buitenrijden in de (belgische) ardennen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veulentjes
Berichten: 81
Geregistreerd: 03-05-05

buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 23:21

Ik had een vraag voor belgische bokkers of mensen die weleens in de ardennen paardgereden hebben.
Ik ga binnenkort met mijn ouders naar de belgische ardennen emigreren. Ik ben nogal fan van buitenrijden en nou vroeg ik mij af of er in deze streek ook buitenrijmogelijkheden zijn...
Want ik vind buitenrijden gewoon heel erg leuk en mooi.

Alvast bedankt

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:22

ik dacht dat je in de ardennen niet mocht rijden met je paard

Anoniem

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:24

Als je ergens buiten kan rijdenis het in de ardennen.Alleen de ardennen zijn groot.Dus ligt het er aan waar je gaat wonen.Maar er zijn allemaal manege's dus is er altijd wel wat te vinden.De ardennen zijn echt prachtig.

veulentjes
Berichten: 81
Geregistreerd: 03-05-05

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 23:25

Ik heb een eigen paard dus ruiterpaden zijn genoeg:D en hoe werkt het met wedstrijden met de klasses B T'm Z werkt dat het zelfde?

Anoniem

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:47

Woon je nu in nederland dan?
Het Belgische wedstrijdsysteem is wel helemaal anders.Maar dat is een kwestie van je bij een vereniging aan te sluiten..In sommige gebieden zijn ruiterpaaden en sommige gebieden kan je zo rijden.daar staat het aan gegeven als je er met je paard niet in mag.

Anoniem

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 15:57

Leuk joh! Waar ga je wonen? Ik rijd altijd in de belgische Ardennen buiten Vork Dat is het meest mooie dat er bestaat Ja Geen stomme ruiterpaden waar je op moet blijven en je hebt alleen totale rust om je heen. Als je bij mij in de buurt woont kunnen we samen wel eens gaan rijden als je dat wil! Knipoog Wij hebben er sinds 8 jaar een vakantiehuisje waar we iedere 2 weken een weekend zijn. Dan werk ik daar op een manege waar ik gewoon een paard mag pakken en lekker het bos in kan gaan. Wij gaan trouwens mss ook over een paar jaar emigreren daar naartoe.

@Tessyke: Hoezo denk je dat je daar niet mag buitenrijden? Er zijn juist paden te over waar je heerlijk met je paard kan rijden. Ik maak regelmatig dagtochten en je komt geen mens tegen dan. Heerlijk, ben helemaal weg van de Ardennen!

CHIR

Berichten: 80
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Laag Zuthem

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 23:33

Paardrijden in de Ardennen is echt super! Check ook de site over de Ardennen maar is in m'n bijschrift. Ik heb zelf erg veel plezier beleefd aan het rijden daar, zeker omdat het allemaal wat ruiger en heuvelachtiger is dan in Nederland Lachen

ps. Alleen even oppassen in het jachtseizoen, dat je niet een bos in rijdt waar gejaagd wordt (ze horen dan bordjes te plaatsen aan het begin van zo'n bos, maar je hoort ze meestal ook wel..)

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:53

Ik heb een geweldige buitenrit in de omgeving van Durbuy gemaakt, door loofbossen, naaldbossen, over de rivierbodem (zo'n 5km door het water!) heuvels, velden etc, en dat in 2 uurtjes! Echt ontzettend genoten, denk dat je je daar wel kan vermaken Knipoog

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:57

www.lesolivettes.be
Een soort hotel annex merensstoeterij in het ruige deel van de ardennen. Ik heb daar een geweldige buitenrit gereden vorig jaar; 3,5 tot 4 uur voor 35 euro geloof ik. Echt een super ervaring.

Cassia

Berichten: 1727
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:00

Een vriendin van me is 'ns met een hele troep ijslanders gaan rijden in de Ardennen en ze vond het super OK dan! .
Ikzelf heb ook al gereden in de ardennen maar geef mij hier nu toch maar Heverleebos+meerdaalwoud+mollendaalbos ( super grote bossen Lachen )

Went12
Berichten: 11
Geregistreerd: 04-11-06

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:48

Ik heb het deze zomer gedaan,en er heel erg van genoten! Maar weet nu even niet het adres waar we de paarden hebben gehuurd,sorry!

willeke_x

Berichten: 2160
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Hasselt

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:20

héééé leuk! Waar ga je wonen? Ik verhuis binnenkort ook naar de Ardennen (begin december). Ik ga in Ville au bois wonen (tussen Spa en Stoumont)

Anoniem

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:35

Leuke omgeving Spa, ik ben echt jaloers dat jij binnenkort al gaat hoor! Wij gaan pas als ik mijn studie heb afgerond, dan kunnen we pas kijken of we het kunnen verwezenlijken. Wist trouwens niet dat Ville au bois ook bestond, ons huis is vlakbij een Ville DU bois Clown Dat is in de omgeving Vielsalm, Baraque de Fraiture.

willeke_x

Berichten: 2160
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Hasselt

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:47

Miss_Montana schreef:
Leuke omgeving Spa, ik ben echt jaloers dat jij binnenkort al gaat hoor! Wij gaan pas als ik mijn studie heb afgerond, dan kunnen we pas kijken of we het kunnen verwezenlijken. Wist trouwens niet dat Ville au bois ook bestond, ons huis is vlakbij een Ville DU bois Clown Dat is in de omgeving Vielsalm, Baraque de Fraiture.


Dat is niet zo heel ver van Spa Lachen
Wie weet kunnen we ooit eens samen gaan wandelen Lachen

Anoniem

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:55

Hahaha ja kunnen we doen Ja Neem je een eigen paard mee of niet? Voor als je geen eigen paard hebt: Ga niet bij Manege Transvaal in Spa rijden, ik heb er van de zomer een buitenrit gemaakt en het was verschrikkelijk. Slecht verzorgde paarden, slecht tuig wat niet paste en heel nare begeleiding. Dus dat is echt geen aanrader

Spa is ongeveer een half uur a drie kwartier van Vielsalm. Wij gaan vaak op zondagochtend naar de wekelijkse Brocante in Spa, erg leuk Haha!

willeke_x

Berichten: 2160
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Hasselt

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:18

Ik heb nog geen eigen paard, jammer genoeg... Ik zou wel eventueel een fjordje van die man waar 'k voor ga werken kunnen overkopen als hij er eentje heeft staan dat weg mag.

Ik heb eigenlijk geen manège nodig Lachen Fjorden genoeg daar waar 'k werk... Er staan er voor de moment 8 waarvan er 5 gereden kunnen worden Lachen De andere zijn nog te jong (twee tweejarigen en een jaarling)

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:53

ben toevallig een maandje geleden naar de ardennen geweest heb bij lacense gereden, echt geweldig! je kan er echt super rijden, als je de weg weet Tong uitsteken dit is in de buurt van vielsalm, heel mooi daar!

Anoniem

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:00

Wauw,
Ik ben daar 2x op ruiterkamp geweest, ik kan nu even niet op de naam komen van de manege... Maar het lag vlakbij harzé
Echt super, ik heb daar oa een Trektocht gemaakt,

En dat was echt super, tjee, eigenlijk ben ik best jaloers op je Tong uitsteken

bora

Berichten: 1393
Geregistreerd: 30-07-03

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:33

Menino schreef:
Wauw,
Ik ben daar 2x op ruiterkamp geweest, ik kan nu even niet op de naam komen van de manege... Maar het lag vlakbij harzé
Echt super, ik heb daar oa een Trektocht gemaakt,

En dat was echt super, tjee, eigenlijk ben ik best jaloers op je Tong uitsteken


Dit zal waarschijnlijk La Lambree zijn geweest. Hier ben ik al een keer of 7 geweest. Een heel mooie omgeving.

veulentjes
Berichten: 81
Geregistreerd: 03-05-05

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 21:50

zoo, nu zie ik al minder op tegen de eventuele verhuizing Haha!

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: buitenrijden in de (belgische) ardennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:56

Ook een leuk en leerzaam adres om te rijden: http://www.dutch-joy.nl/

Dutch Joy is van de Nederlandse enduranceamazone Yvonne van der Velde, die een hele rij 160'ers en andere internationale wedstrijden heeft gereden met verschillende paarden.