Kaartjes aan manen met je adres?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 14:48

Op dit forum kwam ooit de tip als je met je paard op vakantie gaat , kaartjes in de manen te doen met adres en telnr. Waar maak je deze van en hoe blijft dit zittten/hoe bevestig je het?

Mvg en bvd Knipoog

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:49

lijkt me dat je t beter aan je zadel en hoofdstel kunt doen... doen wij tenminste wel.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:49

Het kan nog veel simpeler:

Neem zo'n sleutelhanger, schrijf je gegevens erop en hang hem aan het hoofdstel. evt. kun je er ook nog 1 aan je zadel hangen.

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:25

Ik gebruik zelf zo'n SOS adres kokertje, je kent ze wel, blijft ook goed in een behoorlijke hoosbui... Vast te maken aan hoofdstel, zadel en/of halster.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:29

Ik heb indd een adreskokertje met mijn telefoonnummer erin aan mn zadel hangen als ik met paard op vakantie ga. In mijn eigen jas- broekzak heb ik 3 telefoonnummers van mn ouders. (thuis en 2x mobiel).

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 16:43

Je kunt zo'n gewoon plasticen sleutelhanger nemen waar je een papiertje in kunt schuiven. Dit zie je ook vaak bij maneges aan hoofdstellen e.d. Echter lijkt mij dit niet handig ivm regen, dan kun je de tekst niet meer lezen die erop stond, daar het niet waterdicht is.

Ik denk dat je beter zo'n adres-kokertje kunt nemen (die je ook aan de halsband van de kat/hond hangt) en er dan 1 aan je zadel te hangen en 1 aan je hoofdstel. Deze kokertjes vallen minder op, maar zijn in ieder geval wel waterdicht!!

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:32

Aan zadel of hoofdstel is alleen maar handig als het paard niet gescheiden wordt van dat zadel of hoofdstel. Labeltje in de manen zit aan het paard zelf, dus als het bijvoorbeeld door het draad van de wei gaat, gaat het labeltje in de manen gewoon mee, terwijl het labeltje aan het zadel daar is waar de eigenaar het zadel heeft neergelegd..... Wat zou handiger zijn? Cool

Miss_Maya

Berichten: 4041
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: België

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:35

of maak een aan het halster vast ..

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:37

mijn paard heeft geen halster om in de weide Lachen

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:39

Zet jij je paard altijd met halster aan in de wei of op stal? Ik namelijk niet en heel veel mensen die ik ken ook niet (met reden)

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:40

Misschien in een soort vlechtje vast vlechten?zo'n klein kokertje?want het gaat niet alleen om de regen,je paard gaat ook zweten

bergkraai

Berichten: 1186
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:45

Snackie schreef:
Misschien in een soort vlechtje vast vlechten?zo'n klein kokertje?want het gaat niet alleen om de regen,je paard gaat ook zweten


Lijkt me lastig om het goed te bevestigen in de manen.. zadel/hoofdstel/halster hebben ze toch altijd wel om!!

Elinee

Berichten: 1182
Geregistreerd: 11-11-06

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:49

bergkraai schreef:
Snackie schreef:
Misschien in een soort vlechtje vast vlechten?zo'n klein kokertje?want het gaat niet alleen om de regen,je paard gaat ook zweten


Lijkt me lastig om het goed te bevestigen in de manen.. zadel/hoofdstel/halster hebben ze toch altijd wel om!!


heeft jou paard altijd een halster of hoofdstel om, en een zadel op?

Anoniem

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:48

Dat lijkt me eerder een kwestie van goed hekwerk Clown
Maar goed als je echt in zijn manen wilt. Een vlecht met een stuk touw mee gevlochten en daaraan een kokertje? Je zou je alleen verbazen hoe snel ze die ook weer af krijgen hoor.

Ik heb een adres labeltje aan mijn zadel hangen. Omdat ik weet dat hij er vandoor gaat als ik er afval uit schrik. Gewoon op het erf ect. of ergens anders staat hij altijd los en druft hij niet ver zonder mij. Ver zal hij dan ook niet komen.

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:50

Misschien in een soort vlechtje vast vlechten?zo'n klein kokertje?want het gaat niet alleen om de regen,je paard gaat ook zweten
[/quote]

Lijkt me lastig om het goed te bevestigen in de manen.. zadel/hoofdstel/halster hebben ze toch altijd wel om!![/quote]

heeft jou paard altijd een halster of hoofdstel om, en een zadel op?[/quote]


als ik op vakantie ga met het paard heeft hij ALTIJD een halster om.

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 22:53

maar waratje hoe maak je die vast? en waar haal je zon sos kokertje?

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:56

Ik zou gewoon plastic dingetje nemen, en die vast maken in een klein vlechtje...

tamary

Berichten: 29190
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:59

Adreskokertje haal je bij een dierenwinkel, veel bouwmarkten/tuincentra hebben ook een dierenafdeling. Kosten : ong. 1.65

Marigold

Berichten: 12589
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:00

in de manen invlechten met een pekdraadje erbij door, dat moet wel willen denk ik.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:16

daydream schreef:
maar waratje hoe maak je die vast? en waar haal je zon sos kokertje?

Klein vlechtje maken in de manen en het ringetje van kokertje of labeltje beetje bovenin door één van je drie strengetjes halen. Kokertje haal je inderdaad bij de dierenwinkel, plastic sleutellabels zo ongeveer overal, maar inderdaad bijvoorbeeld bij de bouwmarkt. Blokker en vergelijkbare winkels hebben ze vast ook wel.
Aan halster of hoofdstel zou ik het niet doen, er zijn genoeg paarden die zelf hun halster of hoofdstel af kunnen krijgen. Mijn paard is bij de vorige eigenaar ook eens zonder hoofdstel teruggekomen van de hei.....
Tuurlijk is een degelijke heining belangrijk bij je vakantieadres, maar bedenk wel dat je paard op vreemd terrein een hoop extra prikkels krijgt en dus meer reden tot schrikken kan hebben.

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 01:12

Voor als ze vermist raken zonder harnachement heb je toch je chip?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 01:14

Liesje89 schreef:
Voor als ze vermist raken zonder harnachement heb je toch je chip?

Als je paard losraakt op je vakantieadres en een willekeurig boerenerf op rent, dan heeft degene die hem vindt meer aan een adreskokertje of -labeltje dan aan die chip. De meeste willekeurige voorbijgangers hebben geen chipreader. Moet je eerst een DA gaan zoeken die met zo'n ding kan langskomen. Haha!

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 01:21

Ja, dat is wel zo, maar ik ga ervan uit dat als je een paard vind dat je de politie inschakeld.
Ik neem aan dat de politie ook wel beschikt over een chipreader.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 01:25

Als ik een paard vind, dan kijk ik eerst of er toevallig een adreslabeltje aan het zadel of hoofdstel hangt. Is dat het geval, dan kan ik zelf rechtstreeks de eigenaar of ruiter bellen om te vertellen dat het paard terecht is. Daar hoeft dan niet nodeloos politie aan te pas te komen.

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Kaartjes aan manen met je adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 01:31

Je hebt gelijk Knipoog
Maar stel dàt een gevonden paard géén adreskokertje in de manen oid heeft.. Bijvoorbeeld omdat de ruiter dat vergeten is, of niet aan gedacht heeft, dan is er altijd nog de chip waarmee het paard de identificeren is Lachen