Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:45

_O-
Weet je dat wel heul zeker?
Dus ook honden die onschuldig en lief lijken?
Afbeelding

Maar ondertussen....
Van sneeuw houden
Afbeelding
Je buitenbak plunderen...
Afbeelding
Veulens opeten....
Afbeelding
Maar ook kinderen lusten....
Afbeelding
Paar hersencellen missen...
Afbeelding

Maar verder heel onschuldig lijken...
Zodat je twijfelt hoe alle terror in je leven is ontstaan.
Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:56

Ja, ik wil :D !

salatiga1995

Berichten: 1947
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 23:05

Jahoor kom maar afleveren! <3

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:12

Daar ben ik weer! En fijn dat het goed gaat met billie @Cioccolato

Ik heb een fotoshoot gehad met Benji, nog geen officiele foto’s maar wel wat behind the scenes. Wat het resultaat ook mag zijn (al weet ik wel zeker dat ze hartstikke leuk zijn), deze dag was 0 stress, ik ben zo trots.

Eerst flink ingesopt
Afbeelding

Daarna wat foto’s achter stal, braaf ding
Afbeelding
Afbeelding

Op stal wachten tot we weer aan de beurt waren
Afbeelding

In het bos.. waar we uuuuuren hebben gewacht tot we aan de beurt waren en stalgenoten voor hebben laten gaan omdat hun paarden wel wat ongeduldig begonnen te worden. Benji heeft geslapen (ja echt met ogen dicht en een hanglipje), gegeten en met mijn haarelastiekje gespeeld. Paarden die voor actiefoto’s van ons weg galopperen? Hebben wij toch niets mee te maken? #Benjivoice
Afbeelding

En om het goed te maken... Zondag mocht hij de planning uitkiezen <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Pino96 op 24-06-19 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:14

Als jaarling Kun je ook gewoon bloedjemooi zijn.. en zo lief dat m’n kleine nichtje je naar de wei mag brengen. Wat ben ik gek op deze dame <3 <3
Afbeelding
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:00

Pino, wat is hij heerlijk nuchter!
Benieuwd naar de foto's. Plaats je er een paar als je ze binnen hebt?

Voyou, die van jou is gewoon echt te knap! :wow: :+:

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:32

@Pino96, wauw wat is hij stoer!! Mijn bijna 7 jarige paint kan dat geduld nog niet opbrengen..
@voyou, is die pas 1 jaar? Zo'n lange staart al! Wat heerlijk dat ze zo braaf is..

Ik meld me hier ook even met mijn veulen van 29-juli, nog net geen jaarling dus..
Zit een heel verhaal achter het verband om haar been, voor wie nieuwsgierig is zie dit topic:
[ITP] Lieve Starbreeze, ik noem je Rose. Jouw eerste maand bij ons

Maar ontmoet Starbreeze! Al noem ik haar Rose :D Ze meet nu ongeveer 1.35m
Paint merrie met een slechte start, maar we komen er wel! Ze is sinds 9 mei bij mij en nog verschrikkelijk bang voor zeg maar alles.. Maar ik ben inmiddels helemaal ok en ze kan heerlijk kroelen <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:42

eveyy: welkom, Wat een knapperd

Hier gaat alles goed met maximus. Hij is vooral heerlijk ondernemend en niet bang.. Meneer is niet bang voor stroomdraad. En stond heerlijk onder het stroomdraad (stroomdraad op zn rug) het riet op te eten..

Nu hebben ze alle onkruid weg gehaald (geloof me het land is groot en dus best een klus)zodat de draden weer vrij zijn. En stroom beter kan geleiden.. Want de stroomklok, bedrading enz is allemaal nieuw. Dus daar ligt het niet aan.

Echt een haflinger die het verzind..

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:53

Eveyy, welkom!
Allereerst je topic aangeklikt en gelezen.
Eerlijk is eerlijk: respect! Menig mens had zo'n veulen laten staan. Wat heb je je een zorgen en kosten op de hals gehaald. Gelukkig geneest het zichtbaar goed. En dan ondanks verband wisselen en dus niet altijd leuke aandacht voor Rosé toch een mooie vertrouwensband opbouwen. Het is jullie beide zo gegund! Op naar een prachtige gezonde toekomst samen! +:)+

Fijn dat Max het zo goed doet Plutolover!
En onkruid kan idd je hele stroomvoorziening in de war schoppen. Nu gemaaid vrees ik voor Max dat het straks even schrikken wordt. Die zou het dan vast niet snel weer doen. Al hoewel blijft een haflinger, dus wie weet wat ie straks gaat verzinnen. :')

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:09

@voyou, Ze is al een heel paard zeg! Die staart! Die van Benji is nog een halfje hoor.

@Eveyy Ook ik heb je topic gelezen. Wat een rotstart zeg, en direct een slechte ervaring met het halster. Wat boft ze dat jij haar hebt meegenomen.. Ze is al enorm positief veranderd aan de foto’s te zien :wow:

@alicelover Dat ga ik zeker doen! Ik kan niet wachten hihi

pradadaan

Berichten: 4670
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:02

Jaaaa nog meer bont <3
Wat is ze knap! Ik ga jullie verhaal even lezen :j

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:02

Dankjulliewel!!
<3

En yep, net weer een rekening ontvangen voor haar.. :$ maar ze is het zeker waard! :))

Chantal2133
Berichten: 73
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:19

Wat een knap mooi bont paardje zeg.. en fijn dat mensen deze keuze ook maken.. en welkom @eveyy

@voyou dat is zeker geen kleintje meer zeg wat een knappert..

@PINO96 wat een knap ding met deze leeftijd heerlijk..

Loki is nu 2 weken ruin alles is goed gegaan geen zwelling gehad wondje keurig genezen..
Heb niet het idee gehad dat ie er last van had heeft zelfs niet rot gelopen hahaha weer helemaal druk gemaakt om niks gelukkig

Mijn kanjer wat een heerlijk karakter
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:45

Mijn kanjer had het gisteren flink warm.
Afbeelding

Morgen bigday, hij heeft een dikke sprong. Dus morgen naar de kliniek. Thuis de sprong al op mobiele röntgen geweest. Want meneer was niet kreupel en ik maakte me onwijs zorgen. Zitten splinters in dat is gaan irriteren. Hij lijkt er geen last van te hebben. Maar sprong is wel opgezet. Zo balen dat zulk klein gruis deze reactie kan geven. Morgen op de kliniek helemaal op foto en overleggen, maar ga er van uit dat hij moet blijven en deze week nog geopereerd wordt. ;(

Dus ik maak me vreselijk zorgen. Wel even getwijfeld of ik dan direct zal castreren... Maar houd hem toch nog even hengst. Hij is zo chique smal en al zo vreselijk groot. Dus die extra cm wil ik liever niet. :o

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:00

Eveyy schreef:
Dankjulliewel!!
<3

En yep, net weer een rekening ontvangen voor haar.. :$ maar ze is het zeker waard! :))

Over een aantal jaar is ze gezond en sterk en maken jullie de leukste dingen mee. De dure rekeningen ben je dan zo vergeten. Geloof me, dat verdring je. :+

Mijn vorige merrie heeft met koliek op de kliniek gestaan, maar kon omdat het te dicht bij de blinde darm zat niet geopereerd. Had een ontsteking. Die kosten waren meer dan het paard zelf. Want ik had haar ook niet verzekerd. Dus Enchelina is nu dus wel verzekerd voor koliek..... Daarna nog veel plezier van haar gehad en naar het Z gereden. En geen dag spijt gehad, dat ik die keuze maakte ipv inslapen. Ze is verkocht omdat ik graag verder wilde in de sport, maar Z wel haar top was. Hier kun je ook niet echt buitenrijden. Dus bleef zij vaker staan, dressuurmatig zaten we op onze top en mijn motivatie in de bak werd minder. Had Freddy toen ook en reed 5 paarden nog voor anderen. En ik wilde absoluut niet dat ze aandacht te kort kreeg. Van de verkoop wel spijt gehad. Maar dat komt omdat ze helaas weer door verkocht is na een jaar. Terug kopen kon ik toen niet, ze vroegen flink meer. En ik had inmiddels project Enchelina op mijn pad gekregen. En toen waren 3 eigen rijpaarden niet te doen kwa tijd en financieel. Inmiddels rijd ik niet meer zoveel voor anderen, dus nu zou het wel kunnen. Maar heb er nu wel vrede mee. Je kan niet alles houden en ook al weet ik niet wie haar nu heeft. Ze heeft vast een fijn plekje. :j

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:01

Chantal, wat fijn dat de castratie zo goed is gegaan! En wat wordt ie al lekker groot!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:10

balen alicelover dat het gruis zo inpect heeft. WAs dit wel al bekend?

chantal: wat een topper ben jij, dat je zo dier een kans wilt geven.

salatiga1995

Berichten: 1947
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:23

Oh wat balen zeg alicelover! Hopelijk valt de schade toch nog mee en is hij snel weer thuis..

Wat super dat je dat voor haar gedaan hebt Chantal! Respect hoor, ze mag in haar hoefjes klappen dat jij langskwam..

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:29

plutolover schreef:
balen alicelover dat het gruis zo inpect heeft. WAs dit wel al bekend?

chantal: wat een topper ben jij, dat je zo dier een kans wilt geven.

Nee. Hij kreeg ineens een dikke sprong. Niet warm, enter niet suf/ziek, geen koorts en liep gewoon zuiver. Dus dan gaan alarmbellen rinkelen. Dus gekozen voor een foto, ik was bang voor zwevend ocd. Hebben 3 foto's van de sprong gemaakt. En er is te zien dat zijn kapsel geïrriteerd is en er is wat gruis te zien. Dus vermoeden gruis irriteert het kapsel. Chipjes of ocd laat je vaak zitten tot ze iets ouder zijn. Lost ook vaak nog op en dan is een operatie misschien niet nodig. Maar omdat hij nu dik is toch naar de kliniek. Zijn groeischijven zijn nog volop aanwezig, dus is wel vroeg voor een operatie. Maar wil ook niet gokken op blijvende schade aan kapsel of dat ie er wel last van gaat krijgen. En zitten zeker wel risico's aan. Dus gaan goed overleggen en doen wat het beste voor hem is. :j

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:42

Ik denk dat een paar mensen mij en Chantal door elkaar halen nu :o
Maar thnx :)

@Chantal2133, wat fijn! Zeker met dat warme weer..

@alicelover, klinkt heel naar .. hopelijk kunnen ze hem helpen en valt het mee!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:46

Alicelover, is de rest van de benen ook op de foto geweest? Misschien wel handig, voor hetzelfde geld kun je straks nog een keer.. Succes!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:56

Vulina schreef:
Alicelover, is de rest van de benen ook op de foto geweest? Misschien wel handig, voor hetzelfde geld kun je straks nog een keer.. Succes!

De rest gaat woensdag op de kliniek op de foto. Hij gaat röntgenologisch nu eerst helemaal door de molen. Want eventuele gunstige chipjes nemen we dan direct mee. :j

Volledig op foto met mobiele röntgen bij de wei vond ik niet de meest ideale optie. Maar zo'n mobiele röntgen is wel verdomd handig om dingen uit te sluiten zonder stress dat hij uit de groep moest. Hebben hem een roesje gegeven aan de andere kant van het draad en toen hij weer volledig wakker was er weer bij gezet. Ben er bij gebleven tot alles uitgewerkt was en ook de groep alweer een tijdje rustig stond te grazen. En zijn maten stonden er zeer geïnteresseerd bij te kijken. Dus hadden o,o stress op deze manier.

Chantal2133
Berichten: 73
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:35

@alicelover ach wat ontzettend sneu en moeilijk hoop dat je goed advies krijgt en daar je ook lekker bij voelt blijvende schade is ook geen optie soms moet je kiezen tussen meerdere kwaden..

@eveyy ja geloof het ook.. maar respect voor jou..

Gelukkig was ik de warme periode precies een week voor had het de kans om open te blijven en langzaam dicht te gaan zonder vliegen.. hij wordt idd al echt groot zal hem weer eens meten.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:16

Welkom Eveyy, wat een verhaal. Dapper dat je dat aandurft, ik geloof niet dat ik die gok had durven nemen....

Alicelover, oh, wat naar, dat die nu al zo'n last van de splinters heeft. Hij is groot he? Hoor je vaker bij hard groeiende paarden. Groot gelijk dat je het gelijk eruit wil hebben. Wel doodeng, zo'n operatie....

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:48

Klopt hoor je heel vaak. Hij is zowiezo risicofactor op oc/ocd. Hij was bij de geboorte al bizar groot. En is onwijs snel gegroeid. Grote paarden zijn mooi, maar heb ze toch liever kleiner hoor. Ode is ook groot, maar wij hebben Rey als vergelijking... Dit is pas mijn tweede veulen, dus voor mij is zij klein. :o

Daarom stond op foto als 2 jarige al op de planning. Ook al was ie klein, dan ook trouwens. Voor ze uit de opfok komen eerst op foto. Ocd is tegenwoordig zo goed te verhelpen en komt ook heel veel voor.

Natuurlijk opereer je liever niet, zeker zo jong niet. Maar als het beter is dan gaan we het wel doen. Wel zonde voor zijn zomer, want hij moet behoorlijk lang op boxrust en daarna maar op een stukje paddock. Kans dat hij voor de kudde binnenkomt er weer bij mag is best klein. ;(