Kaartjes aan manen met je adres?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 01:33

Klopt. Maar met een simpel kokertje of labeltje kun je een hoop gedoe voorkomen. Lachen

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 01:33

Ik zei toch al dat je gelijk had, hahaha Tong uitsteken Knipoog

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 04:47

Jullie hebben het over de chip, maar bij mijn weten staan daar alleen de gegevens van het paard op en niet de eigenaar, heb je dus weinig aan als je paard ervandoor is. (behalve dat de vinden weet of het een waardevol paard is of niet Knipoog)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 06:17

Adreslabel met je mobiele nummer lijkt me ook wel handig.

TIP: Als je van die plastic label gebruikt, schrijf dan met zacht potlood! Potlood vlekt namelijk niet als het regent. Knipoog

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:27

Liesje89 schreef:
Je hebt gelijk Knipoog
Maar stel dàt een gevonden paard géén adreskokertje in de manen oid heeft.. Bijvoorbeeld omdat de ruiter dat vergeten is, of niet aan gedacht heeft, dan is er altijd nog de chip waarmee het paard de identificeren is Lachen

Daarvoor heb je om te beginnen een gechipt paard nodig (heb ik niet Haha! ) en ten tweede moet die chip het doen (er zijn er genoeg die het niet meer doen om wat voor reden dan ook,) en ten derde politievolk dat er aan denkt dat er misschien een chip inzit en de weg weet om die gegevens op te vragen. Dan bellen ze met een beetje goede wil naar je huisadres, waar je niet bent en spreken ze misschien wel in op je antwoordapparaat dat je voorlopig niet afluisterd. Handig joh. In de tussentijd heb jij al drie hartverzakkingen gehad en ben je eindelijk genoeg bijgekomen van de schrik om zelf de lokale politie te bellen en het hele dorp te mobiliseren voor het zoeken...... Geloof me, die chip gaat niet echt helpen Cool
Gewoon labeltje in de manen doen (met je eigen 06-nummer lijkt me reuze handig), die tip van dat zachte potlood vind ik een hele goede.

Naomi_skuur
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Hoogerkaspel

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:25

Wij hebben altijd kaartjes aan de hoofdstellen.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:28

En dan maar hopen dat het hoofdstel omblijft... Tong uitsteken

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:32

Ik deed het inderdaad ook aan zadel en hoofdstel, gewoon zo een label wat je ook aan je sluitens kunt hangen. Als je per see ook in de manen wilt bevestigen dan zou ik hem gewoon invlechten ( het ringetje waar het label aanhangt )

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:33

Of gewoon een kaartje plastificeren, preforeren en draadje erdoorheen, vastmaken waar je maar wilt. En als je nou je paard ergens aan een paaltje zet en het touw scheurt los, je kaartje zit aan je zadel, wat dan?

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:34

Bij onze katten draaien die kokertje nog wel eens los, wij hebben gewoon een penning met hun naam erop en tel.nr!