Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GAM
Berichten: 965
Geregistreerd: 06-01-07

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:20

ik ga ook meestal alleen naar buiten, en idd telefoon meenemen. maar bijvoorbeeld ook, vertellen welke rit je gaat maken.

Sirius1804
Berichten: 447
Geregistreerd: 11-02-07
Woonplaats: Nieuw-Lekkerland

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:30

Ik rij ook wel is alleen buiten, maar liever niet, ik heb een paard dat halverwege omdraait en terug wil rennen, dus dat is altijd een heel gevecht om hem terug te krijgen.
Ik neem ook altijd een telefoon mee.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:45

ik rijd nooit alleen buiten
neeem altijd me pony mee Clown

sorry kheb een vrolijke bui


maar ik rijd altijd alleen buiten
wegens gebrek aan belangstelling van andere.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:53

Ik rijd ook vaak alleen buiten. Of je alleen of samen bent maakt niet uit er kan altijd wel iets gebeuren. Alleen als je samen bent kan de andere hulp halen en als je alleen bent moet je maar afwachten of er nog een keer iemand langs komt.

mriinaa

Berichten: 753
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Gilze

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:31

Ik heb nog wel een tip voor mensen die alleen rijden:
hang een kaartje met de naam van je paard en van jou, met adres en telefoonnummer aan het zadel. Stel dat je valt, en je paard gaat er vandoor, kunnen mensen je paard terug brengen, of jou bellen.

Last_Orange

Berichten: 24
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:22

@mriinaa; das inderdaad een goeie tip!
Zelf rij ik ook soms alleen, door bos en over straat en al.
Ik heb dan wel een telefoon bij en al, waarin ook het nummer staat van mij dierenarts. Dat is ook wel handig!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:26

mriinaa schreef:
Ik heb nog wel een tip voor mensen die alleen rijden:
hang een kaartje met de naam van je paard en van jou, met adres en telefoonnummer aan het zadel. Stel dat je valt, en je paard gaat er vandoor, kunnen mensen je paard terug brengen, of jou bellen.


Tip voor een label

viewtopic.php?f=69&t=708751&hilit=

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:46

Mijn mams is precies hetzelfde, ik mag absoluut niet alleen naar buiten. Soms doe ik het toch, want er is niet altijd iemand die mee wil Haha!

lelle

Berichten: 106
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Almere

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:51

Ipv van een label kun je ook een adreskoker die je voor honden en katten kunt kopen aan het hoofdstel of zadel bevestigen.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:06

Die kokertjes trillen doorgaans nogal makkelijk open is mijn ervaring dus dat werkt niet altijd even lekker.
De tip van Opala vind ik heel goed, dan heb je pas een echt mooi label OK dan!

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:30

Ik rijd ook regelmatig alleen en nee dat gaat niet altijd vlekkeloos. Vandaag wilde meneer niet verder.... Ik wilde naar het bos... Ik heb niet opgegeven en er 2 km naast gelopen en heerlijk verder gereden Haha! Label is inderdaad een goed idee.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:06

Ik rij praktisch altijd alleen buiten. Tenzij ik met iemand heb afgesproken om samen te rijden, maar dat is niet zo vaak.
In het begin dat ik met Caprice wou buiten rijden, crosste ze altijd weg. Ze was het gewend dat zodra ze zand onder d'r hoeven had, flink te crossen. Na veel oefenen (vooral van m'n zusje, dankjewel Bloos ) kunnen we weer normaal de weg op.

Nu vertrouw ik Caprice volledig. Ze wil nog wel eens doordrammen dat ze wil rennen, maar ik kan haar altijd weer tot de orde roepen. Ook als ze schrikt, luistert ze direct tot heel snel weer naar mij.
'K neem nooit mobiel of wat dan ook mee, ik heb geen goede zakken om het in te doen en ben dus bang om het kwijt te raken. En mocht ik vallen, tsja.. Dan wandel ik wel achter haar aan als ze er vandoor vliegt.

FotoYvonne

Berichten: 28
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 11:10

Ik rijdt ook weleens alleen buiten. Heb inderdaad ook altijd m'n mobiel bij en meestal zijn er altijd wel mensen op stal die weten waar ik uithang Haha!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:33

Ik reed altijd alleen buiten met mijn bijrijdpaardje. Ik heb er nooit zo bij stil gestaan dat er iets kon gebeuren.
Wel altijd mijn mobiel meeen cap op. Ook wist de eigenaar hoe laat ik vertrok en welke route ik zou nemen.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 15:36

Ik rij altijd alleen buiten. Als ik met iemand samen ga rijden rij ik meestal daar naar toe of spreken we ergens af, dus dan rij ik ook een stuk alleen.
Ik kan niet anders Lachen

Natural_K
Berichten: 694
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 16:25

Ik rij regelmatig alleen buiten, telefoon mee. Wel belangrijk,.. is je paard goed verkeers mak en kan hij alleen naar buiten?! ben gelukkig oud en wijs genoeg om die keuze te maken!

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:41

Ook ik ging altijd alleen naar buiten (cap op, mobiel mee, etc.). Tot die keer dat mijn paard zich ineens omdraaide en dit zo snel ging dat ik helaas afstapte. Op zich niet zo'n probleem, maar de teugel brak. Mijn paard bedacht zich niet en galoppeerde naar huis. Ze moest daarvoor wel een drukke weg oversteken, waar de auto's 80 km rijden. Gelukkig is alles goed gegaan, maar ze had ook dwars door een auto kunnen gaan... Ik ga dus niet meer alleen weg, ook al is mijn paard 100% betrouwbaar en verkeersmak. Er kan gewoon altijd wat gebeuren en hoeveel ervaring je ook hebt, je kan er een keer vanaf vallen en weet jij dan of je paard bij je blijft?

amber_steph

Berichten: 2876
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: roosendaal en moerstraten

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:43

stalgenoot van mij ging vorige week ook een keertje alleen naar buiten.. het gevolg ervan, hij schrok van iets,zij viel, paard schit ervandoor, door schrikkeldraad, en nu heeft die gewoon een gat in zijn voorbeen..
dus ik ga zowieso nooit alleen naar buiten

Sim0ne

Berichten: 3454
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Zuidplas. Paarden op de Veluwe

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:47

amber_steph schreef:
stalgenoot van mij ging vorige week ook een keertje alleen naar buiten.. het gevolg ervan, hij schrok van iets,zij viel, paard schit ervandoor, door schrikkeldraad, en nu heeft die gewoon een gat in zijn voorbeen..
dus ik ga zowieso nooit alleen naar buiten

Als je met zijn tweeen was geweest had dat toch ook kunnen gebeuren?

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:09

Schrikkeldraad, wat is dat, prikkeldraad met stroom er op ofzo? Haha!

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:11

Rebel_Jits schreef:
'K neem nooit mobiel of wat dan ook mee, ik heb geen goede zakken om het in te doen en ben dus bang om het kwijt te raken. En mocht ik vallen, tsja.. Dan wandel ik wel achter haar aan als ze er vandoor vliegt.


Als je dat nog kan.....
Mobiel is wel handig (lees: noodzaak) hoor, als er echt stront aan de knikker is. Vind ik net zo belangrijk als mijn cap.

laverite

Berichten: 2935
Geregistreerd: 06-01-05

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:12

Het liefst ga ik in een klein groepje.
Met 2 of 3 ofzo.
In de zomer is het geen probleem om helemaal alleen te gaan.
Maar in de winter riskeer ik dat pas als ik eerst een half uurtje gewerkt heb, anders staat ze te fris en doet ze onnozel.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:21

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 28-02-24 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim0ne

Berichten: 3454
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Zuidplas. Paarden op de Veluwe

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:22

Ik neem ook altijd mobiel mee. Met een groepje is zeker vaak juist niet veiliger. De meeste paarden worden veel frisser als je met meerder paarden bent, en de kans is groter dat ze in galop een wedstrijdje gaan doen.

Gelukkig rijden wij bijna alleen maar buiten en misdragen de paarden zich nooit. Maar paarden die veel in de bak rijden en weinig buiten rijden kunnen nogal eens opgewonden worden van de plotselinge vrijheid. De oplossing is naar mijn mening gewoon vaker buitenrijden, zowel alleen als in een groep, dan worden ze vanzelf rustiger....Mijn paarden schrikken vrijwel nooit buiten, niet van takken, bermkabouters, trekkers, geweerschoten, vuurwerk of wat dan ook... En zeker niet van rennende en blaffende honden, paarden die achterop komen galopperen, etc... Het is gewoon een kwestie van gewenning....

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:24

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 28-02-24 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt