Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_yvonne

Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:17

Hallo hallo,

Volgens mij ooit wel eens aangemeld in dit topic, maar erna weinig gereageerd :o
Het lijkt me leuk om mee te kletsen hier, ik heb ook een stoere pony die in 2017 geboren is.
dit is mijn new forrest X duitse rijpony ruin, zelfgefokt :D
Afbeelding
Afbeelding
als baby <3
Afbeelding

juval

Berichten: 13274
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:30

hoi Yvonne, wat een knappert!!

_yvonne

Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:45

:wave: Juval dank je
We willen hem in het voorjaar aan het werk gaan zetten, hij is nog best jeugdig.
wbt de vraag over het castreren hij was klophengst en ik heb ook merries.

xLoki

Berichten: 3493
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:25

Welkom Yvonne! Leuk beestje :)

Ik heb Maddox al heel vroeg laten castreren, die was voordat ie 1 was al zo erg hengst in gedrag, dat zou ongelukken gaan veroorzaken. Beste keuze ooit, sindsdien is het een schatje! Nu heeft hij helaas veel last van de andere hengsten in de groep (twee driejarige hengsten), die hem constant achterna zitten, dus ze hebben Maddox nu even apart gezet omdat hij zo het haasje was steeds...

Heb hier ook al heel lang niet meer gereageerd! Met Maddox gaat het goed, we zijn al best ver in het beleerproces en hij is helemaal chill met longeren met een zadeltje op :)

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:21

Welkom Yvonne! Wat een leukerd heb je :)

Ik heb na de laatste keer met zadel op niks meer gedaan vanwege het pokkeweer, tot afgelopen zondag. Toen hebben we even met balkjes geoefend. In het begin vond hij dat wel spannend maar na een paar keer aanmoedigen ging hij er soepel overheen.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:18

Het gaat heel goed met Don al denkt hij nog wel dat hij hengst is. Hij is nog heel erg kijkerig op de omgeving en erg onrustig. Hij staat er sinds dinsdag. Aangezien hij nu gecastreerd is, hoop ik over 2 maanden dat de hormonen al wat gezakt zijn.

We gingen naar de longeercirkel toe zodat ik kan beginnen met de basis. Dit was al heel erg spannend voor hem. Netjes meelopen, halt houden en achterwaarts gingen we oefenen. Ik had me vriend meegenomen zodat hij de longeercirkel open kan doen en dicht. Ik heb dit uiteraard al geoefend maarja dit is een nieuwe omgeving, spannend etc. Voor de longeercirkel was hij meteen al op alles om hem heen aan het letten behalve mij. Uiteindelijk volgde hij mij de longeercirkel in en dat vond hij heel erg spannend. Na wat gekke uitspattingen, liep hij netjes mee, ging netjes achteruit, stopte met lopen als ik dat deed en toonde vooral respect.

Voetjes geven en uitkrabben gaat ook al goed, halster krijgen we zonder stoeien weer normaal om. Kortom vertrouwen krijg ik weer een beetje terug. Dit was helemaal weg doordat hij uit de groep is gehaald en uiteindelijk verdoofd moest worden om de trailer in te gaan. Hele verhaal zal ik jullie niet mee vermoeien. Komt erop neer dat ik een heel plan in me hoofd had maar dat niet kon uitvoeren.. Ging natuurlijk allemaal weer anders..

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:22

Heel fijn dat het weer beter gaat! Mooi om te horen dat halster enzo weer goed om gaat, nu snel herstellen van de castratie

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:56

Fijn dat het weer beter gaat!

Ik heb een zadel op t oog, zal kijken of ik die op korte termijn op kan halen. Dan kunnen we echt "los" *\o/*

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:08

hier rustig aan alles aan het aanwennen.
Afbeelding
ook is ze aan het wisselen dus alles gaat eraan hier aan het gekauw
een zadel word nog een dingetje voor der aangezien ze kort, rond is en geen schoft heeft.
zadel moet max 59 cm lang zijn en dat is dus nog best een dingetje
verder staat hier alles met de storm rustig.
ook is ze niet gegroeit en blijft ze nogsteeds hangen op 146,5 maar blijf hoop houden

swartbeessie

Berichten: 2146
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:11

Hoi Yvonne! Wat een leuke bruine. Hoe heet 'ie?

Noisy, Loki, jullie zijn al flink op weg!

Oei Dondon, dat klinkt als een heftige gebeurtenis. Gelukkig achter de rug, en gaat het nu goed.

Meya spannend, een zadel! Dan wordt het allemaal echt!

CBarrelracer wat een koppie zit erop. Heb je al ideetjes voor je zadel? Ik ken het met de stokmaat. Fee is vooral in schouders en heupen aan het uitzwaren. Ach ze hebben allemaal hun eigen tempo he?

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:54

swartbeessie schreef:
Hoi Yvonne! Wat een leuke bruine. Hoe heet 'ie?

Noisy, Loki, jullie zijn al flink op weg!

Oei Dondon, dat klinkt als een heftige gebeurtenis. Gelukkig achter de rug, en gaat het nu goed.

Meya spannend, een zadel! Dan wordt het allemaal echt!

CBarrelracer wat een koppie zit erop. Heb je al ideetjes voor je zadel? Ik ken het met de stokmaat. Fee is vooral in schouders en heupen aan het uitzwaren. Ach ze hebben allemaal hun eigen tempo he?


ja uiteindelijk een barrel zadel ivm de barrel races maar als die niet gaan passen dan word het een gewoon of aangepast western zadel

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:25

Dondon, wat naar dat het zo gegaan is zeg maar je bent nu weer op de goede weg. Het vertrouwen komt vaak snel weer terug. Gewoon rustig blijven en stapje voor stapje verder gaan.

Knap koppie heeft Djolene Barrelracer. Ik denk dat een barrelzadel uiteindelijk ook het beste gaat zijn dan want die zijn al een stuk korter dan gewone westernzadels. Je kunt dan ook nog kijken voor eentje met ronde skirts, dan bespaar je nog iets meer op de lengte.

_yvonne

Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:07

@zwartbeessie: hij is eigenlijk valk :D . Officieel heet hij Dreams to Remember. We noemen hem Ember Heeft een cremmello als vader. Hij oogt inderdaad wel wat bruin.

Heftig dondon.
Dan wordt het ineens echt meya met een zadel.

swartbeessie

Berichten: 2146
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:09

_yvonne schreef:
@zwartbeessie: hij is eigenlijk valk :D . Officieel heet hij Dreams to Remember. We noemen hem Ember Heeft een cremmello als vader. Hij oogt inderdaad wel wat bruin.


Leuke naam! Hoe heet zn papa?

_yvonne

Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: maarsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:23

swartbeessie schreef:
_yvonne schreef:
@zwartbeessie: hij is eigenlijk valk :D . Officieel heet hij Dreams to Remember. We noemen hem Ember Heeft een cremmello als vader. Hij oogt inderdaad wel wat bruin.


Leuke naam! Hoe heet zn papa?


Hij is van Don Cremello du Bois uit mijn overleden New forrest merrie.

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:26

Noisy schreef:
Dondon, wat naar dat het zo gegaan is zeg maar je bent nu weer op de goede weg. Het vertrouwen komt vaak snel weer terug. Gewoon rustig blijven en stapje voor stapje verder gaan.

Knap koppie heeft Djolene Barrelracer. Ik denk dat een barrelzadel uiteindelijk ook het beste gaat zijn dan want die zijn al een stuk korter dan gewone westernzadels. Je kunt dan ook nog kijken voor eentje met ronde skirts, dan bespaar je nog iets meer op de lengte.


ze zal inderdaad een roundskirt nodig hebben mocht iemand iets zien hou ik me aanbevolen haha

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:34

Ik dacht dat barrelzadels eigenlijk altijd roundskirts waren?
Verder hoeven squareskirts helemaal niet langer te dragen dan roundskirts. De squares dragen nl sowieso nooit gewicht. De boom houdt ongeveer ter hoogte van het uiteinde van de cantle op.

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:12

Ibbel schreef:
Ik dacht dat barrelzadels eigenlijk altijd roundskirts waren?
Verder hoeven squareskirts helemaal niet langer te dragen dan roundskirts. De squares dragen nl sowieso nooit gewicht. De boom houdt ongeveer ter hoogte van het uiteinde van de cantle op.


nee niet allemaal mijn barrel zadel van me paint is geen roundskirt
dit type kan ik niet voor der nemen omdat die dan in der flanken zit
Afbeelding

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30661
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 19:28

Welkom Humpiedumpie, hier trouwens al vroege castratie. Naar mijn idee zitten de hormonen alleen maar in de weg. Enige optie is als je plek hebt zonder merries in de buurt. En natuurlijk met anderen, want alleen is ook niet goed.
Hier lopen twee merries, dus hij is lekker ruin en kan zo genieten van 24/7 buiten.

Igniss

Berichten: 1005
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 17:30

Tijdje niet gereageerd hier. Wel lees ik alles mee. Sommige zijn al echt flink paard zeg!

Makuya is nu weer lekker overbouwd. Maar ze is steeds meer volwassen.

Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 17:32

Ik lees hier nog steeds mee, wat worden jullie paardjes allemaal al volwassen zeg!

Jelske zou ook al drie zijn dit jaar, ik mis haar soms nog steeds na twee jaar maar gelukkig heb ik nu ook een super lieve Friese merrie.

Ik ga weer stilletjes mee lezen met jullie paardjes en Ponys!

swartbeessie

Berichten: 2146
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:36

Er wordt hier gewisseld!
Fee is nu een dikke 2,5 dus het gaat volgens het boekje.
Afbeelding

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:22

@Melissa0304 gelukkig gaat het herstel van de castratie goed. De koker was 6 dagen naar de datum van castratie ineens gezwollen. Ik temperatuur meten maar hij had geen koorts. Uiteindelijk is het vanzelf weggezakt.

@Meya Oeh wat leuk, wat voor een zadel heb je op het oog?

@CBarrelracer Hier ook aan het wisselen! Kauwt overal op haha. Die van mij heeft ook best een korte rug maar dat heb ik nog niet opgemeten. Is natuurlijk net weer anders dan een dressuur of springzadel.

@Swartbeesie Ja gaat zeker goed nu! Poets hem ook buiten en hoefjes ook buiten. Puur om allemaal te wennen, ook al is het maar 2 minuutjes.

Wat goed haha dat het wisselen precies gaat zoals het zou moeten!

@Noisy zeker, we bouwen het rustig op en we hebben alle tijd van de wereld!

@Dyonne inderdaad heb je groot gelijk in. Ik had het geluk dat er geen merries in de buurt waren. Die heeft hij ook nooit van dichtbij gezien. Na de castratie stond er wel een merrie op stal maar daar kijkt hij niet op of om. DUs gelukkig net op tijd!

@igniss leuk om te zien en ziet er al goed uit zeg! Hoe groot is ze nu?

Voor de rest gaat het goed met Don. Zijn koker was nog wat gezwollen geweest maar dat trok eigenlijk meteen de volgende dag alweer weg. Ik had voor de zekerheid wel meteen de dierenarts gebeld. Hij loopt netjes mee en stopt netjes, loopt ook achteruit. Als ik de stal uitmest staat hij bij mij in stal. Hij geeft mij netjes de ruimte en houd rekening met mij. Ook vind ik dat hij best goed luistert alleen soms wat nee fases. Hoefjes uitkrabben voor gaan echt super. Achter vind hij nog steeds moeilijk. Hij trapt elke keer naar achter. Tips zijn welkom! Hij is ook naar de hoefsmid geweest en voor het vertrouwen hebben we alleen de voorste twee gedaan.

Heb ook de deken op en af geoefend, vond hij heel erg spannend maar het is gewoon in 1 keer gelukt! Morgen komt de regendeken aangezien meneer het nogal koud had gisteren.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DonDon op 24-02-20 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:24

Dubbel!

juval

Berichten: 13274
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:57

Nou, de opleiding van Elliot is officieel begonnen. Juf Mooney helpt ons en het gaat supergoed. Hij is erg leergierig en hij snapt snel wat de bedoeling is. We zijn nu nog voornamelijk bezig met grondwerk in de paddock. Heel erg leuk om hem zo vooruit te zien gaan.