De Veluwe: overnachting plus mogelijkheid om ponies te huren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prince

Berichten: 2453
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

De Veluwe: overnachting plus mogelijkheid om ponies te huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 19:50

Hallo,

Ik ben samen met een vriendin van plan om in september met onze paarden plus onze dochters van 14 jaar een buitenritweekend te gaan maken. Nu zoeken we hiervoor een gezellige accomodatie op de Veluwe (het liefst niet verder naar het Oosten toe dan Apeldoorn) waar we onze paarden kunnen stallen, liefst meteen aan ruiterpaden (dus niet eerst een aantal km over de weg) en (heel belangrijk) waar we ook twee brave ponies kunnen huren voor onze meiden (die het liefst ook nog enig richtinggevoel hebben - de ponies dus - voor als we zelf de weg kwijt raken Knipoog ).
Begeleiding zou mooi zijn maar is niet noodzakelijk.

Iemand tips ???

kruimeltje3
Berichten: 315
Geregistreerd: 01-09-06
Woonplaats: bemmel

Re: De Veluwe: overnachting plus mogelijkheid om ponies te huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:11

Hallo,

Kijk eens op http://www.mansour.nl. Ik heb daar een leasepaard. Er is zelfs een mogelijkheid om een appartement te huren en je paarden daar te stallen. Zij hebben super uitrijmogelijkheden. De manege zit direct naast het ingang van het park De Hoge Veluwe.
Ik zou je de hoge veluwerit aanraden. Dan ga je onder begeleiging van oa de eigenaar vijf uur lang struinen door de hoge veluwe. Onderweg lekker een hapje eten en daarna weer terug struinen. Je volgt dus geen ruiterpaden. Echt een aanrader.

Gr Marjolein

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: De Veluwe: overnachting plus mogelijkheid om ponies te huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:43

misschien iets hoger gelegen in het drentse buiten, heerlijke mogelijkheid om buiten te rijden, paarden pony's huren, zelfs je eigen paard/pony voor een weekend of week!!

appartementen van 2 tot 10 pers. en groepsaccommodatie's. je paard kan op stal of weide. en word die week gevoerd en gemest

meer weten?>

kijk op www.leschevaux.nl

Prince

Berichten: 2453
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Re: De Veluwe: overnachting plus mogelijkheid om ponies te huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 22:00

@ rink: ja. les chevaux had ik ook al overwogen, maar ligt vrij ver bij ons vandaan helaas.

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: De Veluwe: overnachting plus mogelijkheid om ponies te huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 01:22

Is Kootwijk ook te ver?
Waar ik sta is t ook mogelijk om b.v een weekendje of een week te overnachten. Kosten zijn 4 euro per paard (excl. hooi en stro). Je kunt er zelf ook overnachten wat de kosten daarvan zijn weet ik niet precies.
Je hebt hier een hele mooie omgeving om te rijden! (Kootwijkerzand, loofles..., je kunt uren rijden zonder drukke wegen over te steken)

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: De Veluwe: overnachting plus mogelijkheid om ponies te huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 07:17

Bij stal mansour verhuren ze geen paarden/pony's. Je kunt wel op een paard of pony meegaan met een georganiseerde rit.
In kootwijk: Manege de paalhoeve had 5 paarden die je kon bijhuren met een rit. Die hebben ze niet meer helaas.

Prince

Berichten: 2453
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Re: De Veluwe: overnachting plus mogelijkheid om ponies te huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 11:20

Kootwijk ligt wat dichter bij dan Buinen Haha! . Klinkt heel goed. Zoek alleen wel een plek waar je ook twee ponies bij kunt huren Ja .

bacardi2001

Berichten: 93
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: hoorn

Re: De Veluwe: overnachting plus mogelijkheid om ponies te huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:04

@ elmiran, Over welk adres heb jij het precies in Kootwijk? Zou je hiervan de website willen geven als jij die weet? Anders het adres.

Temp

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Utrecht

Re: De Veluwe: overnachting plus mogelijkheid om ponies te huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:20

Ik zou dat adres ook graag willen weten Pling Bij manege ponyvreugd, in Kootwijkerbroek, kan je je paard stallen, en een pony huren. www.ponyvreugd.com is geloof ik de website. Ik ben er vorig jaar geweest en heb enorm genoten. Misschien dat dit iets is?

_noukie_
Berichten: 477
Geregistreerd: 01-05-07

Re: De Veluwe: overnachting plus mogelijkheid om ponies te huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 08:34

misschien is stalhouderij van bijnen iets, het ligt in putten. Je kan daar buitenritten maken (zonder en met begeleiding) Een vakantiehuisje of camping in de buurt vinden zal niet moeilijk zijn ( er zijn daar overal campings en bungalowparken e.d.) kijk maar eens op www.stalhouderijvanbijnen.nl