[Foto] 2020 veulens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:32

@Magootie wow parker is echt een reus! :D Knap hoor! Hoe oud is hij intussen?

Mijne word morgen 10 maanden oud, intussen vorige week was het nog altijd 1.38m gemeten. Maar morgen misschien nog eens opnieuw doen op het beton.

Hier een vergelijkingsfoto van 5 maanden oud en nu met 10 maanden oud.

Afbeelding

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:31

magootie Wat zien die van jou er top en mooi glanzend uit! De mijne heeft echt van die fluffieharen en magertjes, mag ik vragen wat je ze voert?
Die van mij krijgt onbeperkt hooi, en 2x daags halve schep veulenbrok van subli, met een scheutje lijnzaad erover, en sinds 2 weken voeren we een bakje metazoa brokjes bij.

De dierenarts vind hem veel te braaf en dacht aan wormen, maar heb haar het lijstje van mijn ontworming laten zien en dat kon het dan toch ook niet zijn, voor de zekerheid hem nog equest gegeven voor 400 kilo 3 week geleden, de dierenarts was er om zijn tanden na te zien, en die waren prima in orde. Hij is na de laatste ontworming wel levendiger geworden.

magootie

Berichten: 3766
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 22:06

Gooiske schreef:
magootie Wat zien die van jou er top en mooi glanzend uit! De mijne heeft echt van die fluffieharen en magertjes, mag ik vragen wat je ze voert?
Die van mij krijgt onbeperkt hooi, en 2x daags halve schep veulenbrok van subli, met een scheutje lijnzaad erover, en sinds 2 weken voeren we een bakje metazoa brokjes bij.

De dierenarts vind hem veel te braaf en dacht aan wormen, maar heb haar het lijstje van mijn ontworming laten zien en dat kon het dan toch ook niet zijn, voor de zekerheid hem nog equest gegeven voor 400 kilo 3 week geleden, de dierenarts was er om zijn tanden na te zien, en die waren prima in orde. Hij is na de laatste ontworming wel levendiger geworden.

Dankjewel! Parker en Pim krijgen onbeperkt hooi en elke ochtend 1 kilo equifirst growing cube brokken en elke avond ook 1 kilo equifirst growing cube.
We zijn vorige maand overgestapt van de starting cube naar de growing cube. Ze doen het er heel goed op! En dan krijgen ze in de avond nog een halve schep met een muesli. Welke precies weet ik even niet. Parker zit de hele winter al super strak in zijn vel!

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:06

@Brigitte, ik dacht dat ik mijn eigen Poker zag. Haha wat een gelijkenis zo op het eerste oog. :D

Jazzejam: Voor jou nog jouw Phalco <3

Afbeelding

En omdat het kan, mijn eigen nog maar eens. Zijn manen beginnen steeds lichter en lichter te worden. Misschien toch een zweetvos? Ik ben zo bevooroordeeld, maar vind hem zo knap. :D


Afbeelding

magootie

Berichten: 3766
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 22:14

Hij is ook knap Julia! <3

Julia
Berichten: 24745
Geregistreerd: 22-02-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:25

Parker is ook waanzinnig knap en stoer! Echt totaal geen “naarling”! <3

Cioccolato

Berichten: 6675
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:44

Oh lichte manen is echt gruwelijk mooi!

Gooiske: ze zitten allemaal anders in de vacht. En zitten rondom een lelijke leeftijd en fase. Ze hoeven niet glimmend en strak jn de vacht te zitten. Als ze algehele gezondheid maar goed is!
Hier is de wintervacht er net af, bovenop de kont hingen er nog wat plukjes. Terwijl ze er niet eens dik in zat. En ik zie hier ook nog die 5x zo dik in de vacht zaten, die t nu nog zitten.

magootie

Berichten: 3766
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 23:00

Het is per paard heel verschillend idd wat voor vacht ze hebben. Cookie was vanaf veulen ook nooit echt fluffy. Maar sommige bij haar in de opfok weer wel.

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 23:10

Wat zijn ze knap <3 :j

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 07:03

Hier ook heel fluffy. Mager niet, wel mooi op gewicht. Maar heel harig.

tiwi1969

Berichten: 7675
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:03

Wat gaan jullie snel!

Even dacht ik mijn eigen foto voorbij te zien komen, lekkere kontjes aan de hooibak.
Afbeelding

Noa mist al vanaf de zomer een boventand, ik weet zeker dat die eerst wel door is gekomen, dus waarschijnlijk door trauma ontstaan.

Afbeelding

Verder gaat het verharen erg langzaam maar een lekkere vacht is met de winterse buien van gisteren ook nog wel fijn voor ze met 24/7 buiten met schuilstal.

Waar ik helaas wel tegenaan loop is dat ze ineens moeilijk doet met het geven van achtervoeten, dat deed ze braaf, maar nu mept ze van zich af. Iets om flink te oefenen dus.

Verder blijft ze wel lief en aanhankelijk


Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:39

Oooh haha, dat is net ons stel aan de hooibak inderdaad! Alleen mijn paint heeft een wit achterwerk + staart (en het is een varken, fijn -O- :+ ), de jouwe zwart :D

jazzejam

Berichten: 404
Geregistreerd: 08-11-06

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:06

Jammer Tiwi dat Noa de achterbeentjes niet meer wil geven. Maar beetje geduld en doorpakken komt het vast weer goed.

Phalco is toch weer een knappie <3, en bij pokertje zie je in het echt nog veel beter dat zijn manen blond aan het worden zijn. Wordt vast erg mooi. :))

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:15

Accepteert ze het poetsen op het achterbeen wel?
Noura deed dat ook, na de behandeling van de draadwond. Een hele logische oorzaak dus. Maar goed, het heeft wel een probleem gecreëerd. Ik ben begonnen met alleen maar aanraken met een borstel. Zij maakte namelijk echt het onderscheid tussen hand (want oppakken, wond, enz.) en een borstel. Dan een combinatie borstel/hand en dan nog een keer voetje optillen en meteen weer neerzetten (en een lading beloningen en snoepjes :)) ). Daar ben ik 3 weken om de dag mee bezig geweest. En nu gaat dat goed.

tiwi1969

Berichten: 7675
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:55

Poetsen gaat met wat geduld wel goed, niet meteen naar de kogel maar via de bil naar beneden wel en vastpakken ook. Nu ben ik bij licht optillen als het voorgaande goed gaat.

Bontje is niet van mij hoor maar van bokker kidding

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:57

Oh dan kun je dat mooi uitbouwen. Dan heb je in ieder geval wel een startpunt :j

martinev

Berichten: 2594
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:10

Wauw, wat een mooie (bijna) jaarlingen komen hier voorbij! Ik lees nog steeds met jullie mee en vind het superleuk om te zien hoe de leeftijdsgenoten van Phinne zich ontwikkelen. Ook heel grappig om de verschillen tussen enorm fluffy en juist strak in het velletje te zien! En natuurlijk te kijken hoe de ontwikkeling qua groei gaat, wat kunnen daar toch enorme verschillen in zitten!

Wij hebben met Phinne echt een bizarre twee maanden achter de rug, ze is zo ongelooflijk ziek geweest en heeft echt meerdere malen op het randje gestaan. Niet normaal hoe gek je dan op zo'n beestje bent en wat het met je doet als het zo slecht gaat. Ze lijkt er nu weer bovenop te komen, na in totaal 3,5 weken in Utrecht op de kliniek te hebben gestaan. Of het ooit nog een sportpaard wordt weten we niet, dat moeten de komende jaren uitwijzen, voor ons is het het allerbelangrijkste dat ze er nog is, en voor de toekomst zien we wel, anders wordt ze lekker fokmerrie!
Voor wie het interessant vindt, hier staat het hele verhaal, nog steeds snapt niemand hoe ze dit nu heeft kunnen krijgen: [MD] Kleine dappere Phinne en haar strijd tegen Pleuropneumonie

Nu is ze sinds anderhalve week weer thuis, lekker veel bij-eten en aansterken!

Mama is ook heel blij dat ze er weer is!

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:14

Hoe is het nu met Phinne? Hoe voelt ze zich? Herstelt het goed?

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:15

Afbeelding



Ik heb de 'kleine' hier een dagje verwend met een deken van de pony. Ze had het gister zo koud met de hagel en sneeuw buien. En ze kunnen hier ook nergens uit de wind staan. Ze deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat ze een deken op kreeg. <3

wat een verschil Nevermind17!

Gave foto's Julia! Die foto van je vos is heel gaaf

Balen van de tand tiwi. Hopelijk komt hij goed terug met wisselen.
Ik heb achter beentje geopend door op te tillen met een halstertouw. Als ze dan een keer uithalen kan je gewoon vasthouden.

Wat heftig martinev! Hopelijk vanaf nu alles gewoon goed en knapt ze helemaal op.

martinev

Berichten: 2594
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:40

Daihyo schreef:
Hoe is het nu met Phinne? Hoe voelt ze zich? Herstelt het goed?


Het gaat gelukkig heel goed, haar temperatuur blijft goed, ze eet heel veel en ze is lekker vrolijk. 20 april moeten we naar Utrecht voor controle en dan kunnen ze waarschijnlijk al wel wat zeggen over het herstel van de longen. Aan de linkerkant ging dat al vrij goed, maar aan de rechterkant kwam er nog even een enorm abces tussendoor. Het kan goed zijn dat dat abces voor grote verklevingen gaat zorgen. We duimen hard dat het meevalt en ze voldoende longcapaciteit overhoudt om straks gewoon de sport in te gaan!

Wat heerlijk Loulou, dat ze dat zo makkelijk accepteert! Het is ook wel echt idioot weer zo, en echt guur met die wind!

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:03

Fijn dat het nu goed gaat. Wat een zorgen hebben jullie gehad. Nu nog duimen dat schade aan de longen beperkt blijft :knuffel:

Nog een Liv met deken foto, ze lijkt zo nog groter dan ze is


Afbeelding

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 23:30

Oke dank voor jullie geruststelling, dat voer ken ik niet, ga ik eens naar kijken!
Hij is totaal geen hengst in zijn gedrag, hij is gewoon heel rustig en dol op knuffels, stopt zelfs met het eten van zijn brok als hij knuffels kan krijgen, zit dan ook echt te twijfelen of ik hem wel of niet al laat castreren, aan de ene kant denk ik hoppa eraf met die ballen, want hij zal toch nooit gaan dekken, anderzijds denk ik, waarom wel castreren als ie zich toch niet als hengst gedraagt, maar ja, nu is wel de juiste tijd om het te doen....

Ik zal van de week even foto plaatsen van hem, zodat jullie kunnen zien hoe hij er nu uit ziet, iedereen vind hem hier thuis lelijk en een dom hoofd hebben, en ik ben juist zo in love met dat koppie van hem <3

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:19

Vandaag was mijn vriendin geweest om weer foto's te maken van mijn knappe man. Hij was weer in form, hij is zelf uit zichzelf over een hindernis gesprongen :D Ik laat hem af en toe eens in de piste zodat hij zijn benen kan strekken, en ook omdat hij dan in de hand komt en ik ineens oefen op het wandelen aan de hand. Maar, meneer heeft het duidelijk wel voor balkjes.. is al tig keer over de balkjes gesprongen, gedraafd, gegaloppeerd ... Het word zeker een springer later :D


Ik wou alvast een mooie foto delen met jullie.

Afbeelding

Afbeelding

tiwi1969

Berichten: 7675
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:36

Wat een lieve foto NM!

Noa is nu ruim 11 maanden en net gemeten op 142 cm, netje op weg naar onze beoogde grote E maat (curve 154-158 moeder 168 vader 145) en ook al een lekker stevig buffeltje.
Bokker Kidding heeft weer foto’s gemaakt dus zodra die klaar zijn heb ik wat te showen.

tiwi1969

Berichten: 7675
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:34

Alvast een voorproefje van de foto’s

Afbeelding
Afbeelding