Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:01

Melewel94 schreef:
Pfoe, ik ben echt even non actief geweest op dit topic...

Wat doen jullie al met jullie paardjes?

Mijne is nog echt puppy... En durf soms niet zo goed al iets te ondernemen (ook al weet ik dat het geen kwaad kan, beetje mentaal voorbereiden kan geen kwaad) hij is van oktober, dus sowieso wel een latertje. Maar nog zo klungelig :+

Stalhouder heeft ook even de meter erbij genomen ze was eens benieuwd naar zijn hoogte. Goh dat was eng!!! :+ }>

Schoft meet 1,43 en billen 1,45. Ze denkt dat hij rond de 1,48 gaat worden. En hopelijk een uitschieter naar 1,50 :+

Vandaag 'echt' eens laten voelen wat een zadel is. Longeer singel was hij wel al bekend mee, gewoon voor te wennen. Dus beetje hetzelfde verhaal met het zadel, niks bijzonders verder.

[ [url=m/hIpkuC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even rondje laten lopen in de bak. Toch wel een paar bokjes eruit gekregen maar verder niks bijzonders _O-

Ook maar even voor kerst geïnvesteerd in een hoofdstel. :))
[ [url=m/xu5JcO.jpg]Afbeelding[/url] ]


je hoeft er nog niet wat mee te doen nog. Het is echt niet zo ow nu wordt hij 3 ik ga hem klaar stomen haha. Behalve als dat goed voelt natuurlijk en je paardje het aan kan.

Mijn hafje word in mei 3. Maar is ook echt nog een guppy vooral geestenlijk, en lichamelijk vind hem ook nog niet klaar voor. Dus ik hou het bij wandelen, en een klein beetje grondwerk 10 minuten ( dus een pasje op zij zetten, wat achterwaarts, met mij mee lopen als ik in de grondwerkpositie loopt) en dit doe ik ik misschien 1 of 2x per week. Net wanneer ik tijd/zin heb.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:08

veerledec schreef:
Je andere fries hou je nog wel?

Nu dit topic trouwens weer boven komt; ik ben gisteren nog bij m'n zwarte langs geweest, en het wordt echt een paard :D.
[ [url=m/cmcNFN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AAYbJd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LiDKpn.jpg]Afbeelding[/url] ]


WOW wat een paard al inderdaad heel mooi

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:12

Janinevv schreef:
veerledec schreef:
Onzekerheid over het inrijden? Of omgang met (jong) paard in het algemeen?


Nee niet met jong op-zich meer met het inrijden en doorrijden.

Soms wel beetje het karakter ik twijfel dan altijd aan mijzelf dan hebben we weer les gaat het goed en dan val ik weer in een gat.

En ik denk dat het komt omdat ze groot is en dat maakt me onzeker in mijn doen.

Want ik kreeg wel complimenten van m’n goed opgevoede welsh a veulen.

Dus het is niet zo zeer het omgaan met jonge dieren alleen hoe groter ze worden?


suscses met je verkoop, zag ook niet echt aan komen. Ik zelf vind het inrijden en doorrijden ook spannend, en ben er nog niet uit of ik het laat doen, of zelf doe. Heb geen ervaring mee, en mijn oudere haflinger heb ik al 15 jaar en is manege pony geweest. En moet ik soms heel duidelijk zijn in mijn beenhulpen.. Dat ik ook wel eens automatisch al iets te veel hulp geef. En dan denk ik ook... als ik dit bij maximus doe dan sta ik zo aan de andere kant van de bak.. of lig ik eraf. haha

Maar ik neem de tijd om eerst vanaf de grond op te leiden. Als niet goed voelt laat ik hem in/doorrrijden alleen ben ik een zeikerd, ik ben niet type in 3 weken tijd alles 'kunnen'. En weg brengen naar een andere stal vind ik helemaal maar niks. haha

maar ook dat komt vanzelf op mijn pad.

Net zo goed dat je altijd naar je eigen gevoel moet luisteren en doen waar jij je prettig bij voelt.

Hennos

Berichten: 497
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:24

Ik zal mij ook een keer melden, een trouwe meelezer maar ik heb mij nog niet voorgesteld.
Jullie hebben wel allemaal hele leuke puppy paarden.
Janinevv ik hoop dat je een mooi adresje voor Tjitske vind lijkt mij heel spannend. Succes.

Hier is mijn jonkie haar naam is Hilde een Schwarzwalder Fuchs merrie en ik heb haar al vanaf 7 maanden.

2018 echt nog een baby:
Afbeelding

Afbeelding

2019 nu zelfs al groter dan de Fjord:

Afbeelding

En 2020 soms ziet ze er al heel volwassen uit. en de dag erna oogt ze weer heel puppy. Heel leuk om die verandering te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:07

plutolover schreef:
Melewel94 schreef:
Pfoe, ik ben echt even non actief geweest op dit topic...

Wat doen jullie al met jullie paardjes?

Mijne is nog echt puppy... En durf soms niet zo goed al iets te ondernemen (ook al weet ik dat het geen kwaad kan, beetje mentaal voorbereiden kan geen kwaad) hij is van oktober, dus sowieso wel een latertje. Maar nog zo klungelig :+

Stalhouder heeft ook even de meter erbij genomen ze was eens benieuwd naar zijn hoogte. Goh dat was eng!!! :+ }>

Schoft meet 1,43 en billen 1,45. Ze denkt dat hij rond de 1,48 gaat worden. En hopelijk een uitschieter naar 1,50 :+

Vandaag 'echt' eens laten voelen wat een zadel is. Longeer singel was hij wel al bekend mee, gewoon voor te wennen. Dus beetje hetzelfde verhaal met het zadel, niks bijzonders verder.

[ [url=m/hIpkuC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even rondje laten lopen in de bak. Toch wel een paar bokjes eruit gekregen maar verder niks bijzonders _O-

Ook maar even voor kerst geïnvesteerd in een hoofdstel. :))
[ [url=m/xu5JcO.jpg]Afbeelding[/url] ]


je hoeft er nog niet wat mee te doen nog. Het is echt niet zo ow nu wordt hij 3 ik ga hem klaar stomen haha. Behalve als dat goed voelt natuurlijk en je paardje het aan kan.

Mijn hafje word in mei 3. Maar is ook echt nog een guppy vooral geestenlijk, en lichamelijk vind hem ook nog niet klaar voor. Dus ik hou het bij wandelen, en een klein beetje grondwerk 10 minuten ( dus een pasje op zij zetten, wat achterwaarts, met mij mee lopen als ik in de grondwerkpositie loopt) en dit doe ik ik misschien 1 of 2x per week. Net wanneer ik tijd/zin heb.


Nee klopt. Als ik iets doe, is het ook vaak maar 10min, soms los in de bak, dan een keer met z'n hoofdstelletje in, puur gewenning. Wat schriktraining tussendoor.
Want ja, ik kan soms ook eng zijn :')
Afbeelding

Dit doe ik dan ook maar 1x in de week, en vaak laat ik hem ook gewoon een week staan, enkel wat tutten en poetsen.

Ik merk wel dat ik een hoop vertrouwen van hem terug krijg zo. Kan hem gewoon rondjes rond mij laten lopen, alsof ik hem aan het longeren ben, gewoon zo zonder touw. Hij is wel ontzettend nieuwschierig!

Als het straks wat beter weer is, wil ik wel echt met hem gaan wandelen buiten :D
Mijn moeder heeft dit weekend een super brave pony gekocht en komt hier mee op stal staan, dus een goede leermeester voor hem buiten <3

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:17

Leuk dat hij al van je af kan lopen.. met de mijne ben ik bezig om juist gewoon ruimte kan krijgen.. die wilt maar niet van mij af... maar komt ook goed

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 06:38

Hier inmiddels ook begonnen met wat grondwerk. Ze doet het super *\o/* <3
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 08:29

Knapperd

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:46

Afbeelding

Even een serie gemaakt... van veulen tot nu: mijn knappie <3 <3

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:50

voyou schreef:
[ [url=m/u23xU1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een serie gemaakt... van veulen tot nu: mijn knappie <3 <3



Wauwie <3 <3 daar kan je zeker trots op zijn wat een knapperd!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:58

Wauw Voyou, wat mooi!

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:01

Mooi overzicht!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:05

Nirvana gaat morgen weer uit logeren voor training.. Vandaag nog een paar foto's gemaakt
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:53

Wauw! Tweede foto is prachtig *\%/*

StalMelyn

Berichten: 2047
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:56

Gaaf vulina. Training voor een keuring of dat niet? En is dit die zonder bruikvlek of zit die aan de andere kant?

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:02

Zit inderdaad aan de andere kant..

Joltsje

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:07

Leuk voyou, je herkent haar wel. Maar het verschil is ook super leuk om te zien.

Vulina, wat een poten hangen daaronder zeg. Stoer beest

Unicornetto
Berichten: 2385
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:39

Janine, oh dat had ik ook niet verwacht! Dacht dat jullie juist zo lekker bezig waren. Succes met de verkoop. :)

Vulina, die kan wel lopen! Benieuwd hoe die na zijn training is!

Veerle, dat is echt al een heel paard. Mooi dier!

Hennos, welkom! Leuk paard en leuk dat jij er ook een Fjord bij hebt.

Voyou, wat leuk! Ik vind het echt een leuke manier om toch al samen bezig te zijn. :j En mooi overzicht zo!

Hier heb ik het idee dat Pablo ineens nog flink de lucht in schiet! Of ik zie hem te vaak nadat ik mijn kleine Fjord heb gepakt. :Y)
Afbeelding

pradadaan

Berichten: 4666
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:53

Jeeeetje wat wordt alles groot :wow: <3
Echt leuk om te zien en te lezen hoe iedereen het doet!


Ik ben vandaag bij Nacho geweest!
Even een training aan de longe gezien. Hij loopt nu rustig aan met een singeltje. Doet hij super stoer! Verder nog geen hoofdstel oid, alles gaat lekker rustig aan zoals ik dat graag wil :j
Ik zal morgen even betere foto’s plaatsen <3
Afbeelding
Afbeelding

pradadaan

Berichten: 4666
Geregistreerd: 13-05-13

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:33

Nacho <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 16:07

Wat is hij knap geworden! <3
Hoe groot is hij nu?

Joltsje

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:15

wat een knapperd en goed schoon gekregen. ik ben ook benieuwd hoe groot hij is.

bij iedereen wel benieuwd hoe groot ze nu zijn

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:44

Nacho is al een heel paard!

Afbeelding
Auryn blijft inmiddels netjes staan als ik met de meetstok aankom dus kan nu precies meten en helaas is dat maar 1.55. Kont daar in tegen zit wel op de 1.58 :') Voor het mooie hoop ik dat er nog wat bij komt.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:58

Haha die Nacho is een stuk witter dan op de foto's erboven :D.

Knappe palomino, ik hou ervan. Hoop je op paard-maat?

Hier beide op 1,66m, dus dat is wel mooi. Nog paar cm's erbij en ik ben tevreden. De bruine is wel kort in de rug, dat wordt nog wat met zadels.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:15

Oei, de nachtmerrie van een zadelpasser Veerledec!

Knappe Auryn, dacht dat zij en Nijn redelijk gelijk opgingen, maar die is haar dan toch voorbij geschoten.

Nacho is ook al zo verdomd knap.

Pablo ook lekker aan het groeien!

Navayou en Nirvana zijn zo knap!

Nijn is nu ongeveer 1.60m. en begint lekker stevig te worden, haar Gelderse kant komt steeds meer tevoorschijn.
Afbeelding
Afbeelding