Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:18

Nouja, ik vind dit ronduit asociaal! Ik zou hartstikke blij zijn als iemand mijn paard zou vangen nadat ik er afgevallen was! Wellicht was mijn paard anders wel voor een auto gelopen (met alle gevolgen van dien voor inzittende & paard) of noem maar op... brr... ik moet er niet aan denken...

Als iemand mijn paard zou vangen en vervolgens de moeite neemt om haar gerust te stellen en op mij te wachten dan zou ik erg dankbaar zijn! Ik zou dan zelfs achteraf nog een bloemetje oid. willen geven als dank Clown

Jullie hebben iig je best gedaan, gelukkig zijn er mensen als jullie! Helaas zijn er ook altijd mensen die dat schijnbaar niet kunnen waarderen...

Riss

Berichten: 3266
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:22

jeetje, wat een ondankbare mensen. ik vind het al raar als er iemand op mijn paard mag rijden en vervolgens niet bedankt, maar dit slaat echt de plank hoor, jeetje Clown
ik zou drieduizend keer bedankt gezegd hebben Tong uitsteken haha maarja mensen verschillen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:51

Esmeralda schreef:
Weetje wat ik zou doen: De politie bellen vragen naar het adres van het meisje. Even vragen hoe het met het paard gaat en evt met de bereidster. Dan kan je gelijk jou verhaal doen en luistere naar HUN verhaal. Want als je je paard zo behandel en zekers de mensen die hem voor je gevangen hebben. Dan heb je toch wel recht op uitleg.


Quote mezelf maar even hoor Bloos
heb je al contact gezocht?? Zou dat echt wel even doen

willeke_x

Berichten: 2160
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Hasselt

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:13

eerlijk gezegd moest ik de eigenaresse van dit paard zijn zou ik niet blij zijn met dit topic. Ten eerste ken je het paard in kwestie niet, en ten tweede weet je niet wat de verhoudingen zijn tussen dit paard en de ruiter. Ik vind het héél goed van jullie dat jullie het paard gekalmeerd hebben en opgevangen hebben. Maar om zo te roddelen over dat meisje op een forum...

Dat wil niet zeggen dat ik dat meisje geen ongelijk geef, maar je weet niet wat er innerlijk in haar omging... Soms kunnen emoties zulke rare reacties geven...

SuzyE

Berichten: 995
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Dongen

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:24

toevallig ben ik joep eind vorig jaar door een schuiver kwaijt geraakt in het bos. Het was er gelukkig erg druk, dus ik heb iedereen aangesproken dat ik mn beest kwijt was Lachen

Na een uur kwam er een mevrouw aanlopen die m had gevonden. Ik was zo blij en opgelucht dat ie er weer was, dat ik heel hard begon te huilen Vork

En toen heb ik die mevrouw heel uitgebreid bedankt, ze vond m helemaal geweldig. Toen heb ik meneer in de trailer geladen en hij heeft nog nooit zo stil gestaan op de terugweg haha Clown

Daantjuh20
Berichten: 351
Geregistreerd: 10-05-07
Woonplaats: Oosterbierum

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:17

Wat een nare mensen zeg een paard schoppen in zijn buik is geen manier van straffen dit kan ook met je stem en zowieso had ze niet mogen straffen want op dat moment was er geen aanleiding voor het paard zou op dat moment niet weten waarom het geschopt word.
Mijn vorige paard en pony zijn een keer met zn 2e een drukke weg op gegaan toen ze uit mn handen glipten uiteindelijk stopten ze bij mensen waar paarden in de wei stonden dat vonden ze toch wel interessant. de mensen boden me aan om de paarden even in hun stallen te zetten zodat ze even rustig konden worden en ik kon wachten op een kennis die met de trailer kwam.
Ik heb ze toen duizendmaal bedankt want dit was beter geweest als dat we met 2 drukke paarden hadden moeten wachten.

Miss_m

Berichten: 1837
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:21

Ik zou alleen maar blij zijn..
Ik heb zoiets al eens meegemaakt stonden onze paarden op de drukke weg en er waren mensen die ze allemaal hebben gepakt en gewacht tot wij er waren en de politie..
Die mensen heben we zeker wel bedankt...!!
Er stond wel een hele file op de weg Knipoog
We waren er btw niet afgevallen maar ze waren uit de wei ontsnapt...
Schoppen slaat idd nergens op...
Laatst bijgewerkt door Miss_m op 16-05-07 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:22

Ik zou alleen maar "dank je" of "dank u" kunnen uitbrengen als iemand een van mijn pony's gevonden zou hebben.

Een paard schoppen vind ik zowiezo niet kunnen en al helemaal niet zonder enige duidelijke aanleiding

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:27

heeeeeeeel raar. ik zou dolblij zijn en mijn paard omhelzen en een dikke knuffel geven. toch braaf dat ze zich ondanks haar paniek heeft laten vangen! en je moet toch ooklaten weten dat dat goed is? als ze een trap krijgt zou ik als ik dat paard as me niet meer laten vangen de volgende keer. straks krijg ik weer een trap. dan kan ik beter weg blijven...

erg gemeen!

en ik zou zeker (pas daarna) onwijs de vinders bedankn. kom op zeg! zo negeren kan toch niet?

kips

Berichten: 635
Geregistreerd: 12-03-07

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:15

ik heb nie alle reacties gelezen ma vind dit echt dom dat ze het paard een schop gaf enz en dat er niet eens een bedankje af kon.... ik heb dit zelf ook meegemaakt dat ik van m'n paard was afgevallen en was helemaal in paniek toen paard wegrende ma ze werd gelukkig wel opgevangen .. (ze was op weg na stal).. door lieve mensen.. toevallig kende de mensen mijn pony en ging dus rechtstreeks na de stal toe... ma ik was dolblij toen ik zag dat ze gevangen was... moest wel erg huilen.. ma das logisch.. later hebbe we nog ff met z'n allen gedronken vanwege de schrik.

erwinmartie
Berichten: 21
Geregistreerd: 02-04-06

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:26

mensen die een paard een schop geven en zeker na 10 minuten ,zonder aanleiding moeten voor een vuurpeleton!als je niets van paarden snapt en je wordt er afgebokt (ja dat kan gebeuren en nou en!) moet je een andere hoby zoeken en als het kan vandaag nog!

Lieske_

Berichten: 594
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: Eindhovee

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:10

Ik vind het echt stom om je paard dan te schoppen ... Je bent dan toch juist blij dat je paard goed terecht gekomen is ??

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:44

willeke_nijs schreef:
eerlijk gezegd moest ik de eigenaresse van dit paard zijn zou ik niet blij zijn met dit topic. Ten eerste ken je het paard in kwestie niet, en ten tweede weet je niet wat de verhoudingen zijn tussen dit paard en de ruiter. Ik vind het héél goed van jullie dat jullie het paard gekalmeerd hebben en opgevangen hebben. Maar om zo te roddelen over dat meisje op een forum...

Dat wil niet zeggen dat ik dat meisje geen ongelijk geef, maar je weet niet wat er innerlijk in haar omging... Soms kunnen emoties zulke rare reacties geven...


Ik zou er ook niet blij mee zijn, maar ik ben wel van mening dat hoe je contact met je paard is dat je gewoon die vinders kunt bedanken. Al is het maar om het feit dat je paard hierdoor geen schade heeft aangericht.

Ik heb het ook eens meegemaakt dat ik het water er af viel en het hoofdstel schoot af, toen was er ook iemand zo aardig om Amber tegen te houden, die heb ik daarna wel 10x bedankt.

Dat van die schop slaat ook nergens op, gekke lui.

car_oo
Berichten: 16
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: Assen

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:10

een super actie die je moeder heeft gedaan!!

ikzelf zou echt super blij zijn als mensen mijn paardje zouden tegenhouden, heb het gelukkig nog nooit meegemaakt.

wel waren laatst de paarden door de loopdeur van ontsnapt en liepen ze op het land (niet afgezet met draad oid) toen kneep ik m al... is gelukkig goed afgelopen, de dammen blokkkeren (ze gaan nl niet over de sloot), en na een kleine 10 minuten rondracen werden de heren moe (gek he, met een dikke staldeken op) en een beetje chantage met lekker brokjes en het was voorbij.
Toen kwamen de buren ook direct helpen, zou ik in zo'n geval ook doen!

erg jammer van de reactie van de ruiter en de 2 op de fiets... achteraf een paard straffen werkt niet.

maar nogmaals: een pluim voor je moeder!!

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:30

Ik heb het helaas wel meegemaakt, onze kleine shet is namelijk een meester uitbreker, de eerste keren heeft de buurman hem gevangen en heb ik hem uiteraard vriendelijk bedankt. De laatste keer is hij echter de snelweg op gerent en daar kregen we hulp van mensen in passerende auto's, op dat moment heb ik de mensen wel bedankt, maar wilde ik vooral snel naar mijn paardje die inmiddels aan de andere kant van het veld bij mijn vader stond. Dus een bedankje kan er altijd vanaf, hoe erg de situatie ook is. De mensen die voren bij het paard stonden daar hebben we nog even mee gepraat en vriendelijk bedankt.Vervolgens ben ik vooral snel met de paarden gaan stappen aangezien hij wegglipte terwijl ik terug kwam van het rijden en de haf dus opgezadelt door de wei gerent heeft al die tijd. Ik kan je zeggen dat je dan staat te rillen op je benen. Maar toch ik was vooral erg blij dat hij heel was.
Het mindere aan het verhaal was dat een oudere man wel even moest vertellen hoe we hem hadden moeten vangen. We hadden hem namelijk even en toen trok hij zich los, maar wat wil je ook met alleen manen als houvast, hij vertelde ons dat we erop hadden moeten springen zodat hij omgevallen zou zijn dan had hij niet meer weg kunnen rennen, hier baalde ik van zo'n betweter die aan de kant staat te kijken.

Lilian_AapIe

Berichten: 433
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: HHW,,

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:33

Lekker nut had die schop zeg. Nors opkijken
Ik zou juist heel erg blij zijn als iemand mijn paard dan had gevangen Lachen .
En diegene wel 100 keer bedanken Tong uitsteken ..

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:33

Ik zou de gene die mijn paard pakt zoenen Lovers , in dit geval je moeder Clown .
Zou zo blij zijn om te zien dat ze niets heeft, (dat is het tweede wat ik doe kijken of ze iets mankeert) een andere reactie dan schoppen Boos! .
Heel dapper van je moeder om het paard te pakken en te kalmeren.
Jammer dat er niet eens een bedankje af kon, waarschijnlijkwas het meisje geschokken vandaar deze reactie.

paardenfan2

Berichten: 75
Geregistreerd: 07-05-07
Woonplaats: neverland

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:27

nou dat zijn ook wel echte paardenfans, dus niet wat stom zeg vind het een hele rare reactie en al helemaal als er andere mensen bij zijn die ene meid die die schop gaf heeft dan ook geen fatsoen in dr en paardenliefde... Ik zou je moeder echt super bedanken het had ook heel anders kunnen aflopen toch?

Athena1982

Berichten: 757
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:19

Nou dan sta je toch met je mond open van verbazing?? Zeker als ze dat paard nog een trap verkopen terwijl ze op dat moment niks verkeerds deed. Ik hoop dat het paard snel een nieuwe lieve eigenaresse krijgt (aangezien het toch een "rotpaard" was).

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:21

zo heb ik vorige week een veulen uit de sloot getrokken
ook geen bedankje of niets!

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:28

Wat een vreselijke mensen! Boos! Gestoord
Arm paard.

Ik zou echt dolgelukkig en superdankbaar zijn als mijn paard ongedeerd door iemand anders gepakt zou zijn! Man, ik zou me doodongerust maken als ik mijn paard kwijt zou raken op de weg!!! En als een paard schrikt en je er af bokt, is het natuurlijk onzin hem te slaan, laat staan met zoveel tijd ertussen. Echt walgelijk zulke mensen. Daar heb ik geen goed woord voor over, hoor.

En of het nou wel of niet ok is om in dit topic over deze mensen te 'roddelen' (ik wil het ook best recht in hun gezicht zeggen, hoor, dat ik dit geen stijl vind Haha! ); zo ga je niet met goedbedoelende mensen en je paard om.

Nee hoor , ik had totaal anders gereageerd en had zelfs jullie adres willen weten om te bedanken met een grote bos bloemen met een lief kaartje ofzo.

karinFTbing

Berichten: 1708
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Breda

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:39

Ik vind dit echt vreselijk voor het paard Eerst helemaal in paniek en dan ben je een beetje rustig komt je ruiter die je een trap verkoopt. Ik vind zowiezo paarden trappen al niet normaal!

Ik vind het heel goed van je moeder dat ze het paard zo goe dheeft opgevangen.
Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan als jou. Ik zou niks weten te zeggen, en toe staan kijken met open mond denk ik. Zulk soort mensen houden niet van hun paard. Ik had ze waarschijnlijk wel terplekke in elkaar willen slaan, maarja dat zou ik toch niet durven.
Als het mijn eigen paard was geweest was ik superblij geweest als iemand hem had terug gebracht en ik had ze zeker weten heel erg bedankt en er ook nog wat voor terug gegeven. Ik vind het echt vreselijk dat mensen zo kunnen reageren

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:45

Wat de omstandigheden ook waren,je kunt altijd het fatsoen opbrengen om iemand even te bedanken.
Maar wie waren die mutsen op de fiets nu eigenlijk,want dat is me niet helemaal duidelijk.

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:55

Ik vind dit echt geen normale reactie Ik heb het zelf ook eens mee gemaakt en ik op dat moment ook niet normaal gereageerd. Mijn paard ging op de kletter en ik was hem kwijt. Ben het hele bos door gerend totdat ik iemand hoorde schreeuwen. Snel heengerend en een oude man had mijn paard gepakt. Ik was hem zo dankbaar. Ben in tranen uitgebarst, was gewoon zo blij dat hij mijn paardje had weten te pakken. Nog een kilometertje verder en hij was op een drukke weg terrecht gekomen. Die arme man dacht dat ik gewond was ofzo, en dat ik daarom moest huilen Clown Maar goed ik heb die man echt iets van 100x bedankt, ik was gewoon zo bang geweest. Op zo'n moment schieten alle rampsenrios door je heen.

En een paard trappen? Echt schandalig! Iedergeval mijn paard was op dat moment volledig over de zeik, hij was ook echt blij om me weer te zien. Volgens mij was hij gewoon zelf ook helemaal de weg kwijt. Heb eerst een kwartier met hem geknuffeld voordat we verder zijn gereden. (mede door mijn knikkende knieën Nagelbijten / Gniffelen )

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:59

Dat gaat echt nergens over!
Als je paard dan gevonden werd dat zou ik alleen maar héél blij zijn!
Dat paard verdiende zeker geen schop, ongeacht wat ze gedaan zou hebben!
Je moet een paard meteen straffen, dan weet ze ook waarom ze een schop krijgt!
En ik vind het sowieso niet normaal om een paard te schoppen..