gem schreef:Daarbij komt dat handelaren (WAAR ze dan ook kopen, dus ik heb het nu niet over Vd Rakt) echt niet lopen te zeuren over een "gebrekje" of een "hoestje" meer of minder. Ze kopen de pony's voor een lage prijs, maar komen niet na een week een pony terugbrengen met een klacht, want ze zijn niet voor henzelf. Ze doen het met wat ze hebben, lappen (indien nodig) een beestje wat op, en kijken of er een koper voor te vinden is.
Een particulier kijkt veel nauwer: voldoet de pony wel aan al mijn wensen? Je hebt het zelf al over dat het een stekelharig voskleurig welshje van 1.27 m moet zijn, zonder zomereczeem en dan ook nog voor een lage prijs. Dat zijn al 6 wensen. Vind je die er toevalligerwijze tussen en hij mankeert iets anders waardoor je niet met hem kan mennen oid, dan voldoet hij niet aan je wensen en breng je hem weer terug.
Daar zit zo'n bedrijf echt niet op te wachten, maar een handelaar zal het niet uitmaken.
Een handelaar neemt zo'n beestje dan weer terug, kijkt of hij een andere koper vindt, en als dat te lang duurt of de pony komt steeds om dezelfde reden terug, dan overweegt hij slacht, dat calculeert hij in en noemt hij "bedrijfsrisico".
Een particulier zal zoiets niet doen, die wil liever "waar" voor zijn geld.
Amen
Daarbij inderdaad een goed paard met goede papieren kost bij vd rakt ook meer geld dan de tapponys hoor. Toevallig heeft hij mijn vriendin die mee was een merrie van zichzelf aangeboden nou die kregen we echt niet mee voor laagste prijs hoor. Word veels te gemakkelijk over gedacht lees ik alweer. Erik heeft echt geen tijd met al die meisjes door de hallen heen te gaan lopen ponytjes uit te zoeken die een week later toch maar niet bevallen en teruggebracht worden. Daarom word er aan handelaren verkocht.