in de klei wegezakt tijdens een ordinaire training (enduranc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

in de klei wegezakt tijdens een ordinaire training (enduranc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 22:27

Tja, waar zal ik beginnen. Allereerst was ik een paar maanden geleden super blij dat Splash zo snel genezen was van een pees blessure. We zijn nu al weer een poos flink aan het trainen met goed resultaat. Alles verliep zoals het hoorde en was het akkefietje van de hoefsmid al vergeten en vergeven dat ze dankzij hem stilstond. Dan een paar weken geleden dat mijn touw gewoon losliet van de haak toen ik aan het wandelen was buiten met eens schrikkerig paard en Splash bedacht van DOEI. Ook dit was goed afgelopen maar weer een (fabricage)fout. De nageltred was ik ook niet vergeten met dank aan mijn bijrijdster waardoor ze 10 dagen op de kliniek moest blijven komt er nog iets ergers aan.

We waren gister met 3 paarden lekker aan het rijden en het was regenachtig dus we deden iets rustiger aan tegen glioj partijen. Uiteindelijk kwamen we bij een gedeelte aan waar ze bezig waren geweest (niks wees erop dat ze nog bezig waren aangezien er geen machines of iets dergelijks stond), leuke heuvels gemaakt, bruggetje erbij super gave waterpartijen. het kon niet op. Todat we bij een pad aankwamen waar een heuvel stond, we reden erheen ook het bordje van het ruiterpad stond er nog steeds. We dachten namelijk dat we er niet langs konden en moesten anders een andere route uitstippelen. We konden er geweeon langs er waren zelfs sporen van fietsers etc. En die rijden regelmatig over onze paden. Het pad zag er ook goed uit, tenminste niet anders dan anders. En dat was dus het erge. Opeens uit het niet zakte we weg, steeds dieper en dieper. Splash liep voorop en we konden niet draaien, terug kan ook niet want we zaten muurvast. Ik weet ook niet meer van hoe en wat, maar in de verte hoorde ik mijn vriend schreeuwen van dat ik er af moest (wat was ik blij dat hij voor de verandering mee was zeg), ik had alleen geen idee hoe ik eraf moest, Splash ging van links naar rechts en omhoog. Uiteindelijk heb me er af laten glijden op het moment dat ze omhoog kwam. Hard kwam ik niet neer want ze zat met haar billen er in vast. Nu was ze mijn gewicht tenminste kwijt en dat scheelt ook weer. Ze heeft zich kranig gehouden en had er heel veel moeite mee. Na 5 minuten worstelen had ze zichzelf er al uit. Ze deed het met behulp van steigeren en naar voren springen en dat deed ze goed. Schade bekeken. Alle beschermers kapot op links voor na (vorige pees blessure). Verder kon ik niet veel zien door alle klei. Ik heb haar even in een beekje laten staan zodat het iets schoner werd en dat we even konden voelen. Alles was nog mooi dun en ze liep rad. We hebben haar even de tijd gegeven om op adem te komen want ze was doodmoe. We konden alleen niet te lang blijven staan want het regende en warm was het niet. We gingen weer naar huis via de korste route. We konden haar ook helaas niet op laten halen want degene van stal is op vakantie en de andere trailer die ik kan lenen was met ons mee. Oftewel we moesten lopen of ze moest in de kouw staan wachten tot zei de trailer gehaald hadden.

Goed en wel huiswaarts gekeerd. benen gekoeld en nog gemonsterd maar alles leek oké.

Vandaag was het been wel dik en de dierenarts was vandaag geweest. Peesblessure maar misschien alleen maar een verrekking. Volgende week komt hij weer om te scannen want nu was hij te dik.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: in de klei wegezakt tijdens een ordinaire training (enduranc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:28

Jee dat is niet niks zeg! Maar heb je nog contact opgenomen met de gemeente? Of wie gaat er eigenlijk over de ruiterpaden?
Het lijkt mij niet normaal dat ze dat stuk niet afgezet hebben en na wat er met jullie gebeurde lijkt het mij erg verstandig dat dat deel afgezet wordt voor er nog meer ongelukken gebeuren.

Clyde
Berichten: 883
Geregistreerd: 29-04-05

Re: in de klei wegezakt tijdens een ordinaire training (enduranc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 10:32

Dat is schrikken! Ik hoop dat het meevalt voor jullie met het been. Veel sterkte!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: in de klei wegezakt tijdens een ordinaire training (enduranc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:09