een smal pad op buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 20:21

Ik zit met een stom probleem, ik kan hier als ik mijn straat uitrij en een een iets drukkere baan oversteek, onmiddellijk in een paadje & dan daarachter heb ik een omgeving waar ik rustig kan rijden met paard (geen auto's, fietsen etc), maar dit paadje is niet al te breed weet echt niet hoe breed, maar euhm het is denk ik maar 1meter breed Scheve mond
Maar het is dus aan de linkerkant een draad die denk ik ongeveer 1.40m hoog en aan de rechter kant een haag van iets hoger ofzo.. Ik weet dus niet of een paard daar door zou willen en of dit wel mogelijk zou zijn, weet iemand dit?
Alvast bedankt!

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:23

Lijkt me geen probleem toch?? Net zo breed als een fietspad ongeveer? Gewoon uit proberen, desnoods met iemand ernaast als je het niet vertrouwd

Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

Re: een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 20:30

Kan er dan wel nog iemand naast Haha!?

Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

Re: een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 20:30

je moet weten, dat lijkt zoals een smalle gang hé, niet zoals een fietspad dat open is..

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:32

ik zou het gewoon rustig in stap een keer proberen. Ik moet ook een stukje langs prikkeldraad en aan de andere kant een haag. Het is maar een klein stukje maar we doen altijd heel rustig aan daar en dat gaat prima

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:36

Oké.. Dan ga je ernaast lopen en pas opstappen als je de drukte kwijt bent? Hoef je ook niet persé op de rug over het paadje.

Anoniem

Re: een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:37

Je zou eerst naast of voor je paard kunnen lopen om te zien hoe hij reageert.Ik moet ook soms door een smal pad ,zo smal dat ik als ik niet oppast met mijn knieen tegen de boom kom, of als ze niet uit kijkt de sloot in duikelt.Nu weet ik dat ze wel uitkijkt ,maar de eerste keren was ik er ook niet gerustop.

Mri

Berichten: 15316
Geregistreerd: 01-12-04

Re: een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:39

en als je er neit naast past, dan er voor toch?
Paard loopt toch (als het goed is) achter je, en niet naast je

Anoniem

Re: een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:41

Gezien de paden die ik rij... is 1 meter al breed.
Vertrouw je het niet 100% kun je je paard ook even aan de hand meenemen over het smalle stuk. En ja, ernaast lopen kan makkelijk als het een meter breed is. (en anders leert hij op die manier meteen 'volgen')

Elixir

Berichten: 1749
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: België

Re: een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 21:13

Oké ja ik zou het wel super vinden moest ik daar door kunnen, maar ik kan er rustig in proberen rijden want ik steek over en dan ben ik al weg van de drukte, zit ik wel al ondertussen een paar meters van die drukke baan af, dus kan ik rustige proberen erin rijden, maar moet zien dat geen stijgbeugels ofzo blijven haperen, maar denk wel dat het mogelijk is, ga het morgen ofzo nog eens uitdokteren...

Anoniem

Re: een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:35

Klinkt meer als een ruiterzelfvertrouwenprobleem Knipoog Geloof mij, die ken ik goed genoeg.
Maar wat is het ergste als je een beugel kwijtraakt tegen een boom? Je moet hem even opnieuw zoeken. En dan?
Maak er geen probleem van en rij lekker verder. Die beugel vindt je vanzelf ooit wel weer en anders rij je verder alsof je zonder beugels wilde rijden.
Het belangrijkste is om je zelfvertrouwen niet kwijt te raken.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:18

Ik galloppeer rustig door een pad van 1 meter breed met aan beide zijden stroom en prikkeldraad. Ook ga ik over nog wel smallere paadjes met een heg aan beide kanten. Zolang jij er vertrouwen in hebt, heeft je paard dat ook. lekker proberen, gaat het niet dan weet je dat ook Haha!.

flyinglady
Berichten: 410
Geregistreerd: 19-11-06

Re: een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:42

Zeker een Belgisch trekpaard. Haha!
Ja, dan zou het een probleem kunnen zijn.

mhak
Berichten: 161
Geregistreerd: 08-10-06

Re: een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 00:51

Ik denk dat het opzich geen probleem zou moeten zijn. Alleen die draad (prikkeldraad?) is link. Misschien moet je eerst is met hem erdoorheen wandelen... Ik zou dat zonder zadel doen, want mijn paardje is namelijk wel zo slim als ik af zou stappen dat er dan wat aan de hand is... en dan gaat hij moeilijk doen, misschien de jouwe ook?
Mocht hij dan probleemloos aan de hand een paar keer erdoorheen zijn gegaan dat het terrein eigen is, zou ik het gewoon proberen!! Succes

Anoniem

Re: een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:56

Mijn paard en ik vinden het juist geweldig om over hele smalle paadjes te banjeren. Hoe smaller, hoe beboster, en hoe lager de takken, hoe leuker. Haha!

Ga anders eens de eerste keer voor je paard uit lopen, om te ervaren hoe het gaat en hoe je paard het vindt.

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: een smal pad op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 00:00

bij ons in de omgeving heb je heel veel van die paadjes (tuinwalletjes)
ik galloppeer en draaf daar doorheen kan makkelijk en ik heb een dikbil tinker Clown
probeer het anders eerst lopend en daarna kan je er rijdend doorheen proberen
volgens mij moet dat makkelijk kunnen OK dan!