[Foto] 2020 veulens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:12

Mooie verschillen, sommigen netjes gepoets en getoilleteert, anderen lekker vies :D Mijne behoren tot de laatste categorie.. Patser de patser;
Afbeelding

jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:31

Liv is bijna zo groot als haar moeder. :wow: ze ziet er goed uit.
Wel leuk dat je ze thuis hebt lopen.

Patser doet ze naam wel eer aan. Lekkere kop erop. Wel voordeel van je eigen opfok vulina, heb je ze dicht bij en toch veel vriendjes.

Zamazenta gaat het vast goed doen in de show ring straks.

Rosie weet nu al wat belangrijk is. Y)(^) lekker eten.

Noura gelukkig niet meer kreupel. Maar snap dat je wel even schrikt.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:35

Ik heb haar nog nooit geborsteld _O-

Ik ga van her voorjaar wel de manen knippen. Die worden alweer zo lelijk lang.. manen knippen, vast staan en friemelen. Allemaal in 1 keer geleerd dan. En die lelijke manen weg. Win win win.

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:47

Die droogt leuk op loulou!

Spikkels <3
Hoe groot is ze?

Ga je ook naar de keuring goldenarrow?

Hier ook een varken. Ik poets 2x in de week en heb nog niks geknipt. Voorlopig mogen de manen lekker groeien. Ik heb ze wel aan 1 kant gemanipuleerd, dus dat is vast geregeld. Er is 1 eigenwijze pluk achter de oren die de andere kant op wil. Maar die kan prima bij de voorpluk onder een halster :+

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:51

Daihyo schreef:
Spikkels <3
Hoe groot is ze?

Ik heb geen meetstok (goede tip van die bezemsteel!), ik schat zo’n 1.35. Haar moeder is 1.51, haar vader1.68, dus ze zal een flinke e-pony worden denk ik

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:30

Mooi maatje :j

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:42

Daihyo schreef:
Die droogt leuk op loulou!

Spikkels <3
Hoe groot is ze?

Ga je ook naar de keuring goldenarrow?

Hier ook een varken. Ik poets 2x in de week en heb nog niks geknipt. Voorlopig mogen de manen lekker groeien. Ik heb ze wel aan 1 kant gemanipuleerd, dus dat is vast geregeld. Er is 1 eigenwijze pluk achter de oren die de andere kant op wil. Maar die kan prima bij de voorpluk onder een halster :+

Ja! Hij is afgelopen jaar 2x mee geweest. 1x naar Ströhen toen hij nog bij zijn moeder stond (hele wereldreis voor zo'n klein kereltje) en in het najaar zonder moeder hier in Nederland.

Ik hoop hem eigenlijk een beetje snel te kunnen verkopen, gezien onze drachtige merries op knappen staan en we er dan weer 3 veulens bij hebben. Maar als hij toch nog even blijft staan wil ik hem misschien nog wel op nationaal niveau gaan showen. Dat kan ik namelijk zelf doen. Als ik hem internationaal zou showen moet ik namelijk iemand inhuren en die willen hem dan op stal hebben (reken maar €1000+ per maand := ). Vind ik toch een beetje te kostbaar, dat is alleen leuk als je de nieuwe wereldkampioen op stal hebt staan _O-

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:04

Afbeelding

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:20

Wauw wat worden het al paarden!

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:54

Ik ga mijn "kleine" man toch ophalen eind februari. Hij staat nu nog in de Ardennen, maar ik heb hem al sinds oktober niet meer gezien, iets met Corona enzo.. Dat wordt nog wel een dingetje, meneer heeft zelfs nog nooit een halster om gehad en moet nu een rit van 5 uur overbruggen..

Hij komt vanaf dan in een opfok in Pijnacker te staan, nog wel een stukje rijden maar goed te doen :-) Wel tof, kan ik mijn kleine man ook wat vaker zien en knuffelen..


Afbeelding

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:04

Leuk Kimendana! Lijkt me heel spannend zo'n rit. Waarom ga je hem ophalen?

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:26

Omdat ik hem wat vaker wil zien :-)
Hij blijft wel in de opfok, maar zo kan ik toch 1 keer in de week of 2 weken even bij hem kijken.. Nu heb ik hem al bijna 3 maanden niet meer gezien.. Hij hoeft verder niks te doen en mag lekker spelen en groeien en misschien is het wel een beetje egoïstisch, maar hoe vaak ik hem nu mag bezoeken is me gewoon echt te weinig..

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 11:10

Wat een heerlijke foto’s van alle veulens!! Heerlijk in de modder rollen.

Ze groeien allemaal goed! Worden echt al minder baby. Leuk om te zien!

En spannend zo’n lange rit van de Ardennen!! Maar komt vast goed!

Met Parker gaat het ook goed! Hij groeit heel hard. Een cm per week op het moment. Hij is nu 1.43m

Lekker spelen met zijn vriendje :P
Afbeelding

Komend weekend komt een paardenfotograaf langs om foto’s te maken. Ik wilde van haar al een shoot met mijn merrie, maar helaas te lang gewacht. Nu is ze er niet meer... ik wilde nu dus niet te lang wachten en heb gelijk een afspraak gemaakt!

salatiga1995

Berichten: 1945
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:12

kimendana schreef:
Omdat ik hem wat vaker wil zien :-)
Hij blijft wel in de opfok, maar zo kan ik toch 1 keer in de week of 2 weken even bij hem kijken.. Nu heb ik hem al bijna 3 maanden niet meer gezien.. Hij hoeft verder niks te doen en mag lekker spelen en groeien en misschien is het wel een beetje egoïstisch, maar hoe vaak ik hem nu mag bezoeken is me gewoon echt te weinig..


Vind ik niet egoïstisch hoor, je hebt toch een dier voor je plezier? :D
Lekker dichterbij zetten, kan je er tenminste van genieten ipv alleen maar geld aan uitgeven!

Ik vind patser echt stoer Vulina! Ga je die houden voor de hengstenkeuring?

En ik zag nog mooie foto’s van Liv, wat wordt ze groot! Ze is zo mooi getekend, hou niet zo van bont maar Liv is echt wel knap <3

Leila heeft zich uitgeleefd in het kleine beetje sneeuw dat er lag, waar je wel niet blij mee kan zijn :')
Ze is nog altijd een ninja die het meeste rolt van alle veulens haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lavitabella

Berichten: 1710
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:22

Leuke foto's allemaal !

Hier heeft het fokken ook een minder leuke kant. Afgelopen vrijdag hebben we het veulen van dit jaar verloren. Ze leek op een kopie van Priya.. -O-

Priya doet het verder wel goed. Ze is nog wel wat klein. En het lijkt er nu op dat ze de 1.65 niet eens gaat halen. Ze meet nu met 8 maanden op 1.36. Hopelijk trekt ze nog bij.

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:29

Nee joh, ik vind dat ook niet egoïstisch hoor kimendana. Hier staat Peer ook bewust dichtbij in de opfok zodat ik langsgaan!

Oh jeetje Lavitabella, wat naar. Veel sterkte. Gaat het goed met de merrie?

Lavitabella

Berichten: 1710
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:44

Ik vind het ook zeker niet egoïstisch! Als hij daar ook goed staat geef ik je groot gelijk !

Lau07 met de merrie lijkt het weer goed te gaan. Ze heeft niet echt naar het veulen omgekeken of heel erg meegekregen wat er is gebeurt lijkt het. Veulen had haar wel goed ziek gemaakt maar ze lijkt heel snel te herstellen waar ik super blij mee ben!

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:23

Oh wat naar Lavitabella. Fijn dat de merrie herstelt.

Kimendana: ik snap het ook heel goed hoor. Kunnen ze daar niet vast oefenen met een halster?

Wat een pretletter salatiga :D

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 08:09

kimendana schreef:
Ik ga mijn "kleine" man toch ophalen eind februari. Hij staat nu nog in de Ardennen, maar ik heb hem al sinds oktober niet meer gezien, iets met Corona enzo.. Dat wordt nog wel een dingetje, meneer heeft zelfs nog nooit een halster om gehad en moet nu een rit van 5 uur overbruggen..

Hij komt vanaf dan in een opfok in Pijnacker te staan, nog wel een stukje rijden maar goed te doen :-) Wel tof, kan ik mijn kleine man ook wat vaker zien en knuffelen..


[ [url=m/lueGaD.jpg]Afbeelding[/url] ]
je kunt hem toch gewoon opzoeken je mag gewoon België in hoor

Vingino99
Berichten: 86
Geregistreerd: 16-11-18

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:29

Voor wie een hengstje heeft ( of ervaring met een hengstenveulen ) laten jullie die wel is al eerder castreren dan met zijn 3? Mijn hengstenveulen is naar andere veulens en andere mensen heel dominant. Wat was jullie ervaring hierin en wat zou dan het beste moment zijn van het jaar om te castreren? Ik ga dit ook nog overleggen met de opfok + dierenarts, maar was toch benieuwd naar jullie ervaringen :)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:24

Vingino99 schreef:
Voor wie een hengstje heeft ( of ervaring met een hengstenveulen ) laten jullie die wel is al eerder castreren dan met zijn 3? Mijn hengstenveulen is naar andere veulens en andere mensen heel dominant. Wat was jullie ervaring hierin en wat zou dan het beste moment zijn van het jaar om te castreren? Ik ga dit ook nog overleggen met de opfok + dierenarts, maar was toch benieuwd naar jullie ervaringen :)

Mijn DA heeft haar hengst veulen geloof met 1 jr gedaan.Zo gauw er wat hangt kan dat. Ze heeft dit gedaan omdat ze ook een merrie veulen had.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:25

Ons veulen is zo goed als verkocht.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:43

Gisteren even in de paddock gespeeld met Zamazenta. Dit is ook waar onze 'showtraining' uit bestaat bij een jaarling. Gewoon in vrijheid laten bewegen, maar wel met de staart erop. En daarnaast af en toe nog even opstellen, maar dat kent hij natuurlijk al. En richting een show gaan we dit ook aan een lijntje doen, maar dan zal ik mee moeten rennen :+

Maar hij doet het super goed en vind het ook leuk om te doen. Hij gaat gelijk 'aan' op het moment dat we het zakje erbij pakken. Dit bouwen we rustig op, niet langer dan een paar minuten per keer.


En naderhand nog even belonen, lekker alert koppie <3
Afbeelding

Edit: Gek, ik krijg het filmpje niet werkend hier, maar als je op de link klikt kan je hem wel zien.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [Foto] 2020 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:46

Ik castreren hengsten rond 1 jaar. Qua karakter vind ik het echt een verademing. En ze kunnen in mn gemengde groep blijven met merries.
Ik raad het dus aan.
Maar als je hengst in een opfok groep met enkel hengsten staat zou ik m er niet bij in laten..

salatiga1995

Berichten: 1945
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:46

Lavitabella schreef:
Leuke foto's allemaal !

Hier heeft het fokken ook een minder leuke kant. Afgelopen vrijdag hebben we het veulen van dit jaar verloren. Ze leek op een kopie van Priya.. -O-

Priya doet het verder wel goed. Ze is nog wel wat klein. En het lijkt er nu op dat ze de 1.65 niet eens gaat halen. Ze meet nu met 8 maanden op 1.36. Hopelijk trekt ze nog bij.


Ach wat naar zeg! Fijn dat je merrie er wel goed onder is -O-
Heb je een idee wat de aanleiding was?

Haha ja Daihyo, ze vindt zichzelf erg grappig :))