Poep op straat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liedje89
Berichten: 7158
Geregistreerd: 09-05-07

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:59

Als je paard net ontwormd is moet je het wel doen, het ontwormings middel voor paarden kan voor honden giftig zijn, en honden hebben nogal de neiging om paardenpoep op te eten. Als ik onze hond sávonds bij het fietspad achter ons huis uitlaat en er ligt een paardendrol midden op het pad heb je dat ook niet altijd meteen door.
verder weet ik het niet ik vind het altijd vervelend als er een grote drol op straat ligt, maar in paardendrol valt wel op en je stapt er niet zo snel in , het staat alleen zo vies.
Ik heb trouwens wel asiosale buren, zij hebben hun nemen hun paard wel eens mee naar huis(dan staat hij een middag op de oprit en loopt hij even heen en weer over de straat of het fietspad) maar zelfs als hij dan middel op het fietspad recht achter hun tuin poept gooien ze het niet eens even weg. Dan bedoel ik echt 4 m van de drol naar de contener. Echt heel vervelend maar als een ruiter er voorbij rijd en het dan alleen even in de berm schop is het ook wel goed

hangt er touwens ook wel van af wat voor weg het is bij ons inde straat is geen stoep dan vind ik het niet kunnen maar als het een weg is waaralleen auto's rijden vind ik het niet zo erg
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 13-06-07 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

V_lalala

Berichten: 741
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:03

zo hadden mijn vriendin en ik het een keertje.
wij reden gewoon door de bouw, en opeens worden we aangesproken door een vrouw.
ja hebben jullie wel een zakje bij jullie.
wij zo nee waarvoor , zij ja voor de paardenpoep op te ruimen ...
wij liepen daar gewoon onze paarden hadden nix gedaan.
we stonden daar echt met een bek vol tanden.
kijk als mijn paard nou iets had gedaan en dat die vrouw er dan wat van zegt okee , maar ze deden nix !!!
en zowiezo aan de kant schuiven okee maar ik ga het niiet in een zakje mee nemen !!! Hhaa

gerinda
Berichten: 21
Geregistreerd: 27-03-07

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:18

het is eigelijk ook niet zo netjes.
maar als ik in het bos rij dan ruim ik het niet op juist goed voor de grond
er is bij de manege in de buurt iemand die er wat van zegt

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:59

Paard en wet.
Zie het gedrag van de hier eerder genoemde bereden politie.

Algemeen bepaald is een paard een vervoermiddel wat op de openbare weg hoort en daar mág mesten. Ook in op het rijweggedeelte van een woonerf.
De wegbeheerder is verantwoordelijk voor de reiniging en daar betaalt iedere bewoner, dus ook de ruiter reinigingsrechten voor.

Gemeentes kunnen in APVs afwijkende plaatselijke bepalingen veroordonneren. Dit moeten ze dan wel aan de weggebruikers kenbaar maken. Ze kunnen bijvoorbeeld indien daar zeer zwaarwegende argumenten voor zijn een stuk openbare weg afsluiten voor bepaald verkeer zoals ruiters doch dat met dan wel met een bord worden aangeven. In principe geldt namelijk de wegenverkeerswet welke bepaalt waar een paard mag komen en dus mag mesten.

Nu kan elk individu andere persoonlijke normen hebben en besluiten ergens extra rekening mee te houden doch de wét is ervoor dat iedereen weet waar iedereen aan toe is. Dat is klip en klaar.

HC

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:36

Hou de eer aan jezelf, stap even af en schop het aan de kant. Ruiters hebben helaas niet altijd een goede naam.
Als je paard op de stoep mest, dan stap je maar fijn even af en schop je het aan de kant. ( het is niet vies je mest de stal toch ook uit)En kan je niet afstappen dan ga je toch even terug. je moet eens zien wat een dankbaarheid je opwekt bij mensen. Heb het 1x mee gemaakt dat mijn vz paard poepte op straat, voor een woonhuis, ik stapte af en schopte het aan de kant. Komt die vrouw eraan, zegt ze, complimeten hoor. Nou dat geeft dan toch een goed gevoel. Beter dat je na geroepen word, opzouten met schijtbeest.
Dus ik zeg, opruimen

loveseben

Berichten: 562
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: schiedam

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:56

ik moet altijd mest meenemen voor mijn vader zijn druiventak Clown
dus je kan ook vragen of ze het niet willen hebben voor hun tuintje Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen

pomelo
Berichten: 573
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: het land van de stille waters...

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:23

Als m'n paard recht voor een oprit/voordeur mest schop ik het wel een beetje opzij, anders niet. Soms merk ik het ook niet eens, hij kan gewoon doorstappen zonder dat ik iets merk...
Teruggaan doe ik niet, ga na het rijden niet nog eens een uur fietsen naar die straat 3 dorpen verder waar hij gemest had (ben ik meestal dan toch al vergeten als ik weer op stal kom, hij mest nogal vaak als hij stress heeft Tong uitsteken)

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:58

Ik vind het ook niet bepaald netjes als je daar de uitwerpselen van je paard midden op straat laat liggen Nagelbijten / Gniffelen Ik heb het zelf ook wel eens gehad,ik lette niet op en hoppa daar lag het hele spul Nagelbijten / Gniffelen Ik had toen net geluk dat er lieve mensen buiten stonden die mijn het voor mij op gingen ruimen, anders had ik het zelf denk ik wel even aan de kant geschoven. Zo midden op de weg is ook niet echt wat he.
Vroeger ( Nagelbijten / Gniffelen ) toen we met de manege buitenritjes gingen maken moesten we na de buitenrit altijd terug als een pony gepoept had in de woonwijk. Dan gingen we met zijn allen met de poepschep terug Nagelbijten / Gniffelen

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:16

none schreef:
Zo midden op de weg is ook niet echt wat he.


Verward

Precies daar waar het hóórt!

Ik ga ervan uit dat je de wetten en regels kent, waarbij hoffelijkheid een groot goed is, doch het reinigen van de openbare weg is niet de taak van de ruiter. Aangezien iedere ruiter een gsm mee schijnt te nemen zou je de reinigingsdienst kunnen bellen doch die hoort eigenlijk gewoon zijn werk zelf te doen.

HC

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:28

Dit doet me denken aan een geintje wat ik heb meegemaakt als kind met mijn pony.
Mijn vriendin en ik op onze ponies reden naar de duinen in Soest.
Die van mij was altijd aan de race en mestte echt heel vaak,zal het arabier in haar wel geweest zijn Haha!
Totdat we langs een huis kwamen waar mijn pony op de stoep voor de oprit mestte.
Dat huis stond vlakbij 2 maneges en was een soort aanrijroute voor paarden die onderweg waren naar het bos of de duinen.

Die kerel vliegt naar buiten en gaat me toch tekeer tegen ons.
Ik kan me er niet alles meer van herinneren,maar ik zal vast niet braaf ja en amen hebben geknikt Schijnheilig
Hij eiste dat ik van mijn pony afstapte om het op te ruimen.
Nu,16 jaar later,ben ik het nog steeds met mezelf eens dat ik echt niet van mijn ponietje kon afstappen want ik zou er nooit meer opkomen,zo'n zenuwepees was het.
Toen we zeiden dat we later terug zouden komen om het op te ruimen nam ie daar geen genoegen mee.
Tja,jammer voor hem,maar wij raceden ervan door Haha!
Die gek greep een hand mest en gooide die achter ons aan.

Dit verhaal heeft nog een heel staartje gekregen,waar zelfs aangifte bij de politie van is gekomen.
Niet door de mest maar door de trap die ik die vent heb verkocht toen we terug kwamen op stal en hij daar stond met zijn auto,mijn fiets aan het inladen.
Ook heeft ie mij nog gegrepen,waarop ik hem een trap verkocht.
Hij heeft aangifte gedaan van mishandeling,die idioot.
Ik had hem zo hard getrapt dat ie nu in de ziektewet zou zitten (al was het alleen maar een blauwe plek Clown )
UIteraard heb ik ook aangifte gedaan van mishandeling.
Achteraf bleek dat deze vent zwaar overspannen was en ik ben daar toen de dupe van geworden.


Typisch geval van niet sporen die vent.

Nu kan ik er hard om lachen,maar toen was ik echt doodsbang.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:32

Zelf loop en rij ik heel veel door woonwijken en heb standaard altijd poepzakjes bij me, mochten ze op dat moment op zijn en het paard poep voor iemand zijn huis, dan vraag ik aan de bewoners even een plastic zakje.

Kleine moeite!

Laatje

Berichten: 216
Geregistreerd: 07-10-06

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:42

Ik rijd eigenlijk nooit door woonwijken, maar als ik buiten op straat rijd en mijn paard poept schop ik het altijd even in de berm of in de struiken. Of als het heel dicht bij huis is pak ik de mestschep en een emmer dan ruim ik het even op.

gerinda
Berichten: 21
Geregistreerd: 27-03-07

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:53

ik schop het ook aan de kant als het echt in de weg licht maar ik rij eigenlijk nooit in de bebouwde kom. en als hij op de weg heeft gepoept ruim ik het op als ik na huis ga. ga dezelfde weg na huis

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:33

Politiek correct 'paardrijden volgens bokt' wordt steeds humoristischer.

Helm, rugprotector in veiligheidsvest met klapzak, gsm, adreskaartje aan de manen, bloedgroep op de helm, halve survival- en ehbo-kit mee, nu nog een poepkit met schep+zak+handschoenen in een speciale zadeltas...

Gister bijna 6 uur met paarden op pad geweest. Als ik het goed onthouden heb drie hopen binnen de bebouwde kom met aan beide zijden bewoning = 'voor de deur' van 6 gezinnen.
Nu is dat gewoon openbare WÉG en rijdt daar verkeer. Ik zie het al helemaal voor me. Even stoppen en het verkker ook, paard ergens vast zetten, aanbellen, mensen gaan zak en schep zoeken, poep in zak scheppen. Geef de mensen de zak met poep (want waar laat je die anders?) en de poepige schep Haha!
Het verkeer wacht ondertussen geduldig en paard staat nergens aan te vreten. Oh... hij staat nu wel te pissen. Aggut wat jammer nu want uiteraard staat hij nu dicht bij een muurtje te spetteren OK dan!

Degenen die goed menen te moeten doen scheppen (naast poep) alleen maar verkeerde verwachtingen Pling

Zouden de bewoners ook paardenvijgen achter de bereden oom agent aangooien? Welnu, die pet past ons allemaal hoor Rock-on, dudes!
Hou je gewoon aan Lijst en laat de mest op het rijgedeelte van de openbare weg aan de dienst die daar voor is.

HC

juval

Berichten: 13258
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:50

midden op de weg waar veel verkeer is vind ik wel wat anders dan op het voetpad, of in een woonwijk met veel spelende kinderen op straat. tuurlijk betalen we wegenbelasting en zou de gemeentereiniging dat moeten opruimen, maar toch vind ik het wel zo netjes om in bovengenoemde gevallen zelf even op te ruimen.

gisteren liep ik me ook wel te ergeren aan de paardenstront op het wandelpad hier vlakbij. Ik weet van welke stal de paarden vandaan komen en overweeg een mail naar de staleigenaar te sturen..

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:38

Als ik door een woonwijk rijdt, dan zal ik het wel aan de kant schuiven, maar ga het echt niet in een zak doen en meenemen, dat is echt gekkenwerk. Knipoog

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:42

Wat ik hier lees, is volgens mij allemaal erg naast de waarheid, alsof we met z'n allen heilige boontjes zijn, poep opruimen met zakjes etc, nog ff..............
Nu heb ik het geluk dat de mijne niet mest op buitenrit, maar al deed hij het wel, zolang ik op de weg rijd, so be it, een paar auto's erover en weg is het, wat ik wel storend vind,is mesten op het voetpad, daar ligt het langer en meer kans op erin trappen.
Paardenpoep bestaat uit vezels, dus ook zo verteerd, laten ze es naar hondepoep kijken, da's pas smerig, en nu niet blaten over, ik betaal belasting,heb ik ook jaren gedaan en helaas met mij een heleboel die niet betalen.........

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:08

juval schreef:
midden op de weg waar veel verkeer is vind ik wel wat anders dan op het voetpad,
.....
gisteren liep ik me ook wel te ergeren aan de paardenstront op het wandelpad hier vlakbij.


Je spant het paard achter de wagen, want het paard hoort helemaal niet in voetgangersgebied te komen.

Nogmaals, de regelgeving is helder. Als iemand zich daaraan stoort is de weg naar de beleidsbepalers de juiste.
Wat regelgeving betreft is het zelfs zo dat de ruiter helemaal niet op de rijbaan mág stoppen om poep te ruimen.
Die ruiter mag strikt genomen ook niet over de doorgetrokken zijstreep de berm in om het paard te laten mesten.

Dat mensen in de buurt van een manege overlast menen te ervaren is een heel ander punt.
Als de ruiters zich als correcte verkeersdeelnemers gedragen hebben die omwonenden echter geen récht van spreken anders dan het bellen van de gemeentereinigingsdienst. Dát is hun récht.
Desalniettemin is het een kwestie van het laten functioneren van een samenleving dat de manegehouder de ruiters adviseert de mestdruk te spreiden Haha! , de ruiters daar probéren rekening mee te houden en de gemeentereiniging deze route eens wat vaker veegt....

HC

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:33

Wat ben ik toch blij met een pony die altijd met dr kont naar rechts gaat staan om te mesten. Vork Poep komt dus altijd netjes in de goot of de berm terecht. Lachen

Melissaa_x
Berichten: 70
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:54

is wel goed als je het opruimt

leniejj

Berichten: 174
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: zuid-holland

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:43

hier zeuren ze ook als er poep op straat ligt.. maar jammer hoor als ze er last van hebben dan vegen ze het zelf maar weg..

anshrop

Berichten: 709
Geregistreerd: 26-04-07

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:01

hmm, die van mij poept ook altijd op het fietspad, kennelijk hoort het erbij ,vindt hij, voel me niet geroepen dit op te ruimen. betaal me hier in het buitengebied ook al blauw aan hondenbelasting, belachelijk, en ga dus zeker niet met schep en zak op mijn knol zitten.

Cindyrella

Berichten: 862
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: 't Mooie Zuud-Beveland

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:26

Er zijn voor paard en wagen speciale zakken om tussen de paardenkont en de bok te hangen... zoiets moeten ze ook maken om aan je zadel te hangen.... Knipoog hahaha!

En nee, verplicht ben je niet... maar ik zeg altijd maar: Wat gij niet wil dat u geschiet, doe dat ook een ander niet!

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:28

Ik rij super veel buiten met mn paard,
en hij poept altijd wel een keer onderweg, dat is standaard! Haha!

Het ligt eraan waar hij poept, maar is het op een plek
die ik niet vind kunnen stap ik af en schop ik het aan de kant.

miesjje
Berichten: 81
Geregistreerd: 17-11-06

Re: Poep op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:45

heejj,, je moet officieel wel je poep opruimen in een wijk, en vooral in een nieuwbouwijk
je kan een schep vragen aan de mensen die er werken, vooral als ze er iets van zeggen..