camping waar paarden mee mogen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 01:20

ok, het idee is om deze zomer samen met een leerling voor ongeveer 4 dagen ergens in Nederland op een camping te staan met een tentje.
De bedoeling is dan dat we allebei onze paarden meenemen zodat we elke dag mooi buiten kunnen rijden en we gewoon toch een beetje een vakantiegevoel hebben.
We heben al een camping in Drente gevonden,maar daar moet je met paard gelijk een week blijven, en dat is gewoon te lang.
Wie weet in Nederland ( en dan vanaf Overijssel en niet verder dan Drente, Gelderland etc omdat ik het anders niet eerlijk vind tegenover de paarden) een leuke camping waar je ook je paard mag stallen of waar die in de buurt voor niet belachelijk veel geld kan staan? (normale prijzen zoeken we dus) het enige wat we willen is een mooie rijomgeving waar je je 4 dagen kunt vermaken.
Zelf dachten we ook aan de Veluwe,maar weet niet wat de opties daar zijn?

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:14

Laatst bijgewerkt door Mickyl op 15-04-07 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

missyissy
Berichten: 623
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: boven de rivieren.

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:15


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:17

Onze overburen hebben een mooie landschaps camping waar mijn pony's ook staan (http://www.hetveentieshof.nl/index.htm)en ik heb nog wel stallen over. Weide hebben we zelf helaas al te kort dus ik zou je alleen stallen kunnen bieden maar wat zoek je precies? Wij wonen hier in een erg mooie omgeving met mooie natuurgebieden rondom. Het Mantingerzand is bijvoorbeeld geweldig mooi maar daar mag je met je paard dus niet in. Er loopt wel een ruiterpad omheen en er lopen hier wel ruiterroutes. Als je echt in het bos wilt rijden kan je nog naar boswachterij Gees rijden, dat kan door de berm van het fietspad en is niet echt heel erg ver. Daar heb je mooie brede zandpaden. Verder kan je hier in de omgeving echt heel mooi rijden.
Mocht dit iets voor jullie zijn pb mij dan even, het gaat hier dus om Mantinge, Midden Drenthe (het groene hart van Drenthe)

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 11:24

we zoeken echt een ruitergebied waar je hele dagen kan vertoeven. eerste idee was naar een van de eilanden, maar dat wordt echt te duur.
tweede idee was Drente, dus het kan heel goed dat we rond da gebied waa jij het over hebt zouden komen. derde plan en de veiligste is de veluwe. daar zijn we in oktober al een dag geweest en dat beviel eigelijk heel erg goed.

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:29

http://www.paalhoeve.nl

Ik heb zelf geen ervaring met deze camping, ben er wel een keer geweest om te kijken, ziet er leuk uit en veel weide en mooie omgeving.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:40

http://www.oudemeulenbrugge.nl/

Een camping/appartement/pensionstalling in Warnsveld, nabij Zutphen, Lochem en Vorden.

Gelegen in het op 1 na grootste aaneengesloten natuurgebied van Nederland. Alleen de Veluwe is nog groter.

Geweldig rijden, veel bos, heide, brede zandpaden, smalle slingerweggetjes en ook de bezienswaardigheden zijn vaak te paard prima bereikbaar.

Ik woon zelf in Lochem en rij met mijn fjord al ruim 6 jaar in dit gebied rond. Nog steeds ontdek ik volop nieuwe wegen. Bij het oude meulenbrugge heb ik zelf ook overnacht tijdens een trektocht. Geweldige weides, groot en met veel schaduw. Goede stallen een afspuitplaats waar je eigenlijk direct na aankomst naar toe wordt begeleid. Hele aardige mensen waarvoor geen moeite ze te veel is.

Het is dat het zo dicht bij huis ligt, maar anders had ik een heel goed stekkie gevonden daar!

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:54


Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 12:21

fjordnina schreef:
http://www.oudemeulenbrugge.nl/

Een camping/appartement/pensionstalling in Warnsveld, nabij Zutphen, Lochem en Vorden.

Gelegen in het op 1 na grootste aaneengesloten natuurgebied van Nederland. Alleen de Veluwe is nog groter.

Geweldig rijden, veel bos, heide, brede zandpaden, smalle slingerweggetjes en ook de bezienswaardigheden zijn vaak te paard prima bereikbaar.

Ik woon zelf in Lochem en rij met mijn fjord al ruim 6 jaar in dit gebied rond. Nog steeds ontdek ik volop nieuwe wegen. Bij het oude meulenbrugge heb ik zelf ook overnacht tijdens een trektocht. Geweldige weides, groot en met veel schaduw. Goede stallen een afspuitplaats waar je eigenlijk direct na aankomst naar toe wordt begeleid. Hele aardige mensen waarvoor geen moeite ze te veel is.

Het is dat het zo dicht bij huis ligt, maar anders had ik een heel goed stekkie gevonden daar!


mm dit klinkt eigenlijk erg goed. en Lochem is goed te doen, ben er in Oktober nog per ongeluk doorheen gereden toen ik voor Tripalon Laren verdwaald was Clown
Worden de routes een beetje goed aangegeven daar dan?

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:48

Ja prima, desnoods wil ik wel een keertje als gids fungeren Clown
De brede zandpaden zijn allemaal voorzien van een naam, zolang je die onthoud kom je altijd weer goed uit. Een ander referentiepunt is de weg tussen Zutphen en Lochem, als je die gevonden hebt, vind je ook veel gemakkelijker de locatie terug waar je op dat moment staat.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 16:40

mmm leuk! en er zijn ook bv bossen in de buurt waar je min of mee doorheen kunt, of waar bossen op niet al te grote afstand met de trailer zijn te bereiken? ( heb iets met bossen Clown )
en als we erheen gaan, kunnen we natuurlijk altijd meetten, een gids is nooit weg Knipoog

hennyvanamon
Berichten: 609
Geregistreerd: 21-10-06

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:42

hallo in hoek/ holland heb je een camping, en daarnaast is een manege 5 min lopen daar kan je op afspraak als er plaats is je paard stallen , je loopt ong 10 zo met je paard naar het strand echt super daar.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 17:01

maar in het hoogseizoen mag je het strand niet op toch?

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:03

Je kan ook naar de heksenlaak, geloof dat ze daar ook stallen verhuren.
Dat is een erg leuke camping.
Ben er zelf geweest, heb daar ook in die tijd eens les van edwin klokman gehad.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:19

Lowara schreef:
mmm leuk! en er zijn ook bv bossen in de buurt waar je min of mee doorheen kunt, of waar bossen op niet al te grote afstand met de trailer zijn te bereiken? ( heb iets met bossen Clown )
en als we erheen gaan, kunnen we natuurlijk altijd meetten, een gids is nooit weg Knipoog

In de buurt? Je zit er midden in! Haha!

Er zijn evt. nog wel andere leuke locaties waar je ook prima kunt komen. De Lochemse of Barchemse Enk. Dat is een netwerk van zandpaden midden tussen de akkers. Je kunt ook naar beekvliet rijden. Een kasteeltje met een fietspad wat langs een redelijk brede beek stroomt. Hier zitten regelmatig zwarte zwanen. Vervolgens rij je door een buurtschap, gewoon over het koeienpad zo dwars tussen de boerderijen door. Alsof je terug gaat naar de middeleeuwen, dat gevoel geeft dat altijd. Vervolgens kun je via zogenaamde hessenwegen langs de oude tolboerderij en over de houten brug regelrecht het dorp Barchem inrijden. Wil je niet dwars door het dorp, dan kun je er ook aan de zijkant doorheen of het helemaal links laten liggen.

De heksenlaak raadt ik je sterk af. Het is echt een zozo spulletje, je betaalt er echter wel meer voor dan bij de oude meulenbrugge. De camping kan best leuk zijn, de paarden hebben het er niet zo geweldig. Staan in donkere stallen en komen maar zelden op de wei. Zij zitten aan de andere kant van de berg, er liggen 2 huizen tussen, maar toch les ik er alleen maar als het niet anders kan.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:25

Mickyl schreef:
http://www.campingboszicht.nl/
Ben hier zelf nog niet geweest maar heb 'r goede verhalen over gehoord, het is aan de veluwetrail

Ik ben hier al 3 keer in de zomer geweest en eind mei ga ik er weer 4 dagen heen. Het ligt aan de plek maar in de meeste gevallen staat je paard tegenover je tent in de wei, vind ik zelf altijd erg leuk Lachen Ze hebben stallen waar ze eventueel s nachts in kunnen. Aaardige mensen, super omgeving Lachen Als je meer wilt weten hoor ik het wel.

areke

Berichten: 4406
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: asperen

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:27


racheltjj

Berichten: 1879
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:29


djuraolisa

Berichten: 258
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: leeuwarden

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:07

camping samoza ( veluwe) en camping de blauwe haan( tussen uffelte en havelte)

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:09

Ik weet niet welke camping je in Drenthe hebt gevonden, maar ik ben daar op camping Groot Bartje geweest. Ook erg mooi daar in de omgeving om te rijden.

Rhiannon
Berichten: 1478
Geregistreerd: 06-05-04

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:12

www.manegejonker.nl
Aan het strand en een camping in de buurt. duinritten zijn ook super daar!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:00

Als je redelijk goedkoop wilt: kamperen bij de boer. Die kunnen altijd wel een wei creƫren en het kost weinig. Bijv fam Jansen in Wateren. Midden (!) in het Drents Friese Wold. Basisvoorzieningen maar je kan vanaf daar alle kanten op. Ik heb daar een aantal jaar gestaan voor dat ik ook hier kwam wonen.
Een andere fam Jansen zit in Otterlo. Ook erg leuk.

Groot Bartje in Zorgvliet heeft wat meer luxe en is ook erg leuk.

anniee
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Den Haag

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 15:09

www.hettrekpeerd.com daar gaan wij ieder jaar heen; 65 km ruiterpaden en je zit meteen aan het bos vast dus hoeft ook niet langs het verkeer. Je kunt er kamperen (is kamperen bij de boer) of een caravan huren als die nog vrij zijn. Er is een bak aanwezig en stalling of weidegang voor je paard.
www.knollegruun.nl is een manege die ook pal aan het bos ligt, vind alleen zelf de ruiterpaden minder mooi omdat het aangelegd is (rechttoe-rechtaan) en bij het trekpeerd is juist alles lekker natuurlijk en veel verschil in begroeiing en soorten paden.
Lekker he, met de paarden op vakantie?!! Kan niet wachten tot wij ook weer heen gaan. Lang leve de paardrijvakanties! Lachen

Anoniem

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 00:24


anniee
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Den Haag

Re: camping waar paarden mee mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:44