echt altijd, helemaal met je jonkie! :(:) heel veel beterschap!