Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:13

Ik vind Nav nog wel puppy maar begint wel al meer als drie jarige eruit te zien.

Twinkle wat een grote harige puppy ! Heerlijk :)

En trysteffy: voorlopig gaat ze niet weg. Morgen check van eigen dierenarts en misschien eind dit jaar onder het zadel.

Ligt beetje aan de adviezen, en verkopen word gewoon met het hele verhaal erbij.

En voorlopig blijft ze even lekker hier, heb geen ruimte gebrek en staat niet in de weg.

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 00:27

trysteffy schreef:
Twinklebel schreef:
Dat vind ik van deze foto's moeilijk beoordelen.... Heb je ook een foto waar die helemaal opstaat vanaf de zijkant, zonder tuigage?


Ow heb ik die er niet bij geplaatst haha had wel geüpload
[ [url=m/Vqm6ot.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alsof ie nog een beetje in z'n hoofd en hals moet groeien :P. Ik vind bij m'n bruine juist dat z'n lijf best we al wat wordt, maar dat ie nog een puppy-hoofd heeft.

Unicornetto
Berichten: 2387
Geregistreerd: 16-04-09

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:30

Trysteffy, ik vind hem ook nog wel puppy ogen. Wel grappig dat je die van mijn volwassener vind ogen haha! Op de laatste foto's lijkt dat wel zo, maar in het echt is het nog echt een enorme puppy.

Hoe gaat het nu trouwens met Navaldie? Loopt hij weer helemaal goed? :)

Janine, dan is het helemaal fijn dat je de paarden aan huis hebt, dat ze lekker kan blijven staan.
Waar gaat je eigen dierenarts nog op controleren? :) Jullie hadden nog geen hele duidelijke uitslag over wat nou echt het probleem is toch?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:14

San_ner klopt maar die wilde het hart beluisteren zodat we haar onder controle willen gaan houden zei ook een goed beeld van het hart momenteel heeft.

Ik ga vandaag ook even bellen met de kliniek ze zei als je donderdag niks hebt gehoord even bellen.

Als ze nu beleerd kan en mag worden onder zadel of voor de kar en ze ooit in de toekomst weg moet en met een goed onder controle hart dan hoop ik dat het een lekkere oude goedzak mag worden :)

Super lief ook, de vrouw die Tjitkse wilde kopen heeft nu een 5 jarig beleerde gekocht (echt zo’n leukerd ook)

Net gezegd dat ze haar naar Tjitkse gaan vernoemen <3

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:45

Even een ego bericht, want half dood na een hele dag op pad, maar Nijn is vandaag röntgen gekeurd en goed bevonden!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:50

Super ! Wat fijn !

Unicornetto
Berichten: 2387
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:58

Twinklebel schreef:
Even een ego bericht, want half dood na een hele dag op pad, maar Nijn is vandaag röntgen gekeurd en goed bevonden!


Super fijn! Gefeliciteerd. *\o/*

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:03

Wat fijn!!

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:24

Ow wat super van nijn! Op naar een fijne toekomst! *\o/*

Janine heb je vandaag nog wat gehoord van de da?


Met navaldie gaat het enorm goed!
Nadat ie dus bij de fysio is geweest gaat het enorm goed heeft ie geen rare dingen meer maar begint ie zelfs brutaler te worden. Het is zo lastig in zijn koppie is een stuk veder dan dus zijn lichaam als jullie het ook zo beoordelen. Als hij niks doet merk ik dat ie dan enorm vervellend word naar de andere paarden en naar de mensen toe ook. Ook met het werken is ie ook wel eens stout wilt dan zijn eigen plan wel eens trekken.
Daarom zit ik nu zo enorm te twijfelen van zal ik hem in april gewoon de basis leren onder het zadel van stap draf galop daarna weer lekker de wei op gooien en na de weideseizoen veder kijken. Zit zo in dubio. Hij is ook zo enorm werk willig en geeft ook wel aan als we te lang met de zelfde ding bezig zijn. Dan gaat ie ook stout doen gericht bokken dan naar je.

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:41

Yes wat fijn!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:59

Trysferry
Dierenarts heeft ook geluisterd en die zei al er is echt geen touw aan vast te knopen..

Krijg binnenkort een verslag vanuit Emmeloord, die zijn nu nog in overleg met Gent en Utrecht.

Aan ene kant hoop ik nog klein beetje positief iets... maar ben er bang voor.

Als ik Nav zie zou ik hem de weide op doen, en bokken is niet ok als het gericht is :(
Je kan evt wat meer gaan longeren in het voorjaar ?

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 05:11

Trysferry nog een echte puppy maar dat vind ik van de meeste die nu drie worden. Persoonlijk vind ik het ook niet meer zo van deze tijd om met zo'n jong dier al aan het werk te gaan. Laat die van mij dan ook zeker nog 1 tot 1.5 jaar staan. Maar zoveel mensen zoveel meningen.

Janinevv zonde ben benieuwd hoe het verder gaat. Sterkte!

Hier niks bijzonders te melden. Loopt overdag buiten met mijn andere paarden buiten en hij speelt graag met mijn oudere ruin. Ik ben wel flink pulp en brok aan het bijvoeren want zijn groei kost best wat energie

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:45

Hier ook een ego O:) Hij is zo knap <3
Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:56

Dat is die zeker!

pradadaan

Berichten: 4670
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:12

Vulina schreef:
Hier ook een ego O:) Hij is zo knap <3
[ [url=m/gIMqtQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Héél knap <3

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:32

Sneewpret <3
Afbeelding

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:33

Vulina schreef:
Hier ook een ego O:) Hij is zo knap <3
[ [url=m/gIMqtQ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zeker! Heel knap

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:48

Vulina, zelfs zonder iemand ernaast lijkt het een kasteel :D. Knapperd! Als het goed is zie ik 'm over twee weekjes in het echt.

Mooi plaatje zo voyou!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 13:49

Oh, lekker spelen in de sneeuw. Ben benieuwd hoe mijn puppies dat vind, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt nu half Nederland door te rijden. Nog een week of 6, dan staat ze hier vlakbij....

Wat fijn dat Navaldie beter gaat, al zou ik niet blij worden van gericht bokken....
Lekker nog een zomer de wei op, met vriendjes. Kan die een hoop van leren en sterker van worden.

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:13

Die van mij vindt sneeuw lekker om te spelen

Afbeelding
Afbeelding

veerledec

Berichten: 6693
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:40

Hahaha die eerste foto is echt geweldig :D.

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:04

Prachtig beest vulina. Ben benieuwd naar actiefoto's.

En jaloers op de sneeuwfotos

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:43

Mooi dier vulina! Wanneer gaat die ihz?


Oh sneeuwfotos, gaaf!.. ik vind het te onverantwoord om ze naar buiten te trekken. Ik hoop dat het morgen rustiger is zodat ik schoon kan maken rtc.

Ik heb gelukkig een poolhondje. En een kruising poolhond, maar die komt de stal niet af nu. _O-

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:46

Twinklebel schreef:
Oh, lekker spelen in de sneeuw. Ben benieuwd hoe mijn puppies dat vind, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt nu half Nederland door te rijden. Nog een week of 6, dan staat ze hier vlakbij....

Wat fijn dat Navaldie beter gaat, al zou ik niet blij worden van gericht bokken....
Lekker nog een zomer de wei op, met vriendjes. Kan die een hoop van leren en sterker van worden.


Nee daar ben ik zeker ook niet blij mee.. heb ook les in het longeren/loswerken. Maar zelfs zei zegt zou hem tot april wel even goed door pakken en daarna lekker op de wei.
Hij staat gelukkig iedere dag in een groep van 10 en echt allemaal verschillende leeftijden van 1,5 tot 22 jaar. Als de leider in de groep niet staat maakt nav er wel een potje van die gaat dan echt met iedereen klieren en jagen. Ook al schoppen ze hem wel hij blijft het proberen :+

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:47

Lekker sneeuw foto’s!


Ik zat ook te twijfelen om foto’s te maken maar ik vond het toch veel te koud en mijn camera vind het denk ik ook niet zo leuk haha