Waarom ben ik zo onzeker buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngeK
Berichten: 878
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Waarom ben ik zo onzeker buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:58

Hoi Jasia,
er is al veel gezegd, maar toch wil ik nog even reageren. Ik begrijp je wel. Ik durfde vroeger álles met het paard waar ik destijds op reed. Ze was buiten behoorlijk druk, maar bij elke bok en elke versnelling had ik er meer plezier in. Ik vertrouwde haar volkómen. Nu (rij sinds een jaar ergens anders) was ik laatst met een groepje naar buiten en vroeg ik de groep in een rustig galopje of we even konden stoppen, omdat ik het gespring (het was maar een echt bokje, verder meer wat heen en weer geslinger) van mijn paard niet meer volhield. Ik dacht ook, wat is er van mij geworden...

Tijd nemen is wel het belangrijkste. Je vertrouwt je paard, dus dan komt het wel goed. Blijf doen wat goed voelt voor je. Als dat een hele rit stappen is, oke, dan de hele rit stappen. Niets forceren omdat je je banketstaaf voelt (bijv tegenover degene die met je mee rijdt). Als je liever afstapt bij een stoplicht, dan ga er je maar af. Dat zal je echt niet eeuwig blijven doen, je zal het vertrouwen langzaam wel terugwinnen. Je moet je vooral niet druk maken. Het komt vanzelf wel, als jullie er samen de tijd voor nemen.

Wat ik verder tegenwoordig nog wel es doe, maar dat is voor jou niet echt een tip, is mijzelf inbeelden dat ik op mijn oude vertrouwde paardje van vroeger zit. Het werkt voor mij wel, maar ik denk niet dat dat een oplossing is als het om je eigen paard gaat waarvan je niet wilt dat t een ander is..

Succes er mee iig!!

Jasia

Berichten: 6755
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Waarom ben ik zo onzeker buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 13:00

IngeK dankjewel Lachen !