Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Verani

Berichten: 62
Geregistreerd: 24-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:35

Leuk! Hier ook vorige week mijn tweede grondwerkles gehad. Ben er zo blij mee. We vinden het allebei super leuk om te doen en voor mezelf vind ik het fijn dat ik zo in ieder geval zeker weet dat ik het goed aanleer en we een goeie, stabiele basis krijgen waar we de rest van haar leven op kunnen terugvallen. :)

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:25

hihi winactie is voor bij dus kan echt met een hele grote glimlach melden dat djoline eindelijk de 150 heeft aangetikt, ik ben daar zo blij mee.
ze meet nu 150,5 en weegt 544 kilo, ze is wat aan de zware kant maargoed.

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 00:22

jaaaa eindelijk is ze 3 jaar :D (nu is ze trouwens wel een stuk dikker dan hier op de foto)
baal der wel van dat ik op vakantie ben
Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:50

Gefeliciteerd!
Maar inderdaad wel wat aan de zware kant, mijn 4 jarige kwpner van 1,66 woog zoveel haha

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:29

CBarrelracer schreef:
jaaaa eindelijk is ze 3 jaar :D (nu is ze trouwens wel een stuk dikker dan hier op de foto)
baal der wel van dat ik op vakantie ben
[ [url=m/siuPvv.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:04

Hoe gaat het met de paarden hier? Sam zn wond is eindelijk dicht en zo goed als weg, hij staat vanaf vandaag in de nieuwe groep op stal dus dat blijft hopelijk goed gaan :=
Vandaag wel koliek gehad.. hopelijk is dat nu verholpen en werkt de olie.


Pas de eerste grondwerkles gehad dat was heel leerzaam! Maandag weer aan de slag :)

juval

Berichten: 13311
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:13

ai, dat is niet fijn, koliek is eng... veel sterkte.

Hier gaat het goed. Elliot doet erg zijn best. Gister een lange tijd los gereden en gedraafd ook. Ook mijn dochter heeft voor de eerste keer gedraafd met hem. Hij is heel braaf.

Ook blijven we oefenen met de lange lijnen, dat gaat ook super.
Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:56

Hier ging het super goed tot ik gelanceerd werd door Cas en mijn knie brak.
Staat nu eventjes stil dus

StalMelyn

Berichten: 2072
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:14

Jakkes silly! Beterschap.
Wat gebeurde er precies? Schrok hij of was het je er echt af willen hebben?

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:25

Ohh Silly, pijnlijk #) Hoe kwam het? Veel beterschap in ieder geval :(:)

Fijn dat Elliot het zo goed doet Juval. Hij ziet er ook heel relaxed uit op de foto :)

Fijn dat Sam weer helemaal goed is Melissa, nu zo houden +:)+

Met Rudi gaat het ook heel goed. Hij mag deze maand nog heel eventjes lui zijn en dan gaat hij vanaf september een maandje in training om de beginselen van de westernmanoevres aan te leren. Ik krijg dan ook 2x per week les dus dat is wel heel fijn want het is alweer een hele tijd geleden dat ik les heb gehad. Voor mij ook een mooie opfrisser :)

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:31

Nee hij schrok niet.
Ik kan zonder problemen opstappen en wegstappen, maar na een paar rondjes gaat hij bokken tot ik eraf ben.
Je ziet geen angst aan hem, geen pijn, maar meer dominantie en niet meer willen.
Laat hem voor de zekerheid nog wel even nakijken en ga hem dan door iemand anders laten inrijden.
Echt heel jammer het ging zo goed met rust en geduld en niet te snel, maar hij is de eerste die ik niet op die manier kan inrijden.
Maar wil het niet verpesten dus dan maar een prof inschakelen.

Ibbel

Berichten: 49242
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:46

Dominantie en niet meer willen, ik weet (en geloof) dat nooit zo.
Ik zou echt z'n rug en nek op de foto laten zetten - dit soort dingen zijn in mijn ervaring toch echt heel heel vaak pijn. Zeker als je alles met rust, geduld en voldoende tijd hebt aangepakt, dan geloof ik echt niet zo in opeens niet meer willen.

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:09

Nou hij is al helemaal gecheckt voor ik begon en er was niks aan de hand, als ik nu ik voel geeft hij geen enkel vorm van pijn of ongemak.
En ik denk dat ik hem toch wel een stuk beter ken.
Ik denk niet dat het pijn is, maar hoe dan ook laat ik hem nogmaals checken

Liaan

Berichten: 510
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:30

Juval, fijn dat Eliot het goed doet!
Melissa, hopelijk vindt hij snel zijn draai in de nieuwe groep.
Noisy, nog lekker even genieten voor hij aan de bak moet.
Silly, onwijs ...... Heel veel beterschap. Als alles medisch is uitgesloten kan het best een stukje karakter zijn hoor. Of misschien past een andere manier van zadelmak maken beter bij hem.

Die van mij is met hoge punten 80 voor beweging voorl. keur geworden op de merriekeuring en wordt nu zadelmak gemaakt.
Afbeelding

juval

Berichten: 13311
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:52

wow, wat is ze mooi Liaan.. gefeliciteerd met voorl. keur!!

Silly, wat vreselijk balen zeg! beterschap.

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:09

Liaan, ze is echt super knap!
Ik denk inderdaad dat een andere manier hem beter past.
Maar ik laat dat professioneel oplossen.

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:39

Carlijn is sinds 2 weken weer thuis van haar logeeradres de Doniahoeve. Hier is ze gedekt en zadelmak gemaakt. Een heel fijn en werkwillig dier <3 <3
Rijd haar nu om de dag thuis en dat gaat heel goed! Moet alles alleen doen, heb geen hulp. Langzaam klaarmaken voor de laatste keuring in september, hopelijk lukt de test onder het zadel ook.


Afbeelding

Ai, dat is niet grappig Silly. Hopelijk herstel je goed en houd je er geen last van. Apart dat hij pas na een paar rondjes afgaat, iets wat dan toch gaat drukken of knellen?
Laatst bijgewerkt door suffie op 31-07-20 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:45

Dat is inderdaad lastig Silly. Sommige jonkies zijn gewoon jolig en beginnen uit het niets met de benen te gooien. Als ze dan eenmaal door hebben dat ze ermee weg komen wordt het een mooi spelletje. Goed dat je hem wegbrengt, die profs zijn daar vaak net een stukje handiger in.

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:34

Noisy schreef:
Dat is inderdaad lastig Silly. Sommige jonkies zijn gewoon jolig en beginnen uit het niets met de benen te gooien. Als ze dan eenmaal door hebben dat ze ermee weg komen wordt het een mooi spelletje. Goed dat je hem wegbrengt, die profs zijn daar vaak net een stukje handiger in.


Dit is dus wat ik denk inderdaad, dat hij dat spelletje door heeft.
Het was niet de eerste keer nl.

Zadel past overigens ook prima

StalMelyn

Berichten: 2072
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:05

Wat balen silly. Dan beter hem nog eens medisch checken, zadel etc door een ander laten checken (soms ziet een ander opeens wel iets) en als het goed is wegbrengen.

En helaas is niet ieder paard even makkelijk en zit er een gemeen trekje in. Dat goed aanpakken en vaak geven ze zich dan ook over.

Juval, eliot ziet er goed uit!

Suffie, door wie is ze gedekt? Heel benieuwd!!

Ibbel, ik geloof wel dat er echt paarden zijn die geen zin hebben en de hele trukendoos open halen. Maar dat komt door eigen ervaring. En als je er dan afvalt wordt het alsmaar erger. Niet elk paard is lief al heb je ze zelf gefokt. Mijn eigen hoefsmid had er zelf een gefokt die zonder reden gericht naar hem uithaalde. Zo een gaat er bij mij de deur uit :+

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:41

@CBarrelracer Gefeliciteerd!
@Silly1972 Jemig wat balen zeg, heel veel beterschap met je knie. Hopelijk is het niet medisch. Wel goed dat je het nu laat doen.
@Melissa0304 Houdt het een keer op voor Sam? Arm dier nu weer koliek. Hopelijk is hij er snel bovenop.
@juval Oh ziet er al goed uit zeg.
@Liaan wat een prachtig plaatje zeg, gefeliciteerd!
@suffie wat goed zeg! Leuk dat het begin er is.



Ik ben met Don vooral aan het oefenen met longeren. Ik ben ook een begin met grondwerk door buigoefeningen paar keer in de week. Vanuit daaruit langzaam opbouwen. Doe ik volgens de opleiding van Marijke de Jong. Longeren doe ik ook zonder touw. Hij luistert heel goed naar alle hulpen en kan op commando de andere kant op draaien. Zo leuk! Hij wordt steeds meer volwassen en leert op eigen benen staan. Nu zijn we ook aan het oefenen met water. Ik doe in een fles water en giet dat over zijn been.
Een dekje op zijn rug is ook geen probleem. Alles met rust en regelmaat! Voor je het weet is het volgend jaar en word hij ingereden.

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:43

Ja dat gebeurt sowieso wel hoor.
Ik weet dat ze het niet echt bewust doen, maar of van pijn of van karakter en het trukje wat ze snel leren.
Ondanks dat ik niet denk dat er wat mis is, laat ik het tocb nakijken.
Straks hebben we wat gemist.
Zou het mijzelf nooit vergeven.

StalMelyn

Berichten: 2072
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:30

Hier ga ik dit weekend er voor het eerst weer zelf op. Het is allemaal niet gegaan zoals gehoopt. Van de twee maanden training is het er maar een geworden die is opgesplitst in 3 delen. Eerst een week getraind, toen de stalbrand en herstellen. Toen 1,5 week getraind en ging hij verhuizen. Toen toen nog 2 weken getraind maar kreeg ik hem terug met kapotte oksels. Ze had gelongeerd met elastiek en dat had hem open geschuurd.

Het is geheeld en hij is gewend dus wil hem zelf oppakken en gaan trainen. Had het liever anders gezien maar als je alles van tevoren weet he...

Silly1972

Berichten: 14786
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:40

Ja dat snap ik, het is ook altijd net de juiste zien de vinden in de jungle van aanbieders.
Succes, hopenlijk heeft hij er mentaal niets aan over gehouden.

StalMelyn

Berichten: 2072
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:44

Over de stal waar ik hem bracht ben ik tevreden hoor! Zij kunnen ook niets aan de brand doen.