ruiterbewijs nodig of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: ruiterbewijs nodig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 23:17

runningkawa: hahaha maakt niet uit Tong uitsteken ik weet het zelf ook niet.. maar ik weet wel dat het hier niet in de buurt is anders had ik er wel een herkend Haha!

Jante
Berichten: 159
Geregistreerd: 15-11-06

Re: ruiterbewijs nodig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:20

BianCatjee schreef:
Heel erg bedankt weer voor de reacties Knipoog
ik denk dat ik het nu ongeveer weet Tong uitsteken
zo als ik nu begrijp hoe het is:
Als je gewoon over de weg rijd heb je geen ruiterbewijs nodig, maar als je in de gebieden rijd runningkawa opnoemd heb je dus wel een ruiterbewijs nodig? Lachen
klopt het? Haha!


Voor sommige natuurgebieden heb je een rijpas nodig om in het gebied te mogen rijden. ( Er zijn natuurgebieden die zo n rijpas afgeven als je een ruiterbewijs kan tonen, deze twee documenten zijn dan belangrijk , dat houdt tegendat niet iedereen op dezelfde pas het natuurgebied in gaat.)
Bel de beheerders van de utrechtseheuvelrug en vraag hun , wat hun regels zijn.(Er zijn veel verschillen in de nederlande natuurgebieden.)

Antheman

Berichten: 11833
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: ruiterbewijs nodig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:28

Das snel Haha!

Emailtje naar de SRR gestuurd.
Dit is mijn vraag:

Citaat:
Ik ben zeer benieuwd waar het ruiterbewijs nodig is op de Utrechtse Heuvelrug. Kunt u mij dit vertellen?




antwoord van SRR:

Citaat:
Geachte mevrouw,

Van boswachter Van der Klift hebben wij begrepen dat het verplicht gesteld is/gaat worden in een bepaald deel.
Ik heb derhalve niet de exacte informatie in welk deel dat is.
Wij zullen nogmaals contact op nemen met de boswachter om dit te achterhalen, en de aanvullende informatie op de site plaatsen.

Vriendelijke groet,

Patricia van Iersel
SRR


Maar eigenlijk weten we nu nog niks Haha!

Anoniem

Re: ruiterbewijs nodig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:30

ken je toevallig de boswachter ?
Dan kun je hem ff bellen Lachen

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: ruiterbewijs nodig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:34

In het goois natuurreservaat en bos van staats bosbeheer is het niet persee verplicht om een ruiterbewijs te hebben, MAAR je bent wel verplicht om een ruiter/koetsierskaart van dat gebied aan te schaffen (die je alleen krijgt als je een ruiter of koetsiersbewijs hebt), waarvoor je zo'n 30 euro per jaar betaalt, als bijdrage aan verbetering ruiterpaden enzo.

_Svadie_
Berichten: 646
Geregistreerd: 28-06-06
Woonplaats: Betuwe

Re: ruiterbewijs nodig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:07

Wij hebben geleerd hier dat je het niet echt nodig hebt, want zolang je niks voet doet (op het paard) mogen ze je niet aanhouden.

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: ruiterbewijs nodig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:31

Ik weet dat je in bepaalde bossen/natuurgebieden een penning moet hebben die je aan je zadel moet hangen daarvoor kun je een jaarvergunning aanvragen en kost 10 euro per jaar of 1euro per keer dat je gaat rijden,zo'n penning moet je dan gaan kopen bij de eetgelegenheden in dat bos en daarvoor moet je dan je ruiterbewijs/koetsiersbewijs laten zien.Maar ik ben niet van plan zo'n bewijs te gaan halen uit principe dat ik het weer geldklopperij vindt,ik rij nou 27 jaar ben Z-dressuur en L-springen en dan zou ik zo'n achterlijk bewijsje moeten gaan halen waarbij je moet kunnen laten zien hoe je een paard opzadeld,op en afstijgt en een sprongetje van 30cm moet kunnen maken Nagelbijten / Gniffelen En zo'n penning ga ik bij vrienden lenen die een koetsiersbewijs hebben voor die ene keer dat ik dan naar zo'n natuurgebied ga om te rijden en wanneer ik aangehouden wordt rijd ik die boswachter wel kwijt Vork

sorla

Berichten: 192
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Hellendoorn

Re: ruiterbewijs nodig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:47

pfoei, ik schrok even.. ik dacht even dat je een ruiterbewijs nodig had, maar dat is gelukkig niet zo (in het gat waar ik woon Tong uitsteken) hihi..ik heb ook geen ruiterbewijs..

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: ruiterbewijs nodig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 21:49

allemaal weer bedankt voor de reacties Knipoog ik denk dat ik genoeg weet nu Haha! dus hier mag een slotje op (ik weet zelf niet hoe dit werkt Clown, zou iemand willen temmen?) als ik weer een keer hulp nodig heb weet ik waar ik moet zijn Haha! de Bokkers weten overal antwoord op Haha! lang leve bokt Knipoog