zadeltassen boomloos?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CHIR

Berichten: 80
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Laag Zuthem

Re: zadeltassen boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:37

Nouja, ieder zijn keus. Ik maak sowieso ook lopend trektochten met rugzak, dus die ben ik wel gewend. Tevens neem ik nooit dood gewicht mee, alleen wat ik nodig heb en alleen lichtgewicht spul. Overigens, Waratje, ik weet niet wat voor een paard en rugzak jij in gedachten hebt, maar ik heb het hier over een professionele trekkersrugzak en het zwaardere type paard. De trekkersrugzag verdeeld het gewicht zo dat je heupen belast zijn, dus het is net alsof het paard een persoon van een aantal kilo zwaarder op zicht heeft. Nou, en zolang je zelf niet te zwaar bent kan elk paard of pony dat wel hebben hoor. Tevens vinden de paarden waar ik op rij het prachtig om lange tochten te maken en zijn altijd zeer enthousiast, de hele rit lang.
Wat betreft het zwaardere type paard, ik heb het dan over de zeg maar koudbloed-kwpn'ers en de betere trekpaarden (Belsh en Vlaminger). Geweldig om daar mee op tochten te gaan, sterk en comfortabel Haha!

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: zadeltassen boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 18:00

neej met rugzakken rij ik niet! vreselijk! en dan heb ik het ook over een proffesionele trekkersrugzak! neej dankje.. wij nemen ook eerste klas trekkersspulletjes meej altijd, superlicht spul dat heel weinig ruimte in neemt, dus geen dood gewicht! Ik rij op een fjord en op normale KWPN'ers.. heel gemakkelijke beesten! nooit gemerkt dat ze het niet leuk vonden!

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: zadeltassen boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 22:45

Meningen verschillen, maar het lijkt mij persoonlijk niet echt lekker zitten.
Pak liever mijn paard vol <LOL>

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: zadeltassen boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:45

CHIR schreef:
Tevens neem ik nooit dood gewicht mee, alleen wat ik nodig heb en alleen lichtgewicht spul.



Dood gewicht = alles wat geen hartslag heeft Pling

In het woord lichtgewicht zit een tegenstrijdigheid opgesloten Knipoog

'NĂ³dig' heb je in west europa boemelend NIETS. Alleen voorbereiding en gezond verstand.

Zoek in de annalen van Bokt op rugzak. Die is om een handvol redenen een NoNo.

@ts
Kracht x tijd (zie mijn site) op de paardenrug is de achilleshiel van boomloos. Bedenk zelf wat dit inhoudt.

HC