te veel ''verboden'' ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 20:01

Soms word ik echt helemaal gek, vooral na mijn vakantie in duitsland! Daar in de bossen crossen met je paardje, overal staan en gaan waar je wild (bijna dan Clown ). Dat mis ik in nederland. Ik kan nergens in gaan zonder het bordje ''verboden toegang'' te lezen .
Om gék te worden! Al die regels in nederland maken je echt gek.

Ik wil wat meer vrijheid, net zoals in duitsland in de uitgestrekte bossen Bloos
Heerlijk..

Dat kan niet in nederland! Eigenlijk is dat toch wel erg dom..
Andere mensen verpesten het voor de ''goede'' mensen.

Het zal wel nooit veranderen..

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:09

Tjah, het is maar net hoe je het bekijkt denk ik, want als iedereen met zijn paard door de bossen crosst voelen de wandelaars zich weer niet op hun gemak.
Er zijn altijd wel regels waar je het niet mee eens bent, maar een hoop anderen juist weer wel, maar dit verhaal geld natuurlijk ook andersom!
Als je lekker met je paard wilt crossen, dan heb je daar in ieder geval een plaats voor gevonden, Duitsland Lachen

Edit: Typfout

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:10

-> BRT

Eetje_WallY
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-08-06

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:22

dat is helemaal waar Knipoog

traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 20:48

Zit wat in.
Jammer genoeg is duitsland dan wel 2 uur rijden als je bij een beetje bos wil zijn..
Maar eigenlijk, als je een béétje verstand hebt, cross je niet langs wandelaars heen denk ik dan..
Maar niet iedereen is zo slim om dat te bedenken!

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:55

Ach, er is toch een spreekwoord: Regels zijn er om overtreden te worden.

Als mij dat verbod niet uitkomt, jammer dan. Direct achter mijn huis ligt een groot stuk bos. We mochten er altijd rijden tot een paar jaar terug.
Verboden toegang voor paarden, onder het mom van paarden maken de paden kapot. Uhh? Mountainbikers niet? Koe

Ze bedenken de ene rotsmoes na de andere, maar een werkelijke reden is er niet.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:57

traan_beauty schreef:
Zit wat in.
Jammer genoeg is duitsland dan wel 2 uur rijden als je bij een beetje bos wil zijn..
Maar eigenlijk, als je een béétje verstand hebt, cross je niet langs wandelaars heen denk ik dan..
Maar niet iedereen is zo slim om dat te bedenken!


Dat is wel waar, maar in veel natuurgebieden in Nederland waar je een beetje kan crossen lopen veel voetgangers, die horen vaak ook gewoon op wandelpaden te blijven, maar controleer dat maar eens... En het is nou eenmaal zo dat je op een of andere manier als voetganger vaak in het voordeel bent...
2 uur rijden is inderdaad wel ver, maar als je af en toe een vakantie kan regelen in Duitsland is dat een ideetje, en zo heb je weer iets om naar uit te kijken, als je altijd de mogelijkheid hebt gaat de lol dr ook weer vanaf...

EP4D

Berichten: 208
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Epe

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:09

Helemaal gelijk.
Terwijl er net een proef is gestart in Park De Hoge Veluwe om ruiters overal te laten rijden, omdat de grond die door de paardenhoef wordt omgewoeld weer kans geeft aan nieuwe plantjes om zich te ontkiemen. Op hetzelfde moment wordt elders in het land een stuk bos afgesloten voor paarden omdat ze de boel vernielen.

Heeft iemand van jullie al wel eens naar de bospaadjes gekeken nadat er bosbouwers aan het werk zijn geweest? Zij zijn groot en ik is klein!

Wij Nederlanders houden er gewoon van om elkaar te betuttelen en tot in den treure te regelen.
Vanmiddag reed ik nog geen 100 meter het bos in, of er komt een mountainbiker voorbij met een grote bek dat ik op de ruiterpaden moet rijden. En ik de afgelopen jaren maar denken dat die witte paaltjes met een hoefijzer toch echt een ruiterpad markeerden.

Als je nou zelfs al niet meer mag rijden waar het wel is toegestaan, dan weet ik het ook niet meer Slapen

Diezel

Berichten: 144
Geregistreerd: 30-09-06

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:39

Jah helaas kun je hier in nederland nergens rijden of je komt wel zo'n bordje tegen.
erg jammer.
maar er zijn ook genoeg plekken waar wel gereden mag worden en de ruiters zich niet echt netjes gedragen tegenover andere "gebruikers" en dat is ook weer jammer, die verpesten het wel een beetje.

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 08:35

Soms is het wel erg. Bij onze stal is een vrij groot park, waar geen bordjes staan verboden voor paarden ed. Op de club is er een brief geweest dat de paarden daar niet meer mogen. Maar ja, ik ben geen lid van de club, en woon daar ook niet. Dus ik rijd daar gewoon wel, moeten ze maar bordjes plaatsen. Overigens heeft een stalgenootje gister een bekeuring gekregen van 50 euro omdat ze ergens reed waar ze niet mocht Bloos

EP4D

Berichten: 208
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Epe

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:31

Het is ook wel waar dat sommige ruiters en menners maar gewoon overal gaan rijden, zonder erbij na te denken dat een terreineigenaar zich aan bepaalde zaken stoort.

Als een terreineigenaar net heeft geïnvesteerd in een mooi lemen fietspad, dan wil ie natuurlijk niet met lede ogen aanzien dat paarden daar gaten in gaan lopen.
Mensen in het bos moeten ook beteugeld worden om te zorgen dat zij het wild niet verstoren. Dat het wild altijd leuk blijft staan kijken hoe wij langs komen, en dat ze dus alleminst verstoord worden, is bij bosbeheerders nog steeds niet doorgedrongen, lijkt het.

En dan is het gewoon makkelijker om de boel af te sluiten, dan om continue te moeten voorlichten wat ongewenst gedrag is en waarom...

traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 19:15

Haha, regels zijn er inderdaad om overtreden te worden Haha!

Ik laat me de laatste tijd ook niet echt meer tegen houden door een bordje ''verboden toegang''
Ik verniel echt niet de hele boel hoor (zover ik weet dan Vingers aflikken )

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:12

Het is soms erg aantrekkelijk om een keer van het pad af te wijken, maar ben mij bewust dat wanneer iedereen maar de regels aan z'n laars zou lappen, het een zooitje zou worden, dus meestal wint mijn verstand.

Tessie1981

Berichten: 314
Geregistreerd: 12-04-05

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:05

Tsja, bij mij in de buurt, mogen we nergens met paarden komen, behalve van de openbare weg. Terwijl er laatst juist in de paard en sport een verhaal van de minister stond dat paarden meer geaccepteerd moeten worden! Het enige waar we nog mochten komen, is omgeploegd! Dus ja nu maar illegaal...
Overigens houden we het wel beschaafd, we gaan niet over een mooi gazon of jonge aanplant heen. Maar wel door een recreatiegebied als het uitgestorven is...

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:23

in westfriesland mag je in geen enkel natuurgebied rijden met je paard, ook niet aangelijnde honden mogen er neit komen...

maar wat kom je voornamelijk tegen?? niet aangelijnde honden....

EP4D

Berichten: 208
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Epe

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:30

Ook zoiets: aanlijnen van honden.
Over het waarom is weinig voorlichting vanuit natuurbeheerders.

Even een prijsvraagje hier:
Waarom zou een hond moeten zijn aangelijnd in het bos?

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:33

Wat kun je winnen Knipoog

Ter voorkoming dat ze de fauna van het gebied verstoren

Tessie1981

Berichten: 314
Geregistreerd: 12-04-05

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 13:28

Arabesk schreef:
in westfriesland mag je in geen enkel natuurgebied rijden met je paard, ook niet aangelijnde honden mogen er neit komen...

maar wat kom je voornamelijk tegen?? niet aangelijnde honden....

Daarom rijd ik op dat soort plekken vrolijk rond met mijn paard hoor.

Laatst zag ik een vrouw met twee paarden op het strand aan de hand, toen wij gewoon daar aan het zwemmen waren (zonder paard). Dat vind ik echt aso...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:13

Tessie1981 schreef:
Laatst zag ik een vrouw met twee paarden op het strand aan de hand, toen wij gewoon daar aan het zwemmen waren (zonder paard). Dat vind ik echt aso...


En als ik daar dan met mijn hond loop? Die heb ik aangelijnd en loop dus met mijn hond aan de hand. Paard is alleen iets groter Clown
En als ik daar zou lopen samen met mijn mannetje, hij loopt dan met de hond en ik met 1 van de knollies, alleen is het knollie slechts 95cm hoog, is het dan niet aso? Knipoog Ben ik erg benieuwd naar Ja

Tessie1981

Berichten: 314
Geregistreerd: 12-04-05

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:30

Ik vind een paard van 1.65 wel een verschil met een hond, maar er zit wat in, in wat je zegt. Sociaal gezien is de hond ook wel wat beter geaccepteerd dan een paard. Het is ook wat handiger op een druk strand.

Zoiezo worden honden eerder gedoogd. Vanochtend nog naar het strandje gereden. Daar waren ze bezig de boeien-lijn weg te halen. Er liepen ook honden los, terwijl die verboden zijn (ook aangelijnd). Tsja dan ga ik ook hoor, als ze er een probleem van maken ben ik ook zo weg, ga daar de strijd niet over aan. Maar de regels zijn zo strak!

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:38

Mijn paardje staat vlak bij een bos en ik kom eigenlijk nooit van die verbodsbordjes tegen. Dus ik rij overal waar ik wil. Tong uitsteken
Wel was ik een keer in het bos toen de boswachter achter me reed op zo'n klein rotbrommertje. Hij bleef maar achter me. Dat vond ik irritant, ook voor mijn paard. Toen ben ik gaan draven, maar hij bleef maar achter me rijden. Toen sloeg ik een pad in om hem af te schudden. Normaal zou ik daar nooit ingegaan zijn. Bleek dat ik net op dat ene pad niet mocht komen, dus die boswachter riep me terug. Terwijl hij me er juist naartoe 'gejaagd' had. Gestoord

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:43

Weet je als iedereen dan toch maar door dat bos rijdt..blijft het vooroordeel over ruiters bestaan.
Volgens mij kun je wel ontheffing aanvragen bij de gemeente, maar zeker weten doe ik dat niet. Hier is ook een heel klein bos waar iedereen doorheen rijdt, en dan zie je toch aan de paden wel dat het kapot gaat. Leg er dan 1 ruiterpad doorheen denk ik, je moet door dat bos om weer verder te komen...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:47

EP4D schreef:

Wij Nederlanders houden er gewoon van om elkaar te betuttelen en tot in den treure te regelen.
Vanmiddag reed ik nog geen 100 meter het bos in, of er komt een mountainbiker voorbij met een grote bek dat ik op de ruiterpaden moet rijden. En ik de afgelopen jaren maar denken dat die witte paaltjes met een hoefijzer toch echt een ruiterpad markeerden.


En DAT is nu juist het hele eiereten! Boos! Elkaar beperken, elkaar niets gunnen, elkaar maar van alles ontzeggen! DAt kunnen de afgunstige nederlanders heel goed! Paarden zouden ook wild opjagen. My ass! Iedereen weet namelijk dat dat niet zo is! Het zijn dood ordinaire smoesjes om mensen dingen af te nemen. Ik blijf het daarom zeggen, Nederland is te vol met al die mensen! Daar krijg je alleen maar dit soort ellende van.

Regels moeten er zijn om REDELIJKE reden! niet om de regels, en niet om onnodig beperkingen op te leggen. Daar moet je ook over nadenken Opala! Daarom wordt het heus niet meteen chaos als zulke onredelijke regels aan de laars worden gelapt. Mensen moeten voor zichzelf opkomen, anders mogen ze straks helemaal niets meer!

EP4D schreef:
Ook zoiets: aanlijnen van honden.
Over het waarom is weinig voorlichting vanuit natuurbeheerders.

Even een prijsvraagje hier:
Waarom zou een hond moeten zijn aangelijnd in het bos?

Ook vanwege het wild. Dus kunnen honden in de bouw niet meer los, en niet meer in de bossen, en dan zijn er mensen die zeggen dat het op het platteland OOK al niet mag. Dus komt het er op neer dat dat ook nergens meer mag. Lekker tolerant he!
Nederlanders zijn helemaal niet zo'n dierenliefhebbers!
Laatst bijgewerkt door Desiree op 03-10-06 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:50

Ik ken het! wij hebben zowel aan de ene kant als aan de andere kant bossen! Maar bij allebei een wildvlakte. dus je raad het al bijna geen ruimte om te kunnen rijden

_PaaRdJeS_
Berichten: 149
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Katwijk

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:03

ja ik mag ook nergens rijden.. mag alleen op de weg.. toen ik een keer was aan het galoperen werd ik angehouden door iemand van de gemeente dat ik niet op het gras mag. ik reed in een klein bosje de volgende dag. geen bortje met verboden en anders nergens gezien. gaan alle mensen zeuren dat ik daar niet komen mag omdat anders ik de grond plat stamp en er mensen met rolstoel niet kunnen komen.. sorrie hoor maar volgens mij rolt een rolstoel makkelijker op hard zand wat aangestampt is dan op zacht zand zoals op strand.. nou ja ik vind dar je gelijk hebt ik mag nergens in mijn omgeving komen met paarden heb geen bak en moet dus buitenrijden.. ik ga dus lekker gewoon op het gras en door het bos wandelen.. voor je paard is het toch ook niet leuk om elke keer maar weer op straat te lopem ??