Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:51

Britt1 schreef:
amanda09 schreef:
Ze zien er goed uit!! En worden inderdaad steeds breder :D


[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Vandaag een stukje over de weg gewandeld en een vergelijkingsfoto gemaakt.

De eerste ongeveer 6 maanden oud en de tweede bijna 2 jaar oud:)

Wat gaaf om het verschil te zien! En braaf zeg zo te zien!


Nou dat valt een beetje tegen op het moment :')
Hij is lekker aan het puberen en uitproberen haha

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:58

Leuke vergelijkingsfoto Amanda! En Flo doet het ook goed zeg, heb je haar alweer gemeten? :D

Déjà heeft gister even in de buitenbak gespeeld en door de plassen gestampt (en gerold :')). Monster is het. Qua groeien doet ie het erg mooi en ook qua beweging niks te klagen :)

Afbeelding
Afbeelding

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 18:01

Wat groeien jullie knapperds allemaal snel!!
Gisteren die van ons voor de leut nog eens gemeten en die gaat ook hard. 1.58m schoft. En hij lijkt niet van plan snel te stoppen met groeien. Moeders is 1.66m en vader is 1.72m.

Afbeelding

Britt1

Berichten: 2582
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:42

Weinig nieuws, wel blij dat het zonnetje steeds vaker weer schijnt!

Afbeelding

Cintaria

Berichten: 105
Geregistreerd: 31-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:22

Zijn die van jullie ook al aan het verharen? Bij Ravi kwam er vandaag weer enorm veel af, alles zat onder de haren. Voor de rest gaat alles hier zijn gangetje, paard is blij dat die terug buiten mag! Mijn merrie ziet haar verloren zoon echter nog niet staan... :P


Afbeelding

Afbeelding

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:21

Ja, Ghetto ruift al af en aan sinds Nieuwjaar ongeveer.. -O-
Die staat 24/7 buiten met opaatje en grote schuilstal waar ze dagelijks hun hooi onbeperkt krijgen (staat aan huis). Moeder ziet hem inderdaad ook niet meer staan :+

Edit: ook hier erg gelukkig dat de zon zich steeds vaker laat zien
Knappe Ravi :D

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:19

Ja, Rudi valt ook uit elkaar op dit moment :)) Ben echt zo benieuwd hoe hij er straks in zijn zomervelletje uitziet.

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:13

Hier ook lichtjes begonnen met de rui, ben heel benieuwd.
Hij begint al zilver te kleuren in de zon op sommige plekken dus denk zo met zijn zomer vacht ineens heel veel tinten lichter.

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:41

Hier echt nog 0 haren eruit. Caia is natuurlijk geschoren dus zal misschien ook wat langer duren.

Leuke vergelijkingsfoto op de vorige pagina! Wat kunnen ze toch groeien!

Flux Mooie fotos van Deja! Het wordt al een flinke vent!

Mooie foto Britt van een vriendelijk hoofdje

Cintara : Die merrie zal wel denken, niet mijn last :') :')

Caia haar leven bestaat momenteel uit beetje lina plagen en rondjes draven :') Ohja en ze is voor de duivel niet bang. Afgelopen weekend met de shovel een 450 kg pak hooi in de stal getild, vond ze maar mooi :') Neus er bovenop en helemaal niet bang voor geluid
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 14:26

Aahhw da koppie van caia in de container <3 zo lief

Floki laat ook al veel haren los, zie nog geen verandering in haar vacht verder...
Haar moeder was vroeger ook altijd zon teddybeer die de hele lente nodig had om de berenvacht te verliezen _O-

Ik zal haar vanavond weer is meten

Liaan

Berichten: 510
Geregistreerd: 19-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:30

Die van mij zit heel strak in haar velletje, de hele winter al.

Ah Caia is gewoon bomproof, heerlijk.

Tja meten, geen idee hoe groot de mijne is. Maar niet een hele grote. Ze komt ongeveer tot mijn schouder, en ik ben 1.80m. Kreeg van de week deze foto van de opfok. Het witte neusje is van mij. En die ander schijnt mega groot te zijnAfbeelding

Flux

Berichten: 2496
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:59

Ooh, je merkt dat het weer mooi weer wordt! Ik zie weer zonnetjes op de laatste foto's :)

Hier vandaag wat gespeeld met mijn nieuwe camera. Moet nog veel oefenen, maar hier alvast een voorproefje:

Afbeelding
Afbeelding

Denk dat ik binnenkort weer een foto-topic maak! :D

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:58

Heerlijk dit weer!!

Ziet er al goed uit hoor Flux:)

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:11

Lekker weer deze week =:) Sam is ook al goed aan het verharen, ze staan nu ook gewoon te zweten in het land..
zijn oog gaat ook de goede kant op en lijkt weer wat te kunnen zien ermee. Hopelijk over paar weken nog beter.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:55

Wel alles bijgelezen de laatste tijd, jullie knapperd groeien goed.
Leuk hé zo'n echte camera. Kun je mooie foto's mee maken.

Zelf heb ik ook zo'n Canon, alleen als er iets te beleven valt heb ik meestal mijn mobiel bij de hand en dan krijg je gewone foto's.

Afgelopen weekend eindelijk Carlijn weer eens op de foto kunnen zetten. Ben altijd laat thuis en dan was het al donker.

Carlijn wordt over 3 weken 2 jaar en is nu zo'n 1.58m. Ze gaat haar zus dus nog achterna, alleen is ze veel knapper. Ben erg blij met mijn Cassanova kind.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:14

Ze ziet er goed uit!

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 02:54

Zojuist een reservering geplaatst bij Featherlight Horsemanship voor zomer 2021.
Duurt nog even maar mooie tijd om zadelmak te maken :D

Melissa en suffie ze zien er goed uit!
Mooie maat al 1.58!

Hier Majid nog steeds 1.48 :') Hoop straks op het gras weer op een groeispurt

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:03

Pleuntje zit nog steeds in teddy vacht....

Afbeelding

Hier linksvoor, hoewel je het misschien niet zo goed kunt zien.

*\o/* *\o/* *\o/*
Nog wel erg goed nieuws gehad, Pleun mag per 1 mei de opfokkudde hier bij de uiterwaarden in, een merriekudde van 6 maanden tot 4 jaar.
Dat betekend dat ze straks op kilometers natuurgebied langs de IJssel mogen lopen en ik haar nog steeds bijna dagelijks kan zien op weg van of naar het werk.

Ze is een behoorlijk dominant ding naar andere paarden, hopelijk leert ze hier haar plek!

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:32

Zo die zien er ook allemaal weer mega-knap uit!
Suffie en Melissa wat zijn ze toch knap he!
Leuk Daphara, dat je haar nu elke dag gaat kunnen zien!

Ghetto meet officieel 1.60m :=
Foto van gisteren. Wordt een hele man al :+
Afbeelding

Britt1

Berichten: 2582
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:43

Daphara schreef:
Pleuntje zit nog steeds in teddy vacht....

[ [url=m/ZsJRqm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier linksvoor, hoewel je het misschien niet zo goed kunt zien.

*\o/* *\o/* *\o/*
Nog wel erg goed nieuws gehad, Pleun mag per 1 mei de opfokkudde hier bij de uiterwaarden in, een merriekudde van 6 maanden tot 4 jaar.
Dat betekend dat ze straks op kilometers natuurgebied langs de IJssel mogen lopen en ik haar nog steeds bijna dagelijks kan zien op weg van of naar het werk.

Ze is een behoorlijk dominant ding naar andere paarden, hopelijk leert ze hier haar plek!

Dat klinkt goed! Wat betekent dat precies zo'n opfokkudde? Hoe ziet dat er precies uit? In elk geval veel ruimte en vrijheid zo te lezen!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:21

Britt1 schreef:
Daphara schreef:
Pleuntje zit nog steeds in teddy vacht....

[ [url=m/ZsJRqm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier linksvoor, hoewel je het misschien niet zo goed kunt zien.

*\o/* *\o/* *\o/*
Nog wel erg goed nieuws gehad, Pleun mag per 1 mei de opfokkudde hier bij de uiterwaarden in, een merriekudde van 6 maanden tot 4 jaar.
Dat betekend dat ze straks op kilometers natuurgebied langs de IJssel mogen lopen en ik haar nog steeds bijna dagelijks kan zien op weg van of naar het werk.

Ze is een behoorlijk dominant ding naar andere paarden, hopelijk leert ze hier haar plek!

Dat klinkt goed! Wat betekent dat precies zo'n opfokkudde? Hoe ziet dat er precies uit? In elk geval veel ruimte en vrijheid zo te lezen!


Ze staat nu op mijn pensionstal, waar mijn 6 jarige Shire ook gestald is.
Pleun loop nu met één leeftijdsgenootje, overdag op de wei en ‘snachts op het harde met inloopstal. (Weidemaatje is de bonte, 2e van links)
Ik zie haar nu dus heel veel en kan er alles mee doen, maar ik betaal ook volle mep pensionkosten en Pleun is mega dominant naar haar weidemaatje, zelfs als ik ze alle vier samen zet (Mijn 6 jarige en zijn Welsh schimmel weidemaatje, die rechts op de foto staan), wil zij de baas zijn en is er continu strijd.

Ik hoop dus dat ze in de kudde, met 25-30 merries van 6 maand tot 4 jaar inclusief twee oudere merries, beter haar plek weet te vinden en wat meer respect voor andere paarden leert. De uiterwaarden is een natuurgebied, die staat ‘s winters onder water en worden dus begraasd vanaf mei t/m oktober, via Staatsbosbeheer kun je jouw paard daarvoor inschrijven. Dagelijks wel controle van de kudde door de beheerder en vanaf de dijk kun je ze zelf vaak wel zien lopen. Pleun is de eerste en enige Shire, dus die zal wel opvallen. Mocht er toch hoog water komen, dan moet je jouw paard wel meteen ophalen, maar het is maar 3 km van mijn pensionstal, dus in geval van nood kan ze daar gewoon weer samen met het leeftijdsgenootje van de eigenaar op de wei.

Ik wilde Pleun eigenlijk niet de opfok in hebben, maar vind deze situatie gewoon ideaal onder de huidige omstandigheden. De kosten zijn belachelijk laag, maar er wordt doorgaans ook niet bijgevoerd of gemest, het gebied is elk voorjaar toch helemaal schoongespoeld. Als eigenaar mag je natuurlijk altijd naar de kudde, alhoewel het wel een flink eind lopen kan zijn vanaf het hek. Wil je jouw paard ophalen, dan moet de beheerder wel het toegangshek (waar je dus zelf wel overheen kunt klimmen) van het slot doen.

Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:35

Hier ook bijgelezen. Wat worden de meeste echt breed en groot.
Verharen doet Ruby ook heel hard. En ook is ze weer gegroeid ze zit nu op 1m65,5 geen idee waar die gaat eindigen. Ik ga nog eens foto's moeten maken. Maar ik ben altijd alleen en dan komt die mij altijd lastig vallen en lijken de foto's nergens op.

@suffie wat is ze knap. Is dat een cassanova du bois ? En dan al 1m58 mooie maat.

@amanda oh featherlight zie die echt super graag bezig.2021 is perfect dan kunnen ze voldoende uitgroeien.

@daphara pleuntje := die 'tje' past echt wel bij je joekel. En zo top dat ze naar een opfokkudde kan. Natuurlijk met haar postuur is het makkelijk om bovenaan te staan.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:38

Soezee, Carlijn is 1 van de eerste Cassanova's uit mijn rijpaardmerrie.

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:04

Hier vanmiddag nog even onverwachts bij die van mij aangegaan, kwam er namelijk zo goed als langs. Hij schiet echt de hoogte in. Wat schofthoogte betreft is hij volgens mij ondertussen net zo groot als zijn moeder, of wel een 1.64 ongeveer :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Britt1

Berichten: 2582
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:25

Wat een leuke foto's komen er voorbij! Onze jonkies worden groot!


nowylover schreef:
Hier vanmiddag nog even onverwachts bij die van mij aangegaan, kwam er namelijk zo goed als langs. Hij schiet echt de hoogte in. Wat schofthoogte betreft is hij volgens mij ondertussen net zo groot als zijn moeder, of wel een 1.64 ongeveer :=

[ [url=m/e6H1qt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XYawdj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/er26AB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IQc00m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van jou is al erg groot zeg, leuk!! Daar komen nog wel wat centimeters bij dus :)


Evelien__ schreef:
Zo die zien er ook allemaal weer mega-knap uit!
Suffie en Melissa wat zijn ze toch knap he!
Leuk Daphara, dat je haar nu elke dag gaat kunnen zien!

Ghetto meet officieel 1.60m :=
Foto van gisteren. Wordt een hele man al :+
[ [url=m/bLNMwq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ahww het puppyachtige gaat er echt vanaf he. Mooi!


suffie schreef:
...
Carlijn wordt over 3 weken 2 jaar en is nu zo'n 1.58m. Ze gaat haar zus dus nog achterna, alleen is ze veel knapper. Ben erg blij met mijn Cassanova kind.


[ [url=m/yVfFa0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bw6gaV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lUAMVd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige pony, kan niet anders met een Du Bois :)

Ook hier nieuws: mijn pony ga ik volgende week verhuizen naar een groot natuurgebied. Toevallig net zo'n verhaal als Daphara, vandaar dat ik al benieuwd was naar haar overwegingen. De basis is gelegd hier en ik wil hem graag nog een paar jaar in een grotere groep hebben staan om hem lekker door te laten groeien. Nu kreeg ik het aanbod hem in te scharen in een kudde en lijkt me zo fijn voor hem! Enorm groot gebied waar hij lekker kan rennen en eten met soortgenootjes. Vind het wel spannend hoor. Zal er heel anders uit gaan zien dan hoe hij nu staat. Maar ik heb die faciliteiten nu gewoon niet nodig. Ik hoop hem in meer vrijheid groot en sterk te laten worden om hem over een paar jaar weer op te gaan pakken :). Wordt vervolgd..!