ideeen,tips voor een puzzelrit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

ideeen,tips voor een puzzelrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 08:10

we willen met onze vereniging een puzzelrit gaan houden.

hebben jullie tips of ideeen die zo'n rit voor iedereen leuk maken? Haha!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: ideeen,tips voor een puzzelrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:22

Wij organiseren ook wel eens een puzzelrit. De route zetten we wel gewoon uit omdat het in het bos moeilijk is om mensen over de route te laten puzzelen in een bos met enorm veel paden. Ik rij over het algemeen vooruit en zet de pijlen uit.
2 jaar geleden hadden wij gewoon met vragen/ raadsels onderweg die mensen moesten oplossen. De vragen waren redelijk makkelijk te vinden omdat deze allemaal in de buurt hingen van een picknicplaats. De route was een kilometer of 15 lang en daarna hadden we nog een behandigheidsbaan neergezet. We hadden een minimum en maximum tijd eraan verbonden zodat het geen race zou worden.

Vorig jaar hebben we de Kennis der Natuur getest. Mensen kregen een lijst mee van planten en boomsoorten die langs de route staan en moesten van deze planten/ bomen iets meenemen (blad of zaad) Hierbij wel opletten dat je geen beschermde soorten opgeeft. Tevens moest ieder team een gekleurde cirkel vinden en meenemen die we in het bos hadden gehangen. Voor ieder team hingen er drie, dus team rood moest de rode meenemen team blauw de blauwe enz. Mensen moesten dus goed opletten onderweg.
Ook hier op tijd gereden en een behendigheidsparcours aan het einde.

miilou_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: limboland

Re: ideeen,tips voor een puzzelrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:29

ik ga eens even creatief nadenken voor je ...
je maakt klitteband op de caps en verspreidpuzzel stukken over de route die ze moeten zoeken, hierop staat een vraag die ze moeten beantwoorden en ze moeten het puzzel stuk vervolgens op de klitteband op hun cap plakken en dus met vraag en antwoord meenemen Knipoog
en op het laatste de puzzel maken!

maar ik weet niet of je zoiets met een puzzelrit bedoeld Vork