Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:25

Flux/silly het leven van een jaarlinger is zoooo zwaar :O :O :=

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:28

Haha ja erg he.
Kunnen ze mooi nog even uitrusten voor ze aan de bak moeten.

Maar zijn geen jaarlingen meer he ;)
Zijn twenters nu

Nynkster

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:32

Floki ziet er al veel beter uit nu! Hoofdje wordt steeds volwassener <3

Flux : Ben je tevreden met de stalwissel? Hij lijkt het wel prima te vinden zo :j Hoe gaat het met zn hormonen?

Silly : Cas is echt een grote vent he, jeetje!

Wat zijn jullie plannen? Zijn er mensen die aankomende winter al met voorbereidingen gaan beginnen?

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 19:05

Nynkster schreef:
Floki

Flux : Ben je tevreden met de stalwissel? Hij lijkt het wel prima te vinden zo :j Hoe gaat het met zn hormonen?


Leuk dat je het vraagt! Ik ben zeker tevreden met z'n stalwissel. Hij staat dichterbij en ik kan zelf meer met hem doen. Qua stalmanagement is er weinig voor hem veranderd dus dat is ook prima. Hij is sowieso wel makkelijk eigenlijk. Wel is hij (alweer) de baas in z'n groep. De loopstal grenst aan de loopstal van de oudere manegepaarden en die geven hem als enigen nog wel eens op z'n flikker :=

Qua hormonen gaat het goed. Duidelijk hengst maar niet te. We oefenen nu met meelopen en wachten. Dat gaat vaak erg goed gelukkig. In het voorjaar wordt hij geruind. :)

Hij staat nu in dezelfde groep als de haflinger van mijn vriendin. Erg leuk dat we nu samen van de heren kunnen genieten :)

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:23

Hier vandaag voor het eerst wezen wandelek! Ik was zo zenuwachtig pff maar dat verdween snel gelukkig, Sam deed het zo goed! Trots op de man <3 Afbeelding
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48421
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:24

Wat knap <3

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:30

Ging goed he, met zijn grote vriend erbij.
Zei al tegen Ilona, die kan je niet meer uit elkaar halen ;)

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:31

Ja het is een leuk stel zo, Jagger is een goede steun ook voor Sam.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:41

Ja super leuk!

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:02

Nynkster schreef:
Floki ziet er al veel beter uit nu! Hoofdje wordt steeds volwassener <3

Flux : Ben je tevreden met de stalwissel? Hij lijkt het wel prima te vinden zo :j Hoe gaat het met zn hormonen?

Silly : Cas is echt een grote vent he, jeetje!

Wat zijn jullie plannen? Zijn er mensen die aankomende winter al met voorbereidingen gaan beginnen?


wat bedoel je precies met voorbereidingen voor de winter? :D

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:13

Denk dat ze voorbereiden voor zadelmak maken bedoelt.

Ik niet, dat doe ik pas volgemd jaar voorjaar/zomer

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:27

ik wacht liever nog djoline is nu 1,5 (juli word ze 2)
maar ze wilt nu al beginnen, pakt het bit al aan en hoofdstel is ook geen probleem.
ze zit ook de hele tijd met der neus onder de dekjes over der hoofd proberen te krijgen haha.
mijn planning is om met 4 jaar te gaan beginnen met zadelmak maken maar dat ga ik denk ik niet redden met haar.
maar eerst gaan we verhuizen en grondwerk daarna weer oppakken.

mooney

Berichten: 7781
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:31

Lekkere luie puppy's weer (ik weiger mee te gaan met twenters :+ ).

Ik ga nog niet bezig met de 'echte' voorbereidingen. Die van mij is nu 1,5 dus als ik vroeg ga beginnen zou ze zelfs nog dubbel zo oud moeten worden.
Hooguit ga ik in de zomer even kijken of we een basis kunnen leggen voor handpony zijn. Dat ze onbelast wat km's in de benen zou kunnen krijgen. Nu wandelen we af en toe een half uurtje, als 2jarige zou dat natuurlijk iets langer kunnen of met een stukje draf erbij. Beetje botten en pezen stimuleren. Maar dan moet ze wel mentaal nog een flink stuk groeien, als dat nog te veel is blijven we gewoon het hele jaar lekker beetje wandelen en rare/enge dingen bekijken.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:35

celineeloves schreef:
mijn planning is om met 4 jaar te gaan beginnen met zadelmak maken maar dat ga ik denk ik niet redden met haar.

Ze wil zelf al beginnen? Sorry dat ik het zeg, maar wat een onzin. Die van mij heeft nog nooit een bit of een zadeldek gezien en ze heeft er ook nog niet naar gevraagd. In dit tempo vraag ik me af of ze eigenlijk ooit wel bereden wil worden. -O- Nee maar serieus, je hangt dat bit er toch echt zelf in. Wat je overigens helemaal zelf moet weten, maar om dat dier nou de 'schuld' te geven. :x

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:42

goeroe schreef:
celineeloves schreef:
mijn planning is om met 4 jaar te gaan beginnen met zadelmak maken maar dat ga ik denk ik niet redden met haar.

Ze wil zelf al beginnen? Sorry dat ik het zeg, maar wat een onzin. Die van mij heeft nog nooit een bit of een zadeldek gezien en ze heeft er ook nog niet naar gevraagd. In dit tempo vraag ik me af of ze eigenlijk ooit wel bereden wil worden. -O- Nee maar serieus, je hangt dat bit er toch echt zelf in. Wat je overigens helemaal zelf moet weten, maar om dat dier nou de 'schuld' te geven. :x


wauw wat een reactie.
nee ik hang het bit er zeker niet zelf in.
het bit pakt ze zelf vast, ze staat samen met mijn andere paard die bereden word en had het hoofdstel opgehangen en ze pakte het bit zelf in der mond dus niet gedwongen en hetzelfde geld voor de dekjes/blankets dus deze reactie vind ik een beetje overdreven!

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:43

ja ik geef ook eerlijk toe ik heb 1x even gekeken wat ze toeliet met hoofdstel en bosal van mijn paard om haar hoofd en dit was dus geen probleem.
maar daar laat ik het ook bij en wacht nu tot ze 3,5/4 Jaar is

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:49

Ik zeg toch helemaal niet dat je haar dwingt? Je schrijft zelf dat het hoofdstel geen probleem is, maar doet ze die dan zelf om? Overigens denk ik helemaal niet dat het een ramp is als je haar een hoofdstel omdoet, het gaat mij om jouw redenering dat ze het zelf wil omdat ze het bit vastpakt. Naar mijn mening slaat dat nergens op. Natuurlijk zijn jonge paarden nieuwsgierig, maar dat wil nog niet zeggen dat ze aan het werk willen. Was het maar waar. Die van mij vind de mestvork heel interessant, maar zelf de boel uitmesten ho maar! :+

swartbeessie

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:14

Oepsie pittige reacties!
Ik denk dat het niet zo bedoeld is.

Mijn pownie is een latertje, nu nog geen 1,5. Die mag nog veel groter en wijzer worden voor ik er serieus iets mee uitspook, liefst minimaal 4. En voor die tijd lekker wandelen, ook heerlijk.

Nynkster

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:24

Niet deze winter hoor mensen, aankomende dus eind 2019 begin 2020 B-)

Ik denk dat ik caia dit jaar een keer mee neem aan de fiets. Dat kan niet zoveel kwaad. Ik denk dat als ze 3 is dat ik dan begin met voor de wagen beleren. En als de basis er een beetje in zit gaat ze gewoon de weide weer op. Dan zien we wel weer als ze 4 jaar is :))

Fijn trouwens flux! Dan kun je hem toch wat beter in de gaten houden.

Ziet er gezellig uit Melissa! Soms kunnen ze je best verbazen he :D

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:15

Die van mij mag nog lekker hengst zijn 8 april word hij officieel 2. Ben dan nu bezig met de standaard dingetjes om vertrouwen op te bouwen. Voetje geven, halster aan doen, klein stukjes mee lopen in stal en straks uit stal. Ik vind het zelf nog te vroeg voor het bit etc aan te nemen. Dat mag jij volgend jaar leren, hij gaat dan ook uit de opfok

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 11:43

Voorbereiden voor beleren wordt hier ook pas eind 2020.
Dit jaar jaar gaat hij wel vast mee naar een clinic Showmanship, en als dat goed gaat naar een wedstrijd in mei.

Daar doen we dan de Showmanship en in hand trail mee.
En in augustus gaat hij mee naar een fotoshoot met Wojtek Kwiatkowski :)

En in oktober naar het extreme trailpark bij stal Tilburg:)

Veel indrukken opdoen en wel in handen hebben, maar rijden in ieder geval niet voor 4 jaar.
En dan met 4 kijken hoe hij is, als het echt een lange slungel is dan wachten we gewoon nog even

Meya_

Berichten: 1433
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:26

Leuk ieder zijn eigen ding :)
Twirre is van maart. Ze staat thuis dus de basis dingen kent ze al goed. Zoals mee lopen, wachten, vaststaan, voetjes geven, borstelen. Hoefsmid..

Ben nu eens in de 4 a 6 weken rondje met der lopen door de bak..
Als het zo blijft gaan wil ik haar november / december begin maken met longeren. Gewoon aan halster en longeerlijn. 2x pw 10 minuutjes. En dan maart 2020 kijken of het met zadel etc kan.. En dan zien we wel hoe het zich ontwikkelt. Als ik er dan bij wijze van na de 2e keer erop kan of pas na een half jaar, ze krijgt de tijd die ze nodig heeft :)

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:03

Leuk te horen wat jullie allemaal van plan zijn en ook dat iedereen de tijd gaat nemen :).

Déjà heeft het liefst ook vanalles in z'n mond. Zwepen, halsters, touwen. Alles wat je niet opruimt. Als hij los in de bak staat steelt hij ook vanalles wat hij op de bakrand vind. Zojuist had hij nog een opgerolde longeerlijn in z'n bakkes :').

Deze winter blijven we dooroefenen met wandelen en mee in de bak lopen. Ook persoonlijke ruimte komt aan bod want hij vindt dat alles van hem is momenteel. Ga er nog een hele kluif aan krijgen :')

Van het voorjaar is het hakkie tjakkie en dan nog een zomer op het land. Winter 2019 gaan we dan wat serieuzer aan de gang denk ik :j in de zin van wandelen buiten bedoel ik. Beleren wil ik pas na z'n vierde doen. En dan denk ik ook eerst voor de wagen en kilometers maken.


Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:09

Zo herkenbaar flux, caia pikt alles wat ze ziet. Laatst was ze met Lina haar nieuwe deken aan de haal gegaan. Of het hoofdstel van de haak halen en mee gooien, ga maar door ;)

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 13:22

Cashmiro kent al voetjes geven, halster om, meelopen, achteruit en ik kan overal aanzitten.
Rest komt allemaal wel als hij thuis komt.
Dan is hij ruim 3.