hoe maken jullie buitenritten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lonneke_
Berichten: 837
Geregistreerd: 19-09-06

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 14:32

vooral veel stappen en af en toe een lekker stuk draven. alleen een klein stukje galop, als ie daar zin in heeft Tong uitsteken

Anoniem

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 14:33

Doe mij maar een heerlijke staprit door een prachtig bos met hoge bomen en heuvels. Ben niet zo'n crossmonster, paard ook niet. En soms, of zo'n zandpad, ff een galopje. Schijnheilig

Ronnie26

Berichten: 848
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 14:38

Ik rij bijna altijd in het bos. En dat bestaat dan uit veel stappen
en draven. En op een recht pad zonder kuilen een galopje.
Maar alleen stappen vind ik niks.. mijn pony houd ervan om
lekker te rennen door het bos. En ik zelf ook.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 14:41

De ene keer ga ik met een halstertje en zonder zadel een rustig rondje maken en de volgende keer is het crossen. Ik rijd ook wel dressuuroefeningen buiten, en lekker springen. Eigenlijk van alles!

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:14

Ik stap ook veel op buitenrit, het liefst aan een lang teugeltje idd! Soms moet ik even de teugels erbij pakken, ze is nog jong en vind het nog heel spannend om alleen naar buiten te gaan. Gelukkig gaat het steeds beter. Verder pak ik af en toe een drafje en galopje mee. Ben van plan om van het winter ook wat meer buitenritten te maken, lekker dik inpakken en gaan, echt heerlijk vind ik dat! Haha!

tikkie
Berichten: 543
Geregistreerd: 22-10-05

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:16

ik doe allebei.. ligt aan mijn stemming.. en soms allebij in een buitenrit.. als je pony het ook leuk vind wat is er dan op tegen???????

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:23

Het ligt er heel erg aan waar we zin in hebben. We maken vaak wel een erg snelle draf over van die smalle kronkelpaadjes, liefst waar ook nog van die heuveltjes voor mountainbikers in zitten.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:26

pp=>brt

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:32

als ik rij, rij ik buiten, aangezien ik geen bak heb en dan stap ik uurtje met toos rond...lekker lang teugeltje, samen rondkijken en luisteren naar alle geluiden. af en toe een paar stappen draf en tussendoor, maar verder lekker rustig

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:52

Ik doe eigenlijk vanalles wat, hangt ook een beetje van m'n bui af. Ik ben niet echt van het crossen, maar alleen stappen vind ik ook snel saai, vooral als ik in m'n eentje ben. Dus ik wissel alle gangen eigenlijk een beetje af.

Anoniem

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:54

Ligt eraan. Soms stap ik de hele rit.

Maar meestal zit er veek draf in als ik alleen rij. Als we samen rijden veel stappen, stukken draven en op aantal plekken even lekker crossen.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:00

Ik vind stappen ook wel leuk op van die smalle ruiterpaadjes. Dan zie je echt vanalles.
Verder op de wat bredere paden meestal een stuk draven. En op grote vlaktes meestal een rengalopje en dan lekker langere teugel geven en lekker laten gaan. Vinden de meeste paarden heerlijk.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:04

Ik vind het heerlijk om lekker een uurtje in het bos te stappen. Helaas denk mn pony daar anders over. Dus om de rit een beetje vredig te houden, draven we vooral. En om de energie te losen, even een sprintje!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:09

In het voorjaar, voor mij het mooiste jaargetijde, stap ik bijna alleen in het bos om alles goed in mij op te kunnen nemen. Voor de rest van het jaar stap ik veel, wel zijn er stukjes waar ik graag draaf en wat vanzelf Clown uitmondt in galop. Hoe kouder het wordt, hoe korter het stappen wordt, om mijzelf warm te houden.

Fareeh

Berichten: 301
Geregistreerd: 04-11-04

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:11

Elke zaterdag ga ik naar het bos. Lekker uitwaaien! Ik ben ook niet iemand hoor, die altijd moet crossen.

Naamloos1

Berichten: 4938
Geregistreerd: 30-07-06

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 21:08

ik heb laatst 1x geprobeerd om met een paar meer te gaan galoperen buiten, maar dat liep uit in 1 grote crosspartij, met gevolg dat ik er knetterhard van af ben gevallen.. haha..
ik vind galop wel lekker soms buiten maar dan moet het wel rustig zijn! haha

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:09

ooh buitenrijden vind ik het leukst als we ook echt keihard in rengalop gaan. En crossen over kleine bospaadjes. Maar een heel rondje door het bos stappen kan ook heel ontspannend zijn Haha!

luna1986

Berichten: 677
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Hoogerheide

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:46

Hoe ik een buitenrit maak ligt aan mijn paard (arabier). We beginnen altijd gewoon in stap met een los teugeltje. En zodra ze aangeeft dat ze harder wil, mag ze (als ik de hulp geef) harder. En als ze wil crossen, moeten wel de omstandig heden goed zijn maar dan mag ze ook. Maar als ze is een dagje geen zin heeft om harder te gaan vind ik het ook niet erg. Ik vind dat een buitenrit voor paard en ruiter leuk moeten zijn.

ozzieozzie

Berichten: 758
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: australie

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:56

De omgeving bij ons is nu niet zo erg mooi om te rijden, maar buitenrijden doen we zeker wel. Paard vind het leuk en ik zelf ook. Bij ons is het altijd rustig, we stappen veel maar we draven en galoperen ook. Niet erg hard omdat ik mijn paard daar geen plezier mee doe Haha! Die doet alles in een relaxed tempo

Tessie1981

Berichten: 314
Geregistreerd: 12-04-05

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:01

Ik probeer altijd met lange teugel te rijden. Maar als Broes het een beetje spannend vind, dan houd ik meer contact en rijd ik hem wat lager.
Verder doen we van alles wat. We stappen vooral veel, maar doen ook af en toe een relaxed drafje/galopje. Er is bij ons een pad waar je wel moet galopperen, zo mooi!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:29

Wij stappen eigelijk alleen maar omdat het einde zoek is als keer stukje gedraaft of gegalopeerd heb.Heb al moeite genoeg om normaal te stappen buiten zonder van hot naar her tegaan.

x_Charlie

Berichten: 2890
Geregistreerd: 22-02-06

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:33

Wij stappen onderhand de hele 'route' Soms een drafje Knipoog

Tijgertje86

Berichten: 1454
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/ Groningen

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:41

Ik rijd (eigenlijk) altijd buiten. Ik heb het bos letterlijk naast de stal!
In het bos kun je naast ontspannen rijden ook gewoon oefeningen rijden. Tempowisselingen, stukjes wijken etc. etc. Ik heb tig smalle en brede paden. Galopperen op de brede paden, draven op overzichtelijke stukken en stappen op de kleine slinger paden. Ik rijd mijn paard in het bos vaak met lange teugel, maar bij de oefeningen niet. Naast het 'gewone werk' wordt mijn paard ook steeds braver in het bos. Ze is niet bang voor loslopende en blaffende honden, mountainbikers, brommers, andere paarden e.d. dat zie ik als een enorm voordeel! Inmiddels kan ik echt niet meer zonder bos! Haha!

pomelo
Berichten: 573
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: het land van de stille waters...

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 21:57

op de baan stappen we (heel soms stukje draf, als het begint te regenen ofzo Clown )

in veldwegjes/het bos(je) strekken we wel eens graag de beentjes Tong uitsteken
lekker crosse vinden wij en onze paardjes heel leuk (mijne soms té leuk)

maar als er anderen mee rijden die liever wat rustiger doen dan is dat ook niet erg.
wel draven en galopperen we altijd wel is, maar dan wat rustiger

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:41

nu alleen nog maar stappen + draven omdat mn draver in de bak na de galop altijd stukken heel hard gaat draven dus dat galopperen buiten stel ik nog even uit tot het in de bak beter gaat..