Zwemmen met je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:31

sandr0 schreef:
heel wat jaren geleden heb ik met onze pony gezwommen in een zandafgraving in de buurt van schoonloo in drenthe.


Zwemmen in zandafgravingen of andere 'groeven' (weet niet of dat Nederlands is Haha!) is ontzettend gevaarlijk, doordat de bodem zeer onregelmatig is zijn er temperatuurverschillen in het water die voor raare stromingen zorgen... in het verleden zijn er meerdere honden/mensen/paarden verdronken in dit soort meertjes...

Ik wist het eerst ook niet en heb ook zelf in zo'n meertjes gezwommen, maar het is dus gevaarlijk...

Julia_14

Berichten: 1605
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:33

Zet hier ff een berichtje zodat ik t kan terug vinden! Wil ook al heel lang een keer gaan zwemmen met m'n verzorgpony, we zouden dat eerst gewoon in de zee gaan doen, maar het was toch nog wel heel erg koud de afgelopen maanden! En nu mag je al niet meer overdag het strand op... Weet iemand misschien wat zwemplekken in Noord-Brabant? Liefst omgeving Bergen op Zoom/Roosendaal. Alvast bedankt:)

aam_mic

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: velserbroek

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:36

zwemmen sommige mensen hier wel eens met zadel? en kan dat dan ook? want ik zwem altijd zonder zadel maar zag op pagina 2 dat iemand dat ook met zadel deed.

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:40

ik zwem met zadel, tis toch een oud ding... veel kan er niet meer aan gesloopt worden Knipoog en als je zadel goed onderhouden is kan het niet eens kwaad eigelijk... erna goed laten drogen (niet bij de verwarming of in de zon, en je ziet er nauwelijks meer iets van...
(hier ben ik achter gekomen toen ik met een paard van een vriendin per ongeluk in het water beland ben Haha!je zag naderhand echt neits aan het zadel)

Julia_14

Berichten: 1605
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:46

aam_mic schreef:
zwemmen sommige mensen hier wel eens met zadel? en kan dat dan ook? want ik zwem altijd zonder zadel maar zag op pagina 2 dat iemand dat ook met zadel deed.



Ik zou niet met zadel zwemmen! Gewoon lekker zonder zadel. Maar als je een super oud zadeltje hebt die je verder toch niet echt gebruikt kan t opzich wel or. Maar als je met zadel de zee ingaat, kun je m vrijwel altijd weggooien Tong uitsteken

MrICW

Berichten: 688
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: Krommenie

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:09

ik heb bij rosworld ook gezwommen te paard en daar doen we dat ook zonder zadel. omdat je je zadel ermee kan slopen maar ook omdat een zadel niet zo sne ldroog is als ie eenmaal doorweekt is.
Afbeelding

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:54

Napie schreef:
mAnDyXX schreef:
ik weet er helaas geen in Nederland weet wel dat ze er een hele grote plas hebben in Noord-Holland in schorll


Dat is de Noordzee Clown



hahaha Clown
misschien bedoel je het geestmerambacht? ligt wat meer in t midden van noordholland (neit aan de kust).
(bij alkmaar)

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 22:12

OH het is nu echt super lekker weer hier in omgeving Leeuwarden! Wel zwemweer Knipoog. Maar nu we op stap kunnen EINDELIJK is meneer kreupel Boos!

ichliebedich
Berichten: 19
Geregistreerd: 10-04-07

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:31

Ik hou ervan om met paarden in het water te rijden Vingers aflikken

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 12:33

Nu begint het weer helemaal het weer ervoor te worden Haha!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 12:35

Ik heb het al een aantal keer gedaan, bij Boonzaaijer in Renswoude, na de crosstraining. Gebruik er wel mijn zadel voor, daarna wel goed laten drogen en netjes invetten.

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:38

Ik heb het zondag gedaan, zonderzadel. Op een kleine pony in ons dorp. Het is gewoon een brede sloot met helder water. Was erg leuk Cool

butengeweun

Berichten: 3657
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:25

1 tip je kan lekker naar het strand gaan je moet dan alleen wel even informeren naar de stromingen wanneer het naar strand staat dan drijf je alitijd weer terug naar de kust.

Ik doe het altijd zonder zadel wel een halstertouw om de nek zodat ik wat beet kan grijpen en er niet vanaf glij.

maar voor degene die bij rockanje in de buurt wonen je mag gewoon het stran op bij ons als je via het ruiterpad gaat dus kan je hier altijd lekker zwemmen.

Afbeelding
ze was hier een beetje bang van de boot en dan mag ik dus voorpop Vork

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 23:35

Oh wow wat een mooie foto!

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:30


tottaly

Berichten: 562
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: nieuwegein

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:34

tot nu toe zo een 20x naar zee met mijn paardje geweest,
en het was supper leuk!
maar alleeen 1 vraagje:
wat doen jullie met het zadel?
op het moment dat dat onder water gaat, en aangezien het zout water is..?

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:35

na thuiskomst gelijk poetsen met zadelzeep en in de ledercreme zetten.

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:01

is er iets op de veluwe ? (veluwezoom)

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:56

je komt daar wel kleine vennen tegen, maar of je daar echt inmag met je paard weet ik niet.

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:03

Ik heb helaas nog nooit gezwommen met mijn paard, maar zou dat toch wel heel graag een keertje willen doen. Ik ga wel regelmatig naar het strand, naar Wijk aan Zee.

Maar kun je nou ook echt in de zee zwemmen met je paard? Dat lijkt met toch een stuk enger eigenlijk.

Dit najaar ga ik ook naar Otterloo op vakantie met m'n paard. Is daar iets van een plas in de buurt waar je kunt zwemmen?

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:06

mensen kunnen toch ook zwemmen in de zee? dus waarom paarden niet? houd wel de stromingsborden in de gaten en liever nie zwemmen bij de overgang van vloed naar eb, want dan heb je sterke stromingen.

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:10

Teuntje111 schreef:
mensen kunnen toch ook zwemmen in de zee? dus waarom paarden niet? houd wel de stromingsborden in de gaten en liever nie zwemmen bij de overgang van vloed naar eb, want dan heb je sterke stromingen.


Ja, dat bedoel ik. Dat lijkt me zo eng. Ik vind het zelf ook nooit zo prettig om in zee te zwemmen. Misschien houd ik het dan wel gewoon bij het pootje baden op het strand en ergens anders om echt te gaan zwemmen, haha!

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:15

als het vloed is geworden heb je erg vaak van die stilstaande plassen op het strand, ideaal als je wat banger bent aangelegd Lachen
Afbeelding

brendaa

Berichten: 522
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Renesse

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:20

renesse Haha! lekker in de zee zwemmen

Mandy30
Berichten: 37
Geregistreerd: 30-12-06

Re: Zwemmen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 22:39

Voor de brabanders onder ons (en natuurlijk ook voor alle anderen !!).

Bij manege de Boschhoeve in Soerendonk (klein plaatsje tegen de limburgse grens) hebben ze een zwemvijver. Je kunt daar ook terecht met je eigen paard, maar je kunt ook op een paard/pony van de manege.

En aan het einde van de buitenritten gaan ze in de zomer vaak door een plasje dat vlakbij de manege ligt. Komt tot ongeveer aan de buik van het paard. Loop je ook geen risico met je zadel.

Kijk maar eens op www.de-boschhoeve.nl. Daar staan zeker wel een aantal foto's op.