Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimviciousJarig
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:46

WAT een leuk snoetje San_ner ! Fijn dat hij steeds braver word!

Afbeelding
Meneer de patient in zn paddockje. Hij was super rustig en genoot duidelijk van de buitenlucht. En na uitstekende billen nu over gegaan op grotere deken. 185... Waar gaat het heen hahaha :P

Vosje25

Berichten: 224
Geregistreerd: 12-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:30

Wat een leuke paardjes komen er hier voorbij <3


Mag ik me melden met 2 puppy’s
De eerste een saddlebred van 2,5 jaar die ik vorig jaar heb gekocht.
Afbeelding

Afbeelding

En een opknap paardje die ik van de week heb gekocht, kon m niet laten staan ook 2,5 jaar. Hardstikke mager maar wel mooi papier (catch a dream x nebab de Reve)

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik nog een paint x ? van 7 jaar en een shet van 14

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2049
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:08

Kimvicious, deze deken is dan weer veel te groot niet? Hangt echt helemaal over de billen. Gaat dat dan niet veel te veel trekken aan de voorkant?

Ik heb de deken voor mijn 3 jarige ook en die is ook een tikkie te groot maar hij groeit nog
Afbeelding

KimviciousJarig
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:39

Hij is niet ideaal maar valt nu eigenlijk tussen wal en schip :P vorige was echt maar 1 maatje kleiner en daar kwam een flink stuk bil onderuit en was erg krap bij de schouders. Geef het een maandje :P de 175 was hij ook met een maand uitgegroeid dus ga geen nieuwe kopen ;)

StalMelyn

Berichten: 2049
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:56

Groeit hij zo snel! Dan komt wel goed. Deken is super sterk en leuke kleur. Enige nadeel is dat met flinke regen de schoftbeschermers toch wat nat worden en blijven. De regen loopt via vachtrichting dan toch iets naar binnen.

Ik zie vaak paarden zo de hele winter zo lopen omdat ze verkeerde dekenmaat kopen en dan vragen de baasjes zich af waarom er schuurplekken zijn.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:11

Mijn stoere hengstje. Jeetje wat een fijn dier, hij is zo vreselijk makkelijk.. Loopt zo de trailer op, je hoort hem onderweg niet. Zo braaf in de hand, terwijl hij net uit de wei komt <3


Afbeelding

Afbeelding

veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:20

Knapperd vulina, en fijn dat z'n karakter ook goed lijkt. Ze staan nu op stal bij jullie? Ik ga met de bruine nog wel afzien, die ging vandaag maar gewoon door de draad heen 8)7 .

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:30

Wat een knap ding is dat toch Vulina! Als veulen al, maar hij is gewoon knap gebleven.

Grappig om iedereen al zo in de weer te zien met dekens, hoofdstellen en soms zadels. Die van mij maait nog steeds gras, speelt met vrienden en heeft waarschijnlijk nog weer een opfriscursus lopen aan een touwtje nodig :D. Ach, ze moet dan ook nog 2,5 worden....
Afbeelding

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:35

Wauwie vulina!! Ben benieuwd naar de andere foto's.

Weet je al wat je er mee gaat doen?

Wat een leukerd twinklebel. En lekker gras eten. Jammie

Die van mij nu op stal, maar moest nog wel ff inhalen qua wennen aan mensen haha. Dus gaat de goeie kant op. De ene kant laat hij alles toe qua poetsen. De andere kant wat banger. Voorbenen tillen gaat prima.

Ze hadden net nieuw stro, dus ff opgestrooid. Ook over m heen. Toen hij stilstond was t prima. Toen ie wegliep vond ie t maar vreemd haha. Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:39

Twinklebel schreef:
Wat een knap ding is dat toch Vulina! Als veulen al, maar hij is gewoon knap gebleven.

Grappig om iedereen al zo in de weer te zien met dekens, hoofdstellen en soms zadels. Die van mij maait nog steeds gras, speelt met vrienden en heeft waarschijnlijk nog weer een opfriscursus lopen aan een touwtje nodig :D. Ach, ze moet dan ook nog 2,5 worden....
[ [url=m/GS6Lyg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die van mij ook. Ze kan straks nog vaak genoeg iets met mij doen :') wel gaat ze binnenkort leren vast staan en gepoetst worden daar wordt het wel tijd voor.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:45

Ze staan inderdaad net binnen. Merries staan nog buiten en nog een groep hengsten. Hiervan moeten een aantal voor de HK of verkocht..

Nirvana kende eigenlijk ook niks, maar die is gewoon braaf geboren. Zo een halster om, loopt mee aan touw, trailer geen probleem. Deze kan straks zo alleen me op wedstrijd. In de bak ook nergens van onder de indruk..

Nakagami veranderd al heel snel hè, die wordt per dag makker..

Unicornetto
Berichten: 2385
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:02

Kimvicious, fijn dat hij nu weer lekker buiten kan staan.

Vosje25, welkom! Leuke paarden heb je. :)

StalMelyn, ik zie dat jij allemaal Welshpony's hebt, leuk! Hoe groot is jouw 3-jarige?

Vulina, knap paard! En heel fijn dat hij nu al zo braaf is.

Joltsje, was er tot nu toe nog helemaal niks met hem gedaan? Ze wennen er snel genoeg aan, en mooi dat hij er nu rustig aan aan kan wennen.


Hier doen we naast poetsen/meelopen/vaststaan ook nog niks met Pablo. Ik heb hem nu twee keer alleen meegenomen naar stal, dus weg bij alle paarden. Hij vindt het allemaal prima en staat rustig te eten. Daar ben ik zo blij mee, ik hou er niet zo van als ze zenuwachtig worden als ze alleen zijn. :+

Toen ik hem in de opfok uit de groep haalde kon ik echt niet uit het zicht van de paarden komen met hem, dan gingen we steigerend het erf over. :(

Ik wil hem binnenkort wel een keer meten, ik heb eigenlijk geen idee hoe groot hij nu is.
Afbeelding

Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2049
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:54

San_ner, mijn 3 jarige is nu zo'n 153cm. Beetje aan de grote kant maar voor mezelf vind ik dat niet erg.

Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:03

Ik vind het zo leuk om in dit topic mee te lezen en jullie prachtige jonge paarden op te zien groeien <3

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:53

Vulina hij is prachtig! Mij wel wat te groot :D

Ik heb die van mij vandaag opgehaald. Liep nog in het koppel dat we kwamen. Naar hem toe gelopen halster omgedaan en naar de stal gelopen. Daar eerst zijn maatje op de wagen en toen liep hij er ook zo in. Vanavond thuis op stal al een borstelbeurt gegeven en hij gedroeg alsof hij niet weg geweest is _O- . Zal eerdaags proberen foto's te maken

scilla123

Berichten: 669
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:10

Ik lees hier nog wel af en toe mee, maar ben niet zo actief op bokt. Maar zo leuk om te zien hoe verschillend de twenters allemaal zijn.

Die van vulina is we mega zeg. Dacht dat ik een joekel had, maar je hebt altijd baas boven bazen.
Denk dat ik die van vulina wel ff in het echt kan bewonderen als ik ons andere jonkie bij haar ophaal.

Kan niet wachtwn om echt met Nirwana bezig te kunnen. Maar duurt nog Zoooo lang.
Hij is nu denk ik ook bijna wel 1.70m, paar maanden terug meette hij 1.68m.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatste foto is z’n volle 1 jarige zusje

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:17

Ik had een hele knappe puppy vandaag voor het eest een dekje op en een longeersingel om. Kijk bij beide nergens van op. Ik kon met het dekje wapperen, praktisch ermee gooien, niets was raar. Met de singel idem, ook al maakte dat meer herrie, ze dacht alleen hé kan ik dat eten.

Even 5 minuutjes met dekje en singel op rondjes gestapt in de bak en toen was het wel weer genoeg <3

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:34

T enige wat wij doen is oefenen met goede modellen zijn :+
Afbeelding

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:39

Knappe reus Scilla!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:43

Cheyenne, fijn is dat hè, die brave karakters. 1 van mijn 2018 paarden is gisteren verhuisd naar zijn nieuwe baasje en was/is ook zo braaf. Erg fijn :j

CIO, lekker luieren, niks mis mee :))

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:47

Vulina schreef:
Cheyenne, fijn is dat hè, die brave karakters. 1 van mijn 2018 paarden is gisteren verhuisd naar zijn nieuwe baasje en was/is ook zo braaf. Erg fijn :j

CIO, lekker luieren, niks mis mee :))


Het is echt een genot om op deze manier iets met m’n paard te doen! Ze vindt het allang leuk dat ze zoveel aandacht krijgt.

Kijk helemaal braaf, mwah hahah. In de bak even laten zien hoe mooi ze op 2 achterbenen kon staan. Even streng toegesproken en touw vast blijven houden en toen liep ze weer mega kalm mee, rare _O-

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:38

Mijne gemeten het is nogal een mini kwpner. Kwam niet verder als 152 _O- . Gelukkig ben ik zelf ook niet zo groot
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:07

Haha mini kwpnr. Ik heb “mini” Fries 1.55

Vandaag voor het allee eerst de hele outfit aan. Ze gaf echt geen kick echt super braaf.
Afbeelding
Afbeelding

Nou rustig longeren weer oppakken

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:17

Janinevv schreef:
Haha mini kwpnr. Ik heb “mini” Fries 1.55

Vandaag voor het allee eerst de hele outfit aan. Ze gaf echt geen kick echt super braaf.
[ [url=m/8lzweS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DU1xL2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou rustig longeren weer oppakken


Ahww zo is al echt een volwassen paard, heel schattig.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:18

Jaa lief hè ze is ook zo braaf. Behalve met knotten na 15 minuten wilde ze absoluut iets anders doen haha.

Maar we gaan rustig door met lekker ontdekken en vooral jong zijn :)