[Foto] 2020 veulens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Re: 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:27

Ah wat een prachtige veulens komen hier voorbij! Ik ben sinds begin dit jaar trotse eigenaar van Seven Heaven-J, een Pools warmbloed merrie veulen van 01/01/2020. Ze is inmiddels ook afgespeend en staat samen met een aantal andere merrie veulens.

3 weekjes oud
Afbeelding

2 maanden
Afbeelding

4 maanden
Afbeelding

En vorige week (het rechter hoofdje)
Afbeelding

DorienA

Berichten: 489
Geregistreerd: 29-06-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:27

Wat een leuke veulentjes allemaal. Ik meld me ook! Sinds 1 mei is dit knappe Paint horse veulentje van mij. <3 Ze heet Manu en is geboren op 15 april.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 10:56

Wat groeien ze hard hè?!

Hier een zelfgefokt hengstveulentje Ollie
Net geboren..ik hoopte op vlekjes maar hij wordt helemaal zwart
Afbeelding
2 maanden
Afbeelding
4 maanden
Afbeelding

Ben er nog niet helemaal uit wat ik met hem doe voor nu loopt hij nog lekker bij mama.

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Re: 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:13

Wat een leuk topic met verschillende veulens van dit jaar. Vooral als veulen zijn ze allemaal zo mooi en schattig. <3

Ik ga dit topic volgen en misschien ook wel eens wat posten. Ik ben zelf niet zo actief op bokt, maar vindt dit wel heel leuk omdat ik zelf voor het eerst ook veulen heb gekocht (en dan gelijk maar 2). :)

Die snuffelmat is een goed idee! Heb er zelf nog 1 liggen van de hond, maar die kan ik natuurlijk ook eens voor de veulentjes gebruiken.

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 22:56

2 hengstveulens:

Pablo (Just Wimphof) en Picasso (Ladingac)
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 23:37

Och wat een knappe harige bolletjes en mooie kleurtjes komen er voorbij!

Hoe groeien jullie veulens op? Opfok of aan huis? Of stalling misschien?

Ik klets ook graag mee.
2 veulens hier. Beide zelf gefokt en blijven ook lekker thuis.

De oudste is Amazing Lady Lourdes, ofwel Loulou. Geboren 15 mei 2020.

Afbeelding

Als je mij van te voren had gevraagd hoe mijn ideale veulen eruit zag, had ik min of meer Loulou beschreven. Zowel qua aftekeningen, als bouw, als behang, als karakter komt ze dicht in de buurt bij mijn ideaal. Heerlijk zachtaardig en voorzichtig, maar als het vertrouwen er is de grootste knuffelkont die je kan bedenken. Ze is dochter van mijn stermerrie Phoebe en Tinkerhengst Pierlo Gypsies Áshlan. Ashlan volg ik al vanaf veulen, en hij heeft in 2019 een jaar bij mij in training gestaan/in de kudde gelopen. In die tijd is hij ook goedgekeurd als dekhengst. Helaas wordt hij komende week, veel te jong, ingeslapen vanwege een rottige blessure. Dat maakt Loulou voor zowel de eigenaren van Ashlan als mij extra speciaal.

De andere jongedame is Amazing Lady Olivia, ofwel Liv. Geboren 19 juni 2020.

Afbeelding

Liv was mijn grootste verrassing van dit jaar. Na wikken en wegen besloot ik, met een heel team achter mij, haar moeder, meervoudig stermerrie Tjaja, nog een laatste keer te laten dekken. Ondanks haar oudere leeftijd was ze nog helemaal fit en echt type oermoeder met altijd alle veulens om haar heen, aldus de vorige eigenaar. Al snel werd duidelijk dat KI voor haar een betere optie was dan natuurlijk dekken. Zodoende gekozen voor de hengst van vrienden, Finnegan of Finlaystables. Een hengst die ik ook al vanaf veulen volg en in 2017 ook al eens (zonder succes) een merrie bij had gehad. De keuze voor hem was vooral een stukje emotie in combinatie met potentie die ik zag. Zijn valkbonte kleur was in combinatie met mijn zwartbonte merrie maar een hele kleine kans op, dus daar ging ik niet vanuit. Ik had maar één wens, dat is de lucky ears (1 zwart oor en 1 wit oor) van mamma doorgeven. Want dat uitzicht tijdens het rijden was zó leuk.

Moeder Tjaja wist me met de bevalling er mooi in te luizen, ze dacht dat even sneaky te doen terwijl ik voer klaar maakte. Pech voor haar had ze een alarm om. Ik kwam bij Tjaja en wat zag ik? Lucky ears, wauw... zo gaaf. Het schemerde al, dus zaklamp erbij. Heh? Het leek wel valkbont? Even goed kijken maar... geslacht check: merrie. Woow... echt, ik heb deze scène op film, en hilarisch om mezelf vol ongeloof terug te horen. Maar het was echt zo. Wat een geluk!

Helaas kon het geluk niet blijven duren. Toen Liv 2 maanden oud was kreeg haar moeder een pees blessure. Twee maanden lang heb ik het onder controle kunnen houden, maar afgelopen vrijdag ging het niet meer. Met extra maatregelen zijn we zonder pijn het weekend door gekomen, en maandag hebben we Tjaja laten gaan...

Tegen mijn gevoel in dus nu een veulen van 4 maanden oud zonder moeder. Mijn hart huilt, maar Liv is vanaf haar geboorte al zo enorm wijs en zelfstandig. Zoals een vriendin zegt, lijkt wel of er een oude ziel in zit. Dat kleine paardje weet alles. Dapper trekt ze zich nu op aan Loulou en Phoebe. Vrees dat zij er sneller overheen is dan haar vrouwtje. Tjaja heeft echt een heel speciaal cadeautje achter gelaten.

Twee recente foto's van mijn clubje.

Afbeelding

Afbeelding

Leuk feitje: Phoebe haar oma is Tjaja, dus de veulens zijn 1/8 familie. De tussen liggende generatie heb ik ook gehad hier, maar vorige maand verkocht aan de eigenaren van Ashlan. Ook die merrie heeft een veulen van Finn aan de voet, maar dat hengstveulen is weer verkocht aan iemand anders.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 00:00

Wij houden ze gewoon aan huis. Helaas hadden we dit jaar maar 1 veulen, maar normaal gesproken hebben we er meer, dus hebben ze altijd leeftijdsgenootjes om mee te spelen. We hebben Zamazenta nog een tijdje bij onze jongste jaarling gezet (die werd een beetje ondergesneeuwd door de andere jaarling, heel onzeker beestje), maar die is inmiddels verkocht en nu staat hij met 2 dames van 2 en 3 jaar. Ik merk vooral dat Zamazenta en de jongste merrie veel met elkaar optrekken, die is nog iets speelser. Hij mag gezellig bij dit clubje blijven tot hij teveel interesse krijgt in de dames, of hij verkocht is.

Voordeel van aan huis houden is dat ik hem gewoon iedere dag meermaals in de hand heb en hij dus gewoon netjes opgeleid naar zijn nieuwe baasje kan vertrekken. En we hebben de mogelijkheid om ze thuis te houden, dus dat helpt wel :))

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 00:32

Hoi allemaal ik wil mij ook komen melden !

Dit jaar een prachtig palomino hengst veulen hier geboren Gijs deze is verkocht en nu ben ik in het bezit van een Fries merrie veulen en een welsh a merrie veulen.

Fries merrie veulen was gepland en welsh veulen eigenlijk beetje zo gekomen.

Onze Fries Jelske heeft een slechte start gehad, veel wondjes en slechte weer stand. Momenteel is ze aan de betere hand geneest ze goed en zit ze duidelijk beter in haar vel. Nu hopen dat de kilo’s er snel aan zitten.

Jelske links en rechts Porsche oftewel Porsje :)
Afbeelding

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:12

Vulina schreef:
Ik heb op het moment 2 veulens van 2020 :) Een Kjento en een Ladignac [ [url=m/RvFPhY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/W6FQKX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat heb je weer leuke Vulina <3 <3

We hebben dit jaar ook zelf een veulen gefokt: Polunin (oftewel Polletje Piekhaar)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Nu in de opfok bij Van Baalen Farms.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:29

Dank je :)

Wat voor afstamming heeft die van jou? Is dat een nieuw opfok bedrijf? Of ben ik nu in de war..

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:45

Vulina schreef:
Dank je :)

Wat voor afstamming heeft die van jou? Is dat een nieuw opfok bedrijf? Of ben ik nu in de war..


O da's waar ook. Zet ik er nog even bij. Zn vader is Ferguson.

Merrie:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... enzo-carla

Het is idd een nieuw opfokbedrijf. Gerund door de zoon van Coby van Baalen. Het bedrijf ligt ook schuin tegenover de stal van Van Baalen.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:26

Ik meld me ook! Mooie veulens komen er voorbij!

17 juli is mijn veulentje geboren uit een ook zelfgefokte merrie!

Een heel mooi en heel brutaal hengstveulen van de veelbelovende jonge Zangersheide hengst Dourkhan Hero Z!

Hij heet Dipped In Chocolate Z! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een recente, hij wordt mooi donker van kleur!
Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 13:40

Wat een mooi "oud" oog heeft hij erin!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 15:25

Wat een naam Change :') Hoe noem je hem?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:18

Dankjewel!

Ik hou van origineel. _O-
Zijn roepnaam is (heel ernstig maar het is erin geslopen) Dipsaus. :P Of Dippie.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:20

Ik ben heel tevreden met hoe Joker zich ontwikkelt: 'slechts' 43% arabier, maar het lijkt wel een volle :)) Dat brutale opdondertje kan showen als een malle :D
Afbeelding

Vingino99
Berichten: 86
Geregistreerd: 16-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:27

Ahh wat leuk allemaal! Ik heb dit jaar mijn eerste veulen gekocht <3 . Het is een hengstveulen en hij is dressuur gefokt. Het is een I'm perfect STH X Trento B. Ik heb er voor gekozen om hem in de opfok te zetten aangezien ik geen plek heb aan huis of dergelijke. Ik heb geen recente foto op mijn laptop staan, maar dit was hem in Juli toen we hem kochten. Hij is hier 4 maanden oud

Afbeelding

Afbeelding

Vingino99
Berichten: 86
Geregistreerd: 16-11-18

Re: 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:29

@change3x

Wat een knap veulen! Mag ik vragen wie de foto's heeft gemaakt? Hele mooie stijl :o

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 18:50

Ik houd mijn veulen aan huis. Niet bij mij, maar zij en mijn haflinger staan bij mensen aan huis, samen met hun 2 merries (pony’s). Nu nog 24/7 op de wei, binnenkort gaan we starten met de aanleg van een track en paddock paradise op het perceel met kleinere weides.
Ik heb bewust gekozen voor een gemengde kleine kudde. Het is dikke mik met mijn haflinger.
Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:07

Leuk veulen Vingino, maar wat een onkruid in die wei!

Ik hou mijn veulen thuis, veel te bang dat er wat mee gebeurt, ik heb nogal pech met alles wat ik als veulen koop of fok en aanhoudt

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:08

Ik heb ook twee veulens aan huis.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:30

Kan de dames lekker in de gaten houden haha Afbeelding

Amber3

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:50

Ons eerste zelfgefokte veulentje Phéline(Just Wimphof x Rolex x Jazz). Geboren op 30 juni.

Heel mensgericht en ondernemend veulen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Ik kom er achter dat ik wat vaker foto's moet maken. Foto's zijn niet echt recent...

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:53

Ik heb en hou mn veulen ook aan huis :j

Amber3

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Re: 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 19:57

Wij laten Phéline ook thuis. Zie hier wel een beetje tegenop omdat merrie en veulen elkaar kunnen blijven zien en horen. Gelukkig komen er hier 2 andere merrieveulens bij te staan.