HELP, startplaatsen buitenritten??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mhazyr

Berichten: 61
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

HELP, startplaatsen buitenritten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 21:37

hoi,

Ik woon vlakbij Rotterdam en hou van lange buitenritten. Nou ga ik vaak naar het bergse bos, de rottemeren, de dobbeplas, Delftse hout maar dat heb ik nu wel een beetje gezien. Weet iemand misschien of je in het Westerpark ook goed kunt paardrijden en of het Balijbos ruiterpaden heeft? Verder lees ik veel over de Utrechtse Heuvelrug en Lage Vuursche enzo maar ik heb geen idee waar ik de trailer dan moet parkeren en hoe ik aan een goede ruiterroutebeschrijving kom. Het Amsterdamse bos heb ik ook over gelezen maar hetzelfde probleem....HELP!

mhazyr

Berichten: 61
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Re: HELP, startplaatsen buitenritten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 22:35

Niemand?

Ibbel

Berichten: 49230
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: HELP, startplaatsen buitenritten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:12

Ga eens naar een ANWB kantoor - er zit er 1 in R'dam, aan de Coolsingel dacht ik. Daar hebben ze ook kaarten van de Utrechtse Heuvelrug en/of de Lage Vuursche, in fact, van heel Nederland. Op veel wandelkaarten staan ook ruiterpaden, en parkeerplaatsen staan er ook op. Controleer wel even voor aanschaf of ruiterpaden idd aangegeven staan. Soms staan ze op de ene kaart wel, en op een andere kaart van het zelfde gebied niet. Er zijn soms ook wel aparte ruiterkaarten te krijgen. In het onwaarschijnlijke geval dat de ANWB je niet kan helpen zou je nog een plaatselijke VVV (bv die van Soest of van Maarn) kunnen bellen met de vraag of zij lokale kaarten hebben, en die dan een keer gaan halen. Tevens kan de lokale VVV je ongetwijfeld ook vertellen waar je kunt parkeren met een trailer.

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Re: HELP, startplaatsen buitenritten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:59

De kaarten van staatsbosbeheer zijn het meest gedetailleerd (1:17.500) en bevatten de ruiterpaden.
Je kunt ze online bestellen bij: www.staatsbosbeheer.nl
kies voor: service/winkel/kaarten

In Balijbos en Westerpark vind je prima ruiterpaden maar daarvan is geen kaart.
Het beste parkeer je naast de Balijmanege (adres opzoeken op www.balijmanege.nl en invoeren in een routeplanner).
Hiervandaan rijd je zo het Balijbos in en, via een loopbrug over de A12 naar het Westerpark.

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: HELP, startplaatsen buitenritten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 13:04

Het amsterdamse bos is makkelijk parkeren:
Bij de Anmsterdamse menege kun je zo staan.
Bij Amstellnd niet.

Een parkeeplaats kan ook: Afslag Aalsmeer op de A9 (vanaf amstelvven), dan bij de rotonde rechtdoor. Bij stoplichten linksaf over de brug.
Rotonde rechtdoor en dan zit bij de stoplichten links een grote parkeerplaats. Hier uitladen en zo het bos in.

Lage Vuursche kun je bij Groot Kivietsdal parkeren, das een resturant.Of in de Hollandse Rading aan de weg "vuursche dreef" hier kun je langs de weg parkeren en zo het ruiterpad opduiken.

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: HELP, startplaatsen buitenritten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 13:06

En ik kan altijd een keer begeleiden hoor !!!
De veluwe is ook leuk.....

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: HELP, startplaatsen buitenritten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:56

Dealer schreef:
In Balijbos en Westerpark vind je prima ruiterpaden maar daarvan is geen kaart.
Het beste parkeer je naast de Balijmanege (adres opzoeken op www.balijmanege.nl en invoeren in een routeplanner).
Hiervandaan rijd je zo het Balijbos in en, via een loopbrug over de A12 naar het Westerpark.


Ik ben laatst vanuit de Vlietlanden( waar mijn paard staat) via het Buytenpark en het Westerpark naar het Balijbos geweest. Leuke afwisselende rit. Wat ik een beetje miste was de aansluiting van de brug over de A12 (van Westerpark naar Balijbos VV) naar de ruiterpaden in het Balijbos. Ik ben op goed geluk gaan zoeken en heb wel een ruiterpad gevonden, maar ik vond het een beetje vaag. Ook op de kaarten die daar staan staan geen ruiterpaden aangegeven. Wie kan me verstelen hoe ik had moeten rijden.

P.s. Ik ben stukje voor stukje terrein aan het verkennen voor mij Urban Endurance, zie http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=131&t=669929&hilit=. Ik zoek nog goed kaartmateriaal, iemand een idee waar ik dat kan vinden?

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: HELP, startplaatsen buitenritten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:58

mhazyr schreef:
hoi,

Ik woon vlakbij Rotterdam en hou van lange buitenritten. Nou ga ik vaak naar het bergse bos, de rottemeren, de dobbeplas, Delftse hout maar dat heb ik nu wel een beetje gezien. Weet iemand misschien of je in het Westerpark ook goed kunt paardrijden en of het Balijbos ruiterpaden heeft? Verder lees ik veel over de Utrechtse Heuvelrug en Lage Vuursche enzo maar ik heb geen idee waar ik de trailer dan moet parkeren en hoe ik aan een goede ruiterroutebeschrijving kom. Het Amsterdamse bos heb ik ook over gelezen maar hetzelfde probleem....HELP!


Wat dacht je van strand en duin bij Meyendel? Kun je helemaal naar Noordwijk of verder...

antoinetje

Berichten: 1137
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Plaatsje bij het bos :-)

Re: HELP, startplaatsen buitenritten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:46

pjotrg schreef:
Wat dacht je van strand en duin bij Meyendel? Kun je helemaal naar Noordwijk of verder...


Volgenst mij moet je wel een vergunning aanvragen om daar te mogen rijden, dat geldt ook voor Vogelenzang bij de Amsterdamse waterleidingduinen. Maar het schijnt wel de moeite waard te zijn.

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: HELP, startplaatsen buitenritten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:50

Nee hoor, je mag daar helemaal vrij rijden, nou ja, in de zomer niet altijd, maar in de winter is er geen beperking.

Je kunt prima parkeren met een trailer bij de rotonde aan de uitgang van Wassenaar.