[Foto] 2020 veulens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jazzejam

Berichten: 404
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:55

Parker vermaakt zich zo te zien wel. Mooie actie foto's. Wat hebben jullie eigenlijk in de bak als bodem daar liggen? Zit elke keer te kijken wat het is. Lijkt op de foto alsof het groenig vezel is.

Lottewessel, beetje aan het uitproberen zo te horen. Hier hebben we ook zulke fases gehad met jonge paarden. Gelukkig wordt het ook weer beter.


Julia schreef:
Jazzejam: van Phalco heb ik nog een gave foto van vorige week, zal ‘m straks posten. De merries en hengsten zijn inmiddels uit elkaar, dus weer een kleiner clubje. Hij ziet er super uit en houdt zo van aandacht en knuffels.
Zo fijn dat ze over een paar weekjes lekker de weide op gaan!


Nu maak je me wel benieuwd, dacht al te zien dat ze in de ander stal staan. Lijkt me ook geen overbodigheid, als dadelijk de jonge merrietjes hengstig worden heb je anders ook een uitdaging. }:0

En dan lekker de wei op wat een feest zal dat zijn.

magootie

Berichten: 3766
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 14:47

jazzejam schreef:
Parker vermaakt zich zo te zien wel. Mooie actie foto's. Wat hebben jullie eigenlijk in de bak als bodem daar liggen? Zit elke keer te kijken wat het is. Lijkt op de foto alsof het groenig vezel is.

Klopt zijn idd groene vezels. Hele fijne bodem die het hele jaar door perfect is! Die vezels zijn gemaakt van de bodem die ze op hockeyvelden gebruiken ;)

kevinsky

Berichten: 1983
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 17:54

Lotte ik vind haar kleur zo mooi! <3 Paarden puberen toch ook rond deze tijd?

Julia schreef:
Kevinsky: Ze is echt fantastisch. Ondanks haar heftige ongeluk, ziet er ze zo super uit. Wordt een flinke dame denk ik! Merk je nog aan haar dat ze “beperkter” is dan paarden met twee ogen?


Vanaf het begin zijn we bewust met haar bezig gegaan dat ze alles aan haar blinde kan normaal zou vinden. Ze is ook totaal niet schrikkerig en als je even met haar praat kan je haar gewoon van de blinde kant benaderen. Ze vind kriebels in haar oog gat helemaal het einde :')

Het enige is dat je er zelf bewust van moet zijn dat ze jou niet ziet. Vooral als ze los van haar stal naar het land en terug loopt. Maar verder merk je er helemaal niks van. Ze speelt vrolijk mee. En staat haar mannetje binnen de groep. :j

Het duurde na het ongeluk alleen 2 maanden voordat ze weer écht begon moet groeien.

Philaina haar beide ouders zijn boven de 1,70. Zolang ze de 1,65 haalt vind ik het dikke prima. Maar 1,75 is niet uitgesloten. :+

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 17:30

Leuk om al die opgroeiende veulens te zien !
Bij mij komt er binnen een maandje een verhuis aan. Momenteel staat hij op de weide met een vriendje, maar tegenwoordig word de mijne altijd opgejaagd, gebeten, gestampt .. Hij heeft al 2x in de prikkeldraad gehangen. Weliswaar een schampschot, maar toch, geen fijn gevoel. Binnen een maand gaat hij van nu ong 20 min rijden (11km) naar 4 min rijden of 7 minuten fietsen van mij vandaan (2km) :D Heerlijk!
Hij komt in een prive stalling met nog 3 andere paarden. Ze staan in een stal met een kleine uitloop, en komen dagelijks een halve dag op de weide. Wel allemaal met een draadje tussen met stroom (dus geen prikkels ;) ) Ik twijfelde wel erg, maar het neemt wel veel last van mijn schouders (ik spaar tijd, en benzine en moet zelf niet meer voederen of met water sleuren). Zit nu ook bezig aan mijn 3 laatste maanden studeren, dus ik kan alle tijd goed gebruiken.

We zullen zien wat de toekomst ons brengt. :)

Hopelijk word hij daar ook gelukkig.

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:15

lijkt me een prima keus nevermind

Die groene bodems zie je hier in de buurt wel meer. Wij noemen ze swanenberg bodems, maar worden tegenwoordig door meer bedrijven gelegd. Zijn inderdaad fijne dressuur bodems. (voor springen zijn ze blijkbaar te stroef)

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:16

Liv is nu officieel een jaarling. Vandaag een foto poging gedaan, maar de dames hadden meer interesse in gras. }:0


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:26

loulou schreef:
Liv is nu officieel een jaarling. Vandaag een foto poging gedaan, maar de dames hadden meer interesse in gras. }:0


[ [url=m/SuOR5F.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OHqM1e.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mWhDDx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig! Ik hou zo van vlekjes <3 <3

loulou

Berichten: 14813
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:31

Ben ook zo blij met dit paard. Ze is ook nog eens eens een echt knuffel, echt een lief paard <3

jazzejam

Berichten: 404
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:31

Hier even bij de heren wezen kijken.
Ze staan nu in een ander stal als eerst. Maar de mijne riep al van uit de stal waar hij was. Zo lief, doet hij al sinds hij veulentje is van 2 dagen oud.


Afbeelding


Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:07

Wat een heerlijke foto’s weer.

Hier staan ze ook fijn op de wei overdag.
Afbeelding

kevinsky

Berichten: 1983
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:15

Knarsen jullie veulentjes ook met hun tanden? De laatste 2 keer toen ik bij Philaina op bezoek ging. Hoorde ik dat ze met haar tanden karsten als ze wat geïrriteerd werd door haar maatjes. Is dit een normale manier van communiceren? :+

Caily

Berichten: 12526
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:22

Heb ik hier nog nooit gehoord. Maar mijn ene doet ook andere dingen dan de andere, dus kan typisch bij haar horen. Als je weet dat het frustratie is en niet lichamelijk ongemak.

kevinsky

Berichten: 1983
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:27

Haar moeder heeft ook een bijzondere manier van communiceren. Die steekt haar tong uit bij frustratie. := Vooral als haar eten te laat komt is het erg ugghh bijzonder :+

Phill keek eerst boos naar de buuf, vervolgens knarste ze heel naar met haar tanden en beet daarna de buuf. :roll:

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:21

Ik dacht een springer gefokt te hebben :') altijd leuk als ze ook nog kunnen lopen & het gaat ook eindelijk goed met z'n oudere broertje!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 16:15

Wat een lange stelten :D

Tandenknarsen heb ik hier nog nooit gehoord.

Noura geniet van haar slobber :9
Afbeelding

En groeit maar door
Afbeelding

Achterkant scheelt niet zoveel meer met de rest :D
Afbeelding

salatiga1995

Berichten: 1949
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:27

Nog een vrolijk Pasen van Leila! <3
Kreeg deze foto van de opfok, zo leuk al die updates!
Afbeelding

Tandenknarsen heb ik ook nooit gehoord... Leila is zonder veel moeite de big boss over iedereen :=

kevinsky

Berichten: 1983
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:38

Ik houd Philaina wel even in de gaten. Ze eet, drinkt, poept, plast, groeit goed en ziet er gezond uit. Dus ik maak me nog geen zorgen. :o

Wellicht is ze toch gewoon even bijzonder als haar moeder wat betreft communicatie :')

Haha heerlijk die foto met paashaasoren! :+ <3

Daihyo

Berichten: 88116
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:47

Hjahaha die oren. Geweldig!
Ik kwam net foto’s tegen van onze eerste ontmoeting. Wat groeien ze bizar hard in een half jaar tijd!
Afbeelding

Amber3

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:47

Kevinsky dat wordt ook wel veulenbekken genoemd. Phéline doet dat ook naar onze pony Felix en extreem naar het veulen van mijn instructrice. Ze is wat onderdanig en laat de anderen weten geen gevaar te zijn. Ik heb wel een filmpje van Phéline maar weet niet hoe ik die moet plaatsen...

Caily

Berichten: 12526
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:18

Dat is toch iets heel anders dan knarsentanden? :o

Amber3

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:22

Lijkt bij Phéline erg op tandenknarsen!

kevinsky

Berichten: 1983
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 18:24

Phill doet dat veulenbekken idd ook nog wel. Als ze wat spannend vind dat gaat ze direct 'happen'. Wellicht is dit een variatie er op? 8)7
Ze maakt echt een duidelijk, enorm naar, tandenknars geluid. Wat ik alleen opmerk als ze een conflict heeft met een vriend. O:)

Tijdens het knuffelen enzo doet ze het niet.

Amber, ik upload ze vaak eerst op YouTube en zet ze vervolgens hier op. Anders zou ik het niet weten.

Amber3

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:06

Kevinsky uploaden op YouTube? Ook dat heb ik nog nooit gedaan. Begin oud te worden! Misschien even hulp vragen van mijn 11 jarige zoon(die me vaak hard uitlacht bij dit soort dingen).

Phéline maakt er geen geluid bij maar het ziet er echt wel heel vreemd uit! Dan zie ik haar veranderen van een mooi veulentje naar een raar kauwend monster, niet echt charmant.

magootie

Berichten: 3766
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 19:22

Wat groeien ze hard zeg!!

Wat een leuke foto met die konijnenoortjes <3

Knarsen bij veulens/jaarlingen heb ik ook nog nooit gehoord. Met rijden regelmatig gehoord bij paarden, maar daarbuiten nog nooit.

Parker was helemaal maf vandaag met die wind. Hij bleef maar steigeren! Hij is weer flink aan het groeien! Vandaag gemeten op 1.49m

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maartje7

Berichten: 135
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:17

Leuke foto’s allemaal weer :D Ze groeien hard!

Ook weer even een update van Pumba! We kwamen erachter dat pumba 2 snijtanden mist.. Tandarts erbij en ze denkt dat het door trauma komt, maar kon ze niet met zekerheid zeggen. Een 3e tand was namelijk ook een stukje vanaf. Ze zei dat het wel vaker voorkwam bij veulens. Nu hopen dat er met wisselen wel volwassen tanden voor terugkomen. Verder zag het er goed uit en lijkt hij er ook geen last van te hebben :)

Afbeelding

In maart hadden we hem weer gemeten en was ie 1,46 m. Eind april wordt hij 1 jaar <3 Gaat hard!

Afbeelding

Verder gaat het heel goed met hem. Hij loopt de hele dag rond te rennen met z’n bal of ligt te slapen. Hij heeft het steigeren en rollen helemaal uitgevonden :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding