ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:46

Karl66 schreef:
Mag ik even domperen Bloos

Zit er niet iets copyright-achtigs op die kaarten?


Sinds wanneer hebben we een geweten Haha!

Karl66

Berichten: 29765
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:55

Het heeft denk ik nog niet eens zoveel met geweten te maken, maar met het feit dat een moddie (en dus verbonden aan het beheer van bokt) dingen op bokt gaat doen die wettelijk verboden zijn.

Ik zou eerst even uitzoeken wat wel en wat niet mag.

steenbok1980

Berichten: 673
Geregistreerd: 04-07-06

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:04

splash1999 schreef:
eliette schreef:
Misschien kan je het bij een VVV kantoor proberen. In Zeewolde hebben die dat wel vanwege ze "Zeebodemtrail"


Maar is een zeer onduidelijke kaart en schreewend duur. ik verdwaal dan nog liever. Ze maken er toch rondjes an dus dat komt altijd wel goed

Inderdaad, het zijn "rondjes"die je rijd, het enige nadeel, als je de bordjes volgt: er lopen ook zgn routes door elkaar.....Kleurtje bij een route zou misschien handig zijn.
En ja, die kaart is prijzig, maar wat nou niet tegenwoordig? Ik vind hem niet onduidelijker dan welke kaart dan ook.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:32

Je kunt bij de topografische dienst te Emmen heel makkelijk goed bruikbare kaarten van je omgeving via internet bestellen (1 : 25.000). Daarna is het een kwestie van uitproberen en aantekenen op de kaart waar je wel en niet doorkunt. Ik heb een ruiterroutekaart als leidraad (via de VVV, ruiterroutenetwerk) en de zeer gedetaileerde kaart van de Topografische dienst om zelfs wat te experimenteren. Zie www.kadaster.nl

Caro_Vladi

Berichten: 431
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:36

Ik ga dit topic even volgen, ik woon in baarn en rijdt ook in de omgeving van de lage vuursche etc net als roossie22

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:38

een goede tip Jac Ja waar moet ik dan kijken op die site?

edit: http://www.kadaster.nl/kadaster/default.html dan kun je hem uitzoeken. Je kunt hun standaard kaarten uitzoeken maar bij 1:10.000 vrije keuze kun je zelf het middelpunt van je kaart bepalen. Die kaarten kosten 9.95.
Goede tip!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:36

Jee, ik wist helemaalniet dat er op kaarten ook auterusrecht zat, maar op de site van het kadaster staat dat idd heel duidelijk vermeld. voor publicatie moet je betalen...

Anoniem

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:40

Hmm... dan wordt het jammer, (zal het idd nog eens nader uitzoeken) maar toch staan er her en der kaarten van bepaalde gebieden wel online op websites.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:58

De kaart van het gehele Noordhollands Duinreservaat wil de PWN in ieder geval wel in de toekomst downloadbaar maken, dit is tijdens een ruiterbijeenkomst kenbaar gemaakt, dus volgens mij zullen zij er zeker geen bezwaar tegen hebben dat het geplaatst wordt.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:18

Ik zie op de site van de Knhs dat ze ook met iets bezig zijn van ruiterroutes online: http://www.knhs.nl/route.asp?PCatID=400 ... oomstyle=0
Kan je op inzoomen enz. Maar voorlopig kan je alleen zoeken in Drenthe en ik kom steeds maar weer op de Gasselterroute uit, denk dat er nog niet meer op staat Haha!

Anoniem

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:24

Maya schreef:
Hmm... dan wordt het jammer, (zal het idd nog eens nader uitzoeken) maar toch staan er her en der kaarten van bepaalde gebieden wel online op websites.

Staat daar geen adres op waar je toestemmig kunt vragen om het op i-net te plaatsen?

Want het idee is idd erg leuk, maar helaas klopt het wel wat Karl zegt.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:25

Ik zal wel heel graag een kaart willen van de ruiterroutes op de Drunense Duinen...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:53

ik heb er thuis eentje liggen van het Drunense duinen gebied, zal eens kijken welke routes er precies op staan.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:13

O das wel handig dan!! Haha!

Maar me ouders hebben ook een wandelkaart, maar volgens mij staan daar de ruiterpaden niet op.
Ik vind die routes daar sowieso niet duidelijk aangegeven, beetje verwarrend

Nibbit

Berichten: 10424
Geregistreerd: 03-06-05

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:26


grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:43

Hmm zal ook eens kijken hier van Herperduin, Bedaf en de Maashorst moeten ook kaarten van zijn *LOL* alleen online ... ?!?!

Hier wel al info gevonden, maar dus denk ik geen kaarten online moet waarschijnlijk gewoon via vvv...
Info:
http://www.berghemonline.nl/natuur.htm#bossen
http://www.slabroek.nl/
http://www.ivnuden.nl/flora_fauna/maashorst.htm
http://www.ivnuden.nl/flora_fauna/bedafse_bergen.htm
http://www.depier.nl/GeneratedItems/tou ... g/berg.htm

Je hebt ook t boekje van grensgebied tot rivierengebied of zoiets, voor routes vanaf Duitsland richting Middenbrabant, maar vind die kaarten eerlijk gezegd niet echt duidelijk voor als je bv maar in 1 gebied wilt rijden, want heel veel leuke paadjes enzo staan er namelijk niet op Scheve mond alleen de grote paden er doorheen --> is denk ik dus echt gemaakt om er doorheen te trekken op naar het volgende gebied ipv een gebied helemaal in kaart ...

Ivanhoo
Berichten: 119
Geregistreerd: 03-02-06

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 16:04

Ik vind het ook een ramp om ruiterroutes op kaart aan te komen. Ik zoek er een van de Testrikbossen in Noord Limburg, en de ballonzuil, die ligt ernaast.
Ik heb inmiddels zo'n topografische kaart gekocht van die gebieden maar het blijft lastig omdat daar geen ruiterroutes op staan. Dit moet ik nu dus allemaal zelf uit gaan zoeken. Ik weet dat er wel ruiterroutes in die bossen lopen, dit staat aangegeven op het bord, aan de ingang van de bossen, maar waar die lopen staat er weer niet op. Handig hé? En om in het bos te komen met mijn paard moet ik eerst over paden waar ik niet mag komen met paard, om vervolgens ergens een ruiterroute te gaan zoeken....Het wordt je niet makkelijk gemaakt, dus nu rijdt ik dus ook zomaar wat. Als je toevallig wordt aangehouden met je paard op een pad waar je niet mag rijden kost een bekeuring je 15 euro, dus dat valt nog mee. Moet je wel jezelf kunnen identificeren, anders komt er nog eens een bekeuring bovenop, zo rond de 75 euro dacht ik.

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:29


Nibbit

Berichten: 10424
Geregistreerd: 03-06-05

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:52

Ja zie 3 posts naar boven Clown

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:21

ow sorry twas goed bedoeld

Nibbit

Berichten: 10424
Geregistreerd: 03-06-05

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 08:48

Geeft ook niks hoor, beter dubbel dan niet he?

Heb je daar zelf al eens gereden? Ik woon er dicht bij nl!

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 12:10

neen, ik woon in beverwijk en de paarden in castricum; wij maken hier de pwn duinen wel "onveilig"... Lachen

vincenza

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 12:11

staat ook bijna niks van op kaart Boos!

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:33

hmm heb kaart liggen van de veluwe, omgeving nunspeet, zal m even weer opzoeken, en inscannen,,
vond m trouwens niet zo duur, nou ja voor een velletje papier wel, maja t is handig, betaalde 2,50 ervoor,, (is ook maar een klein gebied)
nou ja kzal zoeke,,

pompom

Berichten: 367
Geregistreerd: 05-11-02

Re: ruiterpaden op internet inkaart gebracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:41