Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:50

Nee dat snap ik, alleen een jong paard longeren met elastiek had ik niet voor gekozen, jij ook niet neem ik aan.
Maar vervelende samenloop van omstandigheden.

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:53

@Stal Melyn, ze is gedekt door Leuns Velds Winston Jr.

StalMelyn

Berichten: 2072
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:55

Nee, ik heb het niet eens.
Nu gewoon weer lekker op eigen manier en straks gaan we lessen.

Hoe lang zit je met je knie silly? Dat gaat wel maanden duren of niet?

StalMelyn

Berichten: 2072
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:56

Gaaf suffie, wordt iig een bewegingskanon!

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:58

Ik heb net een topic geopend over die fractuur en de verhalen zijn niet erg hoopvol nee.
Maar kan ook mee vallen.
Ben er duidelijk wel een aantal maanden uit ja.

Babootje

Berichten: 26468
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:00

Liaan schreef:
Juval, fijn dat Eliot het goed doet!
Melissa, hopelijk vindt hij snel zijn draai in de nieuwe groep.
Noisy, nog lekker even genieten voor hij aan de bak moet.
Silly, onwijs ...... Heel veel beterschap. Als alles medisch is uitgesloten kan het best een stukje karakter zijn hoor. Of misschien past een andere manier van zadelmak maken beter bij hem.

Die van mij is met hoge punten 80 voor beweging voorl. keur geworden op de merriekeuring en wordt nu zadelmak gemaakt.
[ [url=m/jaggmS.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wauw wat een prachtig paard is dat geworden zeg!.
We hebben zelf nu ook een 3 jarige die zadelmak gemaakt wordt, een merrie van 4 en een veulen.
Waar heeft jouw veulen in de opfok gestaan als ik vragen mag?

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 00:34

hier gaat alles in een rustig tempo
laatst voor het eerst met pad (en longeersingel, deze heeft ze wel al vaker om gehad) gelongeerd, dit klapperde op der rug lichtelijk dus vond ze wel spannend maar ze deed het ontzettend goed.
https://www.instagram.com/p/CDQZRmcHJ9-/ (een kort filmpje ervan)

22 en 23 augustus gaat ze samen met mijn paint mee naar belgie op clinic van wk kampioen barrel racer xavier lorenzon en gaan we werken aan grondwerk en zadelmak maken.
met lito ga ik een barrel clinic volgen.

StalMelyn

Berichten: 2072
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:04

Ik ga iets super leuks doen. Alles is nu rond en hopelijk gaat het ivm weer en corona door.

We gaan een midweek naar het strand met de pony's! We (mijn zus en ik) roepen sinds de geboorte al dat als hij beleerd is we naar het strand gaan samen. We wilde een keer gaan verspreid over 2 dagen, het is nogal een tripje voor ons (komen uit het oosten van het land). Nu door corona helemaal geen vakantie dus hebben we er een midweek van gemaakt! Zo veel zin in! *\o/*

Ps: nee hij hoeft niet iedere dag een strandrit van plus 2 uur te maken. Geen zorgen.

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:08

Oh super!!
Dat is echt leuk

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 22:56

Wat een reacties ineens!

Silly beterschap, nare val gemaakt dus. Soms kan het een stukje karakter zijn indd.. Is en blijft een dier. Hopelijk vind je iemand die hem goed kan inrijden en jezelf er daarna weer op kan.

Liaan wauw, mooi paard!
Suffie leuk, drachtig en beleerd!
Melissa hopelijk is de koliek nu rustig en blijft ie het goed doen op zijn nieuwe plekje.
Fijn dat elliot goed gaat ook.
Leuke plannen Noisy
Jij ook stalMelyn, je kan m vast zelf zo oppakken.


Hier gaat alles als een tierelier. Wat een super brave merrie <3 Woensdag gaat ze mee naar een lesje, voor het eerst en voor het eerst van huis.

Afbeelding
Deze foto is alweer van een maand terug. Sinds vandaag bodyprotector achterwege gelaten, is beter voor de veiligheid zo'n ding maar niet zo goed voor je houding en zit :+ :')
Ben er wel trots op. Sinds 6 maanden oud staat ze bij ons, zelf opgevoed, zelf beleerd.. Geloof dat dit een blijvertje wordt :D

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 10:09

Ziet er goed uit hoor Meya

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 22:38

Enorm braaf. Vandaag 1e x van huis, eventjes in de binnenbak gereden daar. Ook dat de 1e keer. Daarna door naar buitenbaan zonder omheining met springmateriaal, gaf geen kick en liep gewoon door :D Heel erg tevreden en blij met haar. Onze zwarte puppy paard <3

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:00

Wat stoer Meya, ook al zo'n braverd!

Maandagavond heb ik Carlijn ook mee genomen naar de les. Had in de app al gezien wie er meereden. Trailerrit alleen ging prima, opstappen en wegrijden. Stap en draf met de les mee gedaan, galop even alleen. Niets raar doen, tegenliggers, achterop komende paarden, allemaal spannend, maar ze ontspande heel snel.

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:04

Lekker StalMelyn. Geniet ze!

Wat fijn dat ze zo braaf is Meya.

Carlijn ook al zo stoer!

Echt leuk om te lezen zo :)

Ik heb Rudi gisteren ook weer opgepakt. Mijn vakantie loopt ten einde en ik ga hem nu wat meer oppakken zodat hij niet van niks naar ineens best hard werken moet als hij in training gaat.
Hij was nog niks verleerd. Even longeren en daarna even opgestapt en wat rond gestuurd. Het ging prima, eigenlijk weer beter dan de laatste keer dus die rust heeft in ieder geval geen negatief effect op de training :)

StalMelyn

Berichten: 2072
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 06:51

Wat leuk allemaal en veel makkelijke paarden.

Hier dinsdag eerste lesje gehad op eigen terrein en van nieuw iemand. Even wennen want moest nieuwe dingen doen maar was leuk en ging goed! Nu komt hitte golf eraan en staat hij weer lekker stil, veel te warm.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:27

Oh ja het is nu echt veel te warm. Enige wat ik met doen is buigoefeningen en afnemen met een spons. Met een fles cola sproei ik water over zijn benen om vast te wennen. Gaat goed!

Het wordt echt een knappe man!

Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2072
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:50

Gister had ik een heideshoot met mijn 3 jarige Naud. Nu kreeg ik de foto's en waar ik hem altijd als baby zie zag ik op de foto's opeens echt een pony.
Weten jullie nog toen hij ziek was dit jaar
Afbeelding

Zo is hij nu, foto door Claudia Dermois
Afbeelding

Wat een verschil in een aantal maanden. Wat je erin stopt krijg je er ook echt uit.
Zo trots, helemaal zelf geladen en op pad. Een lievere pony bestaat niet, nog nooit zo een makkelijk dier gehad.

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:32

Hij is inderdaad erg knap geworden..en gelukkig helemaal opgeknapt +:)+

StalMelyn

Berichten: 2072
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 17:11

Noisy, Rudi kwam nog van veel verder en kijk die nu eens! Ook zo'n knappe man!

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 19:35

Ja, dat is ook zo :)

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:38

Ik kreeg trouwens deze mail vandaag
Afbeelding
Gerechtigheid ~~}>

StalMelyn

Berichten: 2072
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:19

:=

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:09

Noisy schreef:
Ik kreeg trouwens deze mail vandaag
[ [url=m/G7JvmP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gerechtigheid ~~}>

Ja ik had ook een review achter gelaten pas geleden met mijn ervaring.


De fokker van Don is afgelopen weekend overgekomen vanuit het westen. Ze heeft twee uur gereden en was in tranen toen ze hem zag. Ze vond dat ik hem goed had opgevoed, er goed uit zag en op een fijne stal stond. Altijd leuk om te horen

Britt1

Berichten: 2586
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:41

Hoi allemaal, hoe gaat het met de paardjes van 2017?
Ik ben bezig geweest met zoeken naar een geschikte plek voor mijn pony. Met alle eisen héél erg lastig in mijn omgeving. Maar denk dat ik wat gevonden heb! Een paddock paradise aan het bos. Vooralsnog kan hij voorlopig nog even in het natuurgebied blijven, dat is ook fijn.

Vandaag tussen de buien door <3
Afbeelding

swartbeessie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 20:05

Wat fijn dat je een plekje hebt gevonden voor Gino!

Met Fee gaat het heel goed. Ik heb mijn plannetjes wat naar achteren geschoven. Oorspronkelijk wilde ik in de herfst haar laten beleren voor de koets. Ikzelf was bezig met een menbewijs en zou van de zomer kilometers maken met de leidsels in eigen handen en een ervaren paard... Maar toen kwam corona. En nu we ook met de kudde moeten verhuizen is het wel prima om dit voor de lente te bewaren.
Voor nu zijn we heerlijk aan het tutten, af en toe schrik training achtige grapjes en maken we een beginnetje met wandelen. We kunnen nu veilig het spoor oversteken, verkeer moet ze nog aan wennen. Op de grond kent ze de basis al, wel zo fijn bij spannende dingen.

Truusje is ook pas twee weken drie jaar. Als ik weer eens een mooie foto heb deel ik 'm, standfotos maken in je eentje is een verzoeking. Haar koppie komt vooral goed in beeld:
Afbeelding