Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:35

Zo wat een verschil met Belle..

Wat fijn dat navaldie geen droes heeft.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:37

Gelukkig geen droes!

Tjitkse word morgen 1 jaar!
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 20:49

Fijn dat navaldie gezond is verklaart. Hopelijk snel van de bulten van het wisselen af.

Verder wat echte hengsten al tussen onze kleuters lees ik.

En Serai die eindelijk tijd heeft om te groeien. Echt fijn dat hij zo is opgeknapt. En leuk dat hij en D'leh zulke vriendjes worden.

Plutolover, ik zie max niet veel en het hangt wellicht per foto af hoe zichtbaar het is, maar ik heb het idee dat zijn bult kleiner is.

Verder een paar nare wondjes. Hier krijg ik het ook niet zo mee. Wellicht een voordeel van in de opfok en niet vaker dan twee keer per maand langs kunnen.

En een hoop leuke prachtige foto's komen voorbij. Wat worden ze al groot!!!
Meeste ook al goed bezig aan hun zomerjas. Terwijl anderen nog even lekker schattig en fluffy blijven. <3

Ik ga morgen weer naar Rey. Morgen is zijn bigday. Na een maandje met zijn maatjes gras wennen: door in de weide bij de opfok buiten te spelen ipv in de buitenbak vertrekken ze morgen naar de zomerweide. Ze komen een kilometer vanaf de boerderij en gaan super luxe met de vrachtauto erheen. Maandag wordt hij ook alweer een jaar oud, waar blijft de tijd!!!!

Gelukkig nog een kleine 2 maand en dan springt zijn kleine broertje of zusje Frummel hier rond in de wei. En dat is nu al een portret... Rey heb ik amper gevoeld tijdens de dracht. Deze verbouwd de merrie van binnen en zie en voel je constant. Arme merrie. :(:)

trysteffy

Berichten: 3238
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:26

Navaldi is eind mei 14 maanden en hij heeft ook al best grote ballen hangen :+

salatiga1995

Berichten: 1947
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:38

Welkom Ldenboer72, weer een bekende uit dbt 2018! Ibbeltje is ook zo leuk <3

Leuke foto’s ook van alle kindjes! Ze worden zo snel groot.. En Belle wauw, ze ziet er wel echt al volwassen uit zeg. Fijn dat het nog goed gaat met ze samen Cio

Auryn ook al zo groot aan het worden, niks naarling aan daar! Hoe groot verwacht je dat ze wordt?

Mooie foto Nynkster, heerlijk koppie <3

Oei stoute navaldie, fijn dat het toch geen droes is..
En wat een lelijke wondjes bij Jack en Max, zijn ze toch wel wild met elkaar die mannen he.. meeste dingen wil je ook eigenlijk gewoon niet meekrijgen wat ze doen geloof ik :+

Ah D’leh krijgt weer zn mooie goede kleur! Ik heb hier het tegenovergestelde Oakley lijkt alleen maar donkerder te worden..

En de meesten gaan nu natuurlijk naar de zomerperiode, nou Oakley is een paar dagen geleden gegaan! Dus ben weer langs geweest om foto’s te maken, ze zit helemaal vastgeplakt aan haar vriendinnetje een rijpaardveulen. Die komt uit 1,70 ouders dus vond Oakley nog niet eens zo heel erg achter blijven daar! Ben benieuwd of zij straks niet ook gewoon de 1,50 voorbij zal gaan.. Zou ik niet vervelend vinden haha Oakley wordt overmorgen ook alweer 1 jaar oud! Raar idee aangezien ik Cas zijn verjaardag een maand geleden al gevierd heb haha
Ze is nu nog in een fase waar ze af en toe heel volwassen er al uit ziet en soms gewoon nog echt een slungelige naarling haha de opfok heeft haar ook nog even gewassen de dag van te voren zodat ze mooi schoon is voor de foto’s! (Die staart is eindelijk ook niet zwart op de foto’s dus!) schrok wel even hoe donker ze toen was, gelukkig viel het mee toen ik haar de dag erna weer zag :Y)
Ze mag in ieder geval nog wel wat breder worden, hopelijk gaat dat nu komen nu ze 24/7 op het land staat! Ik ben in ieder geval nog wel verliefd op haar knappe koppie <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 12:24

Oh die ziet er ook goed uit zeg!

Mijn hengst is ook pas van juli, dus een erg late hengst. Gunstig in dit geval want daarna gaan toch z'n ballen er af. Ook dus met ruim 1 jaar

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:21

Zou ik soms mogen meekletsen? :)

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:26

Ja hoor

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 16:36

Ik heb ook een paard, alleen is het wel een miniatuurpaard :P

Madrileno is valk hengstenbabbyy geboren in april 2018 en is momenteel 96cm groot.
Onze toekomstplannen? Laten goedkeuren als hengst en mensport. Zijn eerste date voor 2021 is zelfs al gereserveerd haha
Afbeelding

Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:04

Janine : Gefeliciteerd vandaag!

Romeo : Gefeliciteerd ook voor jou! Hij is wel wat schraal, gaat ie de weide op deze zomer?

Sarah : hier ook nog vol in t haar hoor! duurde vorig jaar ook wel tot juni tot mijn nu 2 jarige er door was.

pluto : Kon de DA toen niet iets van een idee geven wat het was? Zn andere jukbeen is ook flink

Sarah : lelijk wondje!

Luf : Komt mooi door de vacht heen ook! Ach als hij niet heel erg hengst is nog moet het ook kunnen toch

Cio : Gefeliciteerd nog!

Salatiga : Ziet er goed uit zeg! Wat een beweger!

Jolynne : mooie pony! Ziet er helemala niet uit als een jaarling eigenlijk :Y)

Hier gister hayden flink mishandeld :+ Heb zn hoofd kaal geschoren. Hij had laatst al last van luis en toen hebben we hem behandeld, zag nog vanalles aan troep en beestjes zitten dus hoofd kaal gehaald om het eens goed te bekijken, kreeg ineens goed zicht erop :')

Maar keerpunt is dat hij er nu wel als een zielepiet bij loopt, net zon amha met geschoren hoofd, dat vind ik ook altijd zo lelijk :j

En vandaag was hij een heidi ipv hayden, even in de vlechten zodat ik zn hals eens normaal kon poetsen, met al dat haar is het geen doen :')

Afbeelding

grapjas <3

Afbeelding

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:14

Nynkster: hij heeft blijkbaar van nature flinke jukbeen. De bult was volgens da gekomen door goed stoten.

Zijn neus is ook wat smaller dat moet nog even bijgroeien.

Ik hij eet goed, en zo ver ik weer knoeit hij ook niet met z’n eten. En anders komt na weideseizoen (en als erger wordt) weer de da, en mogen ze even naar z’n tanden kijken ofzo.. ik weet t ook niet..

Het is ook maar net hoe ik de foto maakt

Vanaf afstand is het een stuk minder ;-)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door plutolover op 03-05-19 19:49, in het totaal 3 keer bewerkt

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 19:19

Ik vind 't een mooi koppie zo!

Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:12

Luf Midnight; Serai ziet er goed uit. Vind hem wel schattig zo met al dat haar.

Ldenboer; Welkom! Wat is ze groot.

Janine; Wat ziet ze er al volwassen uit naast de shetjes! Gefeliciteerd met haar verjaardag!

Evita; ze heeft echt een mooi kleurtje! En zo groot al. Heel mooi dier.

Pien; Welk natuurgebied gaat hij heen? Lijkt mij heerlijk voor de paardjes om in een natuurgebied te staan.

Pino; Fijn dat Benji zo relaxed is en je veel hebt aan je stalhoudster. Hier ook fijne eigenaren. Geeft een fijn en veilig gevoel.
Benji is wel echt heel leuk!

Nynkster; wat een verschil met dat geschoren koppie en gevlochten haar. Hele andere pony zo. Wel heel mooi met dat kleurtje.

Sarah_fons; Jack word ook steeds groter zo. Scheelt veel als die wintervacht eraf is, meteen een ander uiterlijk. Al blijft het een schatje. <3
Is het wondje al weer aan het genezen?

Trysteffy; gelukkig geen droes! Al is het ook ergens wel fijn als ze dat maar weer gehad hebben.

Cioccolato; Wat is Belle al een echt paard geworden!

Salatigo; wat is Oakley al groot. Mooi dier! Echt een volwassen uitstraling.

Welkom Jolynne!

Hier weinig te melden. Harry doet het volgens mij prima op de weide. Dit weekend weer eens even bij hem kijken.
Opfok stuurde gisteren een prachtige foto van hem door. <3
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:15

Kayleigh__ schreef:
Luf Midnight; Serai ziet er goed uit. Vind hem wel schattig zo met al dat haar.

Ldenboer; Welkom! Wat is ze groot.

Janine; Wat ziet ze er al volwassen uit naast de shetjes! Gefeliciteerd met haar verjaardag!

Evita; ze heeft echt een mooi kleurtje! En zo groot al. Heel mooi dier.

Pien; Welk natuurgebied gaat hij heen? Lijkt mij heerlijk voor de paardjes om in een natuurgebied te staan.

Pino; Fijn dat Benji zo relaxed is en je veel hebt aan je stalhoudster. Hier ook fijne eigenaren. Geeft een fijn en veilig gevoel.
Benji is wel echt heel leuk!

Nynkster; wat een verschil met dat geschoren koppie en gevlochten haar. Hele andere pony zo. Wel heel mooi met dat kleurtje.

Sarah_fons; Jack word ook steeds groter zo. Scheelt veel als die wintervacht eraf is, meteen een ander uiterlijk. Al blijft het een schatje. <3
Is het wondje al weer aan het genezen?

Trysteffy; gelukkig geen droes! Al is het ook ergens wel fijn als ze dat maar weer gehad hebben.

Cioccolato; Wat is Belle al een echt paard geworden!

Salatigo; wat is Oakley al groot. Mooi dier! Echt een volwassen uitstraling.

Welkom Jolynne!

Hier weinig te melden. Harry doet het volgens mij prima op de weide. Dit weekend weer eens even bij hem kijken.
Opfok stuurde gisteren een prachtige foto van hem door. <3
[ [url=m/noaaDa.jpg]Afbeelding[/url] ]



WoW die foto is gaaf!!! Ik heb geen foto’s gehad haha. Die had vast geen zin om fotogeniek te zijn

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 20:53

Gave foto!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:49

Oakley wordt ook knap.

Welkom Yolyne, knap hengstje! :D

Haha arme Hayden. :')

Mooie foto van Harry!

Hier bij Rey geweest. Geen top kwaliteit foto's, maar wat waren ze stoer. <3

De 5 musketiers nog in de rust voor de vrachtwagen arriveerde.
Afbeelding
Afbeelding
Maar voor knuffels is altijd tijd! :j
Afbeelding
Afbeelding
Op de vrachtwagen ging Rey stoer voorop erop en ook weer stoer voorop eraf. :wow:
Afbeelding
Hij kan nog altijd lekker draven. :+:
Afbeelding
De groep:
Afbeelding
Afbeelding
<3 <3 <3 <3 <3 <3
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de spam... Maar was even zo trots. :o

Kayleigh__

Berichten: 1073
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 21:52

Gaaf!! Wat een mooi gezicht!

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 23:27

Oh gelukkig heeft Navaldi geen droes!

Hij blijft zo knuffelbaar Sarah_Fons! Zelfs nu het pluis er eindelijk afkomt.

Gefeliciteerd met Tjitske Janine!

Het groeien gaat met vallen en op staan. Paar vervelende wondjes zie ik langskomen. Gelukkig heelt dat jonge grut snel.

Wauw, mooie foto’s van Oakley! Hoe gaat het nu met Cas?
salatiga1995 schreef:
Auryn ook al zo groot aan het worden, niks naarling aan daar! Hoe groot verwacht je dat ze wordt?

Als ze deze lijn aan blijft houden dan zal ze tussen de 1,58 en de 1,64 worden, maar het blijft afwachten natuurlijk. Als ze een grote E-pony wordt is dat ook prima, dan word ik gewoon een ponyruitertje :P

Wat een prachtige foto Nynkster! Op je laatste foto heeft hij meteen een heel ander koppie met die vlechten. Hopelijk is hij snel af van de luizen

Welkom Jolynne! Wat een mooi hengstje heb je daar, ziet er al heel compleet uit.

Hij heeft zo’n fijn koppie plutolover <3

Wat een gave foto van Jack! Echte hunk zo met zijn wapperende manen!

Het weide seizoen voor Rey ook geopend! Wat deed ie dat stoer en wat kan hij lekker draven :)

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:21

Knappe Navayou <3 <3 <3
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:29


alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 10:29

Het blijft een plaatje Voyou!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 11:02

Inderdaad een plaatje Voyou!
En Rey mag er ook absoluut zijn!

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:38

Valt niet heel erg op van veraf pluto!

Kayleigh : Mooie foto! Leuk dat opfok ook fotos stuurt :D

Alicelover : lekker weer de weide op!

Voyou ook mooie fotos! wat zit hij al strak in zn vel!

Ik had afgelopen paar dagen vrij dus elke dag even naar hayden geweest, in de hoop dat ik zn vacht er snel uit kan poetsen :P Vandaag dag 3 en er kwam nog halve vacht af :+ Hopelijk zit ie snel strak in zn vel want dan ga ik keer mooie fotos van hem maken voor aan de muur :D

Afbeelding

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 12:40

Wat een knapperd nynkster.

Maar mocht na weideseizoen nog zo zijn dan laat ik gewoon arts komen. Of moet merken dat hij er last van heeft.

Bij jonge paarden is het soms best lastig.. aangezien ze nog zo in de groei enz zijn.

Maar er heeft een da al naar gekeken maar niks gezegd over de ander jukbeen...

Oom kwa gewicht doet hij t goed

Chantal2133
Berichten: 73
Geregistreerd: 11-11-18

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:02

Oh wat een knappies allemaal zeg..

Hier ook lekker rust af en toe een borstel en verder niks.. die van mij staat niet in de opfok en ga ik denk ik in het najaar hem laten castreren in de kliniek.. zie er best tegen op om hem te verplaatsen blijft ook een nachtje daar.. hij is altijd beetje gestrest als hij weg moet van de groep.. zolang die zich nog gedraagt blijft ie tot na de zomer hengst eind mei wordt ie 1 jaar.

Afbeelding
Afbeelding
Loki is zijn haren al aardig kwijt en wat wordt ie mooi