hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:59

Ik heb de Vughtse heide, Loonse en Drunense duinen, Campina en polders waar je uuuuuuuuuren door kan brengen. Zou het never willen missen!

Floob
Berichten: 161
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Schotland

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:30

DubbelDun schreef:
Al die herten en zwijnen die je paard laten schrikken is ook niet alles hoor. En dan heb ik het nog geeneens over een doedelzakspeler die hier af en toe loopt te oefenen. Clown


Mijn paarden schrikken niet van doedelzak spelers. Ze raken er gauw genoeg aan gewend. Er zijn bij mij in de buurt vaak bruiloften, en dan word er hier altijd op de doedelzak gespeeld. Herten vinden ze ook niet eng, alleen die zwijnen lijken me wat vervelend

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:45

Mwah, in Oud-Gastel niet zo veel.
Het is wel een mooi gebied, maar je hebt geen bos/strandje (voor zover ik weet).

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:02

Ymke schreef:
Mwah, in Oud-Gastel niet zo veel.
Het is wel een mooi gebied, maar je hebt geen bos/strandje (voor zover ik weet).


In Oud-Gastel wel veel joh! Knipoog
Ik heb echt veel ritjes die ik kan rijden, van een half uur tot laten we zeggen 3 uur. Mooie omgeving. Lachen

nico1982
Berichten: 532
Geregistreerd: 05-11-05

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:08

nou mijn paard staat op een pensionstal die grenst aan de veluwe!!! echt alleen een fiestpad over en dan kilometers maken met hei, bos etc!!! echt genieten!!!
voordeel van het bos, (natuurlijk heerlijk rijden), dat bosgrond zo lang berijdbaar blijft, want is onze bak al een modderpoel, dan heb je in het bos nergens last van Haha!

Ronnie26

Berichten: 848
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:17

Ik heb hele goede uitrijmogelijkheid. En dat is :

Robbenoordbos ° Daar woon ik naast op ong. 200 meter °
Sluitgatbos ° Woon ik tegenover op denk 500 meter °
Dijkgatbos ° Ongeveer 1 kilometer..maar makkelijk te doen. En daarbij ligt daar een heel
mooi millytairypad waar je lekker kan crossen °
En ik woon vlak aan het ijselmeer.. dus zwemmen kan ik ook nog is. Ik woon presies tussen de
bossen in.

Eerst woonde ik in egmond.. Duin en Strand was ook heerlijk Lachen

Sorriso

Berichten: 4891
Geregistreerd: 07-08-06

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:18

Ik ga er zelf nooit heen onder de man, is net iets te ver, maar voor in het weekend, met de trailer... De Loonse en Drunense duinen!! Echt mooi, lekker crossen over het zand, ben er afgelopen zondag nog geweest... : Vork

Noemy

Berichten: 617
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Tilburg

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:05

Genoeg Haha!
Ik kan het bos in, de hei is niet ver weg van stal, er zijn wat watertjes in de buurt (mag je alleen officieel niet in met paard) en ik kan eigelijk alle kanten op en overal is bos, ook een leuk dorpje in de buurt waar je ijsjes kunt halen en een restaurantje waar je je paard kwijtkunt Lachen
Alleen moet wel 3 kwartier fietsen om bij mijn paardjes te komen, maar dan heb ik ook wat Lachen

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:07

Ik woon in manderveen dichtbij de duidse grens.
heb erg veel mogelijkheden om buiten te gaan rijden.
lees mijn verslag maar.
Kalise was nog wel hengstig maar het zakt al weer aardig af.
Ze begint weer een beetje normaal te doen.
Verder een grote buitenrit gemaakt van 2 uur.
Zijn in duidsland geweest in de beroemde duidsekuil.
Daar rustig rondgestapt want het paard van mijn vriendin was er nog nooit geweest en in geweest.
Na boven galloperen wouden ze eerst niet in vlotte stap.
De 2 keer zijn we een stuk na boven gestapt en toen zette het paard van mijn vriendin het op galloperen en toen kalise erachteraan.
De grafheuvel in mander gepaseerd en daar na links gegaan zegt kalise gaan we links niet rechts???
(rechtsaf is de weg na huis.) nee we gaan niet rechts we gaan nog verder o ok dan gaan we maar die lui op dat bankje lachen.
Verderop ga je stijl omhoog en wij dus in volle gallop stijl omhoog.
Aan de overkant boven waren lui die keken van wat komt daar aan!!!!
wij rustig draf geprobeert maar de paarden waren opgefokt natuurlijk want het stuk na beneden gaan we ook altijd in volle gallop en dat mocht nu niet want er liepen mensen dus stapvoets. '
Kinderen in de weg die eindelijk voorbij en jaaaaa daar gingen ze weer heen.
Aan het einde weer rustig na beneden gestapt kwamen voetgangers aan die keken vreemd maar oke laat mooi kijken.
Wouden we na beneden na de uelserweg galloperen komen er motoren aan wij rustig drafje langs de motoren en toen die weg waren konden ze nog een stukje tot er een paar auto's aan kwamen en we moesten stappen
De auto's voorbij daar gaan we weer laatste stukje gallop en klein stuk voor de weg terug na draf en daarna stap tot de uelserweg daar stoppen en lekker rustig na huis gestapt.
Dus een heerlijke buitenrit gehad.

Chesky

Berichten: 223
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:15

Als ik het terein af ga sta ik in de polder.Het bos is om de hoek, en kan zo door het bos naar het strand. Ik maak er alleen geen gebruikt van, heb een jaarling. Hopelijk in de toekomt Haha!

Tessie1981

Berichten: 314
Geregistreerd: 12-04-05

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:35

In de polder, op het eerste gezicht niet zo leuk. Maar toch kan ik er lekker uit de voeten. In minder dan een half uurtje rijden, staan we in het ijsselmeer. Ook kunnen we in minder dan een half uur de andere kant op een recreatiegebied in. Of de stad in kan ook. Verder zijn het brede bermen of kan je over de dijk, dus wel prettig eigenlijk!

CHIR

Berichten: 80
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Laag Zuthem

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:41

De weg over en het bos in, that's it! Daarna kilometers veluwe zonder ook maar een autoweg tegen te komen. Nog wel de Carolina-hoeve, waar je als dorstig ruiter wat kan drinken Vingers aflikken
En ook wel wild hiero, ben van 't weekend nog om 6 uur 's ochtends gaan rijden om naar de burrelende herten te kijken. Echt super gaaf!! Is zeker een aanrader!!

Jannekjee

Berichten: 13
Geregistreerd: 24-07-05

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:21

Wij hebben heel weinig uitrijmogelijkheden jammer genoeg...
We zitten aan een hele drukke weg die we dan moeten oversteken, dan moeten we een industrieterrein over, om bij het kanaal te komen, maar da's één rechte saaie weg.
We kunnen ook de andere kant op, hoeven we niet de drukke weg over te steken (wel een heel stuk erlangs rijden) en dan kunnen we naar een zandpad, en ondanks dat het daar verboden is voor auto's, rijden er toch heel veel. Je moet dan ook een best drukke weg oversteken om daar te komen trouwens en vlak na die weg zit een waakhond die altijd heel hard blaft waar sommige paarden bang van zijn.
Kunnen we ook nog naar de bossen, maar dat is al een half uur heen rijden en nog een half uur terug, dus je bent sowieso anderhalf uur onderweg als je naar de bossen wilt. Bovendien moet je dan veel over stenen heen, wat niet echt bevorderlijk is voor de hoeven (met of zonder ijzers)

Bij mn vroegere verzorghaflingertjes zaten we beter. Allemaal zandpaden, ook lange rechte stukken waar we flink konden galopperen. Naar het bos was ook ongeveer een half uur, maar wel met allemaal leuke paadjes erheen, dus het was niet vervelend rijden daar Lachen

Jannekjee

Berichten: 13
Geregistreerd: 24-07-05

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:23

CHIR schreef:
De weg over en het bos in, that's it! Daarna kilometers veluwe zonder ook maar een autoweg tegen te komen. Nog wel de Carolina-hoeve, waar je als dorstig ruiter wat kan drinken Vingers aflikken
En ook wel wild hiero, ben van 't weekend nog om 6 uur 's ochtends gaan rijden om naar de burrelende herten te kijken. Echt super gaaf!! Is zeker een aanrader!!

Hahaha, dat ken ik dan! Ben begin juli een weekendje weggeweest, tussen Velp en Rheden op de camping gestaan. Toen zijn we gaan wandelen (gewoon zelf, zonder paarden), zijn we hopeloos verdwaald en uiteindelijk ruim 7 uur onderweg geweest!
Gelukkig kwamen we onderweg de Carolinahoeve tegen waar we dus even wat konden drinken!

Muffin_
Berichten: 720
Geregistreerd: 27-09-06

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:25

in Noord-limburg is ook veel natuurgebied met uitgebreide ruiterpaden... mooie natuur!

blackfoot
Berichten: 37
Geregistreerd: 17-12-05

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:28

Utrijmogelijkheden genoeg hier: na ongeveer 20 minuten rijden langs de -drukke- weg zonder voet-of fietspad kom ik in 'het' bos van ons dorp uit: een prachtig handgemaakt bos, 2 galopsprongen en je belandt in de sloot die de grenzen van het bos aanduidt, in de winter raak je de weg niet kwijt, want door de rechte lijnen van bomen zonder bladeren kan je mooi het einde van het bos zien. Nog even verder langs de weg kan je langs een begraafplaats rijden, wat eigenlijk nog wel mooi is, langs een riviertje. Na 10 min. ben je daar ook alweer uit, en kan je als je echt lang in het zadel wil blijven de grote rit naar het volgende dorp/stad maken, waar een groot meer is, met mooie paden eromheen. Helaas staat er aan het begin van het park dat je daar alleen op de aangegeven ruiterpaden mag rijden, die er helaas niet zijn... (en ja, daar krijg je boetes voor als je toch het park in gaat)
Dat is het zo'n beetje hier, maar eigenlijk nooit echt mee gezeten, ik woon zelf erg mooi, wat weilanden, een bak, als ik echt het echte bos in wil moet ik met de trailer weg, ongeveer 20 minuten. Dus dat is echt een uitstapje voor mij en mijn paard, wat ik niet erg vaak doe.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:44

de pensionstal waar ik nu sta zit midden in hulkestijnse bos te Zeewolde, ideaal. Ik ben ook een echt recreatie/bosruiter. Ik ga over een paar weken verhuizen en moet nog even kijken hoe het daar is, maar anders pakken we gewoon af en toe de trailer naar de veluwe!
Laatst bijgewerkt door happy2014 op 28-09-06 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:52

Ik rijd vooral op de dijk... Vork
We hebben wel het Loetbos vlakbij, maar daar mogen we niet rijden. Verder hebben we wel een stukje polder/buitengebied, daar ga ik altijd heen als het lekker weer is. Maar verder is hier niet veel te beleven, helaas... Ben jaloers op jullie! Haha!

Tijgertje86

Berichten: 1454
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/ Groningen

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:57

Ik heb 180 hectare bos, incl. twee meertjes naast de deur.....heerlijk!! Vork

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:01

Ik ben blij met wat ik heb, maar om het nu goede uitrijmogelijkheden te noemen??
Voor een stukje gras ben ik al min. een half uur aan het rijden. En dan heb je met 10 minuten het stukje gras ook wel weer gehad.

Waar ik ga rijden in het Westland? Bijna alleen maar over de straat. Grasstukjes zijn langs het spoor tussen Maassluis en Hoek van Holland, het Kraaijennest (maar blijf meestal op het fietspad, je mag er officieel niet komen met een paard). Wollebrand kom ik nooit, veel te druk met fietsers waar je rekening mee moet houden. Dan gaan we ook nog wel eens naar de Broekpolder in Vlaardingen, maar daar zijn 's zomers verschrikkelijk veel dazen waar mijn pony helemaal gek van wordt. Ook staan uiteraard de Hoek van Hollandse duinen wel eens op het programma.
Maar vergeet nooit: Op een fietspad mag je officieel niet komen, dus geef fietsers de ruimte! Laat je paard in het gras poepen en zoek vooral met niemand ruzie. Anders kan je het crossen wel vergeten.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:17

Ik heb het helemaal voor elkaar!

De Veluwe Trail, bos, heide, watertje, zandverstuiving, enz. wisselen elkaar af.
Het mooiste gebied ooit; de Veluwe. *LOL*

katrien214

Berichten: 484
Geregistreerd: 05-02-06

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:15

De stal waar mijn paard staat ligt aan de voet van Las Gavarras (Noord-Oost Spanje) een natuurgebied van 29.000 hectare. Je kan hier echt uren/ dagen/ maanden Clown rijden zonder iemand tegen te komen. Het is eigenlijk wel erg dat ik alleen maar buitenritten van maximaal 3 uur maak...

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:20

katrien214 schreef:
Je kan hier echt uren/ dagen/ maanden Clown rijden zonder iemand tegen te komen.


Dat kan niet in NL nee Clown

smano

Berichten: 327
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:21

Als je bij ons links kijkt dan zie je................polder.Als je bij ons rechts kijkt dan zie je...............polder als je bij ons voouit kijkt dan zie je ............polder en je raad het al als je bij ons naar achteren kijkt dan zie je.........polder. Clown Niet erg afwisselend dus en erg saai. Gelukkig sinds kort in het bezit van een trailer waar we hopelijk lekker de bossen en het strand mee op kunnen zoeken. Haha!

SAMIERTJE

Berichten: 563
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:23

Bij ons kun je naar het noord aa (soort strandje), westerpark + buytenpark (park) en het balijbos (bos, joh Tong uitsteken). Genoeg dus Clown.
En met de trailer zit je zo in denhaag voor het "echte" strand, dat heb ik alleen nog nooit gedaan..