Kruising Fjord x KWPN veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora_19
Berichten: 29
Geregistreerd: 29-09-19

Kruising Fjord x KWPN veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 23:10

Daar is hij dan! Zaterdag ochtend is Charisma bevallen van een gezond hengstveulentje genaamd Chinook! Na jaren alleen 'echte' fjordenveulens te hebben gefokt, is dit toch wel een hele bijzondere <3 Het uiteindelijke kleurtje is nog even afwachten, voor nu heeft hij een 'gewoon' donker fjordenkleurtje :=

Wat denken jullie dat het voor kleurtje word? :D


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



En nog een foto van de vader van het veulen

Afbeelding


Bedankt voor het kijken!! *\o/*

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Kruising Fjord x KWPN veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:12

Wat een chique veulen al, interessante combinatie. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet over een aantal jaar :)

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kruising Fjord x KWPN veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:14

Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat uitgroeien!

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Kruising Fjord x KWPN veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:24

Is die van Liverpool?

SjonnieZ

Berichten: 2328
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Kruising Fjord x KWPN veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:31

Goed gelukt! Mooi veulen

Pandora_19
Berichten: 29
Geregistreerd: 29-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 07:27

Zidore schreef:
Is die van Liverpool?


Ja dat klopt :)

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Kruising Fjord x KWPN veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:57

Kunnen we even vooruitspoelen? :+ Wat een knap dier zeg! Ook heel benieuwd hoe die er over een aantal jaar uit ziet! :o

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Kruising Fjord x KWPN veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:05

Ik zou de kleur denk ik op wildkleur bruin houden. Ik weet niet zeker of het ook zo is bij een kruising maar bij fjorden worden de vosjes altijd met witte hoeven geboren en ik zie hier boven zwarte hoeven.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Kruising Fjord x KWPN veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:12

Wat een leuke snoet! Kleurtje van mams en stelten van paps :D

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Kruising Fjord x KWPN veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:18

Wat een super leuk veulen. Hoop dat je nog wat updates over hem plaatst, heel benieuwd hoe hij uitgroeit <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kruising Fjord x KWPN veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:23

Wat een leukerd!
Ik ken wel meerder kruisingen met fjord x KWPN of haflinger x KWPN en die hadden vooral lange benen en een kort nekje/hals. Ze waren ook niet erg goed in verhouding toen ze volwassen waren.
Ik ben benieuwd hoe hij gaat uitgroeien.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:28

XxDiandraxX schreef:
Ik zou de kleur denk ik op wildkleur bruin houden. Ik weet niet zeker of het ook zo is bij een kruising maar bij fjorden worden de vosjes altijd met witte hoeven geboren en ik zie hier boven zwarte hoeven.


Volgens mij kan je hier kleur genetisch ook geen dubbele verdunning uit krijgen

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:39

Flevolander schreef:
XxDiandraxX schreef:
Ik zou de kleur denk ik op wildkleur bruin houden. Ik weet niet zeker of het ook zo is bij een kruising maar bij fjorden worden de vosjes altijd met witte hoeven geboren en ik zie hier boven zwarte hoeven.


Volgens mij kan je hier kleur genetisch ook geen dubbele verdunning uit krijgen

Ik heb het ook niet over een verdunning. Beide ouders hebben die niet namelijk dus veulen zoiezo niet.
Het gaat over bruin of vos (met wildkleur). Ik denk bruin.

Anomien

Berichten: 7389
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:44

Cayenne schreef:
Wat een leukerd!
Ik ken wel meerder kruisingen met fjord x KWPN of haflinger x KWPN en die hadden vooral lange benen en een kort nekje/hals. Ze waren ook niet erg goed in verhouding toen ze volwassen waren.
Ik ben benieuwd hoe hij gaat uitgroeien.


Paps lijkt wel echt een lange nek te hebben.
Wellicht dat veulen meer meekrijgt

Pandora_19
Berichten: 29
Geregistreerd: 29-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 21:39

Cayenne schreef:
Wat een leukerd!
Ik ken wel meerder kruisingen met fjord x KWPN of haflinger x KWPN en die hadden vooral lange benen en een kort nekje/hals. Ze waren ook niet erg goed in verhouding toen ze volwassen waren.
Ik ben benieuwd hoe hij gaat uitgroeien.


Ik zie ook inderdaad veel verschillende kruisingen voorbij komen! Hopelijk krijgt hij een beetje lengte in de hals van paps mee. Gelukkig heeft de merrie ook al een vrij lange hals voor een fjord

Deze foto's zijn wel uit haar wat sportievere periode

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pandora_19
Berichten: 29
Geregistreerd: 29-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 21:45

LadyUrsy schreef:
Wat een super leuk veulen. Hoop dat je nog wat updates over hem plaatst, heel benieuwd hoe hij uitgroeit <3


Dat is inderdaad wel de bedoeling! Zowel op Bokt als insta zal ik geregeld updates over hem plaatsen.

Pandora_19
Berichten: 29
Geregistreerd: 29-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 21:49

XxDiandraxX schreef:
Ik zou de kleur denk ik op wildkleur bruin houden. Ik weet niet zeker of het ook zo is bij een kruising maar bij fjorden worden de vosjes altijd met witte hoeven geboren en ik zie hier boven zwarte hoeven.


Duidelijk! Fjorden (de brunblakke ofwel bruinvaal) staan in het paspoort altijd aangeduid als (donker) Isabel. Betekend het dan ook dat dit veulen isabel is? Of werkt dat dan weer anders?

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kruising Fjord x KWPN veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:01

Wauw wat een gave combinatie, erg benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit gaat zien. Wat zijn je plannen met hem in de toekomst? :o

Pandora_19
Berichten: 29
Geregistreerd: 29-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 22:12

Kristy1998x schreef:
Wauw wat een gave combinatie, erg benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit gaat zien. Wat zijn je plannen met hem in de toekomst? :o


Hij mag bij ons blijven om later lekker mee te kunnen rijden. De keuze voor een kwpn hengst is ook bewust gemaakt, voor wat meer maat en nog meer ruimte in bewegingen

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:38

Wat leuk! <3
Heb zelf ook een KWPNxFjord kruising.
Die van mij heeft geen meelsnuit zoals die van jou, toen ze lange manen had dachten mensen dat het een ijslander was.
Tot haar 3e zag ze er slank uit daarna zwaarde ze heel erg uit :=
Afbeelding

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:44

Pandora_19 schreef:
XxDiandraxX schreef:
Ik zou de kleur denk ik op wildkleur bruin houden. Ik weet niet zeker of het ook zo is bij een kruising maar bij fjorden worden de vosjes altijd met witte hoeven geboren en ik zie hier boven zwarte hoeven.


Duidelijk! Fjorden (de brunblakke ofwel bruinvaal) staan in het paspoort altijd aangeduid als (donker) Isabel. Betekend het dan ook dat dit veulen isabel is? Of werkt dat dan weer anders?

Volgens mij is isabel geen correcte benaming. Officieel is het volgens mij gewoon bruin met wildkleur.

Pandora_19
Berichten: 29
Geregistreerd: 29-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 23:05

Choce schreef:
Wat leuk! <3
Heb zelf ook een KWPNxFjord kruising.
Die van mij heeft geen meelsnuit zoals die van jou, toen ze lange manen had dachten mensen dat het een ijslander was.
Tot haar 3e zag ze er slank uit daarna zwaarde ze heel erg uit :=
[ [url=m/e5QcRZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leukerd zeg! :D Hoe groot is jou merrie en weet je de stokmaat van de ouders? Vader of moeder Fjord? Rijd je met haar?

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: Kruising Fjord x KWPN veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:28

Waar ben je te vinden op inst? Ik ben namelijk heeeel benieuwd hoe deze knapperd uitgroeid. Lijkt mij een erg leuke combi!

Pandora_19
Berichten: 29
Geregistreerd: 29-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 00:11

Zucchero schreef:
Waar ben je te vinden op inst? Ik ben namelijk heeeel benieuwd hoe deze knapperd uitgroeid. Lijkt mij een erg leuke combi!


https://www.instagram.com/charisma.chinook/

Net pas aangemaakt hoor, het gaat me ook helemaal niet om 'volgers' maar ik merk wel dat er veel vraag is naar het volgen van zijn ontwikkeling, en dan deel ik graag :D

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:11

Gefeliciteerd met je mooie veulen!! Dit zijn de allerleukste paarden, Fjord kruisingen❤!! Ik heb er al 14 jaar één, een kruising Fjord x Anglo Arabier. Die van mij heeft een mooie red dun kleur met zebrastrepen en aalstreep. Ik zie dat jouw veulen de aalstreep ook heeft. Wordt een wildkleur.... De mijne was als veulen wat lichter dan Chinook met oranje manen. Ik ben niet zo handig met foto's, maar hij is te zien in mijn profiel.

Qua verhouding heb ik een vrij compact paard gekregen. Korte, rondgeribte rug, slanke benen, edel hoofd, sterke achterhand en boeg. Hij is 1,45 m (heb helaas nooit een got van zijn vader kunnen vinden). Hij werd destijds ook een stuk breder na zijn 4de jaar. Ik heb hem gekocht, toen hij net 2 jaar oud was, in 2006. Ben nog steeds gek op Fjordenkruisingen. Ze zijn vaak zo bijzonder door hun wildkleurtjes. Geniet van mooie Chinook!!