wat heb je nodig voor een trektocht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ryssenspeerd
Berichten: 19
Geregistreerd: 02-05-07

wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 16:01

ik ga misschien een trektocht maken, maar het is voor mij de eerste keer. kan iemand zeggen of ik nog voorbereidingen moet treffen?
trainen of zo??
kunnen jullie ook zeggen wat je nodig hebt voor een trektocht?
ook de uitrusting als het kan

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:56

Ja je moet vrees ik nog gigantisch veel voorbereidingen treffen.

Hoe stel je jezelf de toch voor?

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:58

heej! jij hier! Ik denk he handig misschien wat tips Tong uitsteken Maar ik zou zeker wel alvast wat langere tochten gaan maken met je pony. Zodat je zeker weet dat jullie het volhouden. En wat je mee moet nemen ja um.. ja wat schone kleren, toiletspullen, misschien een schoon dekje voor je pony (we weten natuurlijk ook niet wat voor weer t word) , regenkleding (even van te voren naar t weer bericht kijken) , halster, borstels? verder kan ik zo niet op iets komen maar dat laat ik je allemaal weten hoor Knipoog

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 23:37

xxxjesanne schreef:
heej! jij hier! Ik denk he handig misschien wat tips Tong uitsteken Maar ik zou zeker wel alvast wat langere tochten gaan maken met je pony. Zodat je zeker weet dat jullie het volhouden. En wat je mee moet nemen ja um.. ja wat schone kleren, toiletspullen, misschien een schoon dekje voor je pony (we weten natuurlijk ook niet wat voor weer t word) , regenkleding (even van te voren naar t weer bericht kijken) , halster, borstels? verder kan ik zo niet op iets komen maar dat laat ik je allemaal weten hoor Knipoog

Schoon dekje mee op trektocht??? Borstels mee op trektocht??? Ik zou beginnen met een flinke dosis gezond verstand te zoeken, anders gaat het niet goed komen

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:40

he hou t even aardig! er staat toch ook een vraagteken achter! maar dat komt heus wel goed hoor. ben niet een of ander naief pennytje

Elanor

Berichten: 6787
Geregistreerd: 25-08-04

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 00:57

Ga je met je eigen paard? Ga je naar het buitenland? Hoe lang ga je, wat voor afstanden ga je afleggen, in welk terrein, heb je ervaring, weet je je route, is je paard in conditie, weet je hoe lang en met welke snelheid je zult reizen, heb je rustplaatsen, overnachtingen?

Alleen 'ik ga op trektocht, wat moet ik doen?' is een beetje weinig informatie ben ik bang. Lachen

Citaat:
ben niet een of ander naief pennytje
Je bent 18, dus daar ga ik ook niet van uit nee. Haha! Maar als je de beginpost nu eens terugleest, dan komt het misschien wel enigszins naïef over? De vergelijking is een beetje of je de Sahara wilt gaan oversteken en vraagt of je iets te drinken mee moet nemen. Haha!
Dat is niet negatief bedoeld hoor, maar meer om aan te geven dat wij niet kunnen zien wie iets intypt. Lachen Probeer dan ook iets duidelijker aan te geven wat je wilt gaan doen. Lachen

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 01:41

haha Knipoog ja ik snap t hoor maar ik ben niet de tx he maar we weten nog niet exact wat we gaan doen maar waarschijnlijk de veluwe trail en dan overnachten op campings enzo (wel in blokhutten enzo zodat we geen tent mee hoeven) en zo als t er nu uitziet een week

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 02:06

ik ben zelf een trektocht van 7 dagen te paard gaan doen in Ijsland.
Ik had mee:

Cap, chaps, 2 goede makkelijke rijbroeken, katoenen boxershorts zonder naden op vervelende plekken, goede kousen, bergschoenen (erg belangrijk als je goede grip wilt!), jodhpurs (voor als de bergschoenen toch eens nat zouden worden, is niet gebeurd), chaps, fleecetruien, onderhempjes, wtaerdichte ademende jas, zonnecreme, vliegennetje zou handig geweest zijn Vork, handschoenen (nodig wegens de vreselijk schurende teugels), en dat was het denk ik...
Regenkledij werd daar voorzien. Evenals zadels en hoofdstellen.

Verder heb ik gewoon een goede conditie door regelmatig te sporten, ben ook geen seconde stijf geweest ondanks min. 5u per dag in het zadel. Door mijn chaps, schoenen en jas goed in te spuiten kwam er geen water door, ben door rivieren gereden, niks problemen.

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:45

xxxjesanne schreef:
haha Knipoog ja ik snap t hoor maar ik ben niet de tx he maar we weten nog niet exact wat we gaan doen maar waarschijnlijk de veluwe trail en dan overnachten op campings enzo (wel in blokhutten enzo zodat we geen tent mee hoeven) en zo als t er nu uitziet een week

Begin met lid te worden van de NVVR, op http://www.nvvr.info Ga naar weekenden, ritten en praatavonden en maak op die manier vrienden met ervaren trekkers. Ga vervolgens met zo'n ervaren trekker een paar dagen op stap en kijk de kunst goed af.
Waarom zou je opnieuw dat wiel uitvinden, terwijl er bosjes zeer ervaren ruiters rondlopen. Juist de uitwisseling van dit soort ervaringen is een van de bestaansredenen van de vereniging. Het voorkomt de stommiteiten die ik ook hier weer langs zie komen en daarmee weer een teleurstelling.
Komend weekend zit de NVVR op de Alberthoeve in Wateren (bij Diever Dr); be my guest.......

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:44

he bedankt voor de tip ik zal er zeker naar kijken!

ryssenspeerd
Berichten: 19
Geregistreerd: 02-05-07

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 16:54

nou dat word stevig pakken...

gelukkig ben ik de kleinste Sigaar dus hoef ik ook het minst mee (he xxxjesanne Knipoog )
nee grappje ik heb hier al een hele boel aan
als je nog meer tips hebt heel graag

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:48

Hoeveel tips heb je nodig??
Verzin het maar, ik geef wel antwoord.
Maar nog zo wat: zorg dat spullen niet kunnen wapperen, flapperen of schuiven. Bepak je paard compact. Je weet hoe groot een legerpukkel is? Houdt dat als maat aan; aan elke kant een pukkel en je slaapzak bovenop. Eventueel voortasjes voor klein spul als camera, mes, kaarten, telefoon (eigenlijk op je lichaam dragen!). Zorg dat de ruggegraad vrij blijft. Doe je dat niet, ben je na een dag al uitgereden! Kleine sjorbandjes uit de kampeerwinkel doen wonderen, koop er genoeg!!
Paktassen zijn nooit waterdicht! Pak dus alles in ruime plastic zakken, dat scheelt je natte reservekleding op het moment dat je een stortbui over je heen krijgt. Tegen nat worden zweer ik persoonlijk al jaren bij een Australische hoed en een Drizabone ridingcoat (de echte dan hè, die kun je tenminste 15 jaar mishandelen zonder dat ze het opgeven)

SouterQ
Berichten: 10
Geregistreerd: 16-05-07

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:29

ik denk niet dat het zo handig is om een terktocht te gaan maken het is wel handig dat je eerst een beetje de bazis leerd van het paardrijden probeer een paar maandejs les op een manege ovso als je de bazis van het paardrijden kan kom je al een heel end!

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:38

Verward tegen wie heb je t tegen mij of tegen de ts? Want ik rijd al 9,5 jaar en de ts heeft een eigen pony.

ryssenspeerd
Berichten: 19
Geregistreerd: 02-05-07

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 17:46

SouterQ schreef:
ik denk niet dat het zo handig is om een terktocht te gaan maken het is wel handig dat je eerst een beetje de bazis leerd van het paardrijden probeer een paar maandejs les op een manege ovso als je de bazis van het paardrijden kan kom je al een heel end!


even voor de duidelijkheid ik heb een eigen pony en rij 6 jaar

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:45

ikke schreef:
Paktassen zijn nooit waterdicht!


Eh Cool Wat dacht je van Ortliebs.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: wat heb je nodig voor een trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 20:47

Ortliebs zijn altijd waterdicht Haha!