Fa. van der rakt,bloedtapperij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:13

gem schreef:
Daarbij komt dat handelaren (WAAR ze dan ook kopen, dus ik heb het nu niet over Vd Rakt) echt niet lopen te zeuren over een "gebrekje" of een "hoestje" meer of minder. Ze kopen de pony's voor een lage prijs, maar komen niet na een week een pony terugbrengen met een klacht, want ze zijn niet voor henzelf. Ze doen het met wat ze hebben, lappen (indien nodig) een beestje wat op, en kijken of er een koper voor te vinden is.

Een particulier kijkt veel nauwer: voldoet de pony wel aan al mijn wensen? Je hebt het zelf al over dat het een stekelharig voskleurig welshje van 1.27 m moet zijn, zonder zomereczeem en dan ook nog voor een lage prijs. Dat zijn al 6 wensen. Vind je die er toevalligerwijze tussen en hij mankeert iets anders waardoor je niet met hem kan mennen oid, dan voldoet hij niet aan je wensen en breng je hem weer terug.
Daar zit zo'n bedrijf echt niet op te wachten, maar een handelaar zal het niet uitmaken.

Een handelaar neemt zo'n beestje dan weer terug, kijkt of hij een andere koper vindt, en als dat te lang duurt of de pony komt steeds om dezelfde reden terug, dan overweegt hij slacht, dat calculeert hij in en noemt hij "bedrijfsrisico".

Een particulier zal zoiets niet doen, die wil liever "waar" voor zijn geld.

Amen
Daarbij inderdaad een goed paard met goede papieren kost bij vd rakt ook meer geld dan de tapponys hoor. Toevallig heeft hij mijn vriendin die mee was een merrie van zichzelf aangeboden nou die kregen we echt niet mee voor laagste prijs hoor. Word veels te gemakkelijk over gedacht lees ik alweer. Erik heeft echt geen tijd met al die meisjes door de hallen heen te gaan lopen ponytjes uit te zoeken die een week later toch maar niet bevallen en teruggebracht worden. Daarom word er aan handelaren verkocht.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:20

Maneater schreef:
[Toevallig heeft hij mijn vriendin die mee was een merrie van zichzelf aangeboden nou die kregen we echt niet mee voor laagste prijs hoor.


Happytime: Gangbare prijzen (reken maar op 2500 - 3500 euro voor een 3 of 4 jarige), die horen bij pony's van zeer goede kwaliteit, dus niet alleen met het voorvoegsel "Kantjes". Fop jezelf dus niet.
Laatst bijgewerkt door Gem op 04-03-09 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:24

Gangbare prijzen (reken maar op 2500 - 3500 euro voor een 3 of 4 jarige), die horen bij pony's van zeer goede kwaliteit, dus niet alleen met het voorvoegsel "Kantjes". Fop jezelf dus niet.[/quote]
Staan genoeg leuke paardjes tussen hoor maar je moet t nemen zoals het is hij koopt ze ook op markten en dergelijke en heeft ze niet om te verkopen aan troetel meisjes. BIj hem hebben ze een doel.

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:13

Onze pony met voorvoegsel Kantje's is ook rechtstreeks en particulier gekocht bij Van de Rakt.
Dus niet via handelaar. En inderdaad niet voor een appel en een ei!

StalNollie

Berichten: 9151
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:44

ook is het zo sommige vooral jonge paarden bij van der rakt kennen werkelijk niks,

en om ze dan particulier te verkopen heeft hij meer kans op trammelant,

wij kopen altijd beestjes op die niks kennen daar, maar hij weet dat als het echt mis is met die pony dat wij niet terug komen om te klagen, en bij particulier is er meer kans op geklaag en rechten ditjes en datjes,

en daar zit hij niet op te wachten (wat heel begrijpelijk is)

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:56

StalNollie schreef:
ook is het zo sommige vooral jonge paarden bij van der rakt kennen werkelijk niks,

en om ze dan particulier te verkopen heeft hij meer kans op trammelant,

wij kopen altijd beestjes op die niks kennen daar, maar hij weet dat als het echt mis is met die pony dat wij niet terug komen om te klagen, en bij particulier is er meer kans op geklaag en rechten ditjes en datjes,

en daar zit hij niet op te wachten (wat heel begrijpelijk is)

Inderdaad particulier bedenkt zich of komt weer terug om wat anders uit te zoeken. Duimen jullie mee nog een anderhalve week dan mag ik bellen of me merrie drachtig is.

StalNollie

Berichten: 9151
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:45

ooeeee spannend :)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:00

ik duim mee +:)+

Chivance

Berichten: 822
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 09:33

Ik denk dat het in België dan toch heel anders is. Hier ga je niet terug om te klagen, tenzij er een proeftijd in het verkoopcontract zit.

Ik duim mee voor jou Maneater!!!!

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:07

Nou niet drachtig hoor baalde echt als een stekker want ik had het wel gewoon echt verwacht. Uiteindelijk wilde hij haar dus toch nog even houden en toen kwamen de waterlanders kon er niets aan doen. Maarrrrrrrrrr
Ik mag haar maandag ophalen hij vond het zo sneu, Ben erg blij en zit de dagen al af te tellen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:36

Dus ze mag nu toch met je mee *D ? Da's goed nieuws!
Dat het maar gauw maandag mag worden....

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 00:27

ja voel me weer net 6 jaar aftellend tot je verjaardag. Ach nog 5 nachtjes gewoon lekker bezig blijven is het zo voorbij:D

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:34

maar je laat haar dus niet meer dekken dan?

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:58

nee ze hoefde van mij ook niet drachtig te zijn alleen de normale procedure is dat ze drachtig moeten zijn om weg te mogen. Dus dit jaar laat ik haar niet meer dekken ze mag eerst tot rust komen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:28

Begrijp ik hieruit dat ze volgend jaar dus weer naar Vd Rakt terug moet? Of is het dan je eigen beslissing of je haar al dan niet weer laat dekken?

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:30

nee ze hoeft nu niet meer terug als ik haar laat willen dekken is het dus me eigen keus en mag ik ook zelf een hengst kiezen(hoeft dus niet bij vd rakt). Maar dit jaar laat ik haar zeker niet dekken volgend jaar zien we wel weer ze mag eerst lekker tot rust komen en lekker genieten

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:37

En en?? Heb je haar opgehaald, hoe is het gegaan?

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:13

Hai ja heb haar opgehaald maandag. Ren nog steeds eerst naar haar box om te kijken of ze er nog wel staat echt te erg kan t nog steeds niet geloven.

Mara73
Berichten: 54
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:20

Op de manege waar ik met mijn paard sta, is een paar maanden geleden een pony gekomen die ook bij v.d. Rakt vandaan komt (geen Kantjes-pony). Moest gelijk aan dit topic denken. Haar paspoort is afgegeven door het nfponystamboek, maar het lijkt op alle fronten meer een welshpony, inclusief heel veel wit op het hoofd (tot over de ogen)... Ook het geboortejaar lijkt niet te kloppen (1996, maar is volgens dierenarts ouder). De eigenaren zouden het leuk vinden als ik meer te weten zou komen.

Hoe groot is de kans dat ik een en ander kan opsporen?
Haar naam is Herovitha, afstamming onbekend.

Zegt het iemand iets?

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:10

Als ze bij vd rakt wegkomt staat er vaak achter in het boekje, voor in de kaft of op de kaft een nummertje naar aanleiding van dat nummer kan vd rakt je dus ook vertellen door wie je pony gedekt is.

Rafke

Berichten: 498
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: cow city

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:48

Ik heb een pony gekocht en heb eens gegoolgd op de fokker en kwam op dit topic uit. Alles is herkenbaar en ook deze pony is drachtig. Wellicht weet iemand iets van haar?
Het is een koffievos, 4 witte voetjes en bles, welsh, ong. 1.23cm, gechipt in 2007 bij vd Rakt. Ze is drachtig van Darky.

Wie weet iets meer over deze pony?

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:52

Welke Darky bedoel je? Flevozichts Darky? Die zal niet bij Van de Rakt staan.
Hoe heet je pony, en wie is de fokker?

Rafke

Berichten: 498
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: cow city

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:19

Ja flevozichts Darky, op de welshstamboek site staat dat hij wel bij vd rakt ter dekking staat. Ik heb het ook van hem dat de pony drachtig is van deze hengst.
Pony heeft ggen stamboek, heet Iris.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:57

Je hebt gelijk, ik wist niet dat Eric ook ggk Welsh hengsten op zijn station heeft ;) !
Dus je hebt hem gesproken? Tja, dan weet je iig zeker dat ze ook op de tapperij gestaan heeft.
Kon Eric je niet vertellen waar hij je pony vandaan heeft? Staat er geen info in haar paspoort over haar afkomst, leeftijd of heeft hij het paspoort nieuw laten maken?
Anders zou je het moeten proberen via de rubriek Opsporing Verzocht. Dan zouden foto's natuurlijk wel handig zijn.

Je zult vast een prachtig veulentje krijgen; Darky is een leuke hengst om te zien! Wanneer is ze uitgerekend?

Rafke

Berichten: 498
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: cow city

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:16

Ja, het paspoort is nieuw gemaakt in 2007 en ouders onbekend.
Kreeg de indruk dat hij niet veel kwijt wilde over de pony want hij wist eerst niet om welke pony het ging. Houdt hij soms een soort van boekhouding bij van de merries?
Pony is gedekt op 1-8-2007 en dit jaar op 3 april. In de tussentijd is de pony wel ingeent in Landgraaf door een duitse DA