Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zuskeaxx

Berichten: 7
Geregistreerd: 21-10-19
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:36

Hahaha nee klopt :D ik twijfelde wel om te fokken met een fries, ook mooie kruisingen vind ik. Haar vader is een bonte Trakehner x Anglo Arabier

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:45

Welkom!

Nynkster

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:15

Welkom allemaal!

Hier gaat ook alles super, hayden heeft een nieuwe vriend gekregen :D Het gaat super goed en ze zijn al dikke vrienden
Afbeelding
Afbeelding

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 17:23

Welkom,

Hier gaat het ook goed. Ze doet het super in de groep. Dinsdag komt de dierenarts om haar te enten even na te kijken en voor de ontworming, ben benieuwd hoe ze daar op reageert.
Afgelopen zaterdag voor het eerst een klein stukje wezen wandelen. Ze vond het wel spannend maar was erg braaf. Als ze het erg spannend vond probeerde ze zowat in mij te kruipen. Beter zo dan dat ze wil vluchten. Poetsen vind ze ook steeds minder spannend, voorvoetjes kan ik nu zonder problemen optillen en uitkrabben, achter blijft nog een dingetje maar ook dat gaat vast goedkomen.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 18:33

Leuk je hier ook te zien Carmen, welkom :D

Zooo Hayden wordt ook al knap zeg!

@essxan fijn zeg! De mijne is ook nog steeds not amused bij de achtervoetjes haha. Komt idd vast goed!

salatiga1995

Berichten: 1946
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 05:47

Welkom!

Wat een uitstraling heeft Hayden toch <3

Fijn dat het beter gaat essxan
Hoe pakken jullie het hoevenkrabben eigenlijk aan als ze dit niet als veulen al geleerd hebben? Oakley kent het geloof ik nog niet maar is straks wel al 2,5 jaar oud dus niet echt de grootte van “gewoon blijven vasthouden” :+

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:39

ik bouw het rustig op. Maximus gaat regelmatig naar hoefsmid.

ik zelf heb het geleerd met nog iemand erbij, Iemand houdt hem vast, je vraag voetje en zodra paard voetje geeft, geeft diegene die hem vast heeft een snoepje. En zo dan herhalen. En dan langzaam langer vast houden. wel merk ik aan maximus dat hij nog niet altijd zijn balans heeft, dus probeer ik dat voor te zijn zodat hij goed neer zet ipv half valt haha.

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:17

Welkom!

En Nynkster, <3 <3 Net je topic ook gevonden, wat een toffe groep heb jij zo bij elkaar zeg!

Wat betreft voetjes leren..
Rose kende ook nog niks toen ze bij mij kwam, en was super super bang, maar haar voeten waren drama.. compleet scheef.. Goede combi dus. -O-
Voorvoetjes ging idd vrij snel, zonder gevaarlijke situaties, maar achter vond ik zelf ook dood eng. De eerste keer dat ik het probeerde had ik al een sprong in mn oogkas, auw.. ze haalde gewoon uit, en dat snap ik ook wel als je zo bang bent nog..
Ik ben toen begonnen met tegen haar knie duwen (veilige afstand hoofd-been) terwijl ik ook een beetje tegen haar zij duwde om iets uit balans te brengen, en zodra ze dan haar voet ook maar een beetje optilde, meteen beloond!! Dat zo steeds een beetje uitgebreid over een x aantal weken, langzaamaan haar onderbeen gevraagd en uiteindelijk kon ik zonder problemen haar voetjes vragen *\o/*

Nu interesseert het haar allemaal niks meer :')

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:37

Bij Trippel was ook nog nooit wat aan de hoeven gedaan. Hoefsmid is in de eerste week dat ze bij mij was al geweest was echt nodig. Nu staat ze weer super op haar voetjes. Het is verder een heerlijk relaxt dier, niet snel ergens van onder de indruk. Vanmiddag voor het eerst haar manen ingespoten met anti-klit spray, ik had verwacht dat ze het eng zou vinden maar ze gaf er niks om. Heerlijk en zo anders dan mijn vorige paard. Die was 12 toen ik hem kocht en die vond echt alles eng. Dat heeft toen veel tijd en geduld gekost om hem overal al te laten wennen. Is wel een verademing dat het ook op een relaxte manier kan.

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:00

Wat gaan jullie toch snel! En wat worden die guppies allemaal knap!!

Hier vandaag de jonge paarden kudde uitgebreid met twee opvoeders. Een daarvan is mij grullo Gucci!
Eindelijk mijn jongens lekker samen <3
Afbeelding
Afbeelding

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:42

zuskeaxx schreef:
Wat een leuke topic! Ik heb een fjordenkruising van mei 2018, eigen fok. Heerlijk al die jaarlingen. Ik volg :)


[ [url=m/t8Nsx3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hey, dat is Axx! Ik volg jullie op instagram (ik ben @connected.horsemanship) Leuk dat je erbij komt! Axx is zoo leuk <3

salatiga1995

Berichten: 1946
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:54

[url][/url]Wat een knap dier zeg Kimvicious! Prachtig getekend en die kleur.. <3
Wat voor ras is hij?

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:43

salatiga1995 schreef:
[url][/url]Wat een knap dier zeg Kimvicious! Prachtig getekend en die kleur.. <3
Wat voor ras is hij?


Thanks! <3 hij is een kruising kwpn x fjord x arabier haha _O- en uiteindelijk ook nog goed gelukt ook dus := die mag met zijn 8 jaar nu dus opvoeder spelen !

salatiga1995

Berichten: 1946
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:03

Oh wauw bijzondere kruising! En goed gelukt! Hoe werkt de kruising precies? :') Was het een kwpn x fjord met een arabier of een kwpn met een fjord x arabier? haha

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:50

Een kwpn mama en fjord x bonte arabier vader haha. En hij loopt reining wedstrijden alleen merk ik dat we tegen een foktechnische muur beginnen te lopen. Dus daarom kwam Bo erbij ;) maar zoals Gucci ga ik nooit meer vinden. Daar kan ik de gekste dingen mee uithalen haha.

salatiga1995

Berichten: 1946
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:17

Ah wat een aparte combinatie zeg.. Maar een gaaf resultaat! Snap ik wel inderdaad, is toch een ander soort paard dat je dan nodig hebt :)

zuskeaxx

Berichten: 7
Geregistreerd: 21-10-19
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:36

yarkayunda schreef:
zuskeaxx schreef:
Wat een leuke topic! Ik heb een fjordenkruising van mei 2018, eigen fok. Heerlijk al die jaarlingen. Ik volg :)


[ [url=m/t8Nsx3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hey, dat is Axx! Ik volg jullie op instagram (ik ben @connected.horsemanship) Leuk dat je erbij komt! Axx is zoo leuk <3



Dankjewel!!


Kimvicious schreef:
Een kwpn mama en fjord x bonte arabier vader haha. En hij loopt reining wedstrijden alleen merk ik dat we tegen een foktechnische muur beginnen te lopen. Dus daarom kwam Bo erbij ;) maar zoals Gucci ga ik nooit meer vinden. Daar kan ik de gekste dingen mee uithalen haha.


Een geweldige kruising!! Echt een knapperd <3 Bijzonder een fjord x bonte arabier, benieuwd hoe die eruit ziet. Toevallig een foto van?
Axx haar mama is mijn fjord Zuske en haar vader een trakehner x anglo arabier

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:57

Haha nee helaas van zijn ouders geen foto's, zelf ook nooit gezien. Maar meneer laat alle rassen regelmatig duidelijk passeren als we bezig zijn :P

Ik vind fjord kruisingen toch vaak wel bijzonder en heerlijk karakter(als je ervan houd ten minste haha)
Hoewel hier de arabier wel de boventoon voert haha.

salatiga1995

Berichten: 1946
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:01

Ik ben ook wel benieuwd inderdaad hoe zo'n kruising tussen een fjord en een bonte arabier er uit ziet! Een echte eyecatcher waarschijnlijk!

zuskeaxx

Berichten: 7
Geregistreerd: 21-10-19
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:04

Kimvicious schreef:
Haha nee helaas van zijn ouders geen foto's, zelf ook nooit gezien. Maar meneer laat alle rassen regelmatig duidelijk passeren als we bezig zijn :P

Ik vind fjord kruisingen toch vaak wel bijzonder en heerlijk karakter(als je ervan houd ten minste haha)
Hoewel hier de arabier wel de boventoon voert haha.


Jammer! Haha leuk om te horen! Ben erg benieuwd hoe het bij Axx zal uitpakken! Ze heeft iig geen vlakke gangen zoals een echte fjord, wel het karakter er weer van. Maar het hoofdje is echt een Trakehner met een Arabieren neus :')

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 16:46

Trippel is al goed gewend aan mij. Achterbeentjes optillen gaat ook steeds beter. Vooral als ze brokjes staat te eten laat ze het vrij makkelijk toe. Ze heeft op dit moment twee ontstoken oogjes. Ben dagelijks aan het uitwassen met gekookt water met kamille thee en vandaag zag het er al een stuk rustiger uit. Ook de mok die ze op haar linkerachterbeen heeft is bijna helemaal weg.

Ben benieuwd dinsdag wat de dierenarts van haar vindt. En wat zij van de dierenarts gaat vinden.

veerledec

Berichten: 6692
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 18:51

Vandaag naar de keuring geweest met beide jaarlingen. Ze waren heel braaf met poetsen en vlechten. En superbraaf met op de trailer gaan, ook op de terugweg (opluchting :D). Ze hadden wel enige moeite met gescheiden van elkaar worden toen ze aan de beurt waren.
Afbeelding

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:18

Gisteren hebben we foto's gemaakt van Jacky <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:30

Hoe deden ze het op de keuring Veerledec?

Mooie foto's van Jack!

Fijn dat Triple al zo goed went Essxan!

Ik kreeg net mooie foto's van Nijn. Zijn al een maand of twee geleden gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze staat al weer bijna een jaar in de opfok (en het is al weer bijna een jaar geleden dat ik afscheid van Vien nam |( ).

StalMelyn

Berichten: 2050
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 22:55

Grappig om te zien dat nijn zo langzame schimmelaar is. Je zou van de foto zo zeggen dat ze bruin is.

Hopelijk krijg of heb je er net zo klik mee als vien.