Fa. van der rakt,bloedtapperij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:49

Maneater schreef:
haha gem ik was net al mijn tekst aan het aanpassen dat hij niet aan particulieren verkoopt


De NF's met "Kantje's" - voorvoegsel wel hoor ;) , maar de overige merries niet.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:50

zal morgen aan mijn stalhuurder vragen, waar zijn 2 new forester veulens vandaan komen, (hij is ook met de smid op pad geweest,gekocht bij een man die er wel 50 had rondlopen)
ik weet wel zeker bij hem

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:52

gem,inderdaad 2 "kantjes" zijn het

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:52

Nou happytime bij vd rakt mag je er nog een 0 achter die 50 bijzetten hoor staan er wel 500

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78515
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:54

Ik weet zo nog wel 4 forestfokkers die er meer dan 50 hebben lopen, dus ze hoeven helemaal niet van Van der Rakt af te komen. ;)

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:55

waarom bestaat er geen vd rakt met 500 WELSHPONYS ;) :(
kan ik teminste uitzoeken wat veulens betreft ;)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:58

happytime schreef:
waarom bestaat er geen vd rakt met 500 WELSHPONYS ;) :(
kan ik teminste uitzoeken wat veulens betreft ;)


Waarom "een" Vd Rakt??? Er zijn ZAT grote Welsh-fokkerijen in Nederland. Ga eens naar de website van Ysselvliedt bijvoorbeeld.

StalNollie

Berichten: 9121
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:15

van der rakt heeft ook zeker wel welsh ponys tussen de tap staan hoor,
soms ook met goede papieren..(A)

ennuh idd van der rakt heeft er wel meer als 50 :O

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:16

StalNollie schreef:
van der rakt heeft ook zeker wel welsh ponys tussen de tap staan hoor,
soms ook met goede papieren..(A)

ennuh idd van der rakt heeft er wel meer als 50 :O

ja staan er ook staan genoeg verschillende paardjes alleen hij verkoopt over het algemeen niet particulier

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:23

Worden er van die bloed de pillen gemaakt, zoals de Diane-35 pillen, interessant, dat wist ik niet.

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:27

nee ragdollcat voor varkens om ze drachtig te krijgen even goed het topic lezen

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:31

sorry hihi, het is ook een lange topic he, heb niet alles gelezen, maar zag er staan dat het voor de anticonceptiepil was, vandaar.

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:33

Vroeger wel tegenwoordig niet meer;)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:22

Ragdollcat schreef:
sorry hihi, het is ook een lange topic he, heb niet alles gelezen, maar zag er staan dat het voor de anticonceptiepil was, vandaar.


Dat is het probleem van velen, niet LEZEN, maar wel luisteren naar "ik heb gehoord dat, want die weet het, want die heeft het van .....", en daardoor steeds al die misverstanden.

NFman
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Berkhout (that's the place)

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:18

Sinds 19-01-2009 heb ik een prachtig chique merrieveulen in de box van Justice H.R. De trotse moeder is een merrie die komt ook bij Erik van de Rakt vandaan. Ik ben zeer content met de familie van de Rakt en heb absoluut geen negatieve woorden voor Erik en Gerdien. www.stalvanrossum.nl

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:29

Goed te horen.
Proficiat met het veulentje :j !
Is dit veulen van Eikenhorst Romy ;) ? Indien yes zou ik graag een foto willen zien!

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:26

daarom zou ik van hem weer een pony willen hebben, ben zeer blij met mijn pony (minder met de zomereczeem) en bij ysselvliedt betaal je wel onwijs veel, voor mij is een stamboekpapier niet zo belangrijk bij een pony,karakter veel belangrijker.
(papier is wel leuk om ouders te volgen op keuringen enz)
maar om weer via mijn smid te kopen....hij wil er ook op verdienen he ;)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:47

happytime schreef:
daarom zou ik van hem weer een pony willen hebben, ben zeer blij met mijn pony (minder met de zomereczeem) en bij ysselvliedt betaal je wel onwijs veel, voor mij is een stamboekpapier niet zo belangrijk bij een pony,karakter veel belangrijker.
(papier is wel leuk om ouders te volgen op keuringen enz)
maar om weer via mijn smid te kopen....hij wil er ook op verdienen he ;)


ja ja..... :$ >;)

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:03

gem schreef:
Indien yes zou ik graag een foto willen zien!


Ik heb het al gezien op je website, idd Romy. Proficiat!

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:42

happytime schreef:
daarom zou ik van hem weer een pony willen hebben, ben zeer blij met mijn pony (minder met de zomereczeem) en bij ysselvliedt betaal je wel onwijs veel, voor mij is een stamboekpapier niet zo belangrijk bij een pony,karakter veel belangrijker.
(papier is wel leuk om ouders te volgen op keuringen enz)
maar om weer via mijn smid te kopen....hij wil er ook op verdienen he ;)

Alsof ze bij vd rakt gratis weggaan vergis je je nog in hoor.

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:43

NFman schreef:
Sinds 19-01-2009 heb ik een prachtig chique merrieveulen in de box van Justice H.R. De trotse moeder is een merrie die komt ook bij Erik van de Rakt vandaan. Ik ben zeer content met de familie van de Rakt en heb absoluut geen negatieve woorden voor Erik en Gerdien. http://www.stalvanrossum.nl

Mooi veulentje gefeliciteerd. Over een ruime week weet ik of mijn merrie drachtig is van Justice.

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 14:47

wil ook geen gratis paardje,maar een handelaar wil erop verdienen,ben ik een dief van mijn eigen portemonee als ik niet rechtstreeks koop ;) maar de veulens die mijn stalhuurder er vandaan heeft, zijn samen net zo duur als 1 welshveulen bij fokker.

Maneater
Berichten: 170
Geregistreerd: 06-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:32

happytime schreef:
wil ook geen gratis paardje,maar een handelaar wil erop verdienen,ben ik een dief van mijn eigen portemonee als ik niet rechtstreeks koop ;) maar de veulens die mijn stalhuurder er vandaan heeft, zijn samen net zo duur als 1 welshveulen bij fokker.

Nogmaals Rechtsreeks kopen gaat niet! Er word alleen maar aan handelaren verkocht. Anders loopt hij de hele dag met meisjes in de ronde die een ponytje komen uitzoeken heeft de man toch helemaal geen tijd voor! Hij runt een bedrijf geen handelsstal. Wat je jezelf ook is kan afvragen hoe dat kan dat ze goedkoper zijn 9 van de 10 keer is er dus iets met de ponys anders belanden ze daar niet! Begrijp me niet verkeerd zitten ook goede ponys tussen maar over t algemeen zijn ze allemaal met een reden zo goedkoop weggegaan!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78515
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:45

Happytime, zou het niet zo kunnen zijn dat dat welshveulen ook betere papieren heeft als die veulens die daarvandaan komen en dat deze daarom zo duur is? Geloof me, een goed New Forest veulen met goede papieren zal hij ook niet voor een spotprijsje weg doen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:01

Daarbij komt dat handelaren (WAAR ze dan ook kopen, dus ik heb het nu niet over Vd Rakt) echt niet lopen te zeuren over een "gebrekje" of een "hoestje" meer of minder. Ze kopen de pony's voor een lage prijs, maar komen niet na een week een pony terugbrengen met een klacht, want ze zijn niet voor henzelf. Ze doen het met wat ze hebben, lappen (indien nodig) een beestje wat op, en kijken of er een koper voor te vinden is.

Een particulier kijkt veel nauwer: voldoet de pony wel aan al mijn wensen? Je hebt het zelf al over dat het een stekelharig voskleurig welshje van 1.27 m moet zijn, zonder zomereczeem en dan ook nog voor een lage prijs. Dat zijn al 6 wensen. Vind je die er toevalligerwijze tussen en hij mankeert iets anders waardoor je niet met hem kan mennen oid, dan voldoet hij niet aan je wensen en breng je hem weer terug.
Daar zit zo'n bedrijf echt niet op te wachten, maar een handelaar zal het niet uitmaken.

Een handelaar neemt zo'n beestje dan weer terug, kijkt of hij een andere koper vindt, en als dat te lang duurt, de pony komt steeds om dezelfde reden terug, of is niet te genezen, dan overweegt hij slacht. Dat calculeert hij in en noemt hij "bedrijfsrisico".

Een particulier zal zoiets niet doen, die wil liever "waar" voor zijn geld.

(maar goed..... volgens mij dwalen we zolangzamerhand af van het onderwerp)
Laatst bijgewerkt door Gem op 04-03-09 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt