Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:28

juval schreef:
veel succes met ophalen van je paardje Britt.

Ik zou aan de andere kant ook wel uitkijken met voeren in een kudde... kennis van mij raakte eens ingesloten en voelde zich nogal ongemakkelijk toen er werd gevochten om het voer..

Dat zijn gevaarlijke situaties inderdaad maar mijn plan is zeker niet om ze structureel te gaan voeren hoor!

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:53

Daar heb ik ook een hekel aan. Hier ook wel eens eigenaren die wat lekkers mee nemen voor hun eigen, ze krijgen er alleen maar ruzie van :\

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:37

Vulina schreef:
Daar heb ik ook een hekel aan. Hier ook wel eens eigenaren die wat lekkers mee nemen voor hun eigen, ze krijgen er alleen maar ruzie van :

Gebeurt gelukkig ook niet bij ons. De paarden zijn ook echt niet opdringerig in dat opzicht.

Ik heb die handelaar gesproken en die gaat er inderdaad in oktober een paar paarden uit halen! We gaan het dus combineren en misschien kan hij zelfs wat betekenen qua vervoer. Ik voel me acuut relaxter erover! Denk dat het helemaal goed gaat komen. Spannend!!

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:42

Oh, dat klinkt als een fijne oplossing!

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:49

Ibbel schreef:
Oh, dat klinkt als een fijne oplossing!

Jaa! Even afwachten maar ik heb de knoop wel doorgehakt voor mezelf en zal de pensionstalling laten weten dat ik in oktober wil komen! *\o/*

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:04

Dat klinkt als een mooie oplossing!

StalMelyn

Berichten: 2058
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:21

Helemaal geen stress nodig, loopt op rolletjes!

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:38

Ooh mooi!! Dan kan je dat idd combineren. Niks om zorgen te maken!

swartbeessie

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:50

Wat fijn dat je ene mooie oplossing hebt gevonden Britt1!

Ik heb veel gehad aan steeds kleine stukjes weglopen van de kudde. Nu is Sproet van zichzelf al lekker zelfstandig, maar er komt altijd een punt dat ze vraagtekens gaan zetten en denken 'gaan we nog wel terug?'
Door steeds heen en terug te wandelen en uitbouwen, steeds 20 meter verder, merkte ik dat ze beter haar gemak hield en ook dat ze niet drie keer harder liep op de terugweg. Dat is handig als toekomstige bos crosser 8-)

Vanochtend is Sproet bij de tandarts geweest. Ging heel netjes! Helaas ook wat mok, maar nu we crème hebben is dat hopelijk ook snel opgelost. Verder geen spannende dingen, misschien haan we nog eens wandelen als de wind is gaan liggen...

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:53

Thanks allemaal! Mijn hersenspinsels hebben me in elk geval tot actie doen laten overgaan door contact op te nemen met die handelaar. Ik ken hem helemaal niet, maar hij zei dat "het allemaal wel goed komt", haha. Ben benieuwd :) :)

swartbeessie

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:05

Toch nog een soort van standfoto als nu 3 jarige. Haar voetjes groeien nog flink, beenwerk wordt nog steviger en ik ben benieuwd hoeveel ze nog groeit. Ze lijkt wat dik, maar je kunt de ribben voelen, niet zien. Dus vooral rondgeribt.
Ik ben iedere dag blij en trots dat ik mezelf haar baasje mag noemen. Zo zachtaardig maar ook pittig, zo voorzichtig maar ook uitbundig...

Ik nam deze foto toen ik in het gras zat te kijken naar het groepje kauwen de paarden. Na vijf minuten even heerlijk op m'n rug gelegen, en Sproet kwam meteen checken of alles ok was :(:)


Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:20

Ze ziet er goed uit! Ook super karakter zo te horen

FreeSpirit87
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:45

Hier gaat het ook goed! Hebben inmiddels 3 grondwerklessen gehad en de basisregels beginnen wat te dagen. Hoop binnenkort weer eens met hem naar buiten te kunnen en dat hij zich de regels nog steeds herinnert als we andere paarden tegenkomen :+ .
Hij is ook helemaal blij met zn beste vriend. En verder is ie nog steeds vooral een sullige hengst :D .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 17:18

ook hier weer een paar foto's van Elliot.
Helaas afgelopen weekend een vervelend ongelukje gehad. Dochter wilde opstappen en toen schrok Elliot en begon te rennen. dochter viel eraf en bleef met haar voet in de longeerlijn hangen. Gelukkig stopte Elliot vrij snel en was hij vrij rustig. Dochter had wel wat last van haar enkel, maar gelukkig valt het mee. Had veel erger af kunnen lopen.
Ik vind het heel lastig om mee om te gaan, om vertrouwen er in te houden dat het goed komt en dat ik er zelf ooit op ga durven. Het liefst sla ik de hele fase van inrijden en beleren over en zijn we gewoon 5 jaar verder en is het opstappen en wegrijden.. maar ja. Zo gaat dat natuurlijk niet.
Ik durf voor mezelf het risico eigenlijk niet te nemen om erop te gaan voorlopig.. als ooit.
Heel eerlijk zou ik het liefste een brave oude haflinger *(oid) hebben om brave slome buitenritjes mee te doen.. maar ja.
Aan Elliot ligt het overigens absoluut niet. Hij is eigenlijk gewoon heel braaf en eerlijk en jong.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14782
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:18

Ja dat ken ik, ik durf het nu zelf ook niet meer af te maken na mijn ongeluk.
Kan trouwens niet eens, want voorlopig kan ik op geen enkel paard.
Dus de beslissing gemaakt in het uit te besteden aan een prof.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:31

Ik herken het. Boven de 40 en moeder, dan gaat ineens de knop om. Altijd zelf zadelmak gemaakt zonder problemen en Carlijn uitbesteed aan Vulina. Ik had het zelf niet beter kunnen doen. Het was bij thuiskomst opstappen en wegrijden.
Eliot ziet er goed uit!

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:36

Ik heb de vorige generatie al uitbesteed en ga dat met Dora ook doen. Ben er nog niet uit naar wie, maar die gaat geheid ergens een paar maanden 'op kot'. Meestal is een verandering van omgeving ook heel leerzaam voor ze, dus ik vind dat sowieso wel fijn. Terug van inrijden gooi ik ze meestal weer een half jaar in de wei en doe ze dan nóg een keer een maandje de deur uit voor een opfriscursus. Dan is het meestal wel zo ver en goed dat ik het zelf verder kan oppakken.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 20:28

Rudi is vandaag officieel op bootcamp :D
Samen met zijn 1 jaar oudere halfzus.
Een maandje in training om de beginselen van de westernmanoevres aan te leren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het zadelmak maken heb ik zelf gedaan maar toch vind ik het ook fijn dat hij nu elders even naar school gaat.

Ik snap dat je nu weer even twijfelt met Elliot, Juval. Is ook heel logisch na zoiets.

Hoe gaat het met jou Silly?

Silly1972

Berichten: 14782
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 22:33

Kan beter, waarschijnlijk is er ook iets mis met mijn kniebanden/kuitspier aanhechtingen, dat staat mijn herstel in de weg.
Ben door de fysio terug gestuurd naar ziekenhuis en heb vrijdag een afspraak.
Gaan we zien wat het nou eigenlijk is.

Cas vermaakt zich momenteel prima, maar bootcamp zou voor hem wel wat zijn inderdaad haha.
Het is een draak!

love_odin

Berichten: 250
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:48

De meesten lijken al echt paard, ik vind die van mij nog z'n puppy :=
Toch wel leuk als ik vergelijk met als ze een veulen was, je herkend haar bijna niet terug _O-
Afbeelding

Deze winter toch maar onder het zadel mijn geduld raakt een beetje op _O- *\o/*

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 14:06

De laatste maandjes genieten in het natuurgebied! (en vast met een lekker gevulde buik :D )

Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14782
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 14:45

Die heeft genoeg reserves voor de winter :D

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:19

gisteren avond een shoot gehad in hargen aan zee met djoline
dit was der eerste keer helemaal alleen op het strand zonder jetalito erbij.
ze vond het erg spannend ook omdat er andere paarden waren maar ze bleef wel goed bij mij.
3x vond ze het echt een beetje eng worden door de regen en toen probeerde ze wel te vluchten maar ze was erg goed te corrigeren wat natuurlijk erg fijn was.
we zijn begonnen in de duinen en toen naar het strand gegaan.
deze foto heeft mijn moeder gemaakt met der mobiel de foto´s krijg ik nog
Afbeelding

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:01

britt, die ziet er goed gevuld uit!! lijkt wel drachtig ;) Is het allemaal geregeld met ophalen?

wat een mooie foto van Djoline! prachtige achtergrond ook. fijn dat het zo goed ging. lijkt me best spannend.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:42

juval schreef:
britt, die ziet er goed gevuld uit!! lijkt wel drachtig ;) Is het allemaal geregeld met ophalen?

wat een mooie foto van Djoline! prachtige achtergrond ook. fijn dat het zo goed ging. lijkt me best spannend.

Haha nou dan zou er iets goed mis zijn :D HIJ heeft gewoon lekker gegeten, wordt nu te dik inderdaad, maar prima om wat reserves te hebben voor verhuizing. Nog niks concreet hoe en wanneer hij opgehaald wordt. Ik wacht nog even op uitsluitsel van de handelaar die z'n paarden eruit gaat halen.