Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willi
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-07

Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 16:05

Hoi bokkers,
Mijn vriendin en ik zijn met onze paardjes op maandag 30 april naar de uithof/ madestein geweest voor een lekker buitenritje. (met mijn moeder mee op de fiets, om foto's te maken)
Toen we net hadden overgestoken om 15.45 uur van de Uithof naar Madestein, zagen we ineens een grote, zwarte, opgezadelde merrie zonder ruiter over de weg draven. Mijn moeder bedacht zich geen moment, en gooide haar fiets aan de kant, rende de weg op en pakte het paard.
De merrie rilde over heel haar lichaam, was erg bezweet, duidelijk erg geschrokken, en in paniek. Mijn moeder heeft na 10 minuten de merrie kunnen kalmeren en haar rustig droog gestapt.
We hebben ruim een kwartier op de ruiter gewacht, want de politie had het meisje gemeld dat het paard gevonden was bij ons.

Toen rond de tijd dat de ruiter eraan kwam, was het paard nét rustig, enigszins ontspannen en droog gestapt door mijn moeder. Er kwamen 2 fietsers aan die zeiden dat ze het paard kwamen halen, waarna 1 van de fietsers de merrie meteen een SCHOP gaf!! Wij schrokken daar heel erg van, want dat had het paard op dat moment absoluut niet verdient!
Daarna kwam de ruiter aanstrompelen en liep meteen naar haar paard, en vroeg aan het meisje die het paard een schop gaf, of de merrie iets mankeerde (alsof zij dat weet..) en negeerde ons vervolgens alledrie, en stapte op het paard die mijn moeder vast had.
Mijn moeder vroeg toen aan het meisje op de fiets wat er gebeurd was en die zei dat ze er waarschijnlijk afgebokt is in Ockenburg en dat het geen leuk paard is. De amazone zelf heeft niets gezegd, of in ieder geval; niet tegen mijn moeder, die minstens een bedankje wel verdient had!
Wij zeiden ook niet veel, omdat wij erg overvallen waren met deze gebeurtenis. Misschien was de amazone dat ook wel, dachten we. Maar haar gezichtsuitdrukking straalde dat totaal niet uit, waardoor wij toch wel een raar gevoel kregen..
Kort daarna reed ze in draf weg!! Op dat moment heb ik haar na geschreeuwd:" Kan er geen bedankje vanaf??!" En toen, twijfelend, een bedankje..
Binnen 5 minuten waren ze weg!

Wij waren echt heel verbaasd over de reactie van deze mensen, want wij zouden echt dolgelukkig zijn als iemand ons losgebroken/ op hol geslagen paard zou vangen!

Wat vinden jullie hiervan? En wat hadden jullie gedaan in deze situatie?

(ps: hoe plaats je foto's op bokt?- heb namelijk ook foto's van het paard)

Rozanne

Berichten: 8160
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:09


PouFlam
Berichten: 27
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:11

Ik vind het echt nergens op slaan ik zou juist dolblij zijn als mijn paard werd gevangen, en dat die gene dat paard een schop gaf vind ik echt abnormaal. Als het paard bokt en je blijft erop zitten mag je best boos worden maar als hij helemaal in paniek was en in paniek een bok gaf en dan LATER nog straffen terwijl dat paard al helemaal niet meer weet wat er is gebeurt, want dat is het meestal.
Ik heb zelf ook een paard gehad wat op hol is geslagen in het park (voor de lol hij schrok nergens van) ik ben er op blijven zitten maar toen ik er af was ben ik wel boos geworden. Maar ik ga niet eraf naar stal toe en dan het paard straffen. Ik vind het echt niet normaal.

Willi
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 16:13

Rozanne schreef:
Via http://www.imageshack.us/ kan je ze up loaden. En dan de link in [img] link [/img] (zonder spaties)..

Je kan ze ook naar mij mailen dan zet ik ze er voor je op rozannekoska@hotmail.com


Oke, bedankt! Stuur ze dan wel naar jou, ben namelijk nog een beginner op bokt! Geld, geld!

Westerntrail

Berichten: 1745
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:15

Ik vind dat toch wel een rare reactie van haar.
En dan het paard nog een schop geven ook, naaa ja zeg.
Als het mijn paard was geweest had ik heel anders gereageerd.
Had jullie duizendmaal bedankt.
En had dan gezellig met jullie terug gereden.

honolulu

Berichten: 1905
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:15

Je kan er niet veel aan doen denk ik, maar ik had die meisjes eens goed duidelijk gemaakt wat ik er van zou vinden!
Ik ga haar toch ook niet schoppen als ze van de fiets valt ofzo Vork

Ik zou ook gelukkig zijn als iemand mijn paard zou vangen.. en misschien nog een leuk cadeautje geven (ik zou misschien adres vragen ofzo)

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:17

Vreemd zeg, ik had inderdaad reuze blij geweest als iemand hem dan gevonden had. En al had hij me eraf gebokt had ik hem never nooit een schop verkocht als ik hem dan weer heb. Ik zou allang al blij zijn dat hij niets mankeerd en volgende keer twee keer nadenken voor ik weer oppad ga. Rare mensen bestaan er toch op de wereld hoor :S

Ahtnamas

Berichten: 1167
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Almere

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:19

Als ik dit lees gaat het hier echt over een meisje dat het paard als cadeautje van papa en mama heeft gekregen toen ze net een week aan het paardrijden was Knipoog. Zo een verwend nest die niks weet over de omgang of de natuur van paarden.

Erg banketstaaf maar ja, die mensen zijn er nou eenmaal. Wel heel vervelend dat jullie na alle moeite geeneens een bedankje krijgen..

ben stiekem wel benieuwd naar de leeftijd van de ruiter!

ladymagic
Berichten: 1105
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:19

Nogal rare reactie inderdaad, misscien was de ruiter gewoon nog helemaal overdonderd.
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze zich nogal geschaamd hebben, geen excuus hoor, je kan alsnog wel beleefd zijn natuurlijk, maar het zou een verklaring kunnen zijn.
En tja die schop, het zou niet iets zijn wat ik zou doen inderdaad...

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:20

Hoe ondankbaar zijn die ruiters! Ze hadden op z'n minst even vriendelijk kunnen bedanken.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:22

bedankje zou er zpwiezo wel afkunnen, en dat schoppen paard weet niet eens meer wat ie gedaan heeft. Diep triest eigelijk

Rozanne

Berichten: 8160
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:23

Moderatoropmerking:
Foto's verwijderd
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-05-07 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie modopmerking.

XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:26

jeetje wat een ondankbaar kreng zeg ! en vooral dat ze het paard nog een schop naar gaf ! Boos!

ik heb ook een keer op een buitenrit een ponyveulen gevonden , en heb hem ook maar meegenomen naar huis Lachen de eigenaar van de pony was hellemaal blij dat hij ze pony weer had en dat hij niks mankeerde Lachen hoevaak die man ons wel niet bedankt had Haha!
maarja dat verwacht je ook dat iemand blij is zijn pony weer te hebben , vind het maar raar dat dat kind niet blij was !

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:26

mooi paard dat wel Tong uitsteken

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:26

naaahhh echt debiel dat die mensen zo reageerden zeg?
ik zou dolblij zijn en de vangers zeker bedanken, wie weet wat er met dat paard was gebeurd als ze niet gevangen was?

xxGermaXX
Berichten: 783
Geregistreerd: 18-03-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:28

wat een rare reactie er kan toch wel een bedankje af denk ik dan toch
ze zouden juist heel blij moeten zijn dat jullie haar paard hadden gevonden

Rozanne

Berichten: 8160
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:28

Lowara schreef:
naaahhh echt debiel dat die mensen zo reageerden zeg?
ik zou dolblij zijn en de vangers zeker bedanken, wie weet wat er met dat paard was gebeurd als ze niet gevangen was?



Ja idd.. Naja stelletje aso's denk ik.. En die igg niet om hun paard geven..

Willi
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 16:32

Rozanne schreef:
Lowara schreef:
naaahhh echt debiel dat die mensen zo reageerden zeg?
ik zou dolblij zijn en de vangers zeker bedanken, wie weet wat er met dat paard was gebeurd als ze niet gevangen was?



Ja idd.. Naja stelletje aso's denk ik.. En die igg niet om hun paard geven..


Ja, ze waren ook niet echt geinteresseerd in waar en hoe we haar hadden gevangen, niet echt belangstelling.. Dan geef je idd echt niet om je paard! En die schop, daar kan ik me ook nog steeds echt boos om maken!

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:33

Geinteresseerd of niet. Dat geeft je geen recht om foto's van een paard dat niet van jou is op bokt te zetten. Ik tem even.

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:36

ik zou die griet een trap gegeven hebben...maar ja dat mag natuurlijk niet !(ik had het WEL gedaan )
Nee , ik vind dat jullie het super gedaan hebben en ben blij dat het paard eerst tot rust is kunnen komen bij jullie ,verder is het lot in hun handen jammer genoeg
Jij hebt een TOPMOEDER Afgod

Willi
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 16:38

LadyElmira schreef:
Geinteresseerd of niet. Dat geeft je geen recht om foto's van een paard dat niet van jou is op bokt te zetten. Ik tem even.


De eigenaresse staat er toch niet bij? Waarom zou dat dan niet mogen? Paardenprivacy?? Haha Haha!

Anoniem

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:42

LadyElmira schreef:
Geinteresseerd of niet. Dat geeft je geen recht om foto's van een paard dat niet van jou is op bokt te zetten. Ik tem even.

Dan ga je half bokt leeghalen of zo?Het is toch haar eigen moeder die er bij staat?

Verder blijft het een ascociaal om niet even te bedanken.Ik heb eigenlijk al een paar keer een paard gevonden maar toch altijd van eigenaren die blij waren dat ze hem heel terug hadden.

Softijs

Berichten: 1273
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Waalre

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:46

Geeft ze niet om haar pony ofzo? Vind toch dat ze wel even bedankt had mogen zeggen. Mijn pony is ook een keer op hol geslagen samen met de pony van mijn moeder. We waren er allebei afgevallen en de pony's waren weggerent. De bereden politie zag ons vallen en zijn onze pony's gaan zoeken. Na 5 minuten hadden ze Gompie en Kaen gevonden en ze zeiden dat een mevrouw ze had gepakt, die snel wegmoest. We hebben de bereden politie heel erg bedankt, en later nog een bloemetje bij de mevrouw bezorgt, en natuurlijk super erg bedankt Haha!..

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:48

silvana als het goed is staat er in de regels dat je alleen paarden op bokt mag neerzetten als je toestemming van de eigenaar hebt. Dat geld ook voor handelpaarden e.d.

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Paard gevonden!- hoe zou jij reageren als het de jouwe was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:52

LadyElmira schreef:
Geinteresseerd of niet. Dat geeft je geen recht om foto's van een paard dat niet van jou is op bokt te zetten. Ik tem even.


Jeetje pietje, voor het zelfde geld had een pers fotograaf het paard gezien en hem op de foto gezet en door de kranten laten gaan met PAARD ONTSNAPT EN VORMT GROOT GEVAAR. Of iets dergelijks.
Dat rotkind/ die rotkinderen moet maar eens normaler omgaan met alles om hun heen. Ze hebben én geen respect voor het paard én geen respect voor de gene die haar paard gevonden had. Bah ik kan dat soort kriebelse mensen wat OEHhhh Stoom uit je oren

LadyElmira: oja dat kan wel eens zo zijn. Verdorie nou de volgende keer dan maar foto's maken van die tuthola's en die over heel bokt laten gaan Haha!