Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:07

Oehh ik wil me ook graag melden hier! Wat een leuke jaarlingen komen er voorbij zeg, echt vanalles wat <3

Gisteren heb ik een jaarling quarter hengst gekocht <3 roepnaam Bo. En vandaag is hij meteen jarig! Dus zometeen maar met een zak wortelen gaan verwennen :)
Afbeelding

Ontzettend veel zin in een nieuw avontuur met deze knapperd. De bedoeling is dat ik mettertijd alles zelf ga doen qua beleren, nog 1 keer, omdat het zo leuk is :) en dan lekker samen de reining en cowhorse sport in! Met veel gekkigheid en leuke dingen tussendoor.

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:20

Wauw wat een knapperd!!!!

Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:21

Wat een lekker koppie zit daarop!

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:52

Wauw, kimvicious, wat een leukerd! Wat een body zit daar al op! Heel gaaf

En prachtige foto van navayou, voyou <3

Cioccolato

Berichten: 6672
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:01

Mooie bles! & welkom

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:21

Welkom Kimvicious!
Wat een prachtig getekende jaarling!

xLeoniee

Berichten: 2429
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:49

Hier vandaag ook weer even bij mn vriendje geweest! Ziet er al een stuk beter uit nu zn hoofd is verhaard _O-

Afbeelding

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:01

Alicelover: Wat een leuk hoofdje! Heerlijk dat ze terug op de grote wei mogen.

voyou: Navayou is zeker knap! <3

Nynkster: Knap dier is Hayden en netjes op gewicht, iets wat je niet veel ziet bij de Welshjes :P

Chantal2133: Hij is mooi wit zeg, ben hier toch wel jaloers op hihi. Verstandige keuze om te castreren, zeker als er geen keuringsplannen zijn en/of samen kunnen staan met andere hengsten of ruinen. :)

Kimvicious: Welkom! Hij is ook al aardig compleet voor z'n leeftijd.

xLeoniee: In zomervacht zien ze er altijd mooier uit :')


Ik ben ongeduldig aan het wachten op de foto's van de liberty.
Heb vorige week op show heel vaak de vraag gekregen of hij echt wel net een jaarling geworden was en niet net 2 jaar. :')

Afbeelding

Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:28

Leonie, winterjassen gaan nu langzamerhand echt uit. Worden ze allemaal knapper van.

Jolynne, snap de opmerking wel. Hij is wel erg af al voor zijn leeftijd en al heel veel behang. Knap dier hoor!

xLeoniee

Berichten: 2429
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 17:27

Wat is ie gaaf Jolynne! Bizar hoe volwassen hij al oogt :wow:

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 07:31

Wauw die is idd ook wel echt "af" al! Knapperd hoor!

Afbeelding
Hier zit ook een jaar tussen.... Mn reuzenbaby :P van deze merrie groeien ze allemaal het eerste jaar heel hard en daarna rustiger dus verwachting is dat hij niet groter dan 1.53 word. Nu was hij al 1.40 gemeten.

trysteffy

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:44

salatiga1995 wat is ze toch knap!
Jolynne wat een gaaf ponytje!! ben benieuwd over 2 jaar hoe die er uit ziet.
Nynkster wat een clowntje die van jou haha
plutolover als ie toch goed eet en alles normaal doet zou ik me geen zorgen maken.
Kayleigh__ gave foto!
alicelover wat een stoere die van jou! ze staan lekker in een grote groep ieder geval.
voyou mooie foto ziet er al best volwassen uit op die foto.
Chantal2133 behoorlijke sokken heeft die van jou al. ik zit er ook steeds mee met het Casteren.
Kimvicious welkom en wat een knapperd wat een body heeft ie al!
xLeoniee lekker koppie heeft die van jou ook!
Kimvicious denk je dan toch niet dat ie groter word dan `1,53?



volgens mij heb ik nu iedereen gehad haha..

vandaag heb ik de bloeduistlag van navaldie gehad helaas waren de waardes nog steeds niet goed.
moet nu nog een vitamine suplement gaan halen die 1 keer daags voortaan geven om zijn bloed weer goed te krijgen. over 10 weken weer ontwormen tegen bloedworm dierenarts vermoed dat er nog wel wormen in zitten. en daarna weer 12 weken daarna ontwormen tegen spoelworm. en dan in augustus dan weer bloedonderzoek doen dan pas hopen dat ie gecastreerd kan worden. nou dan is ie toch weer 17 maanden oud dan hoop ik toch echt dat die ballen weg zijn. ik ben zelf hierom met al dit proces enorm blij dat ik toch voor heb gekozen om hem niet in de opfok te doen.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:53

Wat balen dat die nog steeds niet goed is Trysteffie!
Overigens worden dit soort dingen bij een goede opfok ook in de gaten gehouden hoor.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:57

Jeetje wat een gedoe trysteffy... Hopen dat het dan nu in ieder geval voorspoedig loopt voor jullie.

Bo zn ouders zijn allebei ook niet groot en de merrie fokt grote jaarlingen die na het eerste jaar rustiger gaan groeien. Heb ook halfbroertjes en zusjes gezien van hem van andere merries en die waren als jaarling mini en als twee jarige juist weer de hoogte in gegaan maar ook een die alweer net zo hoog was. Blijft leuk die verschillen.

Net met mijn 8 jarige kruising lekker op de koeien geweest, hoop dat Bo dat over een paar jaar ook leuk gaat vinden :)

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:17

Benji staat nu even “stil” met zijn groei, als in.. ik heb hem na 2 maanden weer ‘s opgemeten en er is 1 krappe cm bij. is dat normaal? Misschien wel hé, na zo’n operatie en misschien nog wat verhuis-stress. Halen ze dat weer in op een ander moment? Soms ben ik zo bang omdat hij al jong een hele forse spoelwormbesmetting had, later veel stress in de groepsstal en nu weer de verhuizing met operatie (kon erna gelijk z’n ribben tellen), dat hij hierdoor wat essentiele groei-momenten geeft gemist. Maar ik weet niet of dat zo werkt..

Vandaag hadden we een rangorde-ruzietje. Ik liep met de voerschep door de bak en hij vond dat ie van hem was. Hij draaide zijn kont en liep zo achteruit dreigend tegen mij aan nadat ik hem uit mijn ruimte had gestuurd. Die heeft het halster met touw die ik in mijn linkerhand had goed op zijn billen gevoeld. Sorry Benji, maar ik ben hier de mama.. :(:) Het “voedsel weigeren” wat ik hem nu leer pakt hij trouwens wel erg goed op. Maar die voerschep was nét te veel van het goede haha

Afbeelding

Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:21

Volgens mij wel heel normaal dat ze soms stilstaan qua groei. Hier toevallig een aantal net een groeispurt gehad (staan sinds kort op het land), behalve Harry.
Volgens mij gaat het groeien altijd een beetje op en neer.
Hoe groot is Benji nu?

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:29

Kayleigh__ schreef:
Volgens mij wel heel normaal dat ze soms stilstaan qua groei. Hier toevallig een aantal net een groeispurt gehad (staan sinds kort op het land), behalve Harry.
Volgens mij gaat het groeien altijd een beetje op en neer.
Hoe groot is Benji nu?


Hij is nu 1.39 en eind van deze maand jarig. Staat op een paddock paradise dus helaas geen gras. Wel onbeperkt hooi (voordroog) en pavo grow brokjes. Als ik er ben gaan we vaak wel even grasjes eten en ik kan hem ook even in de wei zetten.. Goed groeien moet ie hoor!!

Cioccolato

Berichten: 6672
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:31

Ik heb ze niet meer gemeten om eerlijk te zijn.. Zie het wel.. Maar ze gaan hier ook op en aan. Dan in verhouding, overbouwd en groter. Soms wat harder, en de 1 ook anders als de ander

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 00:10

Rey wisselt ook enorm met groeien. Ene keer tref ik een slungel met puntkont en al en later is hij al weer bijgetrokken en mooier. Maar hij blijft wel groeien. Hij is vergeleken zijn vriendjes erg smal nog, die schieten de breedte al wat in. Maar goed Rey is vanaf zijn geboorte al groot en als ik mijn da moet geloven vliegt hij de 1,70 later voorbij. Maar groeit zeker niet evenredig ene maand meer dan de andere.

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 00:20

Of ik meet niet goed, dat kan ook. Want hij lijkt dus wel gegroeid. Ach ja, misschien ook niet te veel over na denken. 8)7 Just go with the flow.
Oh ja, slobbermash lust ie nogsteeds niet. Wel leuk om te behouden als hersenwerkje, hij deed er wel 2 uur over om zijn “normale” brokjes er tussenuit te vissen. :')

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 06:54

Die van mij snapt een stukje appel niet hahah.

Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 07:01

Pino96 schreef:
Kayleigh__ schreef:
Volgens mij wel heel normaal dat ze soms stilstaan qua groei. Hier toevallig een aantal net een groeispurt gehad (staan sinds kort op het land), behalve Harry.
Volgens mij gaat het groeien altijd een beetje op en neer.
Hoe groot is Benji nu?


Hij is nu 1.39 en eind van deze maand jarig. Staat op een paddock paradise dus helaas geen gras. Wel onbeperkt hooi (voordroog) en pavo grow brokjes. Als ik er ben gaan we vaak wel even grasjes eten en ik kan hem ook even in de wei zetten.. Goed groeien moet ie hoor!!

Harry is ook ongeveer 1.39 en de meesten die hier zijn vinden hem al groot voor een paint van zijn leeftijd :P
Gaat vast goedkomen!

Cioccolato

Berichten: 6672
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 07:38

Hier eten ze ook geen appel of wortel etc. Alleen brokjes en geweekte pulp wil ook nog. Terwijl de meeste paarden dat juist laten liggen. Aparte dieren _O-

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 12:40

Maximus is vandaag officieel een jaarling
*\%/* Afbeelding
Afbeelding

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 14:11

Gefeliciteerd Plutolover!!! Time flies !