Pak je kans! Info en mening gevraagd voor ontwerp ruiterrout

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Pak je kans! Info en mening gevraagd voor ontwerp ruiterrout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 21:44

somokkele schreef:
Ik mis ........................ bestaande ruiterroutes Clown . Bij ons in de buurt zijn helemaal geen ruiterroutes nl



Precies bij ons ook (tussen A12, A27 en de het A'dam Rijnkanaal) Heb contact opgenomen met KNHS; ben nu samen met de regioconsulent en de stichtse groenlanden (heeft paden in onderhoud) bezig of het mogelijk is om naast bestaande wandelpaden, men/ruiterpaden aan te leggen. Dit is niet 1-2-3 gerealiseerd, maar dat moet elke betrokken partij aan werken.
Ook wordt gekeken of er op drukke wegen verkeerslichten met handbediening kunnen worden aangebracht.

Anoniem

Re: Pak je kans! Info en mening gevraagd voor ontwerp ruiterrout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:36

Ik mis dus ook bestaande ruiterroutes...
Groot nationaal park op de hoek, maar daar mag je niet in
En erom heen moet je maar zien wat je doet Lachen

tepaard2

Berichten: 54
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pak je kans! Info en mening gevraagd voor ontwerp ruiterrout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:13

ik mis vooral doorgaande routes, laten we zeggen van Amsterdam naar Keulen, nu moet ik maar zien hoe ik te paard een tocht uitzet!!!

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Pak je kans! Info en mening gevraagd voor ontwerp ruiterrout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:40

tepaard2 schreef:
ik mis vooral doorgaande routes, laten we zeggen van Amsterdam naar Keulen, nu moet ik maar zien hoe ik te paard een tocht uitzet!!!



Dat is een vergaand plan zeg! Waarom wil je naar St. Petersburg? Is wel een mooie stad, maar heb je daar een speciale doel en/of bedoeling mee?
Je kunt met kaarten van StaatsBosBeheer naar de Utrechtste Heuvelrug komen en dan over gaan op :
De atlas van de Euroregioroutes Rijn -Waal. Daarop staan ook de hoefsmeden en DA's die je hopenlijk niet nodig hebt, maar ook de logeeradressen waar je met een paard welkom bent. Alle uitneembare kaarten bestrijken het gebied van de lijn Veghel/Oss/ Ede en aan de oostkant Dinslaken/Duisburg. Daar kan je vast mee uit de voeten.
Ik kocht het nij de VVV Zwolle. Heeft als subtitel; Grenzeloos Paardrijden.
Voor paden in Duitsland moet je Googelen 'Wanderreiter' dan kom je een heel eind, veel succes.
Wanneer wou je gaan?

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Pak je kans! Info en mening gevraagd voor ontwerp ruiterrout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:55

Ik mis eigelijk niks, kan dat ook?
Hier in de omgeving zijn heel veel ruiterroutes, genoeg keus uit verschillende ondergronden.

Oke, er liggen wel eens boomwortels of na die storm moest je hier en daar om een omgevallen boom rijden. Maar dat vind ik ook wel een beetje bij buitenrijden horen. Ik hoef geen aangeharkt pad.
Maar aan de andere kant wil ik daar dan ook niet voor moeten betalen.

MandyNancy
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: naast de buurman

Re: Pak je kans! Info en mening gevraagd voor ontwerp ruiterrout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:59

ik wil ook graag mennen maar weet niet hoe het moet heb je nog 1 paar tips voor mij ??? Bloos

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Pak je kans! Info en mening gevraagd voor ontwerp ruiterrout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:58

Ze zíjn er en veel. Tel je zegeningen en geniet ervan Pling

HC

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Pak je kans! Info en mening gevraagd voor ontwerp ruiterrout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:24

Huertecilla schreef:
Ze zíjn er en veel. Tel je zegeningen en geniet ervan Pling

HC


Wat een dooddoener! Jij zit in Spanje en daar is het land groter en een kleiner inwonertal. Jij hebt makkelijk praten!

Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Pak je kans! Info en mening gevraagd voor ontwerp ruiterrout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:33

Mennen doe ik persoonlijk liever op een zandpad.

Verder zou ik óp de route graag een duidelijk bord o.i.d geplaatst zien voor er een grote weg aankomt. Op vakantie op de veluwe (daar ken ik de weg niet goed) had ik bijvoorbeeld eens dat we net in een lekkere galop zaten toen er vanuit het niets (en ik let echt wel op, maar het was gewoon om de bocht) een grote weg aankwam. Dat is natuurlijk erg gevaarlijk.

Hier omgeving zaandam hebben we niet één ruiterroute, dus daarover geen klachten Verdrietig

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Pak je kans! Info en mening gevraagd voor ontwerp ruiterrout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:39

Yinari schreef:
Mennen doe ik persoonlijk liever op een zandpad.

Verder zou ik óp de route graag een duidelijk bord o.i.d geplaatst zien voor er een grote weg aankomt. Op vakantie op de veluwe (daar ken ik de weg niet goed) had ik bijvoorbeeld eens dat we net in een lekkere galop zaten toen er vanuit het niets (en ik let echt wel op, maar het was gewoon om de bocht) een grote weg aankwam. Dat is natuurlijk erg gevaarlijk.

Hier omgeving zaandam hebben we niet één ruiterroute, dus daarover geen klachten Verdrietig



Oei ja het lijkt me dat je je kapotschrikt, als die weg onaangekondigd op je pad komt. Het lijkt me dat je daarover kunt klagen bij het KNHS. Daar nemen ze je klachten echt wel serieus. Weet je nog ong. waar het was?

Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Pak je kans! Info en mening gevraagd voor ontwerp ruiterrout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:41

Nee, niet precies meer. Het is al twee jaar geleden en ik ben daar verder niet bekend. Het was in de omgeving Nieuw-Millingen maar waar precies...? Als ik er nog eens op vakantie ga (en dan herken ik dat pad wel denk ik Lachen ) zal ik wel overwegen om het bij KNHS te melden, goeie tip :J