Pony, als handpaard mee op buitenrit.. Tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Pony, als handpaard mee op buitenrit.. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:42

Je zegt zelf dat je ook regelmatig paarden meeneemt... Verward

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Pony, als handpaard mee op buitenrit.. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 01:31

Hier (IJsland) word het heel veel gedaan; simpelweg uit noodzaak, bij evenementen als het uit de bergen halen van de schapen voor de slachttijd heb je twee paarden nodig. Vrijwel iedereen hier doet dat op trens, teugel wordt aan buitenste trensring geklikt,door beide trensringen gehaald, andere zijde worde aan binnenste trensring geklikt. Waarom is dit geen probleem? omdat zoals Huertcilla al aangeeft dit ALLEEN verantwoord is als je paarden zich weerstandsloos laten voeren. Daar wordt bij het inrijden van paarden hier dan ook veel aandacht aan besteed. Je paard vooruit trekken is simpelweg gedoemd te mislukken, ongeacht of hij aan een trens, (touw)halster of hondenriem hangt.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Pony, als handpaard mee op buitenrit.. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 01:34

Dat heeft toch geen kans van slagen, als een paar niet mee wil kun je wel gaan trekken maar daar schiet je niets mee op.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Pony, als handpaard mee op buitenrit.. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:43

@Anneliesdj, als je op mijn post reageerde zou ik in jouw plaats die nog een keer (aandachtig) doorlezen...sowieso een goede raad voor je een post plaatst...

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Pony, als handpaard mee op buitenrit.. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:54

Het gaat zowieso niet lukken om een paard onder druk mee te slepen. Een paard laat zich alleen weerstandsloos meenemen anders komt hij niet van zijn plaats. Ik snap dus niet dat het nog over weerstandsloos gaat en dat het meenemen aan een hoofdstel slecht zou zijn.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Pony, als handpaard mee op buitenrit.. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:09

Ooookay, je hebt blijkbaar de raad in mijn vorige post genegeerd, hindert niks hoor, maar ik verlaat deze "discussie" nu voor het al te surrealistisch wordt.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Pony, als handpaard mee op buitenrit.. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:14

Ik heb je raad opgevolgd en uitgelegd waarom ik dit geschreven heb. Misschien moet jij beter lezen Knipoog