Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalMelyn

Berichten: 2070
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:54

Wat maakt iedereen een grote stappen!

Hier even rust. Naud ging naar een andere stal voor training maar na een week brak daar stalbrand uit. Dus Naud opgehaald en 2 weken rust gegeven, hij had wat last met ademen na teveel rook ingeademd te hebben. Sinds vandaag heb ik Naud ook verhuisd. Hij staat nu waar mijn hengst ook staat en mijn drachtige merrie staat ook op deze stal ingeschreven. Dan heb ik alles straks op een plek! Ook veel waard.

De ruiter van de trainingsstal had Naud net een week opgepakt op eigen stal en gaat dat nog minimaal 2 weken doen. Dan heeft hij een maand training gehad. De nieuwe stal is waarschijnlijk net een slagje te ver voor haar dus daarna even kijken hoe of wat.

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:42

wauw wat worden ze allemaal zo snel groot.
hier vandaag johorse laten komen om alle 4 me paarden te laten wegen en meten.
ook djoline die word over 11 dagen 3 jaar.
ik kan helaas nog niet zeggen hoe groot ze eindelijk is en hoeveel ze weegt ivm de winactie samen met johorse maar de 12e laat ik het weten :D
ben in ieder geval super blij met de uitkomst voor nu
Afbeelding
mochten jullie willen meedoen voor een gratis weeg en meet sessie van johorse dit is de link
instagram: https://www.instagram.com/p/CCO1AN_HA1k/
facebook: https://www.facebook.com/Dutch-Barrel-R ... 4132694668

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:16

Silly1972 schreef:
Ja dat kan je wel doen, wel voorzichtig he ;)
Ze kunnen soms Anders reageren dan je verwacht heb ik al gemerkt :P

Ziet er goed uit Suffie


Zeker weten! Denk dat ik alleen met de kaptoom begin en nadat ik bevallen ben verder opbouw. Blijven dieren natuurlijk

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:35

Ja precies, paar maandjes langer erover doen is niet erg.
Kan je intussen de band nog meer opbouwen en alvast de stemhulpen oefenen ;)

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:30

Carlijn is knap Suffie :j

Ik geloof dat ik wat achter lig met mijn 3 jarige :') Ze is drachtig, dat dan wel weer.. Ik denk dat we deze maand ook maar eens met haar moeten beginnen met beleren :))

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:49

Ieder zijn eigen tempo toch, dat is ook het leuke van dit topic. Zoveel variatie in ontwikkeling en type paarden.

Mijn jonkie staat het grootste gedeelte van de tijd ook nog te nietsen. Die is verkeersmak, kan een bbp dragen en kent wat dressuurmatige oefeningen aan de hand. Haar stokmaat is wel jammer, het zou echt een leuke rijpony geweest zijn als ze wat groter zou zijn geweest. En voor het mennen heb ik zelf even geen motivatie dus ze blijft nog even een jaartje onbeleerd.

juval

Berichten: 13271
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:04

StalMelyn schreef:
Wat maakt iedereen een grote stappen!

Hier even rust. Naud ging naar een andere stal voor training maar na een week brak daar stalbrand uit. Dus Naud opgehaald en 2 weken rust gegeven, hij had wat last met ademen na teveel rook ingeademd te hebben. Sinds vandaag heb ik Naud ook verhuisd. Hij staat nu waar mijn hengst ook staat en mijn drachtige merrie staat ook op deze stal ingeschreven. Dan heb ik alles straks op een plek! Ook veel waard.

De ruiter van de trainingsstal had Naud net een week opgepakt op eigen stal en gaat dat nog minimaal 2 weken doen. Dan heeft hij een maand training gehad. De nieuwe stal is waarschijnlijk net een slagje te ver voor haar dus daarna even kijken hoe of wat.


oei, dat is schrikken zeg, brand op stal is echt een nachtmerrie van mij. Hoop dat hij er geen blijvende schade aan overhoudt. Wel fijn om straks al je paarden op 1 plek te hebben. praktisch.


Gister weer met Elliot geoefend. Het gaat echt steeds beter. eerder vond hij draven met iemand op zijn rug nog heel spannend, maar dat ging nu al bijna vanzelf. Dochterlief heeft er zelf ook een paar rondjes op gestapt, dat ging ook super. Trots op onze kleuterpaard!! en heel blij met de hulp die we hebben gevonden via bokt!! :j alleen waren we nooit zo makkelijk en zo ver gekomen.

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:32

Och jee, daar vergeet ik helemaal op te reageren, maar inderdaad wat een nachtmerrie, brand op stal.

Snap heel goed dat je dan niet gelijk aan de slag gaat.

StalMelyn

Berichten: 2070
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:30

Nee hij is er helemaal gezond uit gekomen! Een week metacam en 2 weekjes rust en toen was ademhaling weer helemaal goed!

We gaan rustig weer oppakken:)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30661
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:12

Oei brand is wel echt schrikken.

En snelheid met beleren, heel eerlijk gaan we pas actief verder met 4-5 jaar. Dus hier voorlopig rustig aan.

swartbeessie

Berichten: 2146
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:24

Hier is het ook "slow and steady wins the race". We zijn meer bezig alle domino steentjes klaar te zetten, beginnetje met alleen van het erf af gaan, stemcommandos, dat soort dingen.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:57

Ik ben gewoonlijk wel van het longeren en hup er op. Ben er alleen nog niet al toe gekomen.. Beleren van andermans paard gaat dan toch voor hè :D

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:06

Die brand was bij Kevin Olsmeyer toch? Echt vreselijk.

StalMelyn

Berichten: 2070
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:45

Dat klopt noisy

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:50

Oeh bah brand. Dat is ook echt mijn worst nightmare, moet er niet aan denken! Blij dat je ventje er goed uitgekomen is StalMelyn!

Vind het zo leuk te lezen dat veel mensen grote stappen maken, maar iedereen het lekker op eigen tempo doet! :)

Hier heb ik gister een boomloos zadel tweedehands opgesnaaid. Direct maar gepast en mee gelongeerd. Boeide hem allemaal niks. Stap draf en galop zonder enige reactie :')

Staat hem wel heel volwassen al zeg ik het zelf haha :))

Afbeelding
Afbeelding

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:45

Flux schreef:
Vind het zo leuk te lezen dat veel mensen grote stappen maken, maar iedereen het lekker op eigen tempo doet! :)

Ik dacht precies hetzelfde!

Mooi zadel. Past hem wel goed geloof ik? Hoe groot is Déjà nu?

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:23

21,22 en 23 augustus gaat djoline mee naar belgie voor een clinic grondwerk en gaan we daar ook beginnen met het zadel met behulp van xavier lorenzon, heb er echt heel veel zin in.
Dit word de eerste lange rit voor der en de eerste keer mee naar een van de wedstrijd locaties
Afbeelding

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 00:09

Noisy schreef:
Mooi zadel. Past hem wel goed geloof ik? Hoe groot is Déjà nu?


Thanks! Ja hij past hem, maar vind het zelf net op het randje qua lengte. Hij is 3 maanden terug krap aan op 1.44 gemeten. Ik denk niet dat er nog veel bij komt.

Wat gaaf Cbarrelracer! Dat is een gave kans!

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:43

Spannend CB, maar wat zullen jullie veel leren daar, gave kans.

Hier ook weer een mijlpaal beleefd, voor het eerst op mijn zelfgefokte trots gezeten :D


Afbeelding

En een beetje shirt training gedaan hahaha

Afbeelding
Afbeelding

FreeSpirit87
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:20

Ik heb mn eerste grondwerkles gehad. Meneer houdt van knuffelen en ik ben zelf een zachtgekookt ei. Met als resultaat dat meneer gewoon met me aan de wandel gaat :+ . Niet heel handig tijdens het wandelen.
Dus lekker gaan lessen, hij pakt het goed op en begrijpt het snel. Tussen het na en voorjaar dan een beslissing maken om hem wel of niet te castreren. Dit jaar ga ik er sws nog niet op. Misschien volgend jaar. Ik wacht gewoon af hoe hij zich ontwikkelt en hoe het aanvoelt.
Wel hoop ik dit jaar nog wandelend en fietsend kilometers te gaan maken.
Ik vind hem nog zo een puppy;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:01

Fijn dat het zo goed ging! Ik moet ook echt is op zoek naar iemand voor grondwerkles, merk aan mezelf dat ik te voorzichtig met hem ben en dat vind hij alleen maar leuk natuurlijk :D

Hier vorige week verhuisd! Trailer en alles ging zo soepel! Ze hadden op stal geoefend dus dat was wel superfijn.

FreeSpirit87
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:34

Melissa0304 schreef:
Fijn dat het zo goed ging! Ik moet ook echt is op zoek naar iemand voor grondwerkles, merk aan mezelf dat ik te voorzichtig met hem ben en dat vind hij alleen maar leuk natuurlijk :D


Ja dat heb ik dus ook; “aah kom maar lekker knuffelen kleine poepsiefloepsie babydrolletje.” En ondertussen loopt ie dwars door je heen _O-. Kleine knuffelhengst is zo klein niet meer..

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:06

Ja dat idd en al die spookscenario’s van wat er allemaal kan gebeuren en wat allemaal kapot kan aan hem := maar gelijk gezocht en heb maandag mn eerste les :D

FreeSpirit87
Berichten: 46
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Loenen

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:09

Dat kapot gaan ben ik niet zo heel bang voor; als ik zie hoe hij wordt aangepakt door de andere twee mannen }> .
Goed dat je meteen actie hebt ondernomen, kun je alleen maar baat bij hebben!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:11

Ik heb nogal een brokkenpiloot dus moet dat nog even gaan loslaten, maar ben benieuwd!