Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
winstonboy
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-08-06

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:52

wat stom dat die mensen zo reageerden:S ik zou juist hartstikke blij zijn:D

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:56

o0marije0o schreef:
LadyElmira schreef:
Geinteresseerd of niet. Dat geeft je geen recht om foto's van een paard dat niet van jou is op bokt te zetten. Ik tem even.


Jeetje pietje, voor het zelfde geld had een pers fotograaf het paard gezien en hem op de foto gezet en door de kranten laten gaan met PAARD ONTSNAPT EN VORMT GROOT GEVAAR. Of iets dergelijks.
Dat rotkind/ die rotkinderen moet maar eens normaler omgaan met alles om hun heen. Ze hebben én geen respect voor het paard én geen respect voor de gene die haar paard gevonden had. Bah ik kan dat soort kriebelse mensen wat OEHhhh Stoom uit je oren

LadyElmira: oja dat kan wel eens zo zijn. Verdorie nou de volgende keer dan maar foto's maken van die tuthola's en die over heel bokt laten gaan Haha!


Maar wat nu als de TS wel zegt dat zij deze pony heeft getrapt, maar het helemaal niet waar is? Mensen die de pony dan herkennen op bokt en de eigenaresse kennen zullen deze dan gaan vertellen wat ze hebben gehoord en misschien raakt dit meisje dan in de problemen terwijl het niet waar is. Ik zeg nu niet dat ik de TS niet gelooft, maar het zou wel zo kunnen zijn.

Jenniferr

Berichten: 496
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Almere

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:03

Zo ie zo voor wat schopt ze het paard? Ik zou haar een dreun verkopen!

Ik bedoel mijn paard is ook wel eens geschrokken van iets en der vandoor gegaan ik ga haar dan geen klap geven daardoor word je paard alleen maar banger..! maja das mijn mening!

En dat ze niet eens bedankje zegt! ik zou denk ik het zelfde reageren als jij!

''Kan er geen bedankje af ofzo!
Zal nog eens je paard vangen!''

Mja ik ben vel daar in. kan zo ie zo niet tegen dat soort mensen Haha!
Knap van je moeder dat ze het paard rustig heeft gemaakt!
Er was een arabier laats bij ons los gebroken die had ik ook gevangen. was met het meisje van de brug af gegalopeerd..

Meisje zei netjes dank je wel!

Willi
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 17:09

LadyElmira, het was de eigenaresse NIET die het paard schopte, dus mij lijkt dat ze dan geen problemen krijgt. Het was iemand die erbij was, dat kan iedereen wel geweest zijn! Zo kan je overal een probleem van maken, want als je het zo bekijkt; heeft ze dan misschien wél bedankt? Sorry, begrijp je probleem niet helemaal..

Jenniferr

Berichten: 496
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Almere

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:15

Daar heb ik het over dat, dat andere meisje het paard schopte! ik vind gewoon niet dat je, je paard moet schoppen! ik maak er geen probleem van! ik geef me mening;)
Het is aan jou of je die accepeteerd of niet! ik uit me mening gewoon

Willi
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 17:18

Jennifer23 schreef:
Daar heb ik het over dat, dat andere meisje het paard schopte! ik vind gewoon niet dat je, je paard moet schoppen! ik maak er geen probleem van! ik geef me mening;)
Het is aan jou of je die accepeteerd of niet! ik uit me mening gewoon


Ben het met je eens hoor, was heel onterecht- die schop! En mijn reactie was niet voor jou bedoelt hoor! Ik reageerde op LadyElmira..

nobillity

Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:20

Jemig ik zou echt hartstikke blij was als mijn paardje teruggevonden was(heb er zelf geen) Ze moeten je ma dankbaar zijn, sommige mensen zijn tenminste nog beleefd zeg maar zij iig niet. Maar weet je zeker dat het de eigenaresse was die haar schopte want het kan zijn dat misschien een vriendin op dat paard heeft gereden?

nobillity

Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:21

En dat de eigenaresse haar heeft geschopt?

Anoniem

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:23

Misschien was de ruiter zelf behoorlijk geschrokken? Kan me goed voorstellen dat je daar van schrikt en dan niet altijd netjes reageert.

Maar het schoppen van een paard, ik zou het zelf niet toe laten. Of ik nou de ruiter was of je moeder.

Cloud is zelf nog weleens weg gerend na een val. ongeveer 500 meter verder op heeft een vrouw hem uit het land geplukt. Was dol blij dat hij zo rustig op haar reageerde en zij hem te pakken had. Heb dr uit gelegd wat er gebeurt was, haar bedankt en nog even gekletst en verder gereden. Wat als zij hem niet te pakken had, wat als hij een trekker tegen kwam en de sloot in springt?

Willi
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 17:25

nobillity schreef:
Jemig ik zou echt hartstikke blij was als mijn paardje teruggevonden was(heb er zelf geen) Ze moeten je ma dankbaar zijn, sommige mensen zijn tenminste nog beleefd zeg maar zij iig niet. Maar weet je zeker dat het de eigenaresse was die haar schopte want het kan zijn dat misschien een vriendin op dat paard heeft gereden?


Ja, het zou kunnen dat het niet de eigenaresse was, maar iemand die dat paard mocht rijden. Maar het meisje dat op het paard reed, schopte haar niet.. Dat was iemand die erbij was op de fiets
Ik zou idd ook ontzettend blij zijn als iemand mijn paard ongedeerd terug kunnen geven!

Ravenna
Berichten: 912
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:26

ik zou ook super blij zij als ze mijn paard hadden gevangen (voor hetzelfde komt het dier onder een auto).
en dat trappen had ik echt niet geaccepteerd (ik had gezegt van "waar slaat dat op begrijp toch dat het dier er nu niks van begrijpt waarom je hem een trap geeft" als je een paard straft voor iets moet je het meteen binnen een paar seconde doen).
maar dat schoppen was ik echt super kwaad op geweest en ten 2e ze kunnen zeggen dat die merrie geen lieverdje was (die merrie is gewoon slim de ruiter kan niet eens op haar blijven zitten en daar profiteerd ze van) dat is niet gemeen maar dat dier is gewoon veel ste slim.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:28

ladyelmira heeft wel gelijk. in de regels van bokt.nl staat dat je andersmans'paard niet p bokt mag zetten, zonder toestemming van de eigenaar. hoe zou jij het vinden als je dit leest en opeens je paard daar ziet staan? Knipoog dand enk je toch ook: ik wil niet dat mij paard hier bij staat. mensen gaan je hierdoor ook herkennen.

je wil toch bv ook niet dat een f ander meisje ene foto maakt van jou paard in de wei, en vervolgens op het internet zet en eronder zet: dit paard word mishandeld of zoiets dergelijks?(dit is een voorbeeld)

en natuurlijk, je hoeft neit zomaar je paard te schoppen, daar ben ik het mee eens: maar wat kan je er aan doen? het is haar paard, en nu deed die vriendin of wat het ook was dat, maar de eigenaar had als ze het niet goed vond dan echt wel gezegt: blijf met je fikken van mijn paard af.


groetjes

Willi
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 17:29

Judith_ schreef:
Misschien was de ruiter zelf behoorlijk geschrokken? Kan me goed voorstellen dat je daar van schrikt en dan niet altijd netjes reageert.

Maar het schoppen van een paard, ik zou het zelf niet toe laten. Of ik nou de ruiter was of je moeder.

Cloud is zelf nog weleens weg gerend na een val. ongeveer 500 meter verder op heeft een vrouw hem uit het land geplukt. Was dol blij dat hij zo rustig op haar reageerde en zij hem te pakken had. Heb dr uit gelegd wat er gebeurt was, haar bedankt en nog even gekletst en verder gereden. Wat als zij hem niet te pakken had, wat als hij een trekker tegen kwam en de sloot in springt?


Ja, dat de ruiter er ook erg van geschrokken is geweest kan ik ook heel goed begrijpen! Zou ik zelf ook zijn! Wij hebben er op dat moment ook aan gedacht.. Maar haar gezicht straalde dat totaal niet uit, ze stapte echt op alsof ze het paard nét gezadeld had, dus vandaar dat wij er wel een raar gevoel over kregen

Willi
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 17:32

Clienn schreef:
ladyelmira heeft wel gelijk. in de regels van bokt.nl staat dat je andersmans'paard niet p bokt mag zetten, zonder toestemming van de eigenaar. hoe zou jij het vinden als je dit leest en opeens je paard daar ziet staan? Knipoog dand enk je toch ook: ik wil niet dat mij paard hier bij staat. mensen gaan je hierdoor ook herkennen.

je wil toch bv ook niet dat een f ander meisje ene foto maakt van jou paard in de wei, en vervolgens op het internet zet en eronder zet: dit paard word mishandeld of zoiets dergelijks?(dit is een voorbeeld)

en natuurlijk, je hoeft neit zomaar je paard te schoppen, daar ben ik het mee eens: maar wat kan je er aan doen? het is haar paard, en nu deed die vriendin of wat het ook was dat, maar de eigenaar had als ze het niet goed vond dan echt wel gezegt: blijf met je fikken van mijn paard af.


groetjes


Ja, maar ik zeg verder niet iets negatiefs over het paard, want daar was absoluut niks mis mee! Dus vandaar dat ik de foto's erbij had gezet.. Geef wel toe de regels niet te hebben gelezen, en om die reden verwijder ik ze dan wel

Jenniferr

Berichten: 496
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Almere

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:34

Ow haha dacht al!haha!
miscomminicatie

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:35

Ja.. Die paardenmensen zijn niet meer gezellig tegenwoordig...
(hoeft nog geen eens gezellig maar gewoon normaal doen kan toch wel?)

idd heel raar ik zou zoo blij zijn he..

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:37

Sjonge, dat slaat ook nergens op, voor hetzelfde geldt was dat paard vermist geraakt.

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:40

sommige mensen hebben geen manieren

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:40

Willi schreef:
Clienn schreef:
ladyelmira heeft wel gelijk. in de regels van bokt.nl staat dat je andersmans'paard niet p bokt mag zetten, zonder toestemming van de eigenaar. hoe zou jij het vinden als je dit leest en opeens je paard daar ziet staan? Knipoog dand enk je toch ook: ik wil niet dat mij paard hier bij staat. mensen gaan je hierdoor ook herkennen.

je wil toch bv ook niet dat een f ander meisje ene foto maakt van jou paard in de wei, en vervolgens op het internet zet en eronder zet: dit paard word mishandeld of zoiets dergelijks?(dit is een voorbeeld)

en natuurlijk, je hoeft neit zomaar je paard te schoppen, daar ben ik het mee eens: maar wat kan je er aan doen? het is haar paard, en nu deed die vriendin of wat het ook was dat, maar de eigenaar had als ze het niet goed vond dan echt wel gezegt: blijf met je fikken van mijn paard af.


groetjes


Ja, maar ik zeg verder niet iets negatiefs over het paard, want daar was absoluut niks mis mee! Dus vandaar dat ik de foto's erbij had gezet.. Geef wel toe de regels niet te hebben gelezen, en om die reden verwijder ik ze dan wel


ja maar dit zijn redenen waarom je foto's op bokt.nl niet mag plaatsen zonder toestemming. mensen herkennen paarden en daarvan de eigenaren

Anoniem

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:43

Nou volgens mij is er ook nog zo iets als vrijheid van persvrijheid. Dit is een verslag en het paard wordt niet met bijbedoelingen op de foto gezet. Beetje overdreven reaktie hoor.

Mooi paardje, heel mooi paardje en zo bewijst het maar weer eens dat velen een paard niet waard zijn, verwende mormels zijn het. Helaas weer mensen met paarden en paardenmensen en zo is het verschil weer eens over te duidelijk te zien.

Anoniem

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:44

jeetje wat een reactie van die mensen op die fiets en de ruiter zeg! Ik zou dol en dolblij zijn als iemand mij mijn paard weer veilig en ongedeert terug zou geven!

En over de foto's plaatsen dat mag iodd niet zonder toestemming van de eigenaar

Willi
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 17:48

russel schreef:
Nou volgens mij is er ook nog zo iets als vrijheid van persvrijheid. Dit is een verslag en het paard wordt niet met bijbedoelingen op de foto gezet. Beetje overdreven reaktie hoor.

Mooi paardje, heel mooi paardje en zo bewijst het maar weer eens dat velen een paard niet waard zijn, verwende mormels zijn het. Helaas weer mensen met paarden en paardenmensen en zo is het verschil weer eens over te duidelijk te zien.


Ja, zo dacht ik er ook over, met het paard is absoluut niets mis! Maarja, de regels.. Heb de foto's er niet zelf op gezet, en heb degene die ze er voor mij op heeft gezet al gevraagd ze te verwijderen, dus kan er ook niet meer aan doen..

tinka__
Berichten: 1094
Geregistreerd: 03-03-07

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:49

Inderdaad een vreemde reactie.. een bedankje had er echt wel van af gemogen.. Ik zou dolgelukkig zijn als iemand hem even zo vangen..

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:53

Ik ben ook een keer een paard met kar tegen gekomen op de hei.
Was met een vriendin aan het rijden, ineens zagen we een paard met een kar aankomen in de verte. Eerst dachten we dat het een sulky was omdat we niemand er boven uit zagen steken zegmaar. Toen hij steeds dichterbij kwam zagen we dat het wel een gewone kar was, maar zonder iemand erop Clown
Paard kwam in volle galop langs. Wij zijn omgekeerd en op een afstandje gevolgd. Al vrij snel ging hij rustiger en uiteindelijk draafde hij ergens een fietspad op. Maar we konden hem niet inhalen om te pakken, als wij dichterbij kwamen ging hij weer harder.
Tot er een hek in zicht kwam. Vlak voor het hek ging hij stappen, zijn wij snel van de paarden gesprongen en heeft m'n vriendin hem gepakt.
Was echt een heel braaf paard. Maar nu zaten we wel met dat paard (met kar en al) We zijn weer terug gelopen naar waar hij vandaan kwam en uiteindelijk kwamen we de man van wie het paard was tegen bij een jongen achter op de fiets.
Die man was zo ontzettend blij. Het was het paard van z'n dochter en hij was helemaal in paniek geweest.
Als dank kregen we allebei 5 euro en die jongen op de fiets 10 euro omdat hij zo hard gefietst had.

Willi
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 17:55

Lenneke_ schreef:
Ik ben ook een keer een paard met kar tegen gekomen op de hei.
Was met een vriendin aan het rijden, ineens zagen we een paard met een kar aankomen in de verte. Eerst dachten we dat het een sulky was omdat we niemand er boven uit zagen steken zegmaar. Toen hij steeds dichterbij kwam zagen we dat het wel een gewone kar was, maar zonder iemand erop Clown
Paard kwam in volle galop langs. Wij zijn omgekeerd en op een afstandje gevolgd. Al vrij snel ging hij rustiger en uiteindelijk draafde hij ergens een fietspad op. Maar we konden hem niet inhalen om te pakken, als wij dichterbij kwamen ging hij weer harder.
Tot er een hek in zicht kwam. Vlak voor het hek ging hij stappen, zijn wij snel van de paarden gesprongen en heeft m'n vriendin hem gepakt.
Was echt een heel braaf paard. Maar nu zaten we wel met dat paard (met kar en al) We zijn weer terug gelopen naar waar hij vandaan kwam en uiteindelijk kwamen we de man van wie het paard was tegen bij een jongen achter op de fiets.
Die man was zo ontzettend blij. Het was het paard van z'n dochter en hij was helemaal in paniek geweest.
Als dank kregen we allebei 5 euro en die jongen op de fiets 10 euro omdat hij zo hard gefietst had.


Dat is tenminste leuk, dan heb je er een goed gevoel over! Vooral omdat die man helemaal blij was!