Ierland trektochten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Milky_Way

Berichten: 1592
Geregistreerd: 31-05-07

Ierland trektochten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 14:51

hallo luitjes ik wil heel graag een keer een mooie trektoch maken an 3 tot 5 dagen ongeveer en ierland lijkt me heel mooi om daar te rijden weet iemand een leuk en niet te duur adresje voor zown trektocht?

als je een anderland weet waar je mooi kan rijden zijn die tips ook welkom Haha!
(ik hou wle van landen/ landschappen met veel bos strand grote vlaktes en heuvels)

alvast bedankt
toedeloe
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-07 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel.

Elanor

Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-08-04

Re: IERLAND TREKTOCHTEN ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:28

Je zou eens kunnen informeren bij Trailfinders of Tome Out reizen, dat zijn twee organisaties die beide trektochten organiseren, in heel veel landen.

Mereltje_

Berichten: 539
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: IERLAND TREKTOCHTEN ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:16

Ik weet wel een adres waar je heel leuk kan rijden! Je kan er in ieder geval ritten van 5 uur maken (wel op tijd afspreken), maar zover ik weet hebben ze nog geen langere tochten ook met bijv. overnachten gemaakt. Ik weet niet of je persé zoiets zoekt? Het adres heet Rivervalley Stables en ligt bij het plaatsje Kilgarvan (omgeving Killarney National Park). Ik heb er nu heel vaak gereden en heb het er steeds erg naar mijn zin gehad Haha! De tochten zijn ontzettend mooi, aardige leiding en er wordt goed voor de paarden en pony's gezorgd. Als je t iets lijkt en meer info wil kan je t altijd vragen of een pb'tje sturen!

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ierland trektochten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:54

Ik kan je de HHF zeer aanraden! Hier kun je trektochten zonder begeleiding maken. Zie hun site: http://www.horse-holiday-farm.com/dutch.htm

Hele mooie omgeving, hele fijne paarden (voor elke ruiter, zowel beginners als (ver)gevorderden, een geschikt paard), goed harnachement en vriendelijke mensen. Echt een aanrader. Je kunt bij hen (gratis) een dvd bestellen met meer informatie.

Er zijn trouwens meerder topics over (trektochten in) Ierland. Misschien kun je dit zelf even opzoeken? Vork

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: Ierland trektochten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:53

Even googlen, de criollofarm ook erug mooi gebied!

Mendi

Berichten: 2290
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ierland trektochten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 09:22

Connemara Trail en Connemara Coast Trail kan ik je aanraden!
Ierland is wel een duur land, hou je daar rekening mee? Knipoog

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Ierland trektochten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:38

Rond Dingle aan de westkust heb je verschillende stallen waar je tochten kunt maken. Het ligt aan de kust en het is een waanzinnig mooi gebied (ook de Rivervalley stables bij Killarney zijn geweldig, De mensen daar zijn erg vriendelijk, heb er vlakbij gewoond) en het gebeid is waanzinnig, je zit daar bij een national Park.

ikke

Berichten: 37580
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Ierland trektochten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:29

Mendi schreef:
Connemara Trail en Connemara Coast Trail kan ik je aanraden!
Ierland is wel een duur land, hou je daar rekening mee? Knipoog

Correctie: paardrijden is erg duur in GB en Ierland. Voor de rest valt het wel mee. Of eigenlijk beter gezegd; paarden in NL is feitelijk spotgoedkoop. De eisen die gesteld worden aan een paardenbedrijf liggen in GB en IRL ook fors hoger (lees: hogere kosten).
Iets minder ver weg en ook leuk: www.fivesaints.com niet het goekoopste adres, maar alle waar is naar z'n geld, ook in dit geval.

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Ierland trektochten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:52

het is wel super mooi.. maar onthoud wel dat hun heel anders rijden als 'wij' .!

ikke

Berichten: 37580
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Ierland trektochten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:02

avonturein schreef:
het is wel super mooi.. maar onthoud wel dat hun heel anders rijden als 'wij' .!

Verward Verward Verklaar je nader. Niet echt wat van gemerkt tijdens het rijden en de lessen. Ik heb een paar keer gelesd en meerdere ritten gemaakt op bovengenoemd adres (ben er drie keer geweest) maar zo verschillend is dat allemaal niet.

Mereltje_

Berichten: 539
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ierland trektochten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:23

Ik vind het ook juist wel meevallen in Ierland en ik vond op mijn adres de paarden ook netjes 'opgevoed'. Met kleine hulpen gingen ze bijvoorbeeld al in galop en alles ging eigenlijk hetzelfde als in hier Nederland. Maar het is er wel veel gemoedelijker allemaal (niets mis mee) en mn begeleidster had ook niet altijd rijkleding aan. Maar verstand had ze er wél van Knipoog

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ierland trektochten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:27

Ik snap ook niet wat Avonturein bedoeld met 'anders rijden'..? Op ons adres werd er gewoon Engels gereden, zadels zaten heerlijk en waren alle paarden goed aan de hulpen. Cap is officieel verplicht in Ierland, maar niet iedereen hield zich daaraan.
Het enige wat mij opviel is dat deze paarden heel stabiel over keien, stenen en andere onstabiele grond liepen, ik denk dat menigeen zich daar niet met een KWPN'er aan zou wagen, maar deze paarden leek het niet te deren.
Lachen

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Ierland trektochten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:50

nee zo bedoel ik het niet zlef heb ik gejaagd in ierland en daar worden de volbloeden die we reden veel losser gereden dus niet van netjes lopen maar gewoon crossen en maakt nietuit wat we tegen komen paard lost het wel op.en als je dan gaat zitten trekken en doen werkt dat niet echt bnevorderlijk

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ierland trektochten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:28

O op die manier. Dat klopt inderdaad. Gewoon het paard laten lopen en dan komt het allemaal goed. Haha!