Paardrijden in Costa Rica?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sabwalt1

Berichten: 22
Geregistreerd: 14-04-07

Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 15:07

Deze zomer ga ik met mijn man voor 4 weken backpacken in Costa Rica. In de reisgidsen staat dat je daar op heel veel plekken kunt paardrijden. Ik ken maar één stel die daar heeft paardgereden en die vonden de paarden vreselijk mager en vroegen zich af of ze het einde van de tocht wel zouden halen.

Heeft iemand ervaring met paardrijden in Costa Rica?

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:04

sabwalt1 schreef:
Deze zomer ga ik met mijn man voor 4 weken backpacken in Costa Rica. In de reisgidsen staat dat je daar op heel veel plekken kunt paardrijden. Ik ken maar één stel die daar heeft paardgereden en die vonden de paarden vreselijk mager en vroegen zich af of ze het einde van de tocht wel zouden halen.

Heeft iemand ervaring met paardrijden in Costa Rica?


Ja.
Alleen is Costa Rica een groot land. Het maakt verder nogal een verschil of je in de Guanacaste-regio met een Sabanero-paard op pad gaat in Cahuita of tegen Boca del Toro (Panama) met een toeristenpaard achter een gids aanhobbelt en dan nóg...
Je kan er ook alle mogelijke optomingen tegenkomen van trens bij toeristen-outfits tot een haquima van sisal van locals.
Ik bedoel, heeft iemand ervaring met paardrijden in Oostenrijk?

In Corcovado heb ik eens een fantastisch paard meegekregen. Een 'broodmagere' merrie, aan één oog blind en een touw als optoming. Meer vuur uit dat éne oog dan menig hyperarbier uit twee en gáán die miep.
'Mager' is namelijk relatief, want in de tropen is rond en dik gelijk een koelingsprobleem voor een paard.

HC